Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 15.01.2022, 11:22 

Joined: 15.11.2021
Posts: 6
Witam
Nieznalazlem problemu w innych watkach wiec opisze krotko tutaj.
Kupilem auto 10msc temu uzywane. Od poczatku zakupu co 7-8k km musialem dolewac plyn chlodzacy g12 do zbiorniczka wyrownaczego przy szybie...myslalem ze jakas mini nieszczelnosc wiec olalem sprawe.
2 tyg temu po kolejnej dolewce w czasie jazdy rozwalilo waz przed czujnikiem i caly coolant tryskal ..koniec jazdy laweta na warszt.
Wymieniono przewod usunieto usterke alne nie przyczyne. po 3dniach - 100km
wriclem na warsztat bo niby znowy malo coolant-u no i po 10km znow rozwalilo nowy waz w tym samym miejscu. Czy ktos mial podobny przypadek?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.01.2022, 19:14 

Joined: 10.06.2017
Posts: 912
A jak mocno spadł niedobór płynu ,może złapało powietrze i przy wzroście temperatury ciśnienie rozsadza wąż.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.01.2022, 18:21 

Joined: 15.11.2021
Posts: 6
W tym pieprzu E-Hybrid sa jak gdyby 2 obiegi. 1 glowny chlodzi silnik
2. stand by chlodzi baterie podczas ladowania z gniazdka.
Dolewa sie tylko do 1go przy szybie ( www kropka autoguide kropka com/blog/wp-content/gallery/2016-porsche-cayenne-s-e-hybrid-review/2016-Porsche-Cayenne-S-E-Hybrid-engine-01.jpg )

Wlasnie teraz nie wiem co moze robic az tak duze cisnienie ze rozsadza waz czy jakas pompa czy silnik czy przez wadliwa sonde , termostat, czy czujnik temp. Bledow zadnych nie ma/nie bylo
tylko wskaznik temperatury szalal przed usterka


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.01.2022, 22:23 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4761
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Te silniki jest bardzo trudno poprawnie odpowietrzyć. Często nawet przy użyciu narzędzia do podciśnieniowego/próżniowego napełniania układu chłodzenia nie jest idealnie i trzeba długo wypychać powietrze z układu.
Może to jest aktualnie Twój problem. Nie wiem który wąż uszkodziło, ale może termostat nie puszcza i ciśnienie w układzie niszczy przewód.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.01.2022, 23:09 

Joined: 29.11.2016
Posts: 100
A może stary numer z odkurzaczem, czyli przedmuch przez uszczelkę pod głowicą/przez głowicę/przez blok do płynu chłodniczego...? Sprawdzisz łatwo testerem na obecność CO2 w płynie.

M.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.02.2022, 18:37 

Joined: 15.11.2021
Posts: 6
Witam. No musialem zawiesc auto do Porsche Dublin. Lokalni magicy mowili ze na pewno uszczelka pod glowica i nikt sie niechcial zabrac za to.

Okazalo sie po wymianie wezna na nowy i 3h diagnozy ze jakies 2 solenoidy nie pracowaly poprawnie oraz 1 z termostatow ( jak przypuszczal Qbak )co prawdowpodobie nie otwieralo na czas jakiegos zaworu i dochodzilo do na tyle duzego nadcisnienia ze pekal waz . Wymieniono wadliwe czesci sprawdzono wszystkie obwody wyciekow nie znaleziono. Wiec fura chodzi jak powinna puki co po 500km. Usterki uklady chlodzacego silnik badz baterie w tym modelu "sie zdarzaja".

Musze przyznac ze profesjonalnie podeszli do tematu, mimo ze chcialem serwis to powiedziano mi ze nie trzeba tylko mam sie umowic za 9k km wg wskazan komputera. Poinformowano mnie co i kiedy bede musial wymienic.
Nikt nie naciagal, na kazde pytanie dostalem odpowiedz. Bylem bardzo milo zaskoczony zarowno obsluga jak i podejsciem do klienta.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 23.03.2022, 18:35 

Joined: 15.11.2021
Posts: 6
No wiec ciag dalszy przygod z ukladem chlodzacym ( nie mialem kiedy update zrobic ). Po odbiorze od autoryzowanego dealera/warsztatu autko smigalo ladnie przez 600km ( telefonicznie zglaszalem ze 1x znow temp swirowala ale przestala ) do puki nie zaczolem go podladowywac pradem. Po nocy i z pelna bateria przejachalem na spalinowce ok 60km i znow zaczol wariowac wskaznik temp najpierw na maxa w gore potem ponizej 60c przy spokojnej jezdzie 90-100/h...moglem dojechcac rozpedzajac auto i chlodzic na wytracajac pretkosc na bateriach. Auto wrocilo do Porsche, po 2tygodniach do odbioru ..wszystko sprawdzili zero bledow wszystko dziala super cisnienie tip top, jedzili autem 50km niby jakis zacisk sie poluzowal i byl minimalny ubytek plynu. Po odbiorze z salonu przejechalem 35km po zatankowaniu na powrot do chaty przejechalem 3km od stacji i znow wskaznik zaczol szalec mimo delikatnej jazdy i zjazdu na pas awaryjny i tak wywalilo waz i ...laweta do Porsche. Tym razem dano mi nowego Macana na czas naprawy zebym nie plakal. Po 3dniach tel ze naprawiony i przyczyna to byla wadliwa praca pompy wody sa tego pewni. Uszczelke wykluczja juz 3 raz.

Lokalny mechanik mowil mi ze ktos gdzies tez tak mial z Cayenne hybryda i ze skonczylo sie to planowanem glowicy.

Czy ktos z forumowiczow slyszal podobna historyjke do mojej?
Jakie elemnty moga wytwarzac tak wysokie cisnienie ze rozsadza weze?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum