Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 14.10.2019, 13:37 

Joined: 18.10.2015
Posts: 35
Panowie.

Tak jak pisałem w poprzednich postach, w końcu jestem zadowolonym posiadaczem Cayenne. Przymierzam się do zrealizowania pakietu startowego aby bezpiecznie eksploatować auto.

Zaczynam od wymiany olejów, filtrów i innych elementów eksploatacyjnych. Poniżej to co ustaliłem. proszę o podpowiedzi i sugestie:

1. Olej silnika + filtr - wleję Motula. 6,3 litra
2. Filtr powietrza, kabiny.
3. z opisu wynika że filtra paliwa nie wymienia się ale pytanie gdzie go znajdę? jest w zbiorniku czy gdzieś na zewnątrz?
4. Oleje MOSTY i SKRZYNIE
- Skrzynia biegow manual - 1.8 litra MotylGear 75W80
- Skrzynia rozdzielcza - Multi ATF 0,85 l
- dyfencjał przód 1 litr Gear 300 LS 75W90 - czy tu na pewno jest zalecany olej z LS?
- dyfencjał tył - 1,25 l Gear 300 LS 75W90 - czy tu na pewno jest zalecany olej z LS?
- Płyn przekładni i wspomagania - Multi HF 1,5 l - czy wymieniać?

Co poza tym jeszcze wymienić i sprawdzić aby spokojnie zacząć użytkować auto. Z moich obserwacji mam do zrobienia:

Drobne elementy nie rzutujące na eksploatację silnika:
1. Radio nie działa
2. Mata pasażera nie grzeje
3. Opada klapa tył i nie działa wycieraczka tył.

Ważniejsze elementy nie rzutujące na eksploatację silnika:

1. Świece i kable zapłonowe
2. Pasek ospretu - klima, alternator, pompa.
3. Układ zapłonowy - CO WARTO SPRAWDZIĆ I WYMIENIĆ?
4. Rozrząd - jakie objawy powinny skłonić mnie do zajrzenia do rozrządu mimo ze jest to łańcuch?


Ewentualnie co jeszcze polecacie sprawdzić, zrobić?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.10.2019, 21:09 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 3967
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Ad3. Filtr paliwa masz w lewej komorze baku. Dostęp pod kanapą. Jeżeli
nikt jeszcze tego nie ruszał, to masz szczęście i możesz kupić sam
wkład filtra (pisz na PW jeżeli chciałbyś u mnie). Jeżeli ktoś już
wymienił (jednak rzadki przypadek) to najprawdopodobniej będzie już
od poliftowej wersji - nierozbieralny, trzeba wymienić cały element.

Ad4. Bezwzględnie transfer box, czyli skrzynia rozdzielcza.

Ad3. Klapa - komplet siłowników.
Wycieraczka - zobacz czy po otwarciu szyby da się poruszać wycieraczką,
jeżeli nie to trzeba wymienić trzpień przechodzący przez szybę - częsta
usterka. Jeżeli tak, to być może silnik - rzadziej spotykane.

Ad1. Świece - tak. Cewka w zależności od stanu lub stanu portfela - też
warto. To już cały układ zapłonowy ;)

Ad2. Pasek - warto jeżeli słabo wygląda a nie wiesz kiedy był zmieniany,
przy okazji sprawdź wszystkie rolki oraz osprzęt na pierwsze oznaki luzów.
Ad4. Rozrząd jest tutaj specyficzny, bo z tyłu silnika, czyli od
strony skrzyni biegów. Jest przy nim trochę pracy. Sprawdź jaki jest
przestawienie - będzie wiadomo jak bardzo jest już rozciągnięty łańcuch.
Zwykle częściej się go serwisuje niż w 4,5l. Jak już będziesz robić,
to kompleksowo cały, ale ja bym osobiście bez wariatorów wałków rozrządu
robił. Chyba, że coś wskazuje na ich uszkodzenie/zużycie.

Polecam sprawdzić skuteczność pracy uładu hamulcowego oraz ewentualne
luzy w zawieszeniu. Oświetlenie i klakson. Takie podstawy bezpieczeństwa.
Serwisy zwykle mają swoje listy w podpunktami i przy przeglądzie auta
sprawdzają wszystko po kolei.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.10.2019, 14:47 

Joined: 18.10.2015
Posts: 35
Dzięki za szeroką wypowiedź.Ponizej moje dodatkowe pytania:

Qbak wrote:
Ad3. Filtr paliwa masz w lewej komorze baku. Dostęp pod kanapą. Jeżeli
nikt jeszcze tego nie ruszał, to masz szczęście i możesz kupić sam
wkład filtra (pisz na PW jeżeli chciałbyś u mnie). Jeżeli ktoś już
wymienił (jednak rzadki przypadek) to najprawdopodobniej będzie już
od poliftowej wersji - nierozbieralny, trzeba wymienić cały element.

Co to za wkład jak go odszukać. W wykazach producentów nie ma tego filtra.


Ad4. Bezwzględnie transfer box, czyli skrzynia rozdzielcza.


Tu chcę zrobić i rozdzielcza i mosty i biegów. Czy gdzieś można znaleźć miejsca spustowe i wlewowe tych elementów?


Ad3. Klapa - komplet siłowników.
Wycieraczka - zobacz czy po otwarciu szyby da się poruszać wycieraczką,
jeżeli nie to trzeba wymienić trzpień przechodzący przez szybę - częsta
usterka. Jeżeli tak, to być może silnik - rzadziej spotykane.

sprawdzę.


Ad1. Świece - tak. Cewka w zależności od stanu lub stanu portfela - też
warto. To już cały układ zapłonowy ;)




Ad2. Pasek - warto jeżeli słabo wygląda a nie wiesz kiedy był zmieniany,
przy okazji sprawdź wszystkie rolki oraz osprzęt na pierwsze oznaki luzów.

Wymienie. nie duży koszt.


Ad4. Rozrząd jest tutaj specyficzny, bo z tyłu silnika, czyli od
strony skrzyni biegów. Jest przy nim trochę pracy. Sprawdź jaki jest
przestawienie - będzie wiadomo jak bardzo jest już rozciągnięty łańcuch.

Jak to sprawdzić?


Zwykle częściej się go serwisuje niż w 4,5l. Jak już będziesz robić,
to kompleksowo cały, ale ja bym osobiście bez wariatorów wałków rozrządu
robił. Chyba, że coś wskazuje na ich uszkodzenie/zużycie.

Polecam sprawdzić skuteczność pracy uładu hamulcowego oraz ewentualne
luzy w zawieszeniu. Oświetlenie i klakson. Takie podstawy bezpieczeństwa.
Serwisy zwykle mają swoje listy w podpunktami i przy przeglądzie auta
sprawdzają wszystko po kolei.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.10.2019, 20:30 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 3967
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Oj, ciężko będzie składnie odpisać :)

Filtr. Napisałem, w lewej komorze od góry baku. Dostęp po tylną kanapą.
Chyba że pytasz o sam wkład - mam ich kilkanaście na stanie :) Pisz na
forum na PW lub mail j.kadziela@gmail.com

Najlepiej jak poszukasz tutoriala w internecie. Może jest film na youtube.
Zresztą tak będzie z każdym pytaniem :)

Korku wlewowe i spustowe transferboxa:
https://www.google.com/search?q=transfe ... JEBaWWE89M:

To jest w zasadzie od 92A, czyli Cayenne II, ale prawie identycznie
wygląda starszy typ.

Skrzynia biegów, stosunkowo prosto, obydwa korki są w misce, ale poszukaj
procedury jaką wypadałoby zachować przy wymianie oleju z filtrem. Trzeba też
pamiętać o temperaturach.

Rozrząd. Sprawdzić możesz komputerem serwisowym. Nawet prosty Durametric
powinien dać radę, ale nie sprawdzałem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.10.2019, 7:47 

Joined: 18.03.2015
Posts: 288
MKzibi, jeżeli chodzi o filtr to na YT wpisz: VW Touareg Audi Q7 fuel filter replacement DIY by Edge Motors. Ja wg tego sam wymieniałem i od Qbak filtr kupiłem.

Rozrząd w VR6, jeżeli coś się dzieje to zawsze da info na komputerze (check) - powtarzam po mechaniku, który robi 3.2.
U mnie słychać było szuranie z dołu silnika - rozciągnięty łańcuch od pompy oleju (są dwa). Oryginalny zestaw w razie czego za 950 można kupić.

Warto wymienić napinacz hydrauliczny górny, jeśli nei był wymieniany. Cena około 120 pln SWAG, wymieniasz sam w 5 minut.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.10.2019, 8:33 

Joined: 18.10.2015
Posts: 35
SebastianP wrote:
MKzibi, jeżeli chodzi o filtr to na YT wpisz: VW Touareg Audi Q7 fuel filter replacement DIY by Edge Motors. Ja wg tego sam wymieniałem i od Qbak filtr kupiłem.

Rozrząd w VR6, jeżeli coś się dzieje to zawsze da info na komputerze (check) - powtarzam po mechaniku, który robi 3.2.
U mnie słychać było szuranie z dołu silnika - rozciągnięty łańcuch od pompy oleju (są dwa). Oryginalny zestaw w razie czego za 950 można kupić.

Warto wymienić napinacz hydrauliczny górny, jeśli nei był wymieniany. Cena około 120 pln SWAG, wymieniasz sam w 5 minut.


Mówisz o napinaczu paska osprzętu?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.10.2019, 15:29 

Joined: 18.03.2015
Posts: 288
Nie, piszę o napinaczu górnym łańcucha rozrządu


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.10.2019, 17:22 

Joined: 18.10.2015
Posts: 35
No to zacząłem realizować odświeżenie mojego Cayenne.

Bedę pisał, zamieszczał fotki i pytał. Może komuś się przyda.

1. Zacząłem od oleju silnika. Wlany Motul Specifik VW 504.00-507.00 oraz filtr oleju Filtron OE640.
Oleju wlazło ok. 6.3 litra czyli tyle ile instrukcja każe. Spuściłem wszystko, czekałem długo aż wszystko skapnie. Trochę zaskoczył mnie filtr oleju odkręcany z dołu. Polało mi się po rękach. Warto podstawić dużą miskę.

Tu zdjęcie z pokazanym korkiem spustowym oleju:

https://drive.google.com/file/d/1GQ3xQl ... sp=sharing

2. Filtr powietrza- wyjecie dość łatwe. Wyjąłem a tu okazuje się że filtr nówka siedzi. nawet nie przykurzony. Szkoda że nie sprawdziłem wcześniej. No wy kupiony zostanie na później. Filtr Filtron AP004/3

3. Wziąłem się za olej dyferencjału przód. Po spuszeniu oleju okazało się ze zeszło ne więcej nić 0,6 litra? Instrukcja mówi 1 litr? Wlałem Motul gear 300 LS. Wlałem 1 litr ale przy ok 0,8 litra zaczęło się przez otwór kontrolny przelewać. A wiec zgodnie z instrukcją 1 litr ale nie wchodzi 1 litr? Ile powinno być naprawdę?

Tu fotka z zaznaczonym spustem oleju i wlewem.

https://drive.google.com/file/d/1PeIR83 ... sp=sharing

Teraz pojeżdżę i zobaczę czy most hałasuje, bo poprzednio trochę hałasował, jak nie pomoże to jeszcze mam zamiar wlać LiquiMoly do przekładni. Sprawdzałem kiedyś w skrzyni Citroena i super wycisza. Jak nie pomoże to ... no właśnie jeszcze nie wiem.

Poniżej fotki z pokazanymi spustami i wlewami Skrzyni manualnej i skrzyni rozdzielczej. To następne kroki do zrobienia oraz dyferencjał tył.

https://drive.google.com/file/d/1E6tfR5 ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1GqjVOE ... sp=sharing

Zamieszczam poniżej linki z odpalonym silnikiem po wymianie oleju.
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć czy słychać rozrząd? Wydaje mi się ze coś słychać. Poza tym z przodu przy pasku osprzętu jakieś piski. Na zegarach mam też wykrzyknik. Muszę podpiąć kompa i zobaczyć czy to właśnie rozrząd nie krzyczy.

Filmiki z pracy silnika:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Opiszę w kolejnych krokach jak dojdę do tematów.

Aha. Pod spodem samochodu znalazłem gumę jak na zdjęciach poniżej. Czy ktoś może podpowiedzieć co to jest?:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.10.2019, 9:46 

Joined: 18.03.2015
Posts: 288
Nic się nie otwiera z podanych linków


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.10.2019, 10:50 

Joined: 18.10.2015
Posts: 35
SebastianP wrote:
Nic się nie otwiera z podanych linków


Działa. Sprawdziłem bez zalogowania.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.10.2019, 15:44 

Joined: 18.03.2015
Posts: 288
U mnie na Siri i firefoxie nie otwiera się


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.10.2019, 8:06 

Joined: 28.11.2016
Posts: 193
Widzę, że idą grube inwestycje.
Wrażenie robi zwłaszcza oszczędność kilku złotych na tych śmieciach z filtrona.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.10.2019, 9:32 

Joined: 4.12.2016
Posts: 994
Club number: 582
A dlaczego śmieciach z Filtrona?
A czymże to różni się od innego papierowego ???


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.10.2019, 14:41 

Joined: 18.10.2015
Posts: 35
berni500 wrote:
A dlaczego śmieciach z Filtrona?
A czymże to różni się od innego papierowego ???


Nie patrzyłem na cenę tylko poprostu znam tą firmę to tak wybrałem.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.10.2019, 15:13 

Joined: 4.12.2016
Posts: 994
Club number: 582
Mnie chodzi o to dlaczego kolega nazywa Filtrona śmieciem ?!
Bo tego nie rozumiem, papierowy filtr to papierowy filtr i tyle.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.10.2019, 15:14 

Joined: 28.11.2016
Posts: 193
berni500 wrote:
A dlaczego śmieciach z Filtrona?
A czymże to różni się od innego papierowego ???

Tak mniej więcej 5-10 koni na filtrze powietrza, taka jest różnica.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.10.2019, 15:15 

Joined: 4.12.2016
Posts: 994
Club number: 582
Oj to widzę ze fachowiec z Ciebie....
Jeszcze długa droga przed Tobą :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.10.2019, 15:26 

Joined: 28.11.2016
Posts: 193
Droga raczej krótka, bo pomiar na hamowni jest w miejscu. testowałem brudnego zużytego knechta, filtrona i K&N, więc wiem, co piszę.

Więc zachowaj proszę swoją merytoryczną uwagę dla siebie :).

Proponuję też się przejść po magazynie jakiejkolwiek hurtowni motoryzacyjnej i obejrzeć, jak wyglądają filtry oleju w wersji puszkowej. Jak piękne mają zadziory po obróbce gwintu.
Dodatkowo - w moim przypadku, kiedyś dawno, filtr oleju piszczał. Z miesiąc szukałem przyczyny piszczenia w silniku. Nie mogłem w to uwierzyć, ale wpisz sobie w googlu piszczący filtron i zobacz, ile osób dzieliło się problemem z tym świetnym wyrobem. Może skróci to trochę Twoją drogę.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.10.2019, 15:30 

Joined: 4.12.2016
Posts: 994
Club number: 582
Kolego sympatyczny zrobiłem ze 2 auta w zyciu i bzdury piszesz.
Filtr papierowy to jest filtr papierowy a 5 koni to sobie możesz dodać jak zmienisz cały dolot.
Może 10 jak kupisz bardzo dobry.
Polecam korzystać z markowych hamowni.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.10.2019, 15:56 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 12.03.2008
Posts: 8059
Location: Gdynia/Warszawa
Club number: 189
To nie pierwsza zła opinia o Filtronie, jaką słyszę. Coś w tym musi być. A umówmy się, paręnaście czy parędziesiąt złotych różnicy to chyba nie majątek. A znacznie bezpieczniej wziąć Manna czy Knechta.




_________________

Witek
jest: 997S '09 Tor Poznań 1:55,203 :)
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone



English information
Ostatnie posty publicznego forum