Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.12.2019, 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Nie żeby spędzało mi to sen z powiek, ale czy moglibyście językiem zrozumiałym dla "dwóch lewych rąk" napisać jaka jest różnica między silnikiem typu bokser a np. v12 o kącie 180 stopni znanym choćby z Testarossy?




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2019, 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.12.2018
Posty: 218
Nr klubowicza: 696
Pewnie ktoś mądrzejszy mnie poprawi, ale ztcw, w bokserze tłoki po obu stronach pracują symetrycznie, a w płaskiej V-ce antysymetrycznie, prze co wał ma o połowę mniej wykorbień (bo dwa antysymetrycznie pracujące tłoki mogą jedno współdzielić).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2019, 17:17 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
W bokserze przeciwsobne tłoki mają GMP w tym samym czasie, w V 180 przeciwnie - jeden GMP drugi najniższe możliwe położenie.

EDIT: siersciu szybszy +1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2019, 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
No dobra, a JESZCZE prostszym językiem? Nie wiem co to wykorbienia ani GMP 😭




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2019, 11:38 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
Dla uproszczenia pomyśl o silniku dwucylindrowym - B2 i V2 180. W pierwszym tłoki poruszają się w przeciwnych kierunkach - oba w górę potem oba w dół, oddalając i zbliżając się do siebie. W drugim gdy jeden przesuwa się w górę to drugi w dół i na odwrót. Pierwszy układ powoduje, że wibracje generowane przez ten ruch znoszą się wzajemnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2019, 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.12.2018
Posty: 218
Nr klubowicza: 696
Tłoki są przymocowane do wału za pomocą korbowodów, w miejscach które nie są w osi wału. Te "wystające na boki" fragmenty wału to wykorbienia.

W bokserze, dwa przeciwstawne tłoki mają dwa osobne wykorbienia, żeby oba tłoki się albo jednocześnie zbliżały albo oddalały.

W płaskiej V-ce przeciwstawne tłoki są przymocowane do jednego wykorbienia, więc kiedy jeden tłok się przybliża do wału, to drugi się oddala.

Tu masz schemat:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2019, 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
aaa! chyba kumam :) w swoim staruszku motocyklu tak mam właśnie.

OK, to teraz tak - w V mniej wykorbień, w boksie za to w tym samym czasie sily sie przeciwwaza na tych samych rzedach cylindrow, tak? jakie sa zady i walety kazdego z tych rozwiazan? czy V mozna krecic wyzej niz boksera?




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2019, 12:30 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
monn 48 zadajesz te pytania na serio czy ......


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2019, 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
serio. a dlaczego pytasz? pomyliłem fora?




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 14:18 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Jeśli jesteś fanem marki to jak najbardziej odpowiednie miejsce.Pewnie porównałem przez moje podejście do tematyki samochodu i pomyślałem naiwnie że wszyscy albo większość ma trochę bzika i lubi wiedzieć wszystko o swoim aucie marzeń.Bez urazy .HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Luz ;) Ja serio chcę wiedzieć - dlatego pytam. Niestety nie jestem typem DIY, od roku mam garaż ale każda czynność bardziej zaawansowana od wymiany kół czy akumulatora napawa mnie przerażeniem :( Wiosną chciałbym po raz pierwszy w życiu sam wymienić olej i filtr w starym motocyklu ;)




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 15:40 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Spoko.Jesteśmy więc swoimi przeciwnościami. Ja sobie nie wyobrażam np. zlecić wymianę oleju lub hamulców warsztatowi. Jestem typem majsterkowicza ,lubię rozumieć zasadę działania i umiejscowienie mechanizmów w moim prosiaku. Oczywiście z powodów braków profesjonalnych narzędzi oraz szczegółowej wiedzy tech. np. rozrządu w moim boxsterze nie dotknę, ale większość awarii staram się ogarniać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 15:27 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
Kupilem ostatnio 512TR dla klienta i tez mnie mocno temat zaciekawil. Siedzi tam sobie flat 12 - tyle, ze to Vka o kacie rozchylenia 180 stopni. Tak samo Porsche robilo przy 917 - rozchodzilo sie o dlugosc walu korbowego (Vka ma krotszy, niz w boxerze) co w rezultacie skutkowalo zmniejszeniem wielkosci samego silnika, ktory byl montowany centralnie:

Cytuj:
Unlike most flat-twin, flat-four and flat-six engines, flat-twelve engines typically use the crankshaft configuration of a 180° V engine instead of a boxer engine. Therefore most flat-twelve engines have each pair of pistons sharing a crankpin, instead of the boxer design of each piston having its own crankpin.


Oczywiscie poprawcie mnie jezeli sie myle.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2019, 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
O! A obroty? Czy v180 może kręcić wyżej bo wał lżejszy, mniej wykorbień? Z kolei ten ruch tłoków boksera chyba lepiej równoważy siły, co?




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2019, 12:35 

Dołączył: 17.04.2019
Posty: 87
Jak szybko kręci się silnik wynika z relacji średnica-skok tłoka. Im krótszy skok tym szybciej kręci się silnik. Istnieje jeszcze pojęcie "silnika kwadratowego", w którym skok i średnica tłoka są równe. Czasem można je spotkać w motocyklach, które jak wiemy kręcą się dość wysoko.
Dłuższy skok to większy moment obrotowy, ale niższa max prędkość obrotowa silnika.
Krótki skok to mniejszy moment obrotowy, ale większa max prędkość obr. silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2019, 15:24 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
prosciej sie nie da:

https://www.youtube.com/watch?v=ym_XZyhcQKs


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2019, 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
dzięki!




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron