Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.03.2025, 17:36 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
Robótki ręczne :headbang:
Załącznik:
IMG_3591.jpeg

Załącznik:
IMG_3592.jpeg


Najwięcej zabawy było z rozłożeniem mojego boczka - tam nie mogłem sobie pozwolić na błędy - zależało mi na tym by nie zerwać żadnego spawu. Dremel w rękę i mozolne frezowanie każdego zgrzewu tak by później było do czego się łapać z nowymi elementami.

Finalnie zerwałem 3 spawy... z kilkudziesięciu.

Naprawa (spawanie) pękniętego boczka zaraz nad poduszką - zerwany też był jeden wkręt trzymający klamkę - też naprawione.
Załącznik:
IMG_3593.jpeg


W obydwu swoich boczkach (zarówno prawy jak i lewy) miałem zerwane blachy mocujące przy poduszkach - nagminne bo mało kto przy pierwszym demontażu wychwytuje że tam jest śruba... i potem rwie na siłę... Jak widać nawet udało się mniej więcej odtworzyć kształt zgrzewu (te na blasze dorabiałem):
Załącznik:
IMG_3578.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.03.2025, 17:39 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
No i już z górki.
Blenda poduchy na swoim miejscu:
Załącznik:
IMG_3595.jpeg


Dołożona dolna część boczka:
Załącznik:
IMG_3598.jpeg


Spawy tu już nie wyglądają jak fabryczne - ale są mocne, i na koniec dnia jest to w miarę estetycznie wykonane. Widać że była naprawa, ale też nie zależy mi na tym by na siłę to ukrywać - ma być widać że ktoś to zrobil z głową...
Załącznik:
IMG_3600.jpeg



Finito :mrgreen:
Zależało mi na tym by odzyskać ten boczek. Kupno nowego - nie możliwe. Używka - zero. Skóra w opcji, opcja wbita w VIN - i to jest jeden z większych atutów tego auta...
Załącznik:
IMG_3604.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.03.2025, 17:54 

Dołączył: 24.07.2024
Posty: 32
Jak nowe, pięknie wyszło !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.04.2025, 16:38 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
ciąg dalszy..
Drzwi prawa strona - brakowało elementu na zamku ale udało się zamówić. I nowe cięgno Bowdena - stare miała pęknięte zaczepy.
Załącznik:
IMG_3622.jpeg


Brakuje też klamerki podtrzymującej cięgno i przewód do lampki w drzwiach - i niestety nie ma tego w katalogach. Coś dobierzemy z Qbakiem.
Załącznik:
IMG_3623.jpeg


Kwestia głośnika w drzwiach zamknięta - wyszło fajnie, schludnie i co najważniejsze - 100% odwracalnie w razie potrzeby.
Załącznik:
IMG_3626.jpeg

Załącznik:
IMG_3624.jpeg


Dobrą praktyką jest wklejenie uszczelki z gąbki wokół głośnika, tak by nie "pompował" ciśnienia akustycznego pod tapicerki - mniej drżą przy głośnym słuchaniu.
Załącznik:
IMG_3745.jpeg

No I jak by ktoś chciał taki setup do swojego 996 - call me, chętnie pomogę


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.04.2025, 16:41 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
Obejma dobrana z 944 ;)
Załącznik:
IMG_3743.jpeg


I już na miejscu
Załącznik:
IMG_3744.jpeg


Wszystko "siadło" idealnie, przy okazji komplet nowych spinek do tapicerek...
Załącznik:
IMG_3627.jpeg

Załącznik:
IMG_3628.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.04.2025, 16:46 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
Brakująca biżuteria... jak by mogło którejś śrubki brakować, to czemu by miało jej nie brakować :banghead:

No u mnie to nie przejdzie...
Plastikowe kołki na wysokości podłokietnika - dość istotne bo trzymają dużą część Boczka i powodują że nie pracuje/rezonuje przy zamykaniu drzwi:
Załącznik:
IMG_3746.jpeg


No I śruba pod zaślepką "airbag":
Załącznik:
IMG_3747.jpeg


Okazało się że te śrubki już kiedyś kupiłem do boxstera, i teraz do 996, więc jak by ktoś chciał nowe - mam na zbyciu.

Brakowało mi też jednej gumki i tulejki na obudowie filtra powietrza:
Załącznik:
IMG_3750.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.04.2025, 16:56 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
Przechodząc do przodu...
Założyłem nowe kierunki z pomarańczowymi żarówkami, jeszcze muszę przepiąć przewody żeby działały jak kierunki a nie "side markers" z rynku US:
Załącznik:
IMG_3748.jpeg


Kupiłem też nowy błotnik - w fabrycznym podkładzie do lakierowania. U mnie była jakaś przygoda i mam szpachlowany / widać że nie do końca dobrze jest zrobiony:
Załącznik:
IMG_3815.jpeg


No i nie byłbym sobą jak bym coś nie pomylił... Mam połamaną i jakoś tam naprawianą nitami konsole montażową lampy przedniej - trochę jak z tą blendą poduszki - druciarstwo. No i kupiłem prawą stronę zamiast lewej... zwrócić się już nie da - no nic, dokupię lewą i wymienię obie, swoją starą używaną puszczę w świat.
Załącznik:
IMG_3816.jpeg


Będę zamawiał też nowy zderzak bo u mnie stan jest słaby - dużo pęknięć od spodu, rozgniecionych obejm na śruby - bo śruby zastosował ktoś nieodpowiednie. Powinny być te mniejsze po prawej (wkręt z tulejką) a były te z dużym kołnierzem - co powodowało że np. kierunkowskazu nie dawało się wpiąć na miejsce - a to spowodowało że kierunki mają połamane zaczepy.
Efekt jak poniżej:
Załącznik:
IMG_3749.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.04.2025, 23:35 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
Progi „out”… pod spodem nie tak źle jak sądziłem. O profi montażu na piankę wiedziałem, ale bałem się że tam już rdza szaleje. Ale jest ok, doczyszczam klej do szyb, milimetr po milimetrze.
Załącznik:
IMG_3877.jpeg


Wymiana prawego ślizgu zderzaka - było jedno mocowanie pęknięte, IMHO raczej ze starości i montażu zderzaka na siłę. No i nowe spryskiwacze lamp.
Załącznik:
IMG_3885.jpg


Nowe nadkola, stare okazały się w sumie w niezłym stanie, ale brakowalo mi kierownic powietrza od spodu. No i przy okazji zawór paliwa przy wlewie
Załącznik:
IMG_3886.jpeg


Załącznik:
IMG_3889.jpeg


Załącznik:
IMG_3890.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.04.2025, 23:42 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
Oem bolts and nuts…
Po lewej zbieranina która była, po prawej oem takie jak maja być zgodnie z workshop manual.
Załącznik:
IMG_3887.jpeg


Taka sobota
Załącznik:
IMG_3888.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2025, 19:15 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
Ze spraw elektrycznych meczyły mnie dwie sprawy…
Pierwsza to dołożony moduł zdalnego sterowania (szyby, zamki) bo piloty nie działały. Kluczyki zostały naprawione, wszystko działa, więc przyszedł czas na wycięcie pajęczaka. Wiązki zostały doprowadzone do formy jak w oryginale, oczywiście z wyjątkiem tego że kilka jest łączonych/ izolowanych. Ale bez druciarstwa, wszystko solidnie.
Załącznik:
IMG_5016.jpeg

Załącznik:
IMG_5018.jpeg


Druga sprawa… od początku miałem problem z Check Engine Light, błąd evap - wykrycie wycieku z układu paliwa. Dodatkowy objaw to problemy z tankowaniem - pistolet odbijał co kilka litrów dosłownie. Zacząłem szukać… już kiedyś wymieniłem zawór przy wlewie paliwa ale nie pomogło więc zacząłem szukać głębiej przy zbiorniku.
No i oczywiście tu też nasi już byli 😂 dwa kable przecięte, +12 podane na stałe na jeden z nich wiązką gdzieś w kierunku wlewu paliwa (bez bezpiecznika nawet wprost z terminala baterii) i potem z drugiego z nich (jak by powrót tego +12, może po jakimś styczniku czy coś) na krótko do zaworu odpowietrzania przy zbiorniku. Spisałem kolory przewodów, spróbuję dojść co autor miał na myśli…
W każdym razie wiązki naprawione, połączone jak fabrycznie.
Załącznik:
IMG_5008.jpeg

Załącznik:
IMG_5009.jpeg



Test pierwszy - odpalenie. Brak CEL i wszystko działa

Test drugi - tankowanie.
Od 1/4 do pełna bez jednego odbicia pistoletu.
Sukces i wreszcie czysto na wskaźnikach
👍💪
Załącznik:
IMG_5021.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2025, 20:54 

Dołączył: 3.09.2023
Posty: 116
bardzo lubię czytać Twój temat !!! :) - inspirujesz !!! :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2025, 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1659
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Wolf napisał(a):
(...)
No i nowe spryskiwacze lamp.
(...)


Wolf, jakie nowe spryskiwacze zastosowałeś ?
Wymieniłeś same końcówki spryskiwaczy czy pompki ?

PS. Bardzo fajny wątek ! Gratuluje zacięcia ! 👍




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2025, 21:58 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
Spryskiwacze nowe ori porsche… ale maja boschowskie naklejki na sobie, wiec moze daloby sie gdzies znalezc na rynku


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2025, 22:00 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 279
MichałG napisał(a):
bardzo lubię czytać Twój temat !!! :) - inspirujesz !!! :D


Super! Dzięki 👍


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP