Author |
Message |
Deaver
|
Posted: 21.01.2016, 23:35 |
|
Joined: 15.07.2014 Posts: 105
|
SebastianP wrote: No i jak kolego w Twoim temacie? Ja opiszę Ci moje doświadczenia z 3.2 Cayenne W marcu 2015 kupiłem Cayenne'a 3.2 z przebiegiem 110 tys. km od znajomych, którzy kupili go w PL i cały czas serwisowali w Porsche Lellek w Katowicach. W kwietniu założyłem instalację LPG STAG za 6 tys. PLN u polecanego, sprawdzonego gazownika. Po odebraniu auta z gazownikiem jeździliśmy około godziny i online badał mapy i ustawiał. Przez kilka m-cy było ok, taka sama moc na benzynie i LPG, nagle wyskakuje błąd wypadających zapłonów P03.. + sonda lambda P1009 + wałki p0016 i p0017. No to kupiłem komplet świec + komplet cewek + 2 nowe sondy diagnostyczne z boscha - wymieniłem. Na następny dzień odpaliłem silnik i po automatycznym przełączeniu na LPG silnik zaczął nierówno chodzić. OK myślę to wina LPG, zrobię test na benzynie. Zrobiłem około 800 km na benzynie przez tydzień i 0 błędów Następnie około 80 km na LPG i błędy sonda, wypadanie zapłonów oraz wałki. Na moją reakcję nie trzeba było długo czekać i na drugi dzień już byłem w STAGu Gazownik badał cały dzień, aż wreszcie znalazł przyczynę: 2 wtryski (notabene Hana) ułożyły się niestandardowo przy eksploatacji i rozwiązanie było proste, trzeba było znowu kalibrować instalację na drodze, pomimo włączonej opcji LPG autoadaptacji . . . i znów wszystko wróciło do normy (nie wypadają zapłony, auto chodzi idealnie), ale od czasu do czasu zapali się kontrolka sond lub wałka i to tylko na LPG. Na benzynie tego nie ma Ów gazownik robił już kilka silników 3.2 (Porsche i VW) + kilka HEMI 5,7 (Jeep i Chrysler) i nie wie dlaczego tylko przy LPG takie błędy się pojawiają zarówno w 3.2, jak i w 5,7. Panowie z powyższych samochodów również testowali nawet po 1,5 tys. km na benzynie i było ok, a na gazie błędy Moje rady do Twojego przypadku: 1. wymień napinacz hydrauliczny (ten wyglądający jak śruba), ja to robiłem sam w 5 minut - wymieniłem bo na forum VW pisali, żeby wymienić po zakupie auta , a koszt napinacza jest śmieszny 2. Przetestuj auto na benzynie, bo jeśli tu będziesz miał powracające błędy to faktycznie może być rozrząd Rany Pana Napisz co to za gazownik, bo włosy mi na plecach dęba stają...
|
|
Top |
|
rodan.555
|
Posted: 22.01.2016, 9:35 |
|
Joined: 17.05.2015 Posts: 62
|
Znając życie gazownik sygnał obrotów silnika wziął z czujnika położenia wału albo wałka rozrządu i stąd błędy na gazie się czasem pojawiają (zazwyczaj ten sygnał jest brany z cewki zapłonowej). Nie kojarzę żadnej innej przyczyny dla której jazda na gazie mogłaby wywoływać błędy wałków rozrządu. Ja swoje cayenne też mam zagazowane ale zdecydowałem się na instalację wtrysku ciekłego lpg. Przede wszystkim nie chciałem aby gazownicy ingerowali mi w układ chłodzenia silnika, poza tym brak jest parownika, filterków różnych które by trzeba było wymieniać i tych wszystkich gumowych wężyków gazowych które po jakimś czasie lubią się rozszczelniać na połączeniach, a z uwagi na zupełnie inną konstrukcję wtrysków gazowych nie trzeba tej instalacji kalibrować tak często jak przy 4 generacji (wtrysk w fazie lotnej).
|
|
Top |
|
buczi82
|
Posted: 22.01.2016, 9:54 |
|
Joined: 25.11.2015 Posts: 109
|
Czy to jest właśnie ta instalacja, najnowsza, gdzie dorabia sie wtryski a do tego wszystkiego zyskuje je 10% mocy? Kolega mi pare dni temu cos o niej mowil, chyba właśnie 4 generacji, popraw mnie jesli cos zle napisałem Ile taka instalacjia kosztuje jesli mozna zapytac? EDIT: Ja to chyba pisalem o 5 generacji, 4 to chyba każdy z nas ma
|
|
Top |
|
rodan.555
|
Posted: 22.01.2016, 10:27 |
|
Joined: 17.05.2015 Posts: 62
|
5 generacja, 4 to wtrysk w fazie lotnej z parownikiem. Co do wtrysków to nie wiem co rozumiesz pod dorabianiem ich, bo generalnie nic takiego się tam nie robi. Sama technologia ma już ponad 10 lat tyle że była droga, i na początku strojenia instalacji do konkretnego auta dokonywało się przez dobranie odpowiednich kalibratorów do wtrysków gazowych. W chwili obecnej są standardowe wtryski o różnych wydajnościach a strojenia dokonuje się na elektronice (dokładnie tak samo jak w 4 generacji). Co do kosztów to zależy jakie auto. Ja za swoją instalację dałem 6500zł. i jest to instalacja LiquidSI. Te instalacje pojawiły się jakieś dwa lata temu i są jak na razie chyba najtańsze na rynku z tego typu instalacji. Do 4 cylindrowego auta taka instalacja kosztuje około 4-4,5 tyś. To co ja wybrałem jest instalacją uniwersalna pasującą do różnych samochodów. Są też instalacje dedykowane pod konkretny model auta ale są one droższe. Daje się też zagazować samochody z wtryskiem bezpośrednim do komory spalania ale wtedy ceny takiej instalacji są już rzędu 12tyś zł i więcej. Co do mojej instalacji to różnicy w jeździe nie ma. Czy jest wzrost mocy nie wiem, na pewno niema spadku mocy. Poza delikatnym szumem pompy paliwa (mam butlę w miejscu koła zapasowego) to praca instalacji jest niezauważalna. Butlę mam 59 litrów (wchodzi do niej jakieś 54) i wystarcza mi ona na jakieś 300-350 km w zależności jak jeżdżę. Musiałem podnieść podłogę bagażnika o jakieś 9 cm aby butla chciała się zmieścić i żeby to jakoś normalnie wyglądało.
|
|
Top |
|
SebastianP
|
Posted: 22.01.2016, 23:10 |
|
Joined: 18.03.2015 Posts: 328
|
No to mnie zdołowaliście tym gazownikiem. Zawsze z moimi znajomymi mieliśmy go za dobrego fachowca Jestem umówiony do niego na poniedziałek z tymi błędami na gazie i zapytam skąd wziął prędkość silnika. Dzięki za wskazówkę Pozdrawiam
|
|
Top |
|
SebastianP
|
Posted: 23.01.2016, 9:18 |
|
Joined: 18.03.2015 Posts: 328
|
Rodan.555, a jaki silnik w Cayenne masz w fazie ciekłej zrobiony? Ja, gazując 3.2 wcześniej nie mailem styczności z lpg, ale w zeszłym roku dzwoniłem do kilku gazowników w W-wie (gdzie często jestem na delegacjach) i u siebie na Śląsku i Vialle ze względów technicznych nie ma fazy ciekłej do 3.2
|
|
Top |
|
rodan.555
|
Posted: 23.01.2016, 10:31 |
|
Joined: 17.05.2015 Posts: 62
|
Zagazowałem 3,2 V6. Zależy w jakim okresie dzwoniłeś w zeszłym roku. Jeśli chodzi o LiquidSi to na początku oferowali te instalacje tylko do słabszych motorów bo pompa gazu nie wyrabiała. W zeszłym roku weszła wydajniejsza pompa do tych instalacji i ta daje radę. Jakby była za słaba to można było wziąć droższy wariant czyli zbiornik i pompę Vialle starego typu (te wyrabiały wydajnościowo ale były droższe i wymagały serwisu co jakiś czas).] Jak kupowałem cayenna to rozważałem jeszcze model po lifcie z silnikiem 3.6, ale problem z tamtym silnikiem jest taki że tam jest bezpośredni wtrysk benzyny do komory spalania i w zeszłym roku nikt nie chciał się podjąć zagazowania tego silnika w fazie ciekłej no i cena była odstraszająca bo minimum 12tyś. Nie wiem czy teraz coś się zmieniło w tym względzie.
|
|
Top |
|
SebastianP
|
Posted: 28.01.2016, 15:13 |
|
Joined: 18.03.2015 Posts: 328
|
Tak, jak pisałem wcześniej umówiony byłem na poniedziałek do gazownika i prawdopodobnie znalazł przyczynę (piszę, że prawdopodobnie bo dopiero testuję). Miałem założone wtryskiwacze hana i na komputerze podczas jazdy testowej niby było ok, ale dalej nie dawało to gazownikowi spokoju i wtryski zostały sprawdzone jakimś przyrządem. Okazało się, że 2 wtryski co jakiś czas źle działały i wg testującego (inna firma) to mogło być przyczyną zapalającego się checka na LPG. Z informacji, jakie gazownik uzyskał z kilku źródeł wtryski hana spadły z jakością i wielu montażystów rezygnuje z nich na rzecz wtrysków Barracuda. Takie mi też zamontował i muszę przyznać, że zrobiłem na nich już 400 km i póki co checka nie mam (wcześniej po 40-60 km już świecił) i moje odczucie jazdy na LPG jest identyczne, jak na benzynie. Te same wtryski założył do Chryslera 5,7 Hemi, który już przejechał na nich prawie 900 km i też błędów nie łapie, także mamy nadzieję, że to faktycznie to Pytałem gazownika również o instalacje fazy ciekłej i mi ją odradził. Zakładał 2 sztuki Vialle i z jednego auta klient sobie zażyczył usunięcie fazy ciekłej i włożenie gen. 4, ponieważ 2 pompy mu już padły (koszt jednej około 1tyś.) i to nie przez wydajność, ale przez jakość polskiego gazu, a tego gwarancja nie obejmuje. Ciekawe, jak to się potoczy dalej z fazą ciekłą, może zrobią coś mniej czułego na jakość polskiego LPG
|
|
Top |
|
buczi82
|
Posted: 28.01.2016, 15:53 |
|
Joined: 25.11.2015 Posts: 109
|
Jesli chodzi o mnie to ja check engine nie mam, nie pali sie, kompa podlaczylem z ciekawości i pokazalo co pokazalo... Wczoraj podlaczylem i znowu wypadanie na 2 i multiple, ale na gazie jezdzilem jeszcze, teraz wykasowalem i jezdze na benzynie, na weekend podlacze i zobacze...
|
|
Top |
|
rodan.555
|
Posted: 1.02.2016, 10:34 |
|
Joined: 17.05.2015 Posts: 62
|
SebastianP Odnośnie fazy ciekłej i pomp to jest tak że są różne pompy. Z tego co napisałeś to chodzi o typową pompę vialle starego typu (w tej akurat nie było problemu z wydajnością), ale miały perę mankamentów typu padająca elektronika no i o ile dobrze kojarzę to były to pompy zalewane olejem którego stan trzeba było kontrolować i ewentualnie uzupełniać. Druga kwestia to jakość polskiego gazu jak napisałeś, tutaj to mogę napisać tylko tyle że instalator powinien był zainstalować filtr pomiędzy zbiornikiem a zaworem tankowania gazu - jeśli tego nie zrobił to efekt jest widomy (w tankowanym gazie jest sporo opiłków metalowych). Ja u siebie mam filterek dokręcany do wlewu gazu i wszystkie zanieczyszczenia stałe w nim zostają. Buczi82 Dojechał do mnie interfejs iCarsoft POR II. Łączy mi się chyba ze wszystkim co jest w aucie, bez problemów udało mi się też skasować inspekcję olejową, więc jestem jak na razie zadowolony .
|
|
Top |
|
buczi82
|
Posted: 26.01.2017, 15:42 |
|
Joined: 25.11.2015 Posts: 109
|
rodan.555 wrote: SebastianP Odnośnie fazy ciekłej i pomp to jest tak że są różne pompy. Z tego co napisałeś to chodzi o typową pompę vialle starego typu (w tej akurat nie było problemu z wydajnością), ale miały perę mankamentów typu padająca elektronika no i o ile dobrze kojarzę to były to pompy zalewane olejem którego stan trzeba było kontrolować i ewentualnie uzupełniać. Druga kwestia to jakość polskiego gazu jak napisałeś, tutaj to mogę napisać tylko tyle że instalator powinien był zainstalować filtr pomiędzy zbiornikiem a zaworem tankowania gazu - jeśli tego nie zrobił to efekt jest widomy (w tankowanym gazie jest sporo opiłków metalowych). Ja u siebie mam filterek dokręcany do wlewu gazu i wszystkie zanieczyszczenia stałe w nim zostają. Buczi82 Dojechał do mnie interfejs iCarsoft POR II. Łączy mi się chyba ze wszystkim co jest w aucie, bez problemów udało mi się też skasować inspekcję olejową, więc jestem jak na razie zadowolony . Pytanko do tego urządzenia, czy adaptacje tempomatu lub przycisków w kierownicy da radę zrobić czy tylko piwis ? Wysłane z mojego X900+ przy użyciu Tapatalka
|
|
Top |
|
rodan.555
|
Posted: 26.01.2017, 16:35 |
|
Joined: 17.05.2015 Posts: 62
|
Przy obecnym stanie softu do icarsoft porII to tylko piwis albo durametric oryginalny.
|
|
Top |
|
buczi82
|
Posted: 20.05.2017, 22:21 |
|
Joined: 25.11.2015 Posts: 109
|
Odświeżam temat, chodzi o stukanie na zimnym... Dzisiaj wymieniałem pompę wody więc wszystko było zdemontowane, po wymianie, założyłem rurę na przepustnice, odpalilem i się okazało że ona stuka, później przestaje, po lewej jest też coś z czarną klapka, zaraz przy przepustnicy, czy da się to jakoś naprawić, wyregulować, wymienić ??? Na sto procent to puka, w silniku cisza... Miał ktoś coś takiego ?
Wysłane z mojego X900+ przy użyciu Tapatalka
|
|
Top |
|
mkzibi
|
Posted: 12.05.2020, 19:13 |
|
Joined: 18.10.2015 Posts: 152
|
buczi82 wrote: Odświeżam temat, chodzi o stukanie na zimnym... Dzisiaj wymieniałem pompę wody więc wszystko było zdemontowane, po wymianie, założyłem rurę na przepustnice, odpalilem i się okazało że ona stuka, później przestaje, po lewej jest też coś z czarną klapka, zaraz przy przepustnicy, czy da się to jakoś naprawić, wyregulować, wymienić ??? Na sto procent to puka, w silniku cisza... Miał ktoś coś takiego ?
Wysłane z mojego X900+ przy użyciu Tapatalka I jak poradziłeś sobie z tym stukaniem przepustnicy?
|
|
Top |
|
mkzibi
|
Posted: 27.08.2021, 9:11 |
|
Joined: 18.10.2015 Posts: 152
|
buczi82 wrote: A dokładnie takie bledy... Kolega mowi ze ten z exhaust to moze byc przez lpg, a ten drugi po skadowaniu zniknal, ale pewnie sie zapali, jutro moze kupie czujnik i zobacze czy cos sie zmieni... Jeszcze tylko ten wentylator... (aha poduszka skasowana, zapomniałem zrobic fotke kodu :/ ale wiem ze lewa strona pasazera, tylko ktora?)(a zawieszenie to czujnik, ale nie wiem ktory ehhh) Attachment: rps20151205_172028.jpg Attachment: rps20151205_172000.jpg Witam jak rozpoznać który czujnik wymienić. Mam błąd P0016, zaczyna wyskakiwać coraz częściej po skasowaniu. Czy powinienem wymienić czujnik 12 czy 15 patrząc na szkic silnika? Dodam ze napinacz hydrauliczny mam wymieniony. Czy to już objawy rozrządu?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
|
|
Top |
|
mkzibi
|
Posted: 6.09.2021, 7:48 |
|
Joined: 18.10.2015 Posts: 152
|
Ktoś jest w stanie podpowiedzieć w tej kwestii? Który czujnik?
|
|
Top |
|
mkzibi
|
Posted: 6.10.2024, 19:12 |
|
Joined: 18.10.2015 Posts: 152
|
|
Top |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|