Autor |
Wiadomość |
fx45
|
Napisane: 29.06.2024, 16:01 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 390
|
Rzecz jasna sumijesz wszystko ? Jestem ciekaw co na końcu wyjdzie no i ile h Twojej pracy .
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 30.06.2024, 12:59 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
Wolf napisał(a): Ostatnio serwis układów chłodzenia i klimatyzacji. nowe chłodnice silnika i klimy, nowe rezystory wentylatorów,skraplacz, jeden z węży wodnych i jakaś drobnica. Klima po serwisie działa świetnie. Doszła też nowa osłona plastikowa podwozia- ta ostatnia pod skrzynię biegów - stara już była mocno zmęczona. Zamontowałem też do kompletu z poduszkami silnika inserty do poduszki skrzyni od Powerflex i rzecz dla mnie przedziwna - auto zaczęło prowadzić się dziwnie. W ciasnych zakrętach jest takie uczucie jak by pływało. Nie było tego wcześniej, auto jest po wymianie wszystkich wahaczy. Dziwna sprawa… Załącznik: IMG_1772.jpeg Założę teraz jeszcze amortyzatory i sprężyny Bilstein b16 i zobaczymy. Auto pojedzie na geometrię jeszcze raz. Ale coś czuję że kolejny raz się przekonam że nie bardzo był sens poprawiać tu fabrykę i wrócę do poduszki skrzyni zgodnej z OE. W cywilnym aucie nie ma co kombinować. napisz jak sie prowadzi na tym zawieszeniu i czy zachowuje komfort po naszych drogach.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 30.06.2024, 18:21 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3180
|
na foto widzę wersje pss10 (większe pokrętło) był tez starszy pss9 (różnica w jednym kliku skali twardości ), na nasze drogi jest super bo może być zarowno miekszy niż seria jak i twardszy . Osobiście uzywam tez w kliku swoich ale na tor już trochę im brakuje - trzeba zminieniac sprężyny ... Kolejny plus to łatwość servisowania , tego bilstein możesz mieć dożywotnio . Na pl drogach kiedyś lewy przedni trzpień zgilolem , bez problemu naprawili wymieniać pojedynczy konieczny komponent i po temacie .
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 30.06.2024, 19:33 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 234
|
porscheee napisał(a): ... Kolejny plus to łatwość servisowania , tego bilstein możesz mieć dożywotnio . Na pl drogach kiedyś lewy przedni trzpień zgilolem , bez problemu naprawili wymieniać pojedynczy konieczny komponent i po temacie . To był jeden z argumentów za b16, oprócz regulacji twardości i wysokości (względem kompletu b8 i sprężyna z m030). Dzwoniłem do zerkopol i dostałem info że b8 w tej wersji do 996 nie da się serwisować. Niewiem czy tak jest na 100% ale po tej informacji kliknąłem zakup b16.
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 12.07.2024, 17:14 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 234
|
Zawieszenie siedzi, jeszcze na zbieżność muszę skoczyć. Załącznik: IMG_1956.jpeg Zasłużona kawa 🤭 Załącznik: IMG_1960.jpeg No i wlepa musi być Załącznik: IMG_1957.jpeg Narazie tłumienie przód tył na środek skali ustawiłem, zawias bardzo ok, jazda po lokalnych drogach, jakieś nierówności, progi czy zapadnięte studzienki - zero problemu, czuć ale nie jest to beton. Tyle co po paru kilometrach można napisać. Załącznik: IMG_1980.jpeg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 7.08.2024, 22:00 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 234
|
Katalizatory wymionione. Finalnie zrobiłem custom w WaspTech Porsche Exhausts, katy od HJS’a. Następne będą tłumiki bo już ledwo się kupy trzymają i na koniec kolektory. Załącznik: IMG_2102.jpeg Załącznik: IMG_2105.jpeg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 7.08.2024, 22:17 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 162
|
Super, uwielbiam takie projekty. Ladnie siedzi na nowym zawieszeniu. Co to za tylni spojler, jakis aftermarket? Wracasz do oryginalu? Koncowki wydechu tak jak wczesniej pisali koledzy zmienilbym na X54.
Pozdrawiam i powodzenia
|
|
Góra |
|
nagi
|
Napisane: 8.08.2024, 11:04 |
|
Dołączył: 24.09.2023 Posty: 13
|
Wolf napisał(a): Wjechały ostatnio wszystkie wahacze i drążki kierownicze + pełna geometria. Auto proste 😉 do tego nowy zbiornik płynu chłodniczego - stary wyglądał jak by granat w nim wybuchł - pełno pęknięć. Po 23 latach plastik to już tylko z nazwy… A dziś nowe poduchy silnika. Warto to zrobić, różnica mocno odczuwalna - moje po przelocie 110kkm/23 lata…. Na jednym zdjęciu poduszka nowa między dwoma starymi. Silnik wisi około 5mm wyżej po zmianie. W sumie ciekaw jestem jak szybko te poduchy się „wyciągają” i na ile wpływa to na ich pracę. Następny mod w tym temacie to inserty powerflex’a w poduchę skrzyni. W sumie tak dla testu/zabawy - jak będzie zbyt twardo to wcisnę nową poduszkę Załącznik: IMG_1751.jpeg Załącznik: IMG_1763.jpeg Załącznik: IMG_1766.jpeg Tak z ciekawości, Napisałeś, że różnica mocno odczuwalna. Jakie miałeś odczucia przed wymianą poduch silnika? Co było nie tak i jak się zmieniło na plus?
|
|
Góra |
|
Loras
|
Napisane: 8.08.2024, 17:51 |
|
Dołączył: 28.05.2020 Posty: 565 Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznan
Nr klubowicza: 711
|
Wolf napisał(a): Oględziny wypadkowe… Dostała po drzwiach, progu i lekko szpachlowanie jest przedni lewy błotnik, ale głębiej wszystko w oryginale. Na dziś: Wymienione wszystkie wahacze i końcówki drążków, docelowo jeszcze stabilizatory z m030 i czekam już na Bilstein’a b16 Katalizatory były usunięte (puste puszki)… zamówiłem firmy Design Tek (400cpsi) z design911.com a chyba na dziś jedyne rozsądne (kwotowo i jakościowo). Miał ktoś do czynienia? Jak zamontujemy to podzielę się opinią…. A dodatkowo wjechało całe pudło drobnicy (spinki, plastiki podwozia, nadkola, kierownice powietrza, dysze spryskiwaczy, jedna podstawa reflektowa… i masa innych śrubek, spinek itp.) będzie fun z młodym przy wymianach i kręceniu śrubek. Załącznik: IMG_1601.jpeg Polecam designtek, mam z nimi b dobre doświadczenia a i cena bardziej niż przyzwoita
_________________
981 GT4 Pikachu 971 3.0t 718 2.0 "Spajder"
było: 970 4S; 958T, 958S, 987S, 997 4S.
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 9.08.2024, 9:29 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 234
|
cukin napisał(a): Super, uwielbiam takie projekty. Ladnie siedzi na nowym zawieszeniu. Co to za tylni spojler, jakis aftermarket? Wracasz do oryginalu? Koncowki wydechu tak jak wczesniej pisali koledzy zmienilbym na X54.
Pozdrawiam i powodzenia Dzięki Co do spojlera - nie mam pojęcia czy to oryginał czy podróba - wzór Gemballa. Jest plan żeby wrócić do oryginalnej klapy, lub kupić cały aero-kit, ale narazie się tym nie przejmuję, jeżdżę jak jest. Taki ulepek też ma swój urok A co do końcówek - mam X54, z vin wynika że wyjechał z taką opcją i jak rozumie, to to są właśnie te koncówki: Załącznik: IMG_1397.jpeg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 9.08.2024, 9:39 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 234
|
nagi napisał(a): Tak z ciekawości, Napisałeś, że różnica mocno odczuwalna. Jakie miałeś odczucia przed wymianą poduch silnika? Co było nie tak i jak się zmieniło na plus? Ogólnie to sama wymiana poduch spowodowała mniej wibracji na aucie, mniej wyczuwalne szarpnięcia przy zmianach biegów - czyli wprost kultura jazdy. Fabryczne poduchy jak się wybiją (lub ogóle rozszczelnią, bo jak rozumiem to jest to guma-olej) to silnik idzie w dól i siada "na twardo" na sparciałej starej gumie. Czyli jest sztywno i brak tłumienia drgań od silnika. A potem zrobiłem rzecz totalnie głupią jak się okazało - miałem te nowe standardowe poduszki OE na tyle za silnikiem i założyłem inserty z poliuretanu z przodu w zawieszenie skrzyni. To nie był dobry pomysł. Wszystko w aucie wibruje, jest głośno i huczy a walorów in plus nie zauważyłem. Zmiany precyzji zmiany biegów między bajki można włożyć - może na torze pod bardzo dużymi obciążeniami tak, ale nie na drodze. Dodatkowo miękkie poduchy z tyłu i twardy przód spowodowały że to przestało się zachowywać optymalnie - przy szybkich skrętach czuć że ten zespół napędowy pracuje tylko na tych tylnych poduszkach - jak wahadło. Organoleptycznie to sprawdziłem - przed i po (bo poliuretany już wyjąłem i założyłem nową fabryczną poduszkę pod skrzynię). I jak chodzi o zawieszenie silnika i skrzyni to uważam że optymalnie jest założyć porostu fabrykę z przodu i z tyłu. Dowiedziałem się że jest też coś takiego jak naprężenia na zawieszeniu układu napędowego - poduszki silnika mają lekki luz w łożach w karoserii - i można je około +-2mm w każdą stronę pchnąć. Optymalne ustawienie powoduje że też mniej wibracji przenosi się na karoserię. Wystarczyło popuścić śruby mocujące poduszki do karoserii i unieść silnik na podnośniku i poduszki same się ułożyły optymalnie.
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 9.08.2024, 9:52 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 234
|
Loras napisał(a): Polecam designtek, mam z nimi b dobre doświadczenia a i cena bardziej niż przyzwoita
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Tak, jakość wygląda OK, ale niestety z racji niekompatybilności z moim autem muszę je sprzedać i dlatego wyspawaliśmy custom x-pipe. Co do samego x-pipe, bo to ciekawe doświadczenie Auto straciło odrobinę z elastyczności na dole (subiektywnie moment obrotowy poszedł w dół) ale zyskało na górze (tak od 4k RPM) - zarówno żwawością jak i dźwiękiem. Zmiany nie są drastyczne, ale wyczuwalne. Na niskich obrotach silnik pracuje bardzo gładko (komfort podróżowania z rodziną mega), przy wyższych bardziej rasowo - w sumie fajnie. No i bardziej chętnie auto wkręca się na obroty. Więc jak ktoś chce auto tylko do miasta (spokojna jazda i elastyczność auta jest ważna) to ja polecam jednak straight-through, czyli jak fabrycznie dwie niezależne rury... W sumie się bawię tym autem, więc być może kiedyś podjadę do chłopaków i poproszę o przespawanie wydechu od katów do tłumików na dwie niezależne rury (a to co jest odetnę i sobie zostawię i zrobimy złączki tak by móc zamieniać - a co
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 9.08.2024, 12:04 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3180
|
Wolf napisał(a): cukin napisał(a): Super, uwielbiam takie projekty. Ladnie siedzi na nowym zawieszeniu. Co to za tylni spojler, jakis aftermarket? Wracasz do oryginalu? Koncowki wydechu tak jak wczesniej pisali koledzy zmienilbym na X54.
Pozdrawiam i powodzenia Dzięki Co do spojlera - nie mam pojęcia czy to oryginał czy podróba - wzór Gemballa. Jest plan żeby wrócić do oryginalnej klapy, lub kupić cały aero-kit, ale narazie się tym nie przejmuję, jeżdżę jak jest. Taki ulepek też ma swój urok A co do końcówek - mam X54, z vin wynika że wyjechał z taką opcją i jak rozumie, to to są właśnie te koncówki: Załącznik: IMG_1397.jpeg x54 to koncowki podwójne te są zwykle ktos je wymienił może x54 były uszkodzone zardzewiałe itd , zauważ tez przy zakupie żebyś nie kupil od turbo bo tez miały kod x54 ale to inne końcówki , szukaj po nr części x54 z wersji swojej
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 9.08.2024, 13:56 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 234
|
porscheee napisał(a): x54 to koncowki podwójne te są zwykle ktos je wymienił może x54 były uszkodzone zardzewiałe itd , zauważ tez przy zakupie żebyś nie kupil od turbo bo tez miały kod x54 ale to inne końcówki , szukaj po nr części x54 z wersji swojej No mi się jednak zdaje że nie jest tak, i te co mam są ori X54 od Carrera2/4. Te o których mówisz (podwójne) były dla 4s/TT. Jak poszukasz po x54 to nawet na tym forum kolega od granatowej 996 c4 potwierdzał że ma takie jak moje jako opcja X54. http://porscheclub.pl/forum/post257560.html?hilit=x54%20996#p257560
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 9.08.2024, 17:25 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Zależy od roku modelowego.
x54 do przedlifta to jedna duża chromowana X54 polift to podwójne (być może dla turbo od początku takie były ponieważ standard w Turbo był inny niż w N/A)
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 10.08.2024, 0:50 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3180
|
a to ciekawe , może ktoś wkleic końcówkę x54 n/a przed lift i poliftingowej na osobnych fotach czym się różnią . c4s vs turbo tez są inne x54 , czyi wyglada na to ze były 3 ( jeśli polift n/a to ta sama co c4s) lub 4 rodzaje jeśli inne pod tym samym kodem ? ciekawe czy x54 polift do n/a to te same co do c4s ? za turbo i gt2 mogę dać głowę ze był jeden rodzaj x54 , tak samo ze był jeden dla c4s i był inny niż dla turbo/gt2 . Chętnie się podszkole w przypadku zwyklakow ...
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 10.08.2024, 8:38 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 10.08.2024, 14:44 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3180
|
Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi . Jakie sa do turbo/gt2 to wiem bo mam kilka kompletow , natomiast nie są to te same co do c4s jak wikszosc pisze sprzedawców . Nie wiem tez czy polift zwykle carera miały te z c4s czy trzeci rodzaj . Interesuje mnie tez różnica między zwykła carrera do x54 carrera (przedlity) bo ja nie widzę różnic . Czy w 993 tez były x54 jak tak jak wyglądały ?
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 10.08.2024, 15:04 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Rozumiem i to doskonale To jest jak pisałem wyżej x54 do 996 do N/A do roku modelowego 2001. https://www.suncoastparts.com/product/9 ... 98200.htmlCzyli to jest pojedyncza ale o dużo większej średnicy i do tego chromowana końcówka v/s standard. Natomiast od roku modelowego 2002 (wraz z liftem) x54 dla N/A stało się tymi podwójnymi końcówkami. Co do 993 nie wiem wiem więc się wypowiem a co do 996 turbo tam (jak z resztą wiesz lepiej ode mnie ) jest inny układ wydechowy jak i inne standardowe końcówki wydechu. Natomiast wydaje mi się że w x54 było takie samo jak w N/A po lifcie - ale pewności nie mam.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 11.08.2024, 1:21 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3180
|
To dodam coś z bazy danych dla 996 wersji turbo/turboS , czy wiecie ze kod x54 w vin zawartych mialo nawet miej aut niż poszukiwana wersja doposażenia x50 X50 Powerkit for turbocharged engine 1203 sztuk koszt 17700$ X54 Stainless steel tailpipes 957 sztuk koszt 890$ uprzedzając pytania do zwyklakow nie posiadam statystyk ...
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|