Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 1:26 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
Witam. problem jak w temacie.

Nie mam gazu więc większość opisów w tym temacie mnie nie dotyczy. Auto z dużym przebiegiem 285 tyś.

Od początku jak kupiłem auto błędach były zapisy o wypadaniu zapłonów. Auto jedna jeździło bez większych problemów.
Raptem zaczęło przerywać sporadycznie a później coraz więcej zwłaszcza na wyższych obrotach choć na wolnych również delikatnie słychać.

Najpierw nie było chack Engine a później się pojawiło i słychać ze samochód jak by na 1 gar nie pracował.
Czasami jest dobrze czasami wypada. Podczas jazdy pryz przyspieszaniu czuć szarpniecia co odczytuje jako wypadanie zapłonu.

Błędy jakie się pojawiają to błędy z wypadaniem zapłonu i problem z wtryskiem na cylindrze 1. Jak łapie na wszystkie gary to auto ładnie ciągnie i przyśpiesza.

Proszę o poradę co z tym zrobić. Co zrobiłem:

1. Wymieniłem wszystkie świece. Z czarnym nalotem.
2. Wymieniłem dwie cewki chyba 1 i 2 (pytanie czy pierwszy i drugi cylinder jest od przodu auta? Nie wiem czy reszty nie wymienić.
3. Olej i filtry świeże oprócz filtra paliwa (jeszcze nie wymieniłem).
4. wlany płyn do czyszczenia wtrysków.
5. sprawdziłem na kompie u Pana Irka silnik. Potwierdził wypadanie zapłonów choć podczas testów pracował ok. Pan Irek potwierdził ze rozrząd jest ok. i nie wykazuje przesunięcia zapłonu.

Auto nadal przerywa.

Co jeszcze sprawdzić. Jak pracuje na wszystkie gary to silniczek pracuje ładnie i cichutko. Jak wypadnie zapłon to klepie i terkocze.

Może sondy? Może paliwo? Może wtrysk?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 9:15 

Dołączył: 21.11.2019
Posty: 28
posprawdalbym cisnienie na wszystkich cylindrach jeszcze, zakladajac ze cewki, swiece i wtryski sa OK. Filtr paliwa tez bym wymienil wpierw dla spokoju


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 10:46 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
GTSfan napisał(a):
posprawdalbym cisnienie na wszystkich cylindrach jeszcze, zakladajac ze cewki, swiece i wtryski sa OK. Filtr paliwa tez bym wymienil wpierw dla spokoju


Jakie ciśnienie powinno być w tym aucie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 11:36 

Dołączył: 21.11.2019
Posty: 28
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:
przyjmuje sie, ze maksymalna dopuszczalna roznica we wskazaniach, pomiedzy najwyzszym zanotowanym cisnieniem a najnizszym, powinna byc w granicach 15%. z reguly przy sprawnym silniki te roznice sa na poziomie 5-8%

no i najwazniejsze- sprawdzac na rozgrzanym silniku


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 11:58 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 624
Mkzibi, co to za błąd "problem ze wtryskiem na 1 cylindrze" ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
GTSfan napisał(a):
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:


Stopień sprężania a kompresja to w języku polskim dwa różne pojęcia
dla mechaniki samochodowej.
Wartości te są od siebie zależne, ale nie dokładnie takie same.
Najważniejsze jest, żeby były tak jak napisałeś równe, z mała
odchyłką. Dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na powtarzalne
warunki pomiaru (na przykład naładowany akumulator). Warto zawsze
powtórzyć pierwszy mierzony cylinder na końcu.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 13:41 

Dołączył: 21.11.2019
Posty: 28
Qbak napisał(a):
GTSfan napisał(a):
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:


Stopień sprężania a kompresja to w języku polskim dwa różne pojęcia
dla mechaniki samochodowej.



Hmmm, mozesz to rozwinac :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 17:52 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
szwagierek napisał(a):
Mkzibi, co to za błąd "problem ze wtryskiem na 1 cylindrze" ?


Wykasowałem go Ala brzmiał coś w rodzaju "sygnał zwarty do masy". Teraz niestety nadal przerywa a błąd się nie pojawia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
GTSfan napisał(a):
Qbak napisał(a):
GTSfan napisał(a):
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:


Stopień sprężania a kompresja to w języku polskim dwa różne pojęcia
dla mechaniki samochodowej.



Hmmm, mozesz to rozwinac :wink:


Oczywiście. Żeby nie tłumaczyć tutaj na forum, odsyłam do opracowania
przez kogoś opublikowanego.
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 19:21 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
OK. Dla mnie ważne jest co z moim wypadaniem zapłonu :( .

Czyli:
1. jaki poziom kompresji powinienem mieć?
2. Czego szukać poza świecami, cewkami i ewentualnie wtryskiem...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 19:50 

Dołączył: 21.11.2019
Posty: 28
Qbak napisał(a):
GTSfan napisał(a):
Qbak napisał(a):
GTSfan napisał(a):
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:


Stopień sprężania a kompresja to w języku polskim dwa różne pojęcia
dla mechaniki samochodowej.



Hmmm, mozesz to rozwinac :wink:


Oczywiście. Żeby nie tłumaczyć tutaj na forum, odsyłam do opracowania
przez kogoś opublikowanego.
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm


Dalej nie rozumiem, bo nigdzie nie napisałem żeby mkzibi mierzył stopień sprężania :roll: , który jest niemierzalny.
Natomiast stopień sprężania daje ogólne pojecie o wartości ciśnienia sprężania(kompresji), jakiego można oczekiwać. Wartość ciśnienia sprężania nie jest stała (zmienia się z wysokością (maleje)) i jeśli jest gdzieś podawana, to przeważenie jest to wartość na poziomie morza


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 20:01 

Dołączył: 21.11.2019
Posty: 28
mkzibi napisał(a):

Czyli:
1. jaki poziom kompresji powinienem mieć?
2. Czego szukać poza świecami, cewkami i ewentualnie wtryskiem...


Ad 1 Powinno być optymalnie ok 14,5 bar +/- 15% na wszystkich (min 11 bar ale wtedy tez +/- 15% na wszystkich)
Ad 2 Jeśli rozrząd masz 100% OK, to kolejna rzeczą jaka ja bym zrobił, to własnie pomiar ciśnienia na cylindrach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 20:33 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
GTSfan napisał(a):
mkzibi napisał(a):

Czyli:
1. jaki poziom kompresji powinienem mieć?
2. Czego szukać poza świecami, cewkami i ewentualnie wtryskiem...


Ad 1 Powinno być ok 11 bar
Ad 2 Jeśli rozrząd masz 100% OK, to kolejna rzeczą jaka ja bym zrobił, to własnie pomiar ciśnienia na cylindrach


Ok. Robię więc jeszcze:

1. Sprawdzenie kompresji - jeśli ok to:
2. Wymiana filtra paliwa
3. Wymiana cewek wszystkich
4. Sprawdzenie wtrysków
5. wymiana napinacza.

Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć:

1. Czy da rade wyjąć wtryski bez zdejmowania kolektora?
2. Gdzie znajdę ten sławetny napinacz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 20:43 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 624
mkzibi napisał(a):
GTSfan napisał(a):
mkzibi napisał(a):

Czyli:
1. jaki poziom kompresji powinienem mieć?
2. Czego szukać poza świecami, cewkami i ewentualnie wtryskiem...


Ad 1 Powinno być ok 11 bar
Ad 2 Jeśli rozrząd masz 100% OK, to kolejna rzeczą jaka ja bym zrobił, to własnie pomiar ciśnienia na cylindrach


Ok. Robię więc jeszcze:

1. Sprawdzenie kompresji - jeśli ok to:
2. Wymiana filtra paliwa
3. Wymiana cewek wszystkich
4. Sprawdzenie wtrysków
5. wymiana napinacza.

Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć:

1. Czy da rade wyjąć wtryski bez zdejmowania kolektora?
2. Gdzie znajdę ten sławetny napinacz?

Ojej zacznij od punktu numer 4.
Wypadanie zapłonów może być pochodną tego.
Napinacz nie będzie miał wpływu na kompresję.
Zwarcie do masy sprawdź wiązkę do wtryskiwaczy czy nie jest przetarta/zwarta. Zdejmij kolektor ssący szukaj przyczyny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
GTSfan napisał(a):
Qbak napisał(a):
GTSfan napisał(a):
Qbak napisał(a):
GTSfan napisał(a):
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:


Stopień sprężania a kompresja to w języku polskim dwa różne pojęcia
dla mechaniki samochodowej.



Hmmm, mozesz to rozwinac :wink:


Oczywiście. Żeby nie tłumaczyć tutaj na forum, odsyłam do opracowania
przez kogoś opublikowanego.
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm


Dalej nie rozumiem, bo nigdzie nie napisałem żeby mkzibi mierzył stopień sprężania :roll: , który jest niemierzalny.
Natomiast stopień sprężania daje ogólne pojecie o wartości ciśnienia sprężania(kompresji), jakiego można oczekiwać. Wartość ciśnienia sprężania nie jest stała (zmienia się z wysokością (maleje)) i jeśli jest gdzieś podawana, to przeważenie jest to wartość na poziomie morza


Wiem, że nie chciałeś aby mierzył stopień a ciśnienie. Tylko jeżeli
napisałeś:
GTSfan napisał(a):
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:

To wywnioskowałem, że uważasz to za wartość tożsamą. Stopień sprężania
jak wiadomo to stosunek a nie wartość. Według teorii którą podlinkowałem
można wyliczyć teoretycznie idealną kompresję (ciśnienie sprężania).
Stopień sprężania dla tego silnika to 11,5 według pierwszego lepszego
portalu z danymi silników. Teoretycznie powinien test pokazać 14,37 bara.
Na każdym cylindrze. Tyle teorii. W praktyce powinno być równo z małymi
odchyleniami.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.12.2019, 21:41 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
Dziś odpaliłem auto i trochę przegrzałem.

Niestety nadal przerywa ale teraz już nie pojawiły się błędy wypadania zapłonu tylko błąd wtrysku na cylindrze 1.

Oczekujące
P0201,Wtryskiwacz, cylinder 1 - usterka obwodu

Na wolnych obrotach przerywanie i nierówna praca to również klekotanie silnika. Jak wejdzie na normalne obroty to ładnie pracuje.

Podczas jazdy na obrotach do 2,5 do 3 tyś ładnie pracuje. Przerywa jak wkręcam na wyższe obroty i przyśpieszam.

Patrząc na błędy i objawy skłaniam się do faktu że to:

1. cewki , świece - czekam na przesyłkę i wymieniam wszystkie.
2. Rzeczywiście wtrysk - objaw ze na niskich obrotach źle podaje paliwo i na przyśpieszeniu gdy jest wymagana poważna dawka również - czekam na przesyłkę dwóch wtrysków i poeksperymentuję.
3. Dodatkowo wymieniam filtr paliwa i napinacz i badam kompresję.

Błędów sond nie ma ale podobno też wpływają na jakość pracy silnika ale są dość drogie więc się wstrzymam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 10:19 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1929
Sprawdz jeszcze przeplywomierz (najlepiej podmien z jakims dzialajacym).. u mnie tak szarpalo przy przyspieszaniu bo zle podawal dawke przeplywu powietrza. Bledow MAF sensor nie pokazuje przy diagnostyce tak mi sie zdaje..
Krecisz sie tylko wkolo wtrysku i kompresji a to jednak MAF sensor tez moze powodowac problemy z wtryskiem podajac zafalszowane dane do komputera sterujacego..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 10:32 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
tsubasa napisał(a):
Sprawdz jeszcze przeplywomierz (najlepiej podmien z jakims dzialajacym).. u mnie tak szarpalo przy przyspieszaniu bo zle podawal dawke przeplywu powietrza. Bledow MAF sensor nie pokazuje przy diagnostyce tak mi sie zdaje..
Krecisz sie tylko wkolo wtrysku i kompresji a to jednak MAF sensor tez moze powodowac problemy z wtryskiem podajac zafalszowane dane do komputera sterujacego..



Co może być powodem uszkodzenia? Czujnik? Wiązka, jakieś nieszczelności?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 13:04 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1929
U mnie przeplywomierz nie wiem jak ale sie skonczyl na rowno z wylanym oryginalnym akumulatorem Porsche.. moze jakis skok napiecia w instalacji.. nie wiem.. ale po wymianie na przeplywomierz z Cayenne po liftingu (od 3,6) wszystko wrocilo do normy..
Objawy byly takie ze prychal na wolnych a z przyspieszaniem powyzej 2,5 tys obrotow byl problem.. oby to bylo tylko to u Ciebie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Przepływomierze zdarzają się uszkodzone. Warto też zobaczyć i wymyć
przepustnice.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum