Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.02.2014, 15:53 

Dołączył: 5.02.2014
Posty: 61
Witam.

Znalazłem w jednym z sklepów zestaw obniżenia do zawieszenie pneumatycznego takie coś http://tuning-online.pl/sklep/zestawy-pod-zawieszenia-pneumatyczne/35944-porsche-cayenne-4l0-9pa-zawieszenie-obnizajace-sportowe-pneumatyczne-airmatic.html
I mam pytanie czy ktoś wie gdzie to się montuje?
proszę o odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2014, 16:08 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
To tylko ciegna do czujników o innej długości! I to w jakiej cenie!
To samo co ustawienie zawieszenia na niższej wysokości.
O ile chcesz obnizyc auto?
Prawidłowo wykonuje się to przez przeprogramowanie sterownika - z tego co pamiętam to była przy tym możliwość wybrania obniżenia do chyba 2,5 czy 3 cm.
Przeprogramowanie będzie dużo tansze niż te cięgna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2014, 17:08 

Dołączył: 5.02.2014
Posty: 61
jest napisane ze obniża o ok 80mm tyle by mi pasowało. A po założeniu tych czujników nadal będzie działała regulacja wysokości czy tylko będzie na najniższym poziomie??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2014, 17:21 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
8 cm (!) to chyba poduszki są już puste i auto stoi na odbojach w najniższym polozeniu...
Zawieszenie już nie będzie pracowało poprawnie- moim zdaniem taka jazda grozi już jego uszkodzeniem.
Po prostu opuść auto jak najniżej i zobacz o ile się opuści - na takim obniżeniu nie można jezdzic i trzeba choć trochę napompować poduszki żeby np. przy wjechaniu w dziure i dobiciu kola nie rozwalilo czegos.
Takie obniżenia jak chcesz uzyskac to trzeba by już przerabiac zawieszenie. Moim zdaniem Cayenne tak bardzo obniżony wygląda pokracznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2014, 17:58 

Dołączył: 5.02.2014
Posty: 61
Ok dzięki za info michal928. Masz może namiary na kogoś kto to może zrobić ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2014, 18:03 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Namiary na kogoś kto przeprogramuje sterownik czy przerobi poduchy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2014, 18:38 

Dołączył: 5.02.2014
Posty: 61
michal928 napisał(a):
Namiary na kogoś kto przeprogramuje sterownik czy przerobi poduchy?


Przeprogramuje sterownik. Wolałbym nic nie przerabiać...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2014, 19:01 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Który rok Cayenna - mysle, ze mogę pomóc w temacie.
Możesz podjechać również do najbliższego serwisu autoryzowanego (na pewno będzie taniej niż te łączniki) lub kogos kto na poważnie zajmuje się Porsche i ma lepszy sprzet niż tani chiński czytnik bledów.
Skąd jesteś to łatwiej będzie polecić ci coś niedaleko Ciebie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2014, 19:30 

Dołączył: 5.02.2014
Posty: 61
michal928 napisał(a):
Który rok Cayenna - mysle, ze mogę pomóc w temacie.
Możesz podjechać również do najbliższego serwisu autoryzowanego (na pewno będzie taniej niż te łączniki) lub kogos kto na poważnie zajmuje się Porsche i ma lepszy sprzet niż tani chiński czytnik bledów.
Skąd jesteś to łatwiej będzie polecić ci coś niedaleko Ciebie.


Ja jestem z pomorskiego ale jeśli masz kogoś z woj. zachodniopomorskie, kujawsko-pomorskie lub coś w pobliżu jeśli nie to podjadę gdzie trzeba. rok to 2005


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2016, 21:50 

Dołączył: 17.07.2016
Posty: 15
Kilka nieścisłości naprostuję :)

Tak to są tylko krótsze cięgna.

Obniżenie za pomocą adaptacji to nie wybór w sterowniku -2, -3 czy ileś tam. Trzeba adaptować zawieszenie przy użyciu lekko fałszywych danych :) Można to zrobić dość prosto jak ktoś się na tym zna ale jest to niewielki zakres w jakim można operować.

Jeśli chodzi o obniżenie 6cm i to, że poduszki są puste. Oczywiście spuszczając powietrze jest twardziej i amortyzacja się mniejsza ale to nie poduszki pneumatyczne za nią odpowiadają. Amortyzator jest zbudowany tak, że ma poduszkę odpowiadającą za wysokość i amortyzator, który mimo braku powietrza nadal będzie działał.

Chyba, że auto siądzie na jakimś elemencie :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2016, 22:42 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
No niestety siądzie...
W sterowniku zawieszenia w cayenne masz możliwość zakodowania wysokości auta +2,5 do - 2,5 cm od nominalnej i nie ma to nic wspólnego z kalibracją zawieszenia na której oczywiście również można troche oszukać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2016, 7:53 

Dołączył: 17.07.2016
Posty: 15
Zmieniając ta wartość (jest w każdym aucie VAG z pneumatyką) nie obniży się zawieszenie. Ale prowadźmy dyskusję w jednym temacie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2016, 14:38 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 485
Miałem taki patent w Audi A8 i działał dobrze.
Dodatkowy plus to łatwość regulacji. Wystarczyło 10-15 minut i można było zmienić wysokość bazową auta. Obniżałem o jakieś 2-3cm i nie odczułem różnicy w komforcie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 8:55 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
drago_O napisał(a):
Zmieniając ta wartość (jest w każdym aucie VAG z pneumatyką) nie obniży się zawieszenie. Ale prowadźmy dyskusję w jednym temacie :)


Jeszcze raz tłumaczę - Vag to nie Porsche.
W kodowaniu sterownika masz możliwość ustawienia wysokości w górę/w dół od bazowej. Jest to wykorzystywane chociażby w wersji GTS która jest obniżona względem standardowej a adaptację robi się tak samo.

Regulowane cięgna są proste, prawdopodobnie lepsze niż fabryczne i w granicach rozsądku (2-3 cm) się sprawdzą. Jak ktoś będzie robił niżej to uszkodzi miechy. Co prawda oszukują sterownik ale jak ktoś chce mieć możliwosc częstej regulacji to do niezły patent.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2017, 21:06 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
Witam panowie kupiłem, założyłem i teraz wyświetla mi się błąd zawieszenia. chassis-system-faulty-cayenne-t16504.html tu opisałem więcej gdyby ktoś coś podpowiedział będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2023, 13:14 

Dołączył: 5.03.2008
Posty: 45
Temat juz leciwy ale by nie smiecic zapytam tu…
Jesli w sterowniku zmienie kodowanie z
0015531
na
0012231
to czy auto obnizy sie po 20mm przod/tyl
czy jeszcze zrobic basic setning (adaptacje)kanaly 2-3-4-5-6 z nowymi wysokosciami??

PS;
Michal podeslac ci norka z 944s2 do remontu czy masz dosc roboty,
silnik wyciagniety niestety..


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum