Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.08.2008, 11:45 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
no nie jest to sucha miska olejowa ale...
http://tiny.pl/8gc5




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.09.2008, 10:25 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
No muszę przerobić temat bo faktycznie to jest duży problem.Zresztą na torze ostatnio padło kolejne 996...nawet bez semislicków...( ale miało przebieg 190 000)

Widziałem gdzieś lepsze rozwiązanie od tego prezentowanego w sklepie FWD ,przynajmniej teoretycznie.Trzeba poszukać co proponuje Porsche oryginalnie :!: Można było bowiem coś w tym temacie zamówić jako opcja fabryczna.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.09.2008, 19:44 

Dołączył: 4.07.2007
Posty: 106
Słuchajcie - właśnie rozkręciłem swój silnik z 996 (3,4) po nieudolnym zlocie w tym roku, okazało się że jest przytarta panewka 6 korbowodu (zerwało zamki panewki i się obróciła), najbliżej skrzyni biegów. Jak dokładne przyglądnąłem się rozwiązaniom w misce olejowej to okazuje się że auto ma 3 smoki olejowe, czyli jeden po środku i 2 boczne. W takim razie po co to rozwiązanie z tą niby "pseudo suchą miską" skoro są aż 3 smoki które mają zapobiegać uciekaniu oleju przy ostrych przechyłach i działaniu siły odśrodkowej ??? W zasadzie pewnie przez to skończył mi się silnik ale nie jestem tego do końca pewny że to wina samej konstrukcji miski. Mi się osobiście wydaje że padła mi najpierw pompa olejowa i dopiero przytarło panewkę. Pompa wygląda dobrze ale podczas składania silnika i tak pewnie założę nową bo nie mam zamiaru 2 raz kupować nowego wału ;)))

Peter


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.09.2008, 20:14 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Peter_Ch napisał(a):
Słuchajcie - właśnie rozkręciłem swój silnik z 996 (3,4) po nieudolnym zlocie w tym roku, okazało się że jest przytarta panewka 6 korbowodu (zerwało zamki panewki i się obróciła), najbliżej skrzyni biegów. Jak dokładne przyglądnąłem się rozwiązaniom w misce olejowej to okazuje się że auto ma 3 smoki olejowe, czyli jeden po środku i 2 boczne. W takim razie po co to rozwiązanie z tą niby "pseudo suchą miską" skoro są aż 3 smoki które mają zapobiegać uciekaniu oleju przy ostrych przechyłach i działaniu siły odśrodkowej ??? W zasadzie pewnie przez to skończył mi się silnik ale nie jestem tego do końca pewny że to wina samej konstrukcji miski. Mi się osobiście wydaje że padła mi najpierw pompa olejowa i dopiero przytarło panewkę. Pompa wygląda dobrze ale podczas składania silnika i tak pewnie założę nową bo nie mam zamiaru 2 raz kupować nowego wału ;)))

Peter


Na którym zlcie Ci padło auto? Na tym 2008 widziałem tylko jak chyba korba bokiem wyszła w Cabrio 996 ! Ale tam był już silnik 3,6 o ile się niemyle przebieg 190 000.
To rozwiązanie z FVD ma za zadanie jedynie zwiększyć ilośc oleju a tym samym ,powiedzmy zmniejszyć iloś ewentualnych baniek powietrza w nim zawartych i zasanych przez smoki....wiem ,ze jest lepsze rozwiązanie ale niemiałem czasu się tym zaintresować :oops: ,raczej w misce powinny być dodatkowe przegrody- tak się to robi.
A ogólnie to panewki nieprzytrze od razu...w końcu to Porsche ...




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.09.2008, 20:16 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3072
na ostatnim ,ale to inny egzemplarz ,troche aut poległo w tym sezonie na poznaniu ,ja do swojego jeszcze nawet nie zajrzałem z braku gotówki...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.09.2008, 20:32 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Acha to by się zgadzało bo tamten właścicel auta był lekko zszokowany i nie w temacie mechaniki.
Cały tył silnika zbryzgany olejem,walające się odłamki aluminium nawet takie centymetrowe,więc chciałem wyciągnąć miarkę oleju aby zobaczyć ile go zostało.Poniweaż była zablokowana chciałem nieco mocniej pociągnąć na co przerażony ...nieciągnij bo coś popsujesz...aby go pocieszyć zapytałem a ile błędów wywalił komp? Poszedł przekręcił kluczyk i powiedział wyrażnie ucieszony ' zero błędów może niejest tak źle"....no właśnie korba bokiem wyszła a komputer nic niewykazał.....super...




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.09.2008, 22:16 

Dołączył: 10.02.2008
Posty: 191
jurek968 napisał(a):
Na którym zlcie Ci padło auto? Na tym 2008 widziałem tylko jak chyba korba bokiem wyszła w Cabrio 996 ! Ale tam był już silnik 3,6 o ile się niemyle przebieg 190 000.


Troche mnie martwia takie wypowiedzi, bo oznaczaloby, ze Porsche z przebiegiem ok. 200 000km nie nadaje sie juz na tor bo silnik sie rozleci:( Gdzie slynna jakosc Porsche, w koncu 911 to typowe auto sportowe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.09.2008, 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
NIC PODOBNEGO AWARIE ZDARZAJĄ SIĘ...ostatnio byłem na przeglądzie 964 ...przyjechał koleś z przebiegiem 600.000 km ...i co i wszystko ok ! ciśnienie ok wymiana oleju ... - ..i pojechał dalej ... :lol: :lol:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 11:41 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Moim zdaniem ,wspóczesne silniki niemają takiej trwałości jak te starsze.
Najtrwalsze były silniki chyba 993 i 964.
Im wyższa moc tym ,żywot motoru niższy- niema się co oszukiwać.
W skrócie- moc generuje ciepło- ciepło zawęża limity wytrzymałości .
Stopień komplikacji też jest przeszkodą w długowieczności...
600 000 km /milion km. to wytrzymują stare mercedesy, w dodatku 2 zaworowe ,gdzie max moment obrotowy oscyluje w ok. 2000 obrotów, silnik jest od początku pomyśłany na długowieczność a łańcuchy rozrządu są tak grube ,że mogłyby kulę ziemską zatrzymać :wink:




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.01.2009, 21:11 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
http://www.bkauto.com/porsche/r9095.php

R-9095 is approved by the Porsche Club of America for use in PCA club racing Stock and Prepared class cars.

opis ze zdjeciami http://www.bkauto.com/porsche/instructions/R9095.pdf


moze warte wypróbowania ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.01.2009, 12:04 

Dołączył: 14.05.2008
Posty: 581
Miska jak miska. Nie kapuje Dawid oswiec mnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.01.2009, 12:37 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Dadi napisał(a):
Miska jak miska. Nie kapuje Dawid oswiec mnie.


Odkąd znikneła sucha miska olejowa seria 996/997/Boxter/Cajman właściwie nienadają się na tor.W szczególności po założeniu slicków czy nawet semi slicków .
powodem jest zasysanie pęcherzyków powietrza przez pompę olejową lub nawet wogóle przerwy w dostawie oleju.Spowodowane jest to dużymi przeciążeniami bocznymi w wyniku czego olej zamias na dnie miski wędruje na jego boki i smok zasysa powietrze.
Powyższe rozwiązenie jest jednym z lepszych aczkolwiek to tylko półśrodek.W tym rozwiązaniu grubsza jest uszczelka oraz pokrywa miski co daje większą ilośc oleju w misce ( piszą 0.5 US Quart) .Więcej oleju - większa szansa ,że coś z niego zostanie na spodzie!Dodatkowo to rozwiązanie ma osłony wokół ssaka oleju co zatrzymuje ten olej.Np . w FVD - brak tego dodatkowego rozwiązania.
Minusem powyższych rozwiązań jest fakt ,że miska która i tak jest najniższym elemantem samochodu idzie jeszcze bardziej w dół ,czyli wzrasta ryzyko że ją uszkoadzimy :(




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.01.2009, 13:28 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Wiec jest sens montowania tego rozwiązania ?

koszt jest nieduzy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.01.2009, 13:52 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
David napisał(a):
Wiec jest sens montowania tego rozwiązania ?

koszt jest nieduzy ?


Koszt jest mały więc sens jest i pewnie na semislickach takie rozwiązanie jest wystarczające.996 40 anniversary model (345KM) ma identyczne rozwiązanie w serii więc aprobata Porsche jakaś tam jest.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.01.2009, 15:05 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1300
Peter_Ch napisał(a):
Słuchajcie - właśnie rozkręciłem swój silnik z 996 (3,4) po nieudolnym zlocie w tym roku, okazało się że jest przytarta panewka 6 korbowodu (zerwało zamki panewki i się obróciła), najbliżej skrzyni biegów. Jak dokładne przyglądnąłem się rozwiązaniom w misce olejowej to okazuje się że auto ma 3 smoki olejowe, czyli jeden po środku i 2 boczne. W takim razie po co to rozwiązanie z tą niby "pseudo suchą miską" skoro są aż 3 smoki które mają zapobiegać uciekaniu oleju przy ostrych przechyłach i działaniu siły odśrodkowej ??? W zasadzie pewnie przez to skończył mi się silnik ale nie jestem tego do końca pewny że to wina samej konstrukcji miski. Mi się osobiście wydaje że padła mi najpierw pompa olejowa i dopiero przytarło panewkę. Pompa wygląda dobrze ale podczas składania silnika i tak pewnie założę nową bo nie mam zamiaru 2 raz kupować nowego wału ;)))

Peter
Czyli inzynierowie zadbali wlasciwie o to zeby zawsze jeden ze smokow dostawal mozliwosc "zlapania troszke powietrza". Takie rozwiazanie z punktu widzenia kinematyki przeplywow musi byc bardzo skaplikowane i jestem przekonany, ze wlasnie tu tkwi diabel.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.01.2009, 19:05 

Dołączył: 14.05.2008
Posty: 581
aha dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.01.2009, 22:54 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
bardzo dzienkuje za dobre wytłumacenie. bardzo przydatne. A jak jest w 996T


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.02.2009, 0:28 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 58
W 996 dostępny jest Power Kit który zawiera modyfikację układu olejowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.02.2009, 10:24 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Tromer napisał(a):
bardzo dzienkuje za dobre wytłumacenie. bardzo przydatne. A jak jest w 996T


Jest dobrze- sucha miska olejowa,




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum