Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 23:10 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2133
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
vako napisał(a):
Matschke napisał(a):
jesli masz zamiar tym autem troche poszalec po torze i na imprezach Porsche Clubu to bierz manuala, tiptronic moze jest ok na codzien, ale mnie za kazdym razem wkurza ta skrzynia na torze, grzeje sie szybko, itp.
a w manualu wymienisz sprzeglo na mocniejsze Sachsa i smigasz ;)
w tej cenie bralbym manuala bez pytan....


Czy kolega mógłby napisać jakie są koszty serwisowania w PL ? Rocznie robię ok 20 tys więc pewnie hamulce idą na pierwszy ogień, tylko tu jest ceramika więc wielka zagadka dla mnie jak to się sprawuje :) Przy manualu na trasie 14-16l spalanie jest realne ?

A te skrócone 2 przełożenie to jest jakaś popularna przeróbka ? powinienem się tego obawiać ? Stan turbin są w stanie dokładnie sprawdzić w serwisie ? Czy ktoś użytkuje Turbo zimą ? :)


olej wymienia sie co 30.000km lub co dwa lata, ale ja wymieniam raz w roku niezaleznie od przebiegu, a jest on u mnie na poziomie ok. 5000km
jesli w aucie jest ceramika, a masz zamiar troche nim poszalec, to ja proponuje zamiane na stalowy zestaw, bo jedna tarcza ceramiczna to koszt ok. 10.000 PLN....za dwie tarcze bedziesz mial caly zestaw pasujacy pod zaciski od ceramiki...zobacz sobie na www.fvd.de
spalanie: mi w miescie przy spokojnej jezdzie pali 18-19, jak troche dynamiczniej to 21-22.
na trasie da sie zejsc do 11-12, przy dynamicznej jezdzie, wyprzedzaniu, itp. to srednio 13-15....
serwisowanie nie jest drogie, ja serwisowalem auto przez 3 lata w PCP Warszawa, teraz serwisuje u Dominika...
pamietaj o wymienia swiec po 4 latach lub 60.000km




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 23:33 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
pawel20vt4 napisał(a):
Jasmin napisał(a):
Z takim przebiegiem olej raz na rok.
Jak zaczniesz szaleć z nami na torze to może dwa razy w roku. A klocki trochę częściej :-)
Z ceramiką proponuję tak: zostaw sobie ją w garażu a zmień sobie hamulce na stalowe. Koszt w sumie ci wyjdzie kilka tysięcy.
A przy ewentualnej odsprzedaży ceramika będzie dużym plusem, szczególnie niezniszczona :-). Bo na torze leci!...


Ja tutaj z Jurkiem sie nie zgodzę ponieważ z ceramiki jestem mega zadowlony , jak lubisz mocniej pocinąc to siła z jaką hamuje ceramika i powtarzalność hamowania nap na atostradzie jest porażająca i bym nigdy nie zamienił na stal. Co innego jeżeli zabawy na torze to wtedy koszta ceramiki są dużo większe od stalowych ( to moja opinia :) )

Paweł


No to mamy fajną polemikę :
I ja w takim razie się z tobą zgodzę i nie zgodzę :lol:

Bo:
ceramika hamuje super ale nie lepiej niż klocki stalowe tylko jest odporna na temperaturę. To w dużym skrócie.
Zatem przy normalnym użytkowaniu trudno to odczuć. Jedyny plus to trwałość - bo mogą wytrzymać około 100 tys km przy takim użytkowaniu.
Na torze są duuużo lepsze bo możesz jechać na maxa wiele okrążeń i to najpierw zagotujesz płyn hamulcowy, stopisz opnoy, spocisz się jak borsuk zanim hamulce ci wysiądą. Tylko koszt tej zabawy jest dramatyczny.

No i ceramiczne tarcze są wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne - bardzo.
Stalowe słabną po 5 gorących kółkach. Oczywiście mówimy o standardowych zestawach.
Moja ceramika była do wyrzucenia po roku.

Jak cię stać to trzymaj się ceramiki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 23:35 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Maciek - stalowe tarcze kupisz znacznie taniej niż 20 tysięcy. Poniżej 10 i to spokojnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2012, 0:03 

Dołączył: 2.12.2012
Posty: 88
Jasmin napisał(a):
Maciek - stalowe tarcze kupisz znacznie taniej niż 20 tysięcy. Poniżej 10 i to spokojnie.


Hej,
cermaiczne rowniez

http://www.schmid-motorsport.de/templat ... &eid=22498

Tomata


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2012, 0:30 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Wow! Dzieki. Ma ktoś jakieś doświadczenie z tymi tarczami?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2012, 1:04 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2133
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Tomata napisał(a):
Jasmin napisał(a):
Maciek - stalowe tarcze kupisz znacznie taniej niż 20 tysięcy. Poniżej 10 i to spokojnie.


Hej,
cermaiczne rowniez

http://www.schmid-motorsport.de/templat ... &eid=22498

Tomata


Przeciez to nie sa ceramiczne....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2012, 2:56 

Dołączył: 3.09.2007
Posty: 911
Jasmin napisał(a):
Maciek - stalowe tarcze kupisz znacznie taniej niż 20 tysięcy. Poniżej 10 i to spokojnie.


jak poszukasz okazji to kupisz znacznieeeeeeeeeeeee taniej !
- właśnie sprzedałem kpl. do turbo:
- zaciski przód (6 tłoczków)
- tył (4 tłoczki)
- tarcze przednie + tylne
- klocki przód i tył
- wszystko jak nowe i na dowód tego załączam zdjęcia (bez tarcz bo już spakowane)

http://tiny.pl/hkbmd

- wszystko za 1/4 tej ceny - 5 tyś pln !
Kupił Kolega z forum i jak będzie chciał się pochwalić to zapewne to zrobi ;)

P.s. miałem sprzedać i jest kupiec za 6,5 ale nie będę robił poruty i sprzedaję jak obiecałem , choć obiecywałem bez tarcz ale słowo się rzekło ... więc kobyłka u płota

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2012, 4:24 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
Matschke napisał(a):
olej wymienia sie co 30.000km lub co dwa lata, ale ja wymieniam raz w roku

:shock: widze ze i porsche dotkneła ta bzdetna eokologia, zwiększanie miedzyprzebiegów inspekcji olejowych.....
Chyba że do turbo leją jakiś olej 5w30, ale pewnie 10w60, a to jest jakaś paranoja bo każdy 10w60 po 12 tys w widoczny sposób zaczyna tracić swoje paramtery... im większy zakres pracy, lepkości, oleju, tym wytrzymuje on mniejsze przebiegi...
Ale pozytwne jest to, jak widzę, że użytkownicy prosiaków z premedytacją częściej zmieniają olej....

Czy w 997tt i 991 jest bagnet olejowy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2012, 23:32 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2133
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
ja leje Mobila 5W50
bagnetu nie mam, sprawdza sie przez komputer pokladowy...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.12.2012, 23:58 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
widzę, że temat rozwinął się i kolejne cenne informacje za które dziękuje :) Czekam na vin od sprzedawcy. Dziś miałem dostać ale na razie cisza a już napaliłem się :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2012, 20:25 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Miała być perełka a wypłynęły już pierwsze niespodzianki. Turbina którą znalazłem miała naprawianą skrzynie i teraz czekam na info co było dokładnie robione. Chyba jednak ciężko będzie w tej kwocie znaleźć zadbane Turbo z małym przebiegiem. Pewnie jak się pojawi nowy model to dopiero będzie więcej ciekawych ofert na rynku. Nowe Turbo ma być w tym roku ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2012, 21:49 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3084
nowa lato 2013 cena z 200tys euro podstawowa wersja , a co do naprawy skrzyni to skoro twierdzisz ze skrocono jakis bieg to moze własnie o to chodzi , poprostu jakas zmiana wewnatrz (tylko po co) o niczym złym to nie swiadczy , nie wierze natomiast w rewizje tak poprostu gwarancyjna tej skrzyni bo przy seryjnej mocy nie ma opcji aby sie w niej cos wydarzyło przy takim przebiegu (mowimy o manualu bo automaty leca w nich), jest duzo mocniejsza niz w 996tt , a sama obudowa otrzymala wzgledem starej spory radiator chłodzacy , miałem takie skrzynie na warsztacie i wiem co w nich siedzi (mam tez takie na sprzedaz w dobrych cenach z gwarancja), sa praktycznie zerowe szanse aby ja zepsuc nawet przy poteznych mocach o ile bedzie servisowana "liwidacja luzów, wymiana łozysk ,oleju" ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.12.2012, 15:16 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Odpuszczam tą turbinę i szukam dalej. Czy jest duża przepaść w osiągach i we frajdzie z jazdy między turbo 2007-2008 manual lub tip a Carrera 4s 2010 pdk ? Carrera może lepiej sprawdzić się jako auto całoroczne tylko szkoda , że nie ma 400 + :) W tym modelu jest możliwość bez większych przeróbek na podniesienie mocy do 400KM tak jak ma nowy model ? W pakiecie Sport Chrono Plus mamy 4,3s do setki ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.12.2012, 17:07 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2133
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
powiem Ci tak, na pewno turbo bedzie troche szybsze, w koncu ma 100 KM wiecej, ale to bedzie odczuwalne przy wiekszych predkosciach i na autostradzie, itp.
turbo ma inna charakterystyke, ma turbodziure i potem nagle idzie jak burza, bo ma duzy moment, wolnossak ma plaski mniejszy moment
skrzynia PDK na pewno zmniejsza ta roznice...
kiedys na trasie do Lublina lecialem jeszcze wtedy seryjna turbina za Carrera S PDK 385 KM Jacka z forum i roznica nie byla taka duza, trzymal sie rewelacyjnie...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.12.2012, 19:31 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4089
a ja się wtedy zastanawiałem co to za auto tak się za mną dobrze trzyma ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.12.2012, 23:49 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
A jak wygląda kwestia podniesienia mocy w carrerze ? W Turbo najbardziej podoba mi się wygląd. Jest piękne i te poszerzenia robią wrażenie. Do Carrery musiałbym zamówić jakiś pakiet Aero, żeby mieć namiastkę Turbo :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.12.2012, 0:45 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Nie gniewaj sie ale muszę stwierdzić, że piszesz bez sensu.
Bo chciałbyś mieć TT, podoba ci sie TT no i jakbyś kupił inne auto to chciałbyś żeby było chociaż trochę jak TT...
Namiastki turbo nie będziesz miał ... bez turbo.
A jak zaczniesz przerabiac piękną Carrerę to wyjdzie z tego ... No właśnie co?
I potem znowu pojawi sie opis na Allegro: 'carrera S jak turbo, pełen wypas, wzmocniony silnik, pakiet aero, części od turbo. Przerabiany w profesjonalnym serwisie u szwagra. Do obejrzenia za stodołą'.
Już tyle takich aut widzieliśmy, że nawet śmiać sie nie chce.
Kup TT bo jest ich sporo w ofercie albo kup takie auto które będziesz lubił i czuł sie dumny ze je masz. Bez przeróbek. Nawet jesli nie będzie to Porsche.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.12.2012, 11:49 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2133
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Jurek dobrze napisal ;)
W Carrerze moze zmienic dolot i wydech i bedziesz zyskal ok.25-30 KM
Szukaj turbiny ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.12.2012, 11:57 

Dołączył: 3.09.2007
Posty: 911
Jasmin napisał(a):
Nie gniewaj sie ale muszę stwierdzić, że piszesz bez sensu.
Bo chciałbyś mieć TT, podoba ci sie TT no i jakbyś kupił inne auto to chciałbyś żeby było chociaż trochę jak TT...
Namiastki turbo nie będziesz miał ... bez turbo.


...albo kup moją turbinę :) - nie musisz czegokolwiek przerabiać ;) i tak już szybsza nie będzie ;)

P.s. sprzedam w promocyjnej cenie - świątecznej ;)

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.12.2012, 14:27 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Jasmin napisał(a):
Nie gniewaj sie ale muszę stwierdzić, że piszesz bez sensu.
Bo chciałbyś mieć TT, podoba ci sie TT no i jakbyś kupił inne auto to chciałbyś żeby było chociaż trochę jak TT...
Namiastki turbo nie będziesz miał ... bez turbo.
A jak zaczniesz przerabiac piękną Carrerę to wyjdzie z tego ... No właśnie co?
I potem znowu pojawi sie opis na Allegro: 'carrera S jak turbo, pełen wypas, wzmocniony silnik, pakiet aero, części od turbo. Przerabiany w profesjonalnym serwisie u szwagra. Do obejrzenia za stodołą'.
Już tyle takich aut widzieliśmy, że nawet śmiać sie nie chce.
Kup TT bo jest ich sporo w ofercie albo kup takie auto które będziesz lubił i czuł sie dumny ze je masz. Bez przeróbek. Nawet jesli nie będzie to Porsche.


W pełni się zgadzam z Tym co napisałeś :) Pytając o zwiększenie mocy w Carrerze miałem na myśli drobne zmiany, które pozwolą osiągnąć moc z nowego modelu, czyli skromne 15-20km :) Nie będzie większych przeróbek bo w 100% zgadzam się, że to mija się z celem. Carrera podoba mi się i brakuje mi jedynie tylnej lotki :) Nowy model to już inna bajka i tam bym nic nie zmieniał. Temat Turbo nie odpuszczam całkowicie i jeśli trafiłby się egzemplarz z niedużym przebiegiem zadbany to pewnie bym kupił. Obecnie kiedy już ochłonąłem dochodzę do wniosku, że lepiej kupić 2 letnią zadbaną Carrere niż 5 letnie zajechane Turbo. Z tego co widzę to zadbane i pewne Turbo to niestety 400 tys. Tak czy owak już się cieszę bo za 2 lata będę mógł od kumpla odkupić nową Carrere 4s którą właśnie odebrał. Bez napinki szukam dalej a czasu mam sporo.

Wesołych świąt wszystkim życzę i smacznego karpika :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum