Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 996 czy 997?
PostNapisane: 5.11.2015, 8:31 

Dołączył: 4.11.2015
Posty: 5
Witam
Poszukuję nowego samochodu, przeszukałem już cały internet światowy - i skłaniam się ku Porsche. Mam jedną osobę, która ma dosyć dobre pojęcie o tych autach, samemu jeżdżąc 993 RUF, poleca mi 996 turbo, jako że auto będzie nie tylko dobre do jeżdżenia ale też zaczynają zyskiwać na wartości. Osobiście skłaniałbym się ku 997, też w wersji turbo. Dlatego kilka pytań do Was. Czy różnica w jakości, prowadzeniu, silniku jest duża pomiędzy tymi modelami? Bardziej chodzi mi o to czy jest przeskok technologiczny czy są do siebie zbliżone. Autem planuje robić ok. 12-15 tyś rocznie, jako drugi samochód. Dotychczas sportowymi robiłem ok. 20 tyś ale ostatnio ubywa mi kilometrów i będzie tego mniej. Mam również pytanie dotyczące awaryjności tych dwóch 911, BMW ma powszechne problemy z panewkami, GT-R w miarę tanio można kupić, ale nowa skrzynia, która lubi się zepsuć to koszt rzędu 90 tyś, a o Porsche nic nie wiem. Na niektórych aukcjach ludzie piszą, że plastiki nie trzeszczą, co podobno jest przypadłością 911. Jeżeli ktoś będzie w stanie odpowiedzieć na te pytania, a może i dodać coś od siebie o co nie pytam będę wdzięczny.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2015, 12:04 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2015, 12:32 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Jesli chodzi o osiągi to oba są szybkie, 997 trochę szybsze. Jesli chodzi o wygląd, kwestia gustu aczkolwiek 997 jednak ładniejsze. Moim zdaniem najwieksza różnica to wykończenie wnętrza i design wnętrza, tu 997 ma duzo większa przewagę nad 996.
W tematach technicznych niech wypowiedzą sie koledzy którzy sie znają na skrzyniach, silnikach, itp.
Sam wolałbym 997 ale gdyby mnie kasa ograniczała to bym spoko brał 996.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2015, 14:08 

Dołączył: 26.10.2015
Posty: 69
Silnik w 997.1 to lekka modyfikacja tego który siedzi w 996. Skrzynie biegów nie wiele się różnią albo są nawet identyczne(nie mam pewności). Większe zmiany mechaniczne weszły w 997.2. Większa pojemność silnika i przede wszystkim zmiana triptonicka na PDK. Jeżeli pisząc 997 masz na myśli wersję przedliftową i nie zależy Ci na urywaniu setnych sekundy na torze to moim zdaniem możesz śmiało kierować się tym czy według Ciebie warto dopłacać za lepsze jakościowo wnętrze i inny wygląda zewnętrzny. Miałem ten sam dylemat tylko bez turbo i chyba zaryzykuję 997.1 S mimo padających silników. W turbo ten problem nie występuje. Powodzenia w zakupie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2015, 14:34 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Pytanie jaki masz budżet. 996 staje się powoli klasykiem, więc nie wiem czy nie szkoda byłoby robić nim dużych przebiegów (choć kolega Tomasz Tromer z klubu ma już ponad 300k i nic sobie z tego nie robi. Ani on ani auto :D).
Ja bym wziął 997, najchętniej 997.2 PDK :D




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2015, 17:14 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 600
Ja borykałem się z podobnym dylematem, tyle że chodziło o 4s. 997 niby w środku nowocześniejsze, niby przednie światła ładniejsze, ale 996 4s/turbo po prostu bardziej mi się podoba. Kup to na widok czego mocniej Ci bije serce ;)
Co do spadku wartości to patrząc na rynek 997,1 turbo jeszcze tanieją i jest ich sporo, natomiast 996 turbo schodzą jak ciepłe bułeczki, a do tego są coraz droższe...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2015, 20:32 

Dołączył: 4.11.2015
Posty: 5
Teoretycznie za 997.1 choć nie wiem czy nie warto wziąć 997.2 z pdk - z tego co czytałem świetne recenzje zbiera, ale z kolei podobno krucha ta skrzynia. Budżet to sprawa - powiedzmy otwarta. Chciałbym kupić w miarę możliwości najtaniej - co nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem. Ostatnio 997.1 turbo poszło za 180k(w W-awie, od znajomego szwagier). Kupując auto nie planuję zmiany po 2-3 latach, raczej na długo. W jakiej cenie wg. was powinny chodzić zadbane 997.1, 997.2? Auto bez problemu mogę sobie przywieźć z Japonii, bo jest tam człowiek od tego. Ale wolałbym krajowe - można na miejscu zobaczyć, pojeździć i sprawdzić powiedzmy w 80 procentach co to za egzemplarz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.11.2015, 0:48 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
Ja osobiście gdyby trafiło się 996 Turbo Manual w dobrej kondycji to taki wóz bym brał. Na dziś dzien 997.1 omijałbym jako mniej atrakcyjne.
997.2 z PDK to ciekawe rozwiązanie ale tych będzie coraz więcej z uwagi że 991.2 spowoduje wietrzenie garaży właścicieli wcześniejszych modeli.

996 Turbo czy C4S to designersko o niebo lepsze 996. Tylne lampy to poprostu szał i te szersze bioderka...

Cobyś nie kupił a będzie w poprawnym stanie technicznym to buźka będzie sie cieszyć :thumbup:

Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.11.2015, 15:01 

Dołączył: 4.11.2015
Posty: 5
Dzięki za odpowiedź. Teraz sprawa kluczowa - np. na allegro jest 911 T ze stolicy za 215. Teoretycznie dobrze wygląda, z małym przebiegiem. Jest też 911,T z przebiegiem 170 000 za 259. Jest ktoś w stanie wyjaśnić skąd taki rozstrzał cenowy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.11.2015, 15:22 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 468
Zadzwoń do Krzysztofa (KIMBEX) ostatnio miał 3 sztuki 996 turbo z Japonii - mały przebieg a ceny wywoławcze podobne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.11.2015, 16:07 

Dołączył: 4.11.2015
Posty: 5
adarek
Z Japonii też mogę ściągnąć, więc tu akurat pomoc Krzysztofa nie będzie potrzebna:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2015, 9:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2208
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
adam748 napisał(a):
Ja borykałem się z podobnym dylematem, tyle że chodziło o 4s. 997 niby w środku nowocześniejsze, niby przednie światła ładniejsze, ale 996 4s/turbo po prostu bardziej mi się podoba. Kup to na widok czego mocniej Ci bije serce ;)
Co do spadku wartości to patrząc na rynek 997,1 turbo jeszcze tanieją i jest ich sporo, natomiast 996 turbo schodzą jak ciepłe bułeczki, a do tego są coraz droższe...


Dokładnie TAK jest!




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 13.12.2015, 21:19 
Ja poszedłbym dalej i zainwestował w 993 turbo !!! A jesli juz to raczej rowniez sklaniał bym sie do 996 turbo ! Moim zdaniem bardziej nawiazuje do mimo wszystko surowego i sportowego charakteru Porsche , 997 to juz raczej powielanie cayenna , caymana i mecana jezeli chodzi o wnetrze ! Sa prawie identyczne !!!


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2015, 22:30 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Tak jak szanowny kolega Witek napisał, to od wielu lat mam 996T i jezdze cały rok....w tej chwili mam okolo 370.000 Km, wszysztkie elementy (tylko nie dach) lakierowane i kocham to auto

Wielokrotnie juz miałem ochote zmienic na np. 997T po jest ładniejszy, bardziej komfortowy itp. Ale niestety, mimo ze szybszy to nie czujesz ten twardy sportowy charakter jak w w 996T

Prawda jest tez taka ze ja mam sportowe zawieszenie i troche podrasowany chip ale wydaje mi się ze nawet bez tego 996T jest bardziej sportowy.

Jakbym miał zmieniac to na pewno nie na 997.1 tylko na 997.2 i równiesz tylko turbina


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2015, 23:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
adam748 napisał(a):
Ja borykałem się z podobnym dylematem, tyle że chodziło o 4s. 997 niby w środku nowocześniejsze, niby przednie światła ładniejsze, ale 996 4s/turbo po prostu bardziej mi się podoba. Kup to na widok czego mocniej Ci bije serce ;)
Co do spadku wartości to patrząc na rynek 997,1 turbo jeszcze tanieją i jest ich sporo, natomiast 996 turbo schodzą jak ciepłe bułeczki, a do tego są coraz droższe...



+1




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2015, 18:55 

Dołączył: 1.11.2015
Posty: 217
Ja mam 996C2 w manualu i nalatane ma juz prawie 240k km i chodzi jak pszczółka...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2015, 9:52 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 280
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Ja miałem dla porównania 997S.1 i 9964S. Zostawiłem 996 ze względu na dżwięk wydechu, lepszy układ kierowniczy, no i ten tył jaki jest w 9964S. Nie jest to tylko moja opinia ale i znajomych którzy mieli możliwość porównania tych dwóch modeli.Obecnie 996 ma 188 tys km i praktycznie żadnych śladów zużycia. Generalnie w 996 bardziej czuje się ducha starszych 911stek ale nie każdemu to pasuje a zwłaszcza tym którzy zwracają uwagę na komfort.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2015, 11:30 

Dołączył: 1.11.2015
Posty: 217
niby prawie to samo auto a jednak 996 bardziej nawiązuje do starszych a 997 do nowszych ;) Chyba 996 to taki kompromis żeby mieć cywilizowaną jedenastkę a jednak czuć tego ducha, którego nie czuć juz w 991...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2015, 11:49 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 600
arek classic napisał(a):
...no i ten tył jaki jest w 9964S.


Właśnie żeby podziwiać tył zawsze parkuję w garażu przodem do ściany ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.04.2016, 8:56 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 35
Panowie,

Dołączę się do wątku "dylematu" - jestem cichym czytającym forum (witam wszystkich), ale planuje w 2017 stać sie pełnoprawnym członkiem z racji zamierzonego zakupu.

Z uwagi na skalę wydatków, rozglądam się za wczesnym 997 ale raczej późnym 996 - wersja 4s. Większość osób krytykuje lampy a mnie sie one zupełnie szczerze podobają, tym bardziej że to zupełny oryginał wśród innych porsche. Poza tym uważam że akurat wersja 4s lub Turbo jest dużo ładniejsza niż 997, na minus niestety wnętrze które nie powala...

Co do traktowania tego jako inwestycji - po prostu mam nadzieje, ze akurat wersja 996 C4S nigdy nie stanieje, zwłaszcza przy zadbanym egzemplarzu z niskim przebiegu.

Gdyby ktoś miał taką baardzo zadbaną (polift, 3.6, bezwypadek i dobry stan) 996 4s na sprzedaż, to dajcie znać!:)

Patrzę tez na stronę http://www.japan-partner.com (czy są inne aukcyjne?) i powaznie zastnawiam sie nad zleceniem sprowadzenia takiego auta. Czy ktoś kojarzy jakie mogę być całkowite koszty? ciężko mi sobie przeliczyć te wartości w USD na PLN+VAT+akcyza+koszt sprowadzenia itd...
Czy w ogóle 996 4s automat z Japonii to dobry pomysł?

Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum