Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 29.06.2024, 16:01 

Joined: 5.12.2019
Posts: 390
Rzecz jasna sumijesz wszystko ? Jestem ciekaw co na końcu wyjdzie no i ile h Twojej pracy .


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.06.2024, 12:59 
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 2029
Location: 3City
Club number: 094
Wolf wrote:
Ostatnio serwis układów chłodzenia i klimatyzacji.
nowe chłodnice silnika i klimy, nowe rezystory wentylatorów,skraplacz, jeden z węży wodnych i jakaś drobnica. Klima po serwisie działa świetnie.
Doszła też nowa osłona plastikowa podwozia- ta ostatnia pod skrzynię biegów - stara już była mocno zmęczona.

Zamontowałem też do kompletu z poduszkami silnika inserty do poduszki skrzyni od Powerflex i rzecz dla mnie przedziwna - auto zaczęło prowadzić się dziwnie. W ciasnych zakrętach jest takie uczucie jak by pływało. Nie było tego wcześniej, auto jest po wymianie wszystkich wahaczy. Dziwna sprawa…
Attachment:
IMG_1772.jpeg

Założę teraz jeszcze amortyzatory i sprężyny Bilstein b16 i zobaczymy. Auto pojedzie na geometrię jeszcze raz. Ale coś czuję że kolejny raz się przekonam że nie bardzo był sens poprawiać tu fabrykę i wrócę do poduszki skrzyni zgodnej z OE.

W cywilnym aucie nie ma co kombinować.


napisz jak sie prowadzi na tym zawieszeniu i czy zachowuje komfort po naszych drogach.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.06.2024, 18:21 

Joined: 15.03.2007
Posts: 3178
na foto widzę wersje pss10 (większe pokrętło) był tez starszy pss9 (różnica w jednym kliku skali twardości ), na nasze drogi jest super bo może być zarowno miekszy niż seria jak i twardszy . Osobiście uzywam tez w kliku swoich ale na tor już trochę im brakuje - trzeba zminieniac sprężyny ...
Kolejny plus to łatwość servisowania , tego bilstein możesz mieć dożywotnio . Na pl drogach kiedyś lewy przedni trzpień zgilolem , bez problemu naprawili wymieniać pojedynczy konieczny komponent i po temacie .


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.06.2024, 19:33 

Joined: 11.05.2017
Posts: 234
porscheee wrote:
...
Kolejny plus to łatwość servisowania , tego bilstein możesz mieć dożywotnio . Na pl drogach kiedyś lewy przedni trzpień zgilolem , bez problemu naprawili wymieniać pojedynczy konieczny komponent i po temacie .


To był jeden z argumentów za b16, oprócz regulacji twardości i wysokości (względem kompletu b8 i sprężyna z m030).
Dzwoniłem do zerkopol i dostałem info że b8 w tej wersji do 996 nie da się serwisować. Niewiem czy tak jest na 100% ale po tej informacji kliknąłem zakup b16.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.07.2024, 17:14 

Joined: 11.05.2017
Posts: 234
Zawieszenie siedzi, jeszcze na zbieżność muszę skoczyć.
Attachment:
IMG_1956.jpeg


Zasłużona kawa 🤭
Attachment:
IMG_1960.jpeg


No i wlepa musi być
Attachment:
IMG_1957.jpeg


Narazie tłumienie przód tył na środek skali ustawiłem, zawias bardzo ok, jazda po lokalnych drogach, jakieś nierówności, progi czy zapadnięte studzienki - zero problemu, czuć ale nie jest to beton.
Tyle co po paru kilometrach można napisać.
Attachment:
IMG_1980.jpeg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.08.2024, 22:00 

Joined: 11.05.2017
Posts: 234
Katalizatory wymionione. Finalnie zrobiłem custom w WaspTech Porsche Exhausts, katy od HJS’a.
Następne będą tłumiki bo już ledwo się kupy trzymają i na koniec kolektory.
Attachment:
IMG_2102.jpeg

Attachment:
IMG_2105.jpeg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.08.2024, 22:17 

Joined: 17.01.2009
Posts: 160
Super, uwielbiam takie projekty. Ladnie siedzi na nowym zawieszeniu. Co to za tylni spojler, jakis aftermarket? Wracasz do oryginalu? Koncowki wydechu tak jak wczesniej pisali koledzy zmienilbym na X54.

Pozdrawiam i powodzenia


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.08.2024, 11:04 

Joined: 24.09.2023
Posts: 13
Wolf wrote:
Wjechały ostatnio wszystkie wahacze i drążki kierownicze + pełna geometria. Auto proste 😉 do tego nowy zbiornik płynu chłodniczego - stary wyglądał jak by granat w nim wybuchł - pełno pęknięć. Po 23 latach plastik to już tylko z nazwy…

A dziś nowe poduchy silnika.
Warto to zrobić, różnica mocno odczuwalna - moje po przelocie 110kkm/23 lata….
Na jednym zdjęciu poduszka nowa między dwoma starymi. Silnik wisi około 5mm wyżej po zmianie. W sumie ciekaw jestem jak szybko te poduchy się „wyciągają” i na ile wpływa to na ich pracę.
Następny mod w tym temacie to inserty powerflex’a w poduchę skrzyni. W sumie tak dla testu/zabawy - jak będzie zbyt twardo to wcisnę nową poduszkę
Attachment:
IMG_1751.jpeg

Attachment:
IMG_1763.jpeg

Attachment:
IMG_1766.jpeg


Tak z ciekawości,
Napisałeś, że różnica mocno odczuwalna. Jakie miałeś odczucia przed wymianą poduch silnika? Co było nie tak i jak się zmieniło na plus?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.08.2024, 17:51 
User avatar

Joined: 28.05.2020
Posts: 565
Location: Bydgoszcz / Poznan
Club number: 711
Wolf wrote:
Oględziny wypadkowe…
Dostała po drzwiach, progu i lekko szpachlowanie jest przedni lewy błotnik, ale głębiej wszystko w oryginale.

Na dziś:
Wymienione wszystkie wahacze i końcówki drążków, docelowo jeszcze stabilizatory z m030 i czekam już na Bilstein’a b16

Katalizatory były usunięte (puste puszki)… zamówiłem firmy Design Tek (400cpsi) z design911.com a chyba na dziś jedyne rozsądne (kwotowo i jakościowo). Miał ktoś do czynienia? Jak zamontujemy to podzielę się opinią….

A dodatkowo wjechało całe pudło drobnicy (spinki, plastiki podwozia, nadkola, kierownice powietrza, dysze spryskiwaczy, jedna podstawa reflektowa… i masa innych śrubek, spinek itp.) będzie fun z młodym przy wymianach i kręceniu śrubek.
Attachment:
IMG_1601.jpeg
Polecam designtek, mam z nimi b dobre doświadczenia a i cena bardziej niż przyzwoita




_________________

981 GT4 Pikachu
971 3.0t
718 2.0 "Spajder"

było: 970 4S; 958T, 958S, 987S, 997 4S.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.08.2024, 9:29 

Joined: 11.05.2017
Posts: 234
cukin wrote:
Super, uwielbiam takie projekty. Ladnie siedzi na nowym zawieszeniu. Co to za tylni spojler, jakis aftermarket? Wracasz do oryginalu? Koncowki wydechu tak jak wczesniej pisali koledzy zmienilbym na X54.

Pozdrawiam i powodzenia



Dzięki :thumbup:

Co do spojlera - nie mam pojęcia czy to oryginał czy podróba - wzór Gemballa. Jest plan żeby wrócić do oryginalnej klapy, lub kupić cały aero-kit, ale narazie się tym nie przejmuję, jeżdżę jak jest. Taki ulepek też ma swój urok ;)

A co do końcówek - mam X54, z vin wynika że wyjechał z taką opcją i jak rozumie, to to są właśnie te koncówki:
Attachment:
IMG_1397.jpeg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.08.2024, 9:39 

Joined: 11.05.2017
Posts: 234
nagi wrote:
Tak z ciekawości,
Napisałeś, że różnica mocno odczuwalna. Jakie miałeś odczucia przed wymianą poduch silnika? Co było nie tak i jak się zmieniło na plus?


Ogólnie to sama wymiana poduch spowodowała mniej wibracji na aucie, mniej wyczuwalne szarpnięcia przy zmianach biegów - czyli wprost kultura jazdy.

Fabryczne poduchy jak się wybiją (lub ogóle rozszczelnią, bo jak rozumiem to jest to guma-olej) to silnik idzie w dól i siada "na twardo" na sparciałej starej gumie. Czyli jest sztywno i brak tłumienia drgań od silnika.

A potem zrobiłem rzecz totalnie głupią jak się okazało - miałem te nowe standardowe poduszki OE na tyle za silnikiem i założyłem inserty z poliuretanu z przodu w zawieszenie skrzyni. To nie był dobry pomysł. Wszystko w aucie wibruje, jest głośno i huczy a walorów in plus nie zauważyłem. Zmiany precyzji zmiany biegów między bajki można włożyć - może na torze pod bardzo dużymi obciążeniami tak, ale nie na drodze. Dodatkowo miękkie poduchy z tyłu i twardy przód spowodowały że to przestało się zachowywać optymalnie - przy szybkich skrętach czuć że ten zespół napędowy pracuje tylko na tych tylnych poduszkach - jak wahadło. Organoleptycznie to sprawdziłem - przed i po (bo poliuretany już wyjąłem i założyłem nową fabryczną poduszkę pod skrzynię). I jak chodzi o zawieszenie silnika i skrzyni to uważam że optymalnie jest założyć porostu fabrykę z przodu i z tyłu.

Dowiedziałem się że jest też coś takiego jak naprężenia na zawieszeniu układu napędowego - poduszki silnika mają lekki luz w łożach w karoserii - i można je około +-2mm w każdą stronę pchnąć. Optymalne ustawienie powoduje że też mniej wibracji przenosi się na karoserię. Wystarczyło popuścić śruby mocujące poduszki do karoserii i unieść silnik na podnośniku i poduszki same się ułożyły optymalnie.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.08.2024, 9:52 

Joined: 11.05.2017
Posts: 234
Loras wrote:
Polecam designtek, mam z nimi b dobre doświadczenia a i cena bardziej niż przyzwoita


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Tak, jakość wygląda OK, ale niestety z racji niekompatybilności z moim autem muszę je sprzedać i dlatego wyspawaliśmy custom x-pipe.

Co do samego x-pipe, bo to ciekawe doświadczenie

Auto straciło odrobinę z elastyczności na dole (subiektywnie moment obrotowy poszedł w dół) ale zyskało na górze (tak od 4k RPM) - zarówno żwawością jak i dźwiękiem. Zmiany nie są drastyczne, ale wyczuwalne.

Na niskich obrotach silnik pracuje bardzo gładko (komfort podróżowania z rodziną mega), przy wyższych bardziej rasowo - w sumie fajnie.
No i bardziej chętnie auto wkręca się na obroty.

Więc jak ktoś chce auto tylko do miasta (spokojna jazda i elastyczność auta jest ważna) to ja polecam jednak straight-through, czyli jak fabrycznie dwie niezależne rury...

W sumie się bawię tym autem, więc być może kiedyś podjadę do chłopaków i poproszę o przespawanie wydechu od katów do tłumików na dwie niezależne rury (a to co jest odetnę i sobie zostawię i zrobimy złączki tak by móc zamieniać - a co ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.08.2024, 12:04 

Joined: 15.03.2007
Posts: 3178
Wolf wrote:
cukin wrote:
Super, uwielbiam takie projekty. Ladnie siedzi na nowym zawieszeniu. Co to za tylni spojler, jakis aftermarket? Wracasz do oryginalu? Koncowki wydechu tak jak wczesniej pisali koledzy zmienilbym na X54.

Pozdrawiam i powodzenia



Dzięki :thumbup:

Co do spojlera - nie mam pojęcia czy to oryginał czy podróba - wzór Gemballa. Jest plan żeby wrócić do oryginalnej klapy, lub kupić cały aero-kit, ale narazie się tym nie przejmuję, jeżdżę jak jest. Taki ulepek też ma swój urok ;)

A co do końcówek - mam X54, z vin wynika że wyjechał z taką opcją i jak rozumie, to to są właśnie te koncówki:
Attachment:
IMG_1397.jpeg

x54 to koncowki podwójne te są zwykle ktos je wymienił może x54 były uszkodzone zardzewiałe itd , zauważ tez przy zakupie żebyś nie kupil od turbo bo tez miały kod x54 ale to inne końcówki , szukaj po nr części x54 z wersji swojej


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.08.2024, 13:56 

Joined: 11.05.2017
Posts: 234
porscheee wrote:
x54 to koncowki podwójne te są zwykle ktos je wymienił może x54 były uszkodzone zardzewiałe itd , zauważ tez przy zakupie żebyś nie kupil od turbo bo tez miały kod x54 ale to inne końcówki , szukaj po nr części x54 z wersji swojej


No mi się jednak zdaje że nie jest tak, i te co mam są ori X54 od Carrera2/4.
Te o których mówisz (podwójne) były dla 4s/TT.

Jak poszukasz po x54 to nawet na tym forum kolega od granatowej 996 c4 potwierdzał że ma takie jak moje jako opcja X54.
http://porscheclub.pl/forum/post257560.html?hilit=x54%20996#p257560


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.08.2024, 17:25 

Joined: 4.08.2014
Posts: 1549
Zależy od roku modelowego.

x54 do przedlifta to jedna duża chromowana
X54 polift to podwójne (być może dla turbo od początku takie były ponieważ standard w Turbo był inny niż w N/A)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.08.2024, 0:50 

Joined: 15.03.2007
Posts: 3178
a to ciekawe , może ktoś wkleic końcówkę x54 n/a przed lift i poliftingowej na osobnych fotach czym się różnią . c4s vs turbo tez są inne x54 , czyi wyglada na to ze były 3 ( jeśli polift n/a to ta sama co c4s) lub 4 rodzaje jeśli inne pod tym samym kodem ? ciekawe czy x54 polift do n/a to te same co do c4s ? za turbo i gt2 mogę dać głowę ze był jeden rodzaj x54 , tak samo ze był jeden dla c4s i był inny niż dla turbo/gt2 . Chętnie się podszkole w przypadku zwyklakow ...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.08.2024, 8:38 

Joined: 4.08.2014
Posts: 1549
Tu masz te o których mówisz czy czyli montowane w 996.2 oraz najprawdopodobniej we wszystkich 996 turbo (w sumie pozostaje pytanie czy dla turbo przed lift była taka opcja?)

https://www.suncoastparts.com/product/996TIPS.html

A tu 996.1 duże pojedyncze chromowane

https://www.suncoastparts.com/product/9 ... 98200.html


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.08.2024, 14:44 

Joined: 15.03.2007
Posts: 3178
Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi .
Jakie sa do turbo/gt2 to wiem bo mam kilka kompletow , natomiast nie są to te same co do c4s jak wikszosc pisze sprzedawców . Nie wiem tez czy polift zwykle carera miały te z c4s czy trzeci rodzaj .
Interesuje mnie tez różnica między zwykła carrera do x54 carrera (przedlity) bo ja nie widzę różnic . Czy w 993 tez były x54 jak tak jak wyglądały ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.08.2024, 15:04 

Joined: 4.08.2014
Posts: 1549
Rozumiem i to doskonale :)

To jest jak pisałem wyżej x54 do 996 do N/A do roku modelowego 2001.

https://www.suncoastparts.com/product/9 ... 98200.html

Czyli to jest pojedyncza ale o dużo większej średnicy i do tego chromowana końcówka v/s standard.

Natomiast od roku modelowego 2002 (wraz z liftem) x54 dla N/A stało się tymi podwójnymi końcówkami.

Co do 993 nie wiem wiem więc się wypowiem a co do 996 turbo tam (jak z resztą wiesz lepiej ode mnie :) ) jest inny układ wydechowy jak i inne standardowe końcówki wydechu. Natomiast wydaje mi się że w x54 było takie samo jak w N/A po lifcie - ale pewności nie mam.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.08.2024, 1:21 

Joined: 15.03.2007
Posts: 3178
To dodam coś z bazy danych dla 996 wersji turbo/turboS , czy wiecie ze kod x54 w vin zawartych mialo nawet miej aut niż poszukiwana wersja doposażenia x50
X50 Powerkit for turbocharged engine 1203 sztuk koszt 17700$
X54 Stainless steel tailpipes 957 sztuk koszt 890$
uprzedzając pytania do zwyklakow nie posiadam statystyk ...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum