Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.06.2016, 21:04 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
Witam panowie od kilku dni posiadam Cayenne 2007r 3.6 ogólnie przy zakupie sprzedający wykasował mi kompem serwis olejowy i chciałbym zrobić go sam (następne będę musiał już w warsztacie bo nie mam kompa do kasowania inspekcji) i pytanie ile litrów oleju muszę kupić, gdzie znajdę filtr powietrza i pyłkowy, bo oleju namierzyłem przy oględzinach auta z lewej strony od spodu auta. Ewentualnie może gdzieś na forum jest opis jak i gdzie? Drugie pytanie mam hydraulikę klapy tył i w końcowej fazie zamykania ostro trzaska, pewnie siłownik do wymiany i pytanie czy w wersji z hydro klapą ten drugi siłownik jest taki sam jak w ewrsji bez hydro klapy, ewentualnie j/w gdyby ktoś dysponował wiedzą jak go wymienić to będę wdzięczny. No i jeszcze jedno pytanko czy 3.6 też ma problemy z magistralą wody? wydaje mi się że czasami lekko zawiewa mi płynem chłodniczym choć od zakupu nic nie dolewałem komunikat się nie wyświetla i zrobiłem około 1000km, dzięki za wszelkie podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.06.2016, 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5068
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Oleju namierzyłeś poprawnie. Zwróć uwagę że najpierw warto spuścić olej
wew. śrubą filra. Inaczej zalejesz siebie i auto ;)
Do filtra powietrza trafisz po rurze dolotowej. Jest z lewej strony auta.
Na lewej podłużnicy. Jak będziesz składał puszkę to zwróć uwagę żeby
trafić na dole w dolną obudowę podczas wsuwania górnej obudowy. Choć
w V8 jest to chyba trudniejsze. Filtr pyłkowy znajdziesz mniej więcej
na stopami wysokiego pasażera. Najpierw śrubka torx, a potem zatrzaski.
Nie ciągnij zbyt mocno za boki dolnej osłony - istnieje ryzyko że pęknie
na rogu.

Ten drugi siłownik jest taki sam w obu wersjach. Głownie służy do obsługi
szyby, więc podnieś szybę i zobacz czy siłowniki trzymają. Mają także swój
udział przy głównej klapie, więc jak są słabe/nie działają to wymiana coś
da, ale ja bym raczej szukał może wycieku oleju lub niskiego stanu od
głównych.

W 3,6 brak problemów z magistralą wody. Więcej o typowych usterkach
dowiesz się na innych forach VAG, bo silnik jest "zapożyczony" do Cayenne :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.06.2016, 22:48 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
Dzięki za pomoc, jeżeli chodzi o siłowniki klapy to ogólnie są cztery 2 do klapy i 2 do szyby, z szybą mam osobny problem bo się w ogóle nie otwiera i to kolejny temat, ale jeżeli chodzi o klapę to właśnie są kolejne dwa z czego w wersji z hydrauliką jeden jest zwykły drugi hydrauliczny i pomyślałem że ten zwykły nie domaga, nie wiem tylko czy jest taki sam jak do klapy bez hydrauliki i jak się do niego dostać. Przy okazji może ktoś wie co może być przyczyną nie działania podnoszenia szyby w klapie, pstryczek pstryka ale zero reakcji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2016, 22:47 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Podejrzewam ze mechanizm padł. Z tego co pamiętam nowy przełącznik zespolony z zamkiem to koszt ok 500 zł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2016, 7:23 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
Rozumiem, jak się uda to w weekend powalczę, ściągnę tapicerki i pooglądam, bo bez otwarcia szyby nie ocenię siłowników od niej a one też są ważne przy otwieraniu całej klapy, więc pewnie będzie trzeba wymienić 3szt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2016, 7:43 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 625
Wiązka w tzw tip switch spleśniała prawdopodobna usterka braku reakcji przycisku otwierania klaposzyby.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2016, 22:00 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
A możesz napisać ewentualnie w którym mniej więcej miejscu? Czy gdzieś w klapie czy może na przelotce klapa dach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2016, 22:08 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
Dziś miałem trochę czasu i ogarnąłem w końcu serwis olejowy, filtry powietrza, pyłkowy, i oleju z Mann, olej Liqui Moly 5W-30 TOP TEC 4200, ogólnie prosta sprawa choć z umiejscowieniem filtra oleju to kogoś mocno poniosło, dzięki Qubak za rady :) . Kilka dni wcześniej przyszły siłowniki tylnej klapy i szyby, po wymianie w końcu klapa zamyka się z kulturą, roboty trochę było, ale da się ogarnąć temat samemu bez większych problemów i specjalistycznych narzędzi :) Z szybą wyszło że to jak pisał szwagierek ten tip switch nie daje impulsu, muszę go wymienić. W sumie zostały mi świece profilaktycznie i ten przycisk szyby klapy, no właśnie jakie świece zaleca producent, chodzi mi o firmę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2016, 22:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Qbak musi się wypowiedzieć w kwestii świec, mogło być Beru, mógł być Bosch, a pewnie to nie wszystko :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2016, 22:39 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
No właśnie w sklepie polecali mi NGK, ale np w BMW lepiej sprawdzały się Bosch-a i wolę zamówić konkretnie zalecaną przez producenta firmę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.06.2016, 1:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5068
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
NGK to świece które widnieją w katalogu Porsche dla 9PA1 z silnikiem VR6.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.06.2016, 16:44 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
fajnie dzięki za info :) Przy okazji zapytam o klocki hamulcowe bo widzę że długo już nie pociągną, jakich używacie? Najważniejsze to żeby nie piszczały i w miarę możliwości nie pyliły i jak jest z czujnikami, są po jednym na oś?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2016, 8:41 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Textar albo Ferrodo polecam od siebie. EBC też fajnie się sprawują


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2016, 8:55 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
Textara kiedyś miałem w innym aucie i w sumie nie narzekałem, może to być dobry wybór. Zastanawiam się czy jest ktoś z klubu ze Śląska kto ma kompa co mógłby wykasować ewentualny błąd klocków czy przegląd, ewentualnie przeprowadzić jakąś diagnostykę przy okazji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2016, 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5068
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Błąd klocków zniknie jak podepniesz nowe przewody do czujników zużycia.
Ile klocków na rynku tyle teorii ;) Najważniejsze żeby nie kupować tych
najtańszych. Czasem różnica w cenie nie ma uzasadnienia podczas jazdy.
Żeby klocki nie piszczały trzeba używać hamulców z głową. Katowanie zniszczy
każdy klocek, a im mocniejsze klocki damy tym większe prawdopodobieństwo,
że będą piszczały.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.06.2016, 11:34 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
O to fajnie z tym błędem klocków, co do stylu jazdy to jeżdżę raczej normalnie, nie katuję swoich samochodów ale jak emeryt też nie jeżdżę:) więc nie powinno być problemu. A powiecie mi jeszcze jak wygląda wymiana płynu do wspomagania i hamulcowego, czytałem że do wspomagania tylko płyn z ASO czy tak? A hamulcowy? Nie są to duże koszty a warto zrobić, czy do wymiany płynu hamulcowego potrzebuję kompa żeby otwierać ewentualne zawory w pompie czy mogę zrobić to tradycyjnie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.06.2016, 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5068
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Płyn do wspomagania tylko Pentosin (do wyboru 202 lub 11S).
Hamulcowy proponuje kupić bardzo dobry, Cayenne to jednak
ciężkie auto. Pentosin oferuje RBF (Racing Break Fluid) który
ma wysoką temperaturę wrzenia, sprawdzone testerem. Ponad
300st. C.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2016, 22:10 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
jak zdąże to jutro zamówie świece i płyn do wspomagania, płyn hamulcowy wymienie razem z klockami jak się skończą ( to już nie długo :)) Podpowiesz mi czy jest jakiś korek spustowy przy pompie lub innym miejscu, czy wymiana przez węże obiegu zbiorniczka i odpalanie auta?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2016, 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5068
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie odpalaj auta jak nie ma płynu w zbiorniczku. Trzeba rozłączyć
przewody i kręcąc kierownicą wypompować resztki płynu. Można pokręcić
pompą, ale ja bym tylko kręcił ręcznie (po zdjęciu paska klinowego).

Jeżeli chcesz to możesz zamówić już dziś ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.07.2016, 20:46 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
Fanty doszły, świece wymienione a jak dobrze pójdzie to w weekend powalczę ze wspomaganiem, dzięki pozdrawiam.
Swoją drogą od jakiegoś czasu próbuję zdjąć ramię tylnej wycieraczki i marnie mi to idzie, macie jakieś rady?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum