Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 27.10.2020, 13:51 

Joined: 10.09.2020
Posts: 9
Cześć!

Rozważam zakup Boxstera 2.7 2005 o dosyć dużym przebiegu (ok. 300k km).
Samochodu jeszcze nie widziałem, ale dostałem info o właściciela że raz na kilka dni / tygodni pod samochodem tworzą się niewielkie plamki oleju, silnik delikatnie poci się gdzieś od spodu.

Tutaj od razu zaznaczam, że nie mam dużej wiedzy technicznej (i dlatego pytam o poradę mądrzejszych od siebie w tych kwestiach :) ), oraz że wiem że po takim opisie ciężko stwierdzić gdzie może być źródło wycieku.

Jestem ciekaw Waszej opinii czy coś takiego powinno zdyskwalifikować ten samochód do kupna i jakie mogą być widełki naprawy tego wycieku - wariant optymistyczny, czyli jeśli jest to jakaś drobna uszczelka, pierdoła, po wariant pesymistyczny gdzie ten wyciek może oznaczać większe kłopoty.

Z góry dzięki za pomoc!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.10.2020, 14:24 

Joined: 10.06.2017
Posts: 585
Plamka na kilka dni a plamka na kilka tygodni to duża różnica. Może to być w najgorszym miejscu czyli połączenie silnika i skrzyni lub innym np pokrywa zaworów , korek spustu oleju i inne. Nie wierzę że ten właściciel nie wie skąd puszcza.Musisz sam obejrzeć od spodu i zweryfikować , zrób dobre foty to pomożemy z grubsza ocenić co i jak. Wyciek to nie awaria to tylko uszczelnienie ale pewne miejsca są kosztowne i mając porozbierane elementy jest wskazana wymiana innych rzeczy niejako przy okazji np sprzęgło.HEJ


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.10.2020, 14:25 

Joined: 10.11.2017
Posts: 73
Club number: 692
Cześć,

Jeśli pod silnikiem bardziej z tyłu to na praktycznie na 100% uszczelnienie łożyska IMS. To jest standardowa sprawa. Robiłem po zakupie w ramach przeglądu, co do kosztów to niech się wypowiedzą koledzy mechanicy. Ja to robiłem trzy lata temu z całym wachlarzem innych drobnych usterek, więc ciężko mi to teraz ustalić. Miałem również delikatny wyciek z przodu silnika, ale to był płyn chłodniczy, nie olej.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.10.2020, 14:46 

Joined: 14.02.2020
Posts: 36
Nie chcę być czarnowidzem, ale w takiej sytuacji zapala mi się czerwona lampka.
Jeśli sprzedając auto jest jakiś problem i jest on łatwy (w sensie tani) w naprawie, to sprzedającemu bardziej opłaca się to zrobić i pokazywać sprawne auto, bo więcej za nie dostanie (kupujący nie ma wymówki do zbijania ceny).
A jak naprawa jest droga to niektórzy tego nie robią i wciskają kit, że to błahostka i zrobi sobie to pan tanio sam.

Nie zniechęcam do zakupu, ale tak jak poprzednicy napisali przed zakupem powinieneś się dowiedzieć co to jest za problem i ile będzie kosztować naprawa. Najlepiej jedź do dobrego warsztatu znającego się na Porsche na przegląd przed zakupowy. Ewentualnie zrób zdjęcia skąd kapie, może ktoś pomoże.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.10.2020, 14:54 

Joined: 10.09.2020
Posts: 9
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Dokładnie o takie informacje mi chodziło.

Jeśli coś więcej ustalę, ale zdobędę więcej informacji - dam znać.

Zdrowia!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum