Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 1:26 

Joined: 18.10.2015
Posts: 121
Witam. problem jak w temacie.

Nie mam gazu więc większość opisów w tym temacie mnie nie dotyczy. Auto z dużym przebiegiem 285 tyś.

Od początku jak kupiłem auto błędach były zapisy o wypadaniu zapłonów. Auto jedna jeździło bez większych problemów.
Raptem zaczęło przerywać sporadycznie a później coraz więcej zwłaszcza na wyższych obrotach choć na wolnych również delikatnie słychać.

Najpierw nie było chack Engine a później się pojawiło i słychać ze samochód jak by na 1 gar nie pracował.
Czasami jest dobrze czasami wypada. Podczas jazdy pryz przyspieszaniu czuć szarpniecia co odczytuje jako wypadanie zapłonu.

Błędy jakie się pojawiają to błędy z wypadaniem zapłonu i problem z wtryskiem na cylindrze 1. Jak łapie na wszystkie gary to auto ładnie ciągnie i przyśpiesza.

Proszę o poradę co z tym zrobić. Co zrobiłem:

1. Wymieniłem wszystkie świece. Z czarnym nalotem.
2. Wymieniłem dwie cewki chyba 1 i 2 (pytanie czy pierwszy i drugi cylinder jest od przodu auta? Nie wiem czy reszty nie wymienić.
3. Olej i filtry świeże oprócz filtra paliwa (jeszcze nie wymieniłem).
4. wlany płyn do czyszczenia wtrysków.
5. sprawdziłem na kompie u Pana Irka silnik. Potwierdził wypadanie zapłonów choć podczas testów pracował ok. Pan Irek potwierdził ze rozrząd jest ok. i nie wykazuje przesunięcia zapłonu.

Auto nadal przerywa.

Co jeszcze sprawdzić. Jak pracuje na wszystkie gary to silniczek pracuje ładnie i cichutko. Jak wypadnie zapłon to klepie i terkocze.

Może sondy? Może paliwo? Może wtrysk?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 9:15 

Joined: 21.11.2019
Posts: 21
posprawdalbym cisnienie na wszystkich cylindrach jeszcze, zakladajac ze cewki, swiece i wtryski sa OK. Filtr paliwa tez bym wymienil wpierw dla spokoju


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 10:46 

Joined: 18.10.2015
Posts: 121
GTSfan wrote:
posprawdalbym cisnienie na wszystkich cylindrach jeszcze, zakladajac ze cewki, swiece i wtryski sa OK. Filtr paliwa tez bym wymienil wpierw dla spokoju


Jakie ciśnienie powinno być w tym aucie.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 11:36 

Joined: 21.11.2019
Posts: 21
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:
przyjmuje sie, ze maksymalna dopuszczalna roznica we wskazaniach, pomiedzy najwyzszym zanotowanym cisnieniem a najnizszym, powinna byc w granicach 15%. z reguly przy sprawnym silniki te roznice sa na poziomie 5-8%

no i najwazniejsze- sprawdzac na rozgrzanym silniku


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 11:58 

Joined: 4.09.2015
Posts: 462
Mkzibi, co to za błąd "problem ze wtryskiem na 1 cylindrze" ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 13:03 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4276
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
GTSfan wrote:
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:


Stopień sprężania a kompresja to w języku polskim dwa różne pojęcia
dla mechaniki samochodowej.
Wartości te są od siebie zależne, ale nie dokładnie takie same.
Najważniejsze jest, żeby były tak jak napisałeś równe, z mała
odchyłką. Dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na powtarzalne
warunki pomiaru (na przykład naładowany akumulator). Warto zawsze
powtórzyć pierwszy mierzony cylinder na końcu.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 13:41 

Joined: 21.11.2019
Posts: 21
Qbak wrote:
GTSfan wrote:
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:


Stopień sprężania a kompresja to w języku polskim dwa różne pojęcia
dla mechaniki samochodowej.



Hmmm, mozesz to rozwinac :wink:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 17:52 

Joined: 18.10.2015
Posts: 121
szwagierek wrote:
Mkzibi, co to za błąd "problem ze wtryskiem na 1 cylindrze" ?


Wykasowałem go Ala brzmiał coś w rodzaju "sygnał zwarty do masy". Teraz niestety nadal przerywa a błąd się nie pojawia.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 18:38 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4276
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
GTSfan wrote:
Qbak wrote:
GTSfan wrote:
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:


Stopień sprężania a kompresja to w języku polskim dwa różne pojęcia
dla mechaniki samochodowej.



Hmmm, mozesz to rozwinac :wink:


Oczywiście. Żeby nie tłumaczyć tutaj na forum, odsyłam do opracowania
przez kogoś opublikowanego.
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 19:21 

Joined: 18.10.2015
Posts: 121
OK. Dla mnie ważne jest co z moim wypadaniem zapłonu :( .

Czyli:
1. jaki poziom kompresji powinienem mieć?
2. Czego szukać poza świecami, cewkami i ewentualnie wtryskiem...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 19:50 

Joined: 21.11.2019
Posts: 21
Qbak wrote:
GTSfan wrote:
Qbak wrote:
GTSfan wrote:
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:


Stopień sprężania a kompresja to w języku polskim dwa różne pojęcia
dla mechaniki samochodowej.



Hmmm, mozesz to rozwinac :wink:


Oczywiście. Żeby nie tłumaczyć tutaj na forum, odsyłam do opracowania
przez kogoś opublikowanego.
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm


Dalej nie rozumiem, bo nigdzie nie napisałem żeby mkzibi mierzył stopień sprężania :roll: , który jest niemierzalny.
Natomiast stopień sprężania daje ogólne pojecie o wartości ciśnienia sprężania(kompresji), jakiego można oczekiwać. Wartość ciśnienia sprężania nie jest stała (zmienia się z wysokością (maleje)) i jeśli jest gdzieś podawana, to przeważenie jest to wartość na poziomie morza


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 20:01 

Joined: 21.11.2019
Posts: 21
mkzibi wrote:

Czyli:
1. jaki poziom kompresji powinienem mieć?
2. Czego szukać poza świecami, cewkami i ewentualnie wtryskiem...


Ad 1 Powinno być optymalnie ok 14,5 bar +/- 15% na wszystkich (min 11 bar ale wtedy tez +/- 15% na wszystkich)
Ad 2 Jeśli rozrząd masz 100% OK, to kolejna rzeczą jaka ja bym zrobił, to własnie pomiar ciśnienia na cylindrach


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 20:33 

Joined: 18.10.2015
Posts: 121
GTSfan wrote:
mkzibi wrote:

Czyli:
1. jaki poziom kompresji powinienem mieć?
2. Czego szukać poza świecami, cewkami i ewentualnie wtryskiem...


Ad 1 Powinno być ok 11 bar
Ad 2 Jeśli rozrząd masz 100% OK, to kolejna rzeczą jaka ja bym zrobił, to własnie pomiar ciśnienia na cylindrach


Ok. Robię więc jeszcze:

1. Sprawdzenie kompresji - jeśli ok to:
2. Wymiana filtra paliwa
3. Wymiana cewek wszystkich
4. Sprawdzenie wtrysków
5. wymiana napinacza.

Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć:

1. Czy da rade wyjąć wtryski bez zdejmowania kolektora?
2. Gdzie znajdę ten sławetny napinacz?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 20:43 

Joined: 4.09.2015
Posts: 462
mkzibi wrote:
GTSfan wrote:
mkzibi wrote:

Czyli:
1. jaki poziom kompresji powinienem mieć?
2. Czego szukać poza świecami, cewkami i ewentualnie wtryskiem...


Ad 1 Powinno być ok 11 bar
Ad 2 Jeśli rozrząd masz 100% OK, to kolejna rzeczą jaka ja bym zrobił, to własnie pomiar ciśnienia na cylindrach


Ok. Robię więc jeszcze:

1. Sprawdzenie kompresji - jeśli ok to:
2. Wymiana filtra paliwa
3. Wymiana cewek wszystkich
4. Sprawdzenie wtrysków
5. wymiana napinacza.

Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć:

1. Czy da rade wyjąć wtryski bez zdejmowania kolektora?
2. Gdzie znajdę ten sławetny napinacz?

Ojej zacznij od punktu numer 4.
Wypadanie zapłonów może być pochodną tego.
Napinacz nie będzie miał wpływu na kompresję.
Zwarcie do masy sprawdź wiązkę do wtryskiwaczy czy nie jest przetarta/zwarta. Zdejmij kolektor ssący szukaj przyczyny.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2019, 21:19 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4276
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
GTSfan wrote:
Qbak wrote:
GTSfan wrote:
Qbak wrote:
GTSfan wrote:
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:


Stopień sprężania a kompresja to w języku polskim dwa różne pojęcia
dla mechaniki samochodowej.



Hmmm, mozesz to rozwinac :wink:


Oczywiście. Żeby nie tłumaczyć tutaj na forum, odsyłam do opracowania
przez kogoś opublikowanego.
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm


Dalej nie rozumiem, bo nigdzie nie napisałem żeby mkzibi mierzył stopień sprężania :roll: , który jest niemierzalny.
Natomiast stopień sprężania daje ogólne pojecie o wartości ciśnienia sprężania(kompresji), jakiego można oczekiwać. Wartość ciśnienia sprężania nie jest stała (zmienia się z wysokością (maleje)) i jeśli jest gdzieś podawana, to przeważenie jest to wartość na poziomie morza


Wiem, że nie chciałeś aby mierzył stopień a ciśnienie. Tylko jeżeli
napisałeś:
GTSfan wrote:
takie jaki jest stopien sprezania dla silnika :roll:

To wywnioskowałem, że uważasz to za wartość tożsamą. Stopień sprężania
jak wiadomo to stosunek a nie wartość. Według teorii którą podlinkowałem
można wyliczyć teoretycznie idealną kompresję (ciśnienie sprężania).
Stopień sprężania dla tego silnika to 11,5 według pierwszego lepszego
portalu z danymi silników. Teoretycznie powinien test pokazać 14,37 bara.
Na każdym cylindrze. Tyle teorii. W praktyce powinno być równo z małymi
odchyleniami.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.12.2019, 21:41 

Joined: 18.10.2015
Posts: 121
Dziś odpaliłem auto i trochę przegrzałem.

Niestety nadal przerywa ale teraz już nie pojawiły się błędy wypadania zapłonu tylko błąd wtrysku na cylindrze 1.

Oczekujące
P0201,Wtryskiwacz, cylinder 1 - usterka obwodu

Na wolnych obrotach przerywanie i nierówna praca to również klekotanie silnika. Jak wejdzie na normalne obroty to ładnie pracuje.

Podczas jazdy na obrotach do 2,5 do 3 tyś ładnie pracuje. Przerywa jak wkręcam na wyższe obroty i przyśpieszam.

Patrząc na błędy i objawy skłaniam się do faktu że to:

1. cewki , świece - czekam na przesyłkę i wymieniam wszystkie.
2. Rzeczywiście wtrysk - objaw ze na niskich obrotach źle podaje paliwo i na przyśpieszeniu gdy jest wymagana poważna dawka również - czekam na przesyłkę dwóch wtrysków i poeksperymentuję.
3. Dodatkowo wymieniam filtr paliwa i napinacz i badam kompresję.

Błędów sond nie ma ale podobno też wpływają na jakość pracy silnika ale są dość drogie więc się wstrzymam.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.12.2019, 10:19 

Joined: 11.05.2014
Posts: 1526
Sprawdz jeszcze przeplywomierz (najlepiej podmien z jakims dzialajacym).. u mnie tak szarpalo przy przyspieszaniu bo zle podawal dawke przeplywu powietrza. Bledow MAF sensor nie pokazuje przy diagnostyce tak mi sie zdaje..
Krecisz sie tylko wkolo wtrysku i kompresji a to jednak MAF sensor tez moze powodowac problemy z wtryskiem podajac zafalszowane dane do komputera sterujacego..


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.12.2019, 10:32 

Joined: 18.10.2015
Posts: 121
tsubasa wrote:
Sprawdz jeszcze przeplywomierz (najlepiej podmien z jakims dzialajacym).. u mnie tak szarpalo przy przyspieszaniu bo zle podawal dawke przeplywu powietrza. Bledow MAF sensor nie pokazuje przy diagnostyce tak mi sie zdaje..
Krecisz sie tylko wkolo wtrysku i kompresji a to jednak MAF sensor tez moze powodowac problemy z wtryskiem podajac zafalszowane dane do komputera sterujacego..



Co może być powodem uszkodzenia? Czujnik? Wiązka, jakieś nieszczelności?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.12.2019, 13:04 

Joined: 11.05.2014
Posts: 1526
U mnie przeplywomierz nie wiem jak ale sie skonczyl na rowno z wylanym oryginalnym akumulatorem Porsche.. moze jakis skok napiecia w instalacji.. nie wiem.. ale po wymianie na przeplywomierz z Cayenne po liftingu (od 3,6) wszystko wrocilo do normy..
Objawy byly takie ze prychal na wolnych a z przyspieszaniem powyzej 2,5 tys obrotow byl problem.. oby to bylo tylko to u Ciebie


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.12.2019, 21:49 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4276
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Przepływomierze zdarzają się uszkodzone. Warto też zobaczyć i wymyć
przepustnice.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum

911








cron