|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
moon48
|
Napisane: 6.12.2019, 17:05 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 690
|
Nie żeby spędzało mi to sen z powiek, ale czy moglibyście językiem zrozumiałym dla "dwóch lewych rąk" napisać jaka jest różnica między silnikiem typu bokser a np. v12 o kącie 180 stopni znanym choćby z Testarossy?
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 6.12.2019, 17:15 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 237
|
Pewnie ktoś mądrzejszy mnie poprawi, ale ztcw, w bokserze tłoki po obu stronach pracują symetrycznie, a w płaskiej V-ce antysymetrycznie, prze co wał ma o połowę mniej wykorbień (bo dwa antysymetrycznie pracujące tłoki mogą jedno współdzielić).
|
|
Góra |
|
Pan Jasiek
|
Napisane: 6.12.2019, 17:17 |
|
Dołączył: 28.11.2016 Posty: 264
|
W bokserze przeciwsobne tłoki mają GMP w tym samym czasie, w V 180 przeciwnie - jeden GMP drugi najniższe możliwe położenie.
EDIT: siersciu szybszy +1
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 7.12.2019, 11:26 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 690
|
No dobra, a JESZCZE prostszym językiem? Nie wiem co to wykorbienia ani GMP 😭
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 7.12.2019, 11:38 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1048
|
Dla uproszczenia pomyśl o silniku dwucylindrowym - B2 i V2 180. W pierwszym tłoki poruszają się w przeciwnych kierunkach - oba w górę potem oba w dół, oddalając i zbliżając się do siebie. W drugim gdy jeden przesuwa się w górę to drugi w dół i na odwrót. Pierwszy układ powoduje, że wibracje generowane przez ten ruch znoszą się wzajemnie.
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 7.12.2019, 11:43 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 237
|
Tłoki są przymocowane do wału za pomocą korbowodów, w miejscach które nie są w osi wału. Te "wystające na boki" fragmenty wału to wykorbienia. W bokserze, dwa przeciwstawne tłoki mają dwa osobne wykorbienia, żeby oba tłoki się albo jednocześnie zbliżały albo oddalały. W płaskiej V-ce przeciwstawne tłoki są przymocowane do jednego wykorbienia, więc kiedy jeden tłok się przybliża do wału, to drugi się oddala. Tu masz schemat: 
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 7.12.2019, 12:27 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 690
|
aaa! chyba kumam  w swoim staruszku motocyklu tak mam właśnie. OK, to teraz tak - w V mniej wykorbień, w boksie za to w tym samym czasie sily sie przeciwwaza na tych samych rzedach cylindrow, tak? jakie sa zady i walety kazdego z tych rozwiazan? czy V mozna krecic wyzej niz boksera?
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 7.12.2019, 12:30 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1217
|
monn 48 zadajesz te pytania na serio czy ......
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 7.12.2019, 18:10 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 690
|
serio. a dlaczego pytasz? pomyliłem fora?
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 8.12.2019, 14:18 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1217
|
Jeśli jesteś fanem marki to jak najbardziej odpowiednie miejsce.Pewnie porównałem przez moje podejście do tematyki samochodu i pomyślałem naiwnie że wszyscy albo większość ma trochę bzika i lubi wiedzieć wszystko o swoim aucie marzeń.Bez urazy .HEJ
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 8.12.2019, 14:43 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 690
|
Luz  Ja serio chcę wiedzieć - dlatego pytam. Niestety nie jestem typem DIY, od roku mam garaż ale każda czynność bardziej zaawansowana od wymiany kół czy akumulatora napawa mnie przerażeniem  Wiosną chciałbym po raz pierwszy w życiu sam wymienić olej i filtr w starym motocyklu 
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 8.12.2019, 15:40 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1217
|
Spoko.Jesteśmy więc swoimi przeciwnościami. Ja sobie nie wyobrażam np. zlecić wymianę oleju lub hamulców warsztatowi. Jestem typem majsterkowicza ,lubię rozumieć zasadę działania i umiejscowienie mechanizmów w moim prosiaku. Oczywiście z powodów braków profesjonalnych narzędzi oraz szczegółowej wiedzy tech. np. rozrządu w moim boxsterze nie dotknę, ale większość awarii staram się ogarniać.
|
|
Góra |
|
tony_szpachli
|
Napisane: 11.12.2019, 15:27 |
|
Dołączył: 1.01.2018 Posty: 354
|
Kupilem ostatnio 512TR dla klienta i tez mnie mocno temat zaciekawil. Siedzi tam sobie flat 12 - tyle, ze to Vka o kacie rozchylenia 180 stopni. Tak samo Porsche robilo przy 917 - rozchodzilo sie o dlugosc walu korbowego (Vka ma krotszy, niz w boxerze) co w rezultacie skutkowalo zmniejszeniem wielkosci samego silnika, ktory byl montowany centralnie: Cytuj: Unlike most flat-twin, flat-four and flat-six engines, flat-twelve engines typically use the crankshaft configuration of a 180° V engine instead of a boxer engine. Therefore most flat-twelve engines have each pair of pistons sharing a crankpin, instead of the boxer design of each piston having its own crankpin. Oczywiscie poprawcie mnie jezeli sie myle.
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 12.12.2019, 14:58 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 690
|
O! A obroty? Czy v180 może kręcić wyżej bo wał lżejszy, mniej wykorbień? Z kolei ten ruch tłoków boksera chyba lepiej równoważy siły, co?
|
|
Góra |
|
tomemek
|
Napisane: 13.12.2019, 12:35 |
|
Dołączył: 17.04.2019 Posty: 94
|
Jak szybko kręci się silnik wynika z relacji średnica-skok tłoka. Im krótszy skok tym szybciej kręci się silnik. Istnieje jeszcze pojęcie "silnika kwadratowego", w którym skok i średnica tłoka są równe. Czasem można je spotkać w motocyklach, które jak wiemy kręcą się dość wysoko. Dłuższy skok to większy moment obrotowy, ale niższa max prędkość obrotowa silnika. Krótki skok to mniejszy moment obrotowy, ale większa max prędkość obr. silnika.
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 13.12.2019, 15:24 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 13.12.2019, 17:30 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 690
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|