Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.02.2024, 12:48 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 65
Wpadł mi do głowy szalony pomysł.

Co jeśli takie 993 czy 996 ze skrzynią Tiptronic miałoby szybciej zmieniać biegi, ale dalej być "Tiptronic", nie robić wielkiego manual swapa, wiercenia pod pedał sprzęgła?

Np. widziałem BMW E34 V8 przerobione na najnowsze ZF 8-stopniowe, skrzynia daje radę w starszych autach, ponadto pracowała w F10 530i, czyli z 6-cylindrowym silnikiem bez turbo około 270 koni. Jak znalazł pod 993!

Jak wiele większa (fizycznie) jest skrzynia 8HP od 4HP i 5HP dostępnych w 911 i Boxsterze/Caymanie?

Shifter by się wrzuciło np. z Cayenne. Co myślicie? Powiew świeżości dla 964 czy 993.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2024, 13:32 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
A czy ZF o którym piszesz występuje w wariancie ze zintegrowanym dyferencjałem? Jeśli nie to montując taką skrzynię w 911 musiałbyś dodać wał napędowy i przenieść napęd na przednie koła :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2024, 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 427
Nr klubowicza: 797
I w Porsche i w BMW masz rotacje zgodnie ze wskazówkami zegara wału od strony osprzętu i przeciwnie (logiczne) na kole zamachowym. Tyle, że silnik jest zorientowany o 180st w stosunku do BMW - rozumiesz do czego zmierzam? 😉 Dwa skrzynie 8hp mają flanszę zdawczą na wał i tak idzie to na dyfer. 8hp w xdrive czy w Audi z quattro (tak występują z 8hp) jest dodatkowy case. Innymi słowy - nie da się.

Druga kwestia to pdk z 997.2. Pewnie fizycznie się da, ale to nie BMW że zrobisz to z kumplami w weekend. Kiedyś ktoś mądry w temacie 996 z tego forum mi wytłumaczył ile zachodu w 996 jest ze zmianą z tip na manual 🤯 nieopłacalne totalnie a obie występowały fabrycznie.




_________________

991.1 GT3
958 3.0 diesel


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2024, 16:58 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 65
JayKay napisał(a):
I w Porsche i w BMW masz rotacje zgodnie ze wskazówkami zegara wału od strony osprzętu i przeciwnie (logiczne) na kole zamachowym. Tyle, że silnik jest zorientowany o 180st w stosunku do BMW - rozumiesz do czego zmierzam? 😉 Dwa skrzynie 8hp mają flanszę zdawczą na wał i tak idzie to na dyfer. 8hp w xdrive czy w Audi z quattro (tak występują z 8hp) jest dodatkowy case. Innymi słowy - nie da się.

Druga kwestia to pdk z 997.2. Pewnie fizycznie się da, ale to nie BMW że zrobisz to z kumplami w weekend. Kiedyś ktoś mądry w temacie 996 z tego forum mi wytłumaczył ile zachodu w 996 jest ze zmianą z tip na manual 🤯 nieopłacalne totalnie a obie występowały fabrycznie.


Ha! W takim razie 986/987 mają silnik znów obrócony o 180 stopni, więc znowuż może się da!

Że Audi ma ZF-y to wiem, ale tam jest dziwny setup z półosiami przód gdzieś pomiędzy, totalnie czarna magia. Jak rozumiem Cayenne obecnie na platformie MLB ma ten sam układ.

Dodatkowo - czy któraś wersja 911, może 996 Turbo nie miała skrzyni od Mercedesa? Czy ona była "lustrzanym odbiciem", czy jak sobie z tym poradzono?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2024, 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 427
Nr klubowicza: 797
Tristan S napisał(a):
JayKay napisał(a):
I w Porsche i w BMW masz rotacje zgodnie ze wskazówkami zegara wału od strony osprzętu i przeciwnie (logiczne) na kole zamachowym. Tyle, że silnik jest zorientowany o 180st w stosunku do BMW - rozumiesz do czego zmierzam? 😉 Dwa skrzynie 8hp mają flanszę zdawczą na wał i tak idzie to na dyfer. 8hp w xdrive czy w Audi z quattro (tak występują z 8hp) jest dodatkowy case. Innymi słowy - nie da się.

Druga kwestia to pdk z 997.2. Pewnie fizycznie się da, ale to nie BMW że zrobisz to z kumplami w weekend. Kiedyś ktoś mądry w temacie 996 z tego forum mi wytłumaczył ile zachodu w 996 jest ze zmianą z tip na manual 🤯 nieopłacalne totalnie a obie występowały fabrycznie.


Ha! W takim razie 986/987 mają silnik znów obrócony o 180 stopni, więc znowuż może się da!

Że Audi ma ZF-y to wiem, ale tam jest dziwny setup z półosiami przód gdzieś pomiędzy, totalnie czarna magia. Jak rozumiem Cayenne obecnie na platformie MLB ma ten sam układ.

Dodatkowo - czy któraś wersja 911, może 996 Turbo nie miała skrzyni od Mercedesa? Czy ona była "lustrzanym odbiciem", czy jak sobie z tym poradzono?


Ale 986/987 mają skrzynie tak jak 911 z dyfrem w środku.

Te półosie z przodu to dokładany case. Jak spojrzysz na tą skrzynie to widać linie podziału. Tyle że inne miejsce jak w BMW bo jednak xdrive inaczej działa wiec to może w Audi nosić inną nazwę.

Tam sobie poradzono tak jak na foto 😉

Edit: ale jaja 986/7 też w tipie taki wynalazek zrobili. Jak tego dokonasz stawiam flaszkę i cofam niedowierzanie 😉😂
Ale pytanie - czemu nie pdk skoro występowało w tym aucie i tej budzie? Tzn w 997 ale 996 wymiarowo jest chyba identyczne


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

991.1 GT3
958 3.0 diesel


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2024, 19:34 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 65
JayKay napisał(a):
Tristan S napisał(a):
JayKay napisał(a):
I w Porsche i w BMW masz rotacje zgodnie ze wskazówkami zegara wału od strony osprzętu i przeciwnie (logiczne) na kole zamachowym. Tyle, że silnik jest zorientowany o 180st w stosunku do BMW - rozumiesz do czego zmierzam? 😉 Dwa skrzynie 8hp mają flanszę zdawczą na wał i tak idzie to na dyfer. 8hp w xdrive czy w Audi z quattro (tak występują z 8hp) jest dodatkowy case. Innymi słowy - nie da się.

Druga kwestia to pdk z 997.2. Pewnie fizycznie się da, ale to nie BMW że zrobisz to z kumplami w weekend. Kiedyś ktoś mądry w temacie 996 z tego forum mi wytłumaczył ile zachodu w 996 jest ze zmianą z tip na manual 🤯 nieopłacalne totalnie a obie występowały fabrycznie.


Ha! W takim razie 986/987 mają silnik znów obrócony o 180 stopni, więc znowuż może się da!

Że Audi ma ZF-y to wiem, ale tam jest dziwny setup z półosiami przód gdzieś pomiędzy, totalnie czarna magia. Jak rozumiem Cayenne obecnie na platformie MLB ma ten sam układ.

Dodatkowo - czy któraś wersja 911, może 996 Turbo nie miała skrzyni od Mercedesa? Czy ona była "lustrzanym odbiciem", czy jak sobie z tym poradzono?


Ale 986/987 mają skrzynie tak jak 911 z dyfrem w środku.

Te półosie z przodu to dokładany case. Jak spojrzysz na tą skrzynie to widać linie podziału. Tyle że inne miejsce jak w BMW bo jednak xdrive inaczej działa wiec to może w Audi nosić inną nazwę.

Tam sobie poradzono tak jak na foto 😉

Edit: ale jaja 986/7 też w tipie taki wynalazek zrobili. Jak tego dokonasz stawiam flaszkę i cofam niedowierzanie 😉😂
Ale pytanie - czemu nie pdk skoro występowało w tym aucie i tej budzie? Tzn w 997 ale 996 wymiarowo jest chyba identyczne


Myślałem sobie czytając o 993 że miał 4HP to jakieś analogie by można poczynić, i szumnie dalej nazywać Tiptronic, bądź co bądź klimacik jest.

Dodatkowo ZF ma znane zastosowania w pozornie bardzo starych autach, PDK nie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2024, 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 695
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Fun fact: pdk to też skrzynia zf’a :D




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2024, 21:16 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1114
A podpytam kolegów , jaki konkretnie podzespół odpowiada za tę zmianę biegów w 986 bo ktoś kiedyś napisał że można coś zmienić w podciśnieniach by szybciej zmieniała. Znacie temat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2024, 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5068
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Johnny napisał(a):
Fun fact: pdk to też skrzynia zf’a :D


Chyba że to Macan, wtedy już BorgWarner :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2024, 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Bardzo ciekawy temat.

A czy może słyszeliście o jakiejś firmie montującej PDK w miejsce Tiptronica?

Internety podają tylko tę kosztowną opcję https://www.speeddensitymotorsports.com/pdk-convertions




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2024, 21:43 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 425
Kiedys tez o tym myslalem ALE 996 czy 997 to auta które zaraz będą klasykami, szkoda je chyba psuć i trzeba zostawić je tak jak były zbudowane.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum