Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 25.07.2011, 16:19 

Joined: 11.07.2010
Posts: 220
Witajcie,

zarejestrowalem sie tu jakis czas temu, do tej pory sporo czytalem, ale sam sie nie udzielałem. Tego posta piszę, bo uważam że może sie przydać komuś z podobnym problemem w przyszłości.

Od ponad miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem 996 Turbo.

Po kilku pierwszych pełnych euforii i podekscytowania dniach, zauważyłem hałas dobiegający z okolicy skrzyni biegów. Samochod przed kupnem był sprawdzany w Porsche Frankfurt więc nie przejmowałem sie tym dopóki nie zauważyłem, że hałas z czasem sie nasila.

Był to odgłos podobny do dzwięku uszkodzonego lozyska w kole, swego rodzaju szum, wycie - slyszalne tylko przy zamknietych szybach i TYLKO podczas przyspieszania na biegach od 3-ki w gore. Bez dodawania gazu, zwalniając na biegu lub przy wysprzęgleniu halas całkowicie znikał.

Poniżej próba uchwycenia hałasu na video:

http://www.youtube.com/watch?v=UVLadSphDNc

Hałas najlepiej słychać w okolicy 0:26-0:28

I jeszcze jeden:

http://www.youtube.com/watch?v=vsKBZRKKkfQ

Na początku próbowalem sie do tego przyzwyczaić, ale wiecie jak jest - jak już sie usłyszy coś zastanawiającego to nie ma szans żeby sie cieszyć jazdą, było tylko ciągłe nasluchiwanie.

Uznałem, że cos z tym trzeba zrobić.

Zacząłem od wymiany oleju w skrzyni. Na korku znalazlem to:

Image

Image

Sporo opiłków, jednak przy prawdopodobnie pierwszej wymianie oleju (samochod ma 90 tys km przebiegu) jest to możliwe.

Zalaliśmy nowy olej, hałas sie nie zmienił, po nastepnych 500 km postanowiłem zajrzeć do oleju ponownie. Oto co zastałem:

Image

Niemal tyle samo opiłkow po raptem pięciuset kilimetrach.

Wtedy wiedziałem juz, że "coś sie dzieje".

Odwiedziłem kilka miejsc w Lublinie i Warszawie (łącznie z serwisem Porsche na Połczyńskiej) i niestety nigdzie nie dowiedzialem sie więcej niż wiedziałem sam, generalnie wszędzie konkluzja była mniej wiecej taka sama "coś faktycznie słychać ale nie mamy pojęcia co - coś z dwumasem lub skrzynią". Bez żadnych konkretów.

Mając przed sobą prawdopodobną "wyprawę w nieznane" w głąb skrzyni i jej okolic postanowilem w desperacji napisac maila do amerykanskiej firmy specjalizującej się w naprawach skrzyn do Porsche, firma nazywa się G Box i zdaje sie mieć spore doświadczenie. Jak się okazało był to dobry ruch, po dosłownie kilku minutach dostałem pewną, konretną odpowiedz - hałas ten powoduje łożysko w skrzyni, numer części 999-052-164-00.

Nareszcie wiedziałem co to może być!

Znalazłem to łożysko na schemacie PET:

Numer 25.

Image

Teraz pozostało już tylko rozpruć skrzynię i potwierdzić diagnozę.

Z pomocą przyszła firma SKN Polska.

Następnego dnia skrzynia była wyjęta.

Image

I rozpoczęła się operacja:

Image

Rozbieranie, część po części:

Image

Image

Image

Kolejne "piętro":

Image

Image

Aż dotarliśmy do problemu:

Image

Zaraz obok widocznego mosiężnego łożyska znajduje się drugie, kulkowe, które było źródłem hałasu:

Image

Numer części FAG 574710/1, Porsche 999.052.164.00

Na zdjęciu poniżej widać uszkodzenia:

Image

Z uwagi na bliskie sąsiedztwo wspomnianego mosiężnego łożyska i ryzyko że zostało ono uszkodzone przez opiłki wydobywające się z łożska obok postanowiliśmy wymienić i to łożysko:

Image

SKF N 308 ECM, Porsche 999.110.119.01

Po niemal dwóch tygodniach nowe łożyska w końcu dotarły:

Image

Image

Wszystko zostało poskładane.

Samochód jeździ, hałas zniknął, na moją twarz powrócił uśmiech :)

Mam nadzieję, że ten wątek może kiedyś komuś pomóc z diagnozą problemu gdy wystąpi w Ich 996 TT.

Przy okazji mogę polecić firmę SKN Polska, poradzili sobie znakomicie!

Pozdrawiam,
Maciek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject:
PostPosted: 25.07.2011, 16:33 

Joined: 5.01.2008
Posts: 2123
Location: Warszawa
Club number: 170
super opisales sprawy, trzeba bylo jeszcze mnie zapytac :) bo ja juz jeden przypadek tego glosnego lozyska znam ;)
najwazniejsze, ze auto znowu jezdzi i powoduje banan na twarzy ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject:
PostPosted: 25.07.2011, 23:43 
Klubowicz

Joined: 15.08.2007
Posts: 2914
Sql - własnie dla takich watkow i tak opisanych/zilustrowanych postow warto byc na Forum ... mimo ze nie mam 996 to dzieki!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject:
PostPosted: 26.07.2011, 9:36 
Członek Honorowy
User avatar

Joined: 10.03.2007
Posts: 3560
Location: Warszawa
Club number: 029
Bardzo wiele skrzyń o wiele starszych ( 901, 915 ) zaliczyłem, a nigdy nie spotkałem aż takiego uszkodzenia ! Powszechnie wiadomo, że mimo hałasu, te skrzynie (te starsze) są "czołgowe". Pouczające.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Top
 Profile YIM  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: fotka
PostPosted: 27.07.2011, 10:05 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 1989
Club number: 068
dzięke za zdjęcia
tak Eryk z USA fajny gość
gdzie rozkladales skrzynie ?
sam??




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject:
PostPosted: 27.07.2011, 11:58 

Joined: 15.03.2007
Posts: 2410
Location: Gdynia
Club number: 020
tak sie składa że też jestem po rozłożeniu swojej , łożyska wyglądają identycznie - postaram sie wkleic foto na dniach bo zostały na warsztacie a na korku było tyle samo opiłków , gdyby ktoś z okolic miał podobny poroblem możemy się tym zając , pamietajcie po składaniu aby dobrze ustawić luz nominalny na ataku i kole , on po jakimś przebiegu się zwieksza w pet sa dostepne podkładki o różnej grubości , poprzedniemu włascicielowi mojej 996tt składał .... na miedziane podkładki i luz na tyle sie zwiekszył ze poszedł też ząb na wałku atakującym . Fajnie ze powstał temat skrzyń . W 996tt to zmora chyba kazda po tuningu a moze i seryjna miała powazna awarie głownie 2 i 3 bieg czesto tez synchronizatory lub nadaje sie do drobnego remontu , postaram sie tez wkleic wskazówki jak mozna ja wzmocnić wykorzystujac orginalne porsche czesci z innych modeli , narazie testujemy przełozenia ...




_________________

06/00 996TT Coupe Man Seal Grey
11/01 996TT Coupe Man Black
02/03 996TT Coupe Man Carrera White
05/03 996TT Coupe Man Seal Grey
Out
996TT Coupe Silver Tip
996TT Cabrio Black Tip
996TT Coupe Black Man
Specjalizacja mezger części modyfikacje porady


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject:
PostPosted: 27.07.2011, 12:33 
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 1904
Location: 3City
Club number: 094
pdmobil wrote:
Bardzo wiele skrzyń o wiele starszych ( 901, 915 ) zaliczyłem, a nigdy nie spotkałem aż takiego uszkodzenia ! Powszechnie wiadomo, że mimo hałasu, te skrzynie (te starsze) są "czołgowe". Pouczające.


Piotrze ale tamte jednostki nie mialy takich przeciazen rzedu 500/600ps, no chyba ze sie myle.

Ja w swojej inspekcje robilem co roku, ostatnio w 2009 przy 61 km (wymiana na nowy, wzmocniony kosz satelitow) i zawsze wyglada jak nowa. Zadnych opylkow i luzow.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Piranha Grappling Team Gdynia, BJJ,SF
https://www.youtube.com/watch?v=1kGaJcZdJXw


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject:
PostPosted: 27.07.2011, 18:16 

Joined: 15.03.2007
Posts: 2410
Location: Gdynia
Club number: 020
taki tez mam plan inspekcja co 20tys bo duzo taniej zapobiegac niz usuwac usterke , najwazniejsze wiedziec jak to robic dobrze




_________________

06/00 996TT Coupe Man Seal Grey
11/01 996TT Coupe Man Black
02/03 996TT Coupe Man Carrera White
05/03 996TT Coupe Man Seal Grey
Out
996TT Coupe Silver Tip
996TT Cabrio Black Tip
996TT Coupe Black Man
Specjalizacja mezger części modyfikacje porady


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: fotka
PostPosted: 2.08.2011, 0:17 

Joined: 11.07.2010
Posts: 220
Duc748 wrote:
gdzie rozkladales skrzynie ?
sam??


Skrzynia robiona byla w SKN Polska w Lublinie.

Maja tam swietnego mechanika, widocznego na jednym ze zdjec Leszka.

Polecam!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum