Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 12:07 

Joined: 27.07.2018
Posts: 21
Zainspirowany podobnym wątkiem o cabrio, chciałbym poznać opinię wyjadaczy czym różni się jazda w 911-kach jeśli chodzi o napęd.

Mam duże doświadczenie w prowadzeniu samochodów 4x4. Napęd na tył - praktycznie zero. Z drugiej strony w 911 4x4 chyba jest rozdzielane w proporcji 80:20 więc klasyczne 4x4 to to nie jest?

P.S. Pytanie powodowane jest również mizerią na rynku używanych, a nie ukrywam że fajnie byłoby w końcu upolować jakiś zacny egzemplarz i cieszyć się jazdą!

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 12:08 

Joined: 28.11.2016
Posts: 238
Która generacja 911 Cię interesuje?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 12:09 

Joined: 27.07.2018
Posts: 21
997.2 lub 991.1

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 15:49 

Joined: 10.11.2017
Posts: 63
Club number: 692
Zaleta tylnego napędu to ...... większy bagażnik :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 16:28 

Joined: 13.02.2012
Posts: 842
Club number: 304
JMK01 wrote:
Zaleta tylnego napędu to ...... większy bagażnik :)


I lżejsze auto...




_________________

Andrzej
997


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 16:32 

Joined: 4.08.2014
Posts: 1003
Z tym bagażnikiem to śmieszne ale w sumie bardzo prawdziwe. Przedni dyfer w C4 bardzo zmniejsza bagażnik.

Z mojego doświadczenia C4 prowadzi się dużo bardziej jak auto z napędem na typ niz tradycyjne 4x4. Choć nie prowadzi się jak C2 oczywiście.

Plusem C4 jest całoroczność czy bardzo dobra trakcja na mokrym. Przeczepnosc na suchym C2 czy Caymana jest rewelacyjna wiec nie widzę tu plusów C4.

Pytanie do czego potrzebne Ci auto ? Jeśli typowy fun car /auto na tor to bym bral C2 a jeśli auto bardziej do jazdy na co dzień to bym bral C4.

Ja szukalem C2 kupiłem finalnie C4 i jestem zadowolony - najbardziej przeszkadza mi ten glupi bagaznik.




Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 16:34 

Joined: 5.12.2019
Posts: 115
Zależy do czego ma to służyć . Jak dla mnie 4x4 są super przy codziennej eksploatacji, ale nudne... Jeśli lubisz kontrolować samochód to tylko tył plus manual ( jeśli zabawka ) chyba , że na co dzień to tył plus pdk.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 17:10 

Joined: 10.11.2017
Posts: 63
Club number: 692
b0g0b0jny wrote:

Plusem C4 jest całoroczność czy bardzo dobra trakcja na mokrym. Przeczepnosc na suchym C2 czy Caymana jest rewelacyjna wiec nie widzę tu plusów C4.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


W tym roku na Silesii padał deszcz, dużo deszczu.... i powiem, że trakcja 991 C2 zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie, tam było tyle zapasu ze ho ho.

To upewniło mnie w wyborze C2 i jednocześnie definitywnie przekreśliło jakiekolwiek spoglądanie na C4.

W tym roku byłem również na rumuńskich klasykach i oczywiście w jeden dzień było mokro, może nie ulewa, ale mokro. W takich warunkach też dawała radę.

Jeśli samochód ma być do okazjonalnego użytku wiosna-jesień to tylnonapędowa 911 jest moim zdaniem najlepszym wyborem.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 19:00 

Joined: 27.07.2018
Posts: 21
Niestety zdecydowanie idę w kierunku daily... Nie umiałbym zostawić 911-ki w garażu na długie dni :) Stąd manual już odpadł (mam obecnie, prowadzi się świetnie - nie Porsche - ale po Warszawie w korkach to już nie dla mnie).

Pytanie czy napęd na tył sprawdza się w warunkach naszej (mizernej) zimy. Napęd 4x4 na śniegu jest nieprawdopodobnie satysfakcjonujący (50:50) no ale przez te parę dni ze śniegiem mógłbym jeździć innym samochodem. Ale zima to też przymrozki, mokro, czasem ślisko, czasem resztki śniegu na ulicach i tu mam wątpliwości czy napęd na tył wystarczy?

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 20:01 

Joined: 1.01.2015
Posts: 753
tensto wrote:
Ale zima to też przymrozki, mokro, czasem ślisko, czasem resztki śniegu na ulicach i tu mam wątpliwości czy napęd na tył wystarczy?


Skoro w BMW M2 z lekkim tyłem trakcji wystarcza, a moja żona takim jeździ cały rok to i w 911 wystarczy :twisted: Ostatniej zimy śniegu nie było ale mokro i zimno się zdarzało. Nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek trakcji brakowało (991.2). Za to w 4 dostaniesz większą stabilność w niektórych momentach. Silnik daleko z tyłu powoduje że na mokrym szybko wchodząc w zakręt na hamulcu możesz wywołać lekką nadsterowność. Jeśli wtedy zbyt gwałtownie wrócisz na gaz to 911 może dość gwałtownie i mocno machnąć tyłem. Dwa razy już mnie tak trochę postraszyło :) W 4 pewnie część momentu zostałaby przeniesiona na przód co ustabilizowałoby auto. Więc zależy czego oczekujesz - więcej pewności czy frajdy i adrenaliny. Ja na mokrym bardzo lubię jeździć 911 - jest ciekawie :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 20:39 

Joined: 10.11.2017
Posts: 63
Club number: 692
Jeśli daily w zimę to tylko 4x4, niby można jak piszą Koledzy, tylko po co się męczyć i mieć z tyłu głowy, że coś może pójść nie tak.

Z zimą jest tak, że przez całą może być słabo ze śniegiem, ale wystarczy jeden dzień złej pogody, żeby blacharz miał co robić.

Moje wszystkie daily są 4x4 i to daje pewność i poczucie bezpieczeństwa.

Pamiętam jak dziś moje pierwsze 4x4, wtedy żona miała jeszcze ośkę. Podczas ostrej zimy musiałem pojechać na serwis autem żony. Po przesiadce ze swojego to naprawdę była szokująca różnica. Do końca zimy jeździła moim, w końcu to ona woziła nasze dzieci, a na wiosnę w garażu stały już dwa auta z napędem na obie osie.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 22:23 

Joined: 13.02.2012
Posts: 842
Club number: 304
Dobre opony zimowe i kontrola trakcji w C2 w zupełności na nasze zimy wystarcza. Ja mam podjazd pod górę do domu i garażu i nigdy nie miałem problemów z podjazdem, nawet po śniegu (997.2 C2) Robię rocznie 15 tys km 911, zimą jeżdzę zawsze i nigdy mi nie brakowało w niej 4x4. Jak auto zawiśnie na podwoziu, czy będzie lód to i tak 4X4 nie pomoże. Jak dla mnie to 911 tylko z napędem na tył, a w SUVie tylko 4x4. Więc jak widać co użytkownik to opinia inna, więc musisz podjąć decyzję sam ;)




_________________

Andrzej
997


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.09.2020, 13:01 

Joined: 6.04.2008
Posts: 150
Location: W-wa
Club number: 114
"W tym roku byłem również na rumuńskich klasykach"

Co to rumuńskie klasyki?




_________________

Klubowicz nr 114


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.09.2020, 13:53 

Joined: 10.11.2017
Posts: 63
Club number: 692
Rumuńskie klasyki : Szosa Transfogaraska i Transalpina.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.09.2020, 9:38 

Joined: 6.04.2008
Posts: 150
Location: W-wa
Club number: 114
aha, kumam.




_________________

Klubowicz nr 114


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.09.2020, 15:50 

Joined: 3.05.2018
Posts: 69
Ja mogę powiedzieć z własnego doświadczenia (911 4 GTS) ale takie prawdziwego (2 zimy przejechane), że samochodem jeżdżę zimą w śniegu, deszczu i ogólnie złych warunkach atmosferycznych... napęd na 4 koła sprawdza się świetnie. Nie jest to takie bardzo 4x4 ale w sytuacjach trudniejszych idealne:)
Na zimę zmieniam dywaniki w samochodzie na gumowe, śmiali się ze mnie w salonie Porsche, że jestem wyjątkiem, mało kto jeździ zimą:)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.09.2020, 15:39 

Joined: 10.10.2016
Posts: 195
Image
997.2 turbo cabrio z Hardtop
Całoroczny i dość szybki
Turbo ma nowocześniejszy napęd niż 4s


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum