Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.07.2022, 12:34 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2024
pdmobil napisał(a):
Czyli jaki ? Przypomnij proszę.

Redline z serii High Performance. Co do lepkości musisz sam ocenić, za mało wiem o silniku 996, najpewniej 5W50 będzie dobry, jako że SAE50 (SAE50 to jest przecież przedział, gdzie mamy oleje bardziej i mniej lepkie) jest najwyższą lepkością zalecaną w instrukcji.

Za lepki olej przy ciasnym pasowaniu może narobić szkód, ale to raczej nie tyczy się 996, tylko znacznie nowszych aut typu Jaguar F-Type gdzie fabrycznie zalewany jest olej o lepkości xW20 i silnik jest ciasno pasowany.

Ciekawy artykuł o związku z pasowania silnika i lepkości oleju: https://k1technologies.com/blog/bearing ... -explained

Romcio napisał(a):
Duke dobrze prawi ale brzmi jak przedstawiciel :wink: .


Dziękuję :), przedstawicielem bądź sprzedawcą olejów jeszcze nie jestem :D , ale jestem fanem analizy olejowej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2022, 13:09 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Duke, uargumentuj różnice między tym olejem za stówę za litr a np; Mobilem1 -5w50 lub Millersem XF 5w50 kosztującym 250 zeta za 5L w aucie które nie widzi toru i lata 5 tyś rocznie rekreacyjnie. :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2022, 13:49 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2024
Romcio napisał(a):
Duke, uargumentuj różnice między tym olejem za stówę za litr a np; Mobilem1 -5w50 lub Millersem XF 5w50 kosztującym 250 zeta za 5L w aucie które nie widzi toru i lata 5 tyś rocznie rekreacyjnie. :shock:


I tu jest mój błąd, bo te 5 tys. rocznie mierzyłem swoją miarą. Bo mimo że nie jeżdzę dużo ostatnimi czasy niestety, to po rogrzaniu oleju nie oszczędzam auta i korzystam z pełnego zakresu obrotów i planuję skoczyć na pojeżdżawkę parę razy. Obecnym Porsche niestety przejechałem dopiero z 1000km, bo więcej stoi w serwisie na poprawkach jak jeździ, ale z klocków hamulcowych Audi dym leciał nie raz. Jeżeli ktoś jeździ spokojnie, to faktycznie nie ma co się zastanawiać i lać Mobila 5W50, spełni swoje zadanie.
Natomiast w przypadku konkretnie wymienionych przez Ciebie olejów Mobila 5W50 i tego Millersa do 996 czy 964, to na szybko nie jestem w stanie znaleźć analizy oleju tego Millersa i wyników testów(znalazłem tylko wersję LongLife LowSAPS, a Tobie pewnie chodzi o Premium). Natomiast w obu przypadkach mamy do czynienia z olejem na bazie wysokooczyszczonej mineralnej z dodatkami syntetycznymi(to nie są syntetyki) i jeżeli nie doszukałbym się większej ilości informacji pewnie wziąłbym Mobila, ale na tę chwilę nie potrafię uargumentować wyboru ze względu na brak danych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2022, 17:40 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Ja akurat używałem te oleje do boxa 986.Gdy zlewałem do wymiany to kolega się śmiał że gdybym wlał do pojemnika i mu powiedział że to nowy to gdyby nie zapach to by nie poznał - normalnie brązowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2022, 22:01 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 659
Ja jak ostatnio zlewałem w Audi R8 po roku i 1500km, to mechanik żartował, że można by wlać do bańki i na OLX wystawić :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2022, 12:06 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
I dlatego nie widzę żadnego uzasadnienia dla stosowania w moim przypadku takich drogich olejów jak wspomniany Redline. Przy takim przebiegu i traktowaniu rekreacyjnym to myślę że olej nie zdąży stracić swoich właściwości smarno- czyszczących.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2022, 12:48 

Dołączył: 29.08.2021
Posty: 17
Duke napisał(a):
Romcio napisał(a):
Duke, uargumentuj różnice między tym olejem za stówę za litr a np; Mobilem1 -5w50 lub Millersem XF 5w50 kosztującym 250 zeta za 5L w aucie które nie widzi toru i lata 5 tyś rocznie rekreacyjnie. :shock:


I tu jest mój błąd, bo te 5 tys. rocznie mierzyłem swoją miarą. Bo mimo że nie jeżdzę dużo ostatnimi czasy niestety, to po rogrzaniu oleju nie oszczędzam auta i korzystam z pełnego zakresu obrotów i planuję skoczyć na pojeżdżawkę parę razy. Obecnym Porsche niestety przejechałem dopiero z 1000km, bo więcej stoi w serwisie na poprawkach jak jeździ, ale z klocków hamulcowych Audi dym leciał nie raz. Jeżeli ktoś jeździ spokojnie, to faktycznie nie ma co się zastanawiać i lać Mobila 5W50, spełni swoje zadanie.
Natomiast w przypadku konkretnie wymienionych przez Ciebie olejów Mobila 5W50 i tego Millersa do 996 czy 964, to na szybko nie jestem w stanie znaleźć analizy oleju tego Millersa i wyników testów(znalazłem tylko wersję LongLife LowSAPS, a Tobie pewnie chodzi o Premium). Natomiast w obu przypadkach mamy do czynienia z olejem na bazie wysokooczyszczonej mineralnej z dodatkami syntetycznymi(to nie są syntetyki) i jeżeli nie doszukałbym się większej ilości informacji pewnie wziąłbym Mobila, ale na tę chwilę nie potrafię uargumentować wyboru ze względu na brak danych.


A jak wyglada porowninie Gulf racing 5w50 do Millers 5w50 / Mobil1 5w50 ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2022, 15:09 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2024
Jeżeli chodzi o Millersa to nie znalazłem dośc danych. Ale co do Mobil/Gulf to mają bardzo podobne własności, oba są olejami grupy 3(nie mogę znaleźć niemieckiej butelki Gulfa, ale gdyby to był olej PAO, bądź estrowy, to by grzmieli o tym i cena jest za niska na syntetyka), Gulf ma odrobinę niższą ilość cynku(trochę powyżej 1000ppm, gdzie 1000 jest uznawane za minimum do aut typu 944/964/928) i molibdenu. Gulf jest odrobinę mniej lepki w temperaturze roboczej, nie znalazłem HTHS dla Gulfa(zgaduję że będzie niższe od Mobila), ale z pamięci Mobil ma 4.5, co jest dobrą wartością. Różnią się znacząco pakietem detergentów, oba mają ich bardzo dużo, ale Gulf używa też magnezu, który podobno pomaga w ograniczeniu ryzyka spalania stukowego(jak, to pytanie do ekspertów). Mają podobną ilość przeciwspieniacza.
Mobil: https://oil-club.de/wcf/index.php?attac ... e2021-jpg/
Gulf: https://oil-club.de/wcf/index.php?attac ... e-001-jpg/

Wyniki testu filmu olejowego też mają zbliżone: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Wybrałbym Mobila, gdyż więcej Porschaków jeździ na nim w PL i z tego co wiem się sprawdza. Ale żeby było jasne, jestem amatorem, który stara się poszerzyć wiedzę w tym zakresie, jakby ktoś jeszcze nie zauważył. Może jest ktoś na forum wykształcony w kierunku trybologii, to sam chętnie zadałbym kilka pytań.


PS: Dla tych co się zastanawiają, dlaczego szukałem niemieckiej butelki Gulfa, to dlatego, że w Niemczech i chyba tylko w Niemczech sa przepisy regulujące co jest olejem syntetycznym. To co u nas sprzedawane jest jako olej syntetyczny, a nim nie jest, tam na butelce będzie miało napisane na przykład "Synthese Technology" i wiadomo że to grupa 3 na mineralnej bazie jak w/w Mobil 5W50 FS X1.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2022, 17:31 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Racja Duke. Trochę to wkurzające że w niektórych tematach Unia ma jednolite przepisy a z oznaczeniem oleju taka kicha i tak naprawdę tak na szybko w sklepie to nawet tego na butli nie sprawdzisz-trzeba kopać dane w necie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2022, 20:51 

Dołączył: 29.08.2021
Posty: 17
Duke napisał(a):
Jeżeli chodzi o Millersa to nie znalazłem dośc danych. Ale co do Mobil/Gulf to mają bardzo podobne własności, oba są olejami grupy 3(nie mogę znaleźć niemieckiej butelki Gulfa, ale gdyby to był olej PAO, bądź estrowy, to by grzmieli o tym i cena jest za niska na syntetyka), Gulf ma odrobinę niższą ilość cynku(trochę powyżej 1000ppm, gdzie 1000 jest uznawane za minimum do aut typu 944/964/928) i molibdenu. Gulf jest odrobinę mniej lepki w temperaturze roboczej, nie znalazłem HTHS dla Gulfa(zgaduję że będzie niższe od Mobila), ale z pamięci Mobil ma 4.5, co jest dobrą wartością. Różnią się znacząco pakietem detergentów, oba mają ich bardzo dużo, ale Gulf używa też magnezu, który podobno pomaga w ograniczeniu ryzyka spalania stukowego(jak, to pytanie do ekspertów). Mają podobną ilość przeciwspieniacza.
Mobil: https://oil-club.de/wcf/index.php?attac ... e2021-jpg/
Gulf: https://oil-club.de/wcf/index.php?attac ... e-001-jpg/

Wyniki testu filmu olejowego też mają zbliżone: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Wybrałbym Mobila, gdyż więcej Porschaków jeździ na nim w PL i z tego co wiem się sprawdza. Ale żeby było jasne, jestem amatorem, który stara się poszerzyć wiedzę w tym zakresie, jakby ktoś jeszcze nie zauważył. Może jest ktoś na forum wykształcony w kierunku trybologii, to sam chętnie zadałbym kilka pytań.


PS: Dla tych co się zastanawiają, dlaczego szukałem niemieckiej butelki Gulfa, to dlatego, że w Niemczech i chyba tylko w Niemczech sa przepisy regulujące co jest olejem syntetycznym. To co u nas sprzedawane jest jako olej syntetyczny, a nim nie jest, tam na butelce będzie miało napisane na przykład "Synthese Technology" i wiadomo że to grupa 3 na mineralnej bazie jak w/w Mobil 5W50 FS X1.



Racja niemieckie prawo to reguluje.
Znalazłem niemiecka stronę Gulf: https://gulf-oil.de/produkte/schmiersto ... ing-5w-50/ - i chyba jednak piszą o bazach syntetycznych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2022, 14:35 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2024
sirgerwazy napisał(a):
Duke napisał(a):
Jeżeli chodzi o Millersa to nie znalazłem dośc danych. Ale co do Mobil/Gulf to mają bardzo podobne własności, oba są olejami grupy 3(nie mogę znaleźć niemieckiej butelki Gulfa, ale gdyby to był olej PAO, bądź estrowy, to by grzmieli o tym i cena jest za niska na syntetyka), Gulf ma odrobinę niższą ilość cynku(trochę powyżej 1000ppm, gdzie 1000 jest uznawane za minimum do aut typu 944/964/928) i molibdenu. Gulf jest odrobinę mniej lepki w temperaturze roboczej, nie znalazłem HTHS dla Gulfa(zgaduję że będzie niższe od Mobila), ale z pamięci Mobil ma 4.5, co jest dobrą wartością. Różnią się znacząco pakietem detergentów, oba mają ich bardzo dużo, ale Gulf używa też magnezu, który podobno pomaga w ograniczeniu ryzyka spalania stukowego(jak, to pytanie do ekspertów). Mają podobną ilość przeciwspieniacza.
Mobil: https://oil-club.de/wcf/index.php?attac ... e2021-jpg/
Gulf: https://oil-club.de/wcf/index.php?attac ... e-001-jpg/

Wyniki testu filmu olejowego też mają zbliżone: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Wybrałbym Mobila, gdyż więcej Porschaków jeździ na nim w PL i z tego co wiem się sprawdza. Ale żeby było jasne, jestem amatorem, który stara się poszerzyć wiedzę w tym zakresie, jakby ktoś jeszcze nie zauważył. Może jest ktoś na forum wykształcony w kierunku trybologii, to sam chętnie zadałbym kilka pytań.


PS: Dla tych co się zastanawiają, dlaczego szukałem niemieckiej butelki Gulfa, to dlatego, że w Niemczech i chyba tylko w Niemczech sa przepisy regulujące co jest olejem syntetycznym. To co u nas sprzedawane jest jako olej syntetyczny, a nim nie jest, tam na butelce będzie miało napisane na przykład "Synthese Technology" i wiadomo że to grupa 3 na mineralnej bazie jak w/w Mobil 5W50 FS X1.



Racja niemieckie prawo to reguluje.
Znalazłem niemiecka stronę Gulf: https://gulf-oil.de/produkte/schmiersto ... ing-5w-50/ - i chyba jednak piszą o bazach syntetycznych.


Hejka, widziałem tę stronkę i faktycznie napisali o syntetycznych bazach, choć jest to tłumaczenie prosto z angielskiego na niemiecki tutaj i nie wiem czy to jest z rozpędu czy nie, pewnie się nie dowiemy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2022, 12:37 

Dołączył: 29.08.2021
Posty: 17
Duke napisał(a):
sirgerwazy napisał(a):
Duke napisał(a):
Jeżeli chodzi o Millersa to nie znalazłem dośc danych. Ale co do Mobil/Gulf to mają bardzo podobne własności, oba są olejami grupy 3(nie mogę znaleźć niemieckiej butelki Gulfa, ale gdyby to był olej PAO, bądź estrowy, to by grzmieli o tym i cena jest za niska na syntetyka), Gulf ma odrobinę niższą ilość cynku(trochę powyżej 1000ppm, gdzie 1000 jest uznawane za minimum do aut typu 944/964/928) i molibdenu. Gulf jest odrobinę mniej lepki w temperaturze roboczej, nie znalazłem HTHS dla Gulfa(zgaduję że będzie niższe od Mobila), ale z pamięci Mobil ma 4.5, co jest dobrą wartością. Różnią się znacząco pakietem detergentów, oba mają ich bardzo dużo, ale Gulf używa też magnezu, który podobno pomaga w ograniczeniu ryzyka spalania stukowego(jak, to pytanie do ekspertów). Mają podobną ilość przeciwspieniacza.
Mobil: https://oil-club.de/wcf/index.php?attac ... e2021-jpg/
Gulf: https://oil-club.de/wcf/index.php?attac ... e-001-jpg/

Wyniki testu filmu olejowego też mają zbliżone: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Wybrałbym Mobila, gdyż więcej Porschaków jeździ na nim w PL i z tego co wiem się sprawdza. Ale żeby było jasne, jestem amatorem, który stara się poszerzyć wiedzę w tym zakresie, jakby ktoś jeszcze nie zauważył. Może jest ktoś na forum wykształcony w kierunku trybologii, to sam chętnie zadałbym kilka pytań.


PS: Dla tych co się zastanawiają, dlaczego szukałem niemieckiej butelki Gulfa, to dlatego, że w Niemczech i chyba tylko w Niemczech sa przepisy regulujące co jest olejem syntetycznym. To co u nas sprzedawane jest jako olej syntetyczny, a nim nie jest, tam na butelce będzie miało napisane na przykład "Synthese Technology" i wiadomo że to grupa 3 na mineralnej bazie jak w/w Mobil 5W50 FS X1.



Racja niemieckie prawo to reguluje.
Znalazłem niemiecka stronę Gulf: https://gulf-oil.de/produkte/schmiersto ... ing-5w-50/ - i chyba jednak piszą o bazach syntetycznych.


Hejka, widziałem tę stronkę i faktycznie napisali o syntetycznych bazach, choć jest to tłumaczenie prosto z angielskiego na niemiecki tutaj i nie wiem czy to jest z rozpędu czy nie, pewnie się nie dowiemy.



Trochę poszukałem na niemieckich forach:
https://oil-club.de/index.php?thread/30 ... ing-5w-50/

I wyglada ze ten Gulf jest na bazach PAO.
Pytanie na ile wiarygodna jest ta analiza 😁


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum