Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.12.2015, 19:42 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Obawiam sie ze wymiana dorowna wartosci auta, w uk naprawy sa b drogie, na jednym forum koles napisal ze wymiana rozrzadu w audi 3.2 ale chyba bez kol walkow rozrzadu zaplacil ponad £4k wiec mija sie z celem... Tutaj za godzine pracy kasuja okolo £100-120 a wymieniali okolo 30h... Wiec jedyna opcja to Polska... Chyba ze inny kolega mechanik, ale czy on da rade, nie mam pojecia, mowil ze raczej dalby rade, sam juz nie wiem ehhh


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2015, 23:41 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Bylem dzisiaj u mojego mechanika ktory naprawial mi każde auto, w koncu znalazl chwilke ;)

Napisze od poczatku...
Na zimnym silniku dziwnie pufa, puf pyf paf jakos tak, nie potrafię tego opisac, nie jest to stuk, bardziej jakby powietrze dmuchal z zamknietymi ustami a pozniej je wypuscil, wiecie o co chodzi hehe
Do tego jak odkrece korek wlewu oleju to zasysa powietrze i nierowno chodzi i swiszczy...
Kolega powiedzial ze moze byc:
- Odma gdzieś zapchana
- Specjalnie ktos ja zapchal
- Moze katalizatory
Do konca nie jest pewny, mowi ze jak wroci z urlopu to sie przyjrzy dokładnie, ale mowi ze silnik chodzi zaj... I ze lancucha nie slyszy i zebym nie panikowal za szybko...
Podpielismy tez pod kompa, bledy zobaczycie na fotce...
Jesli chodzi o błędy to moze byc jedna przyczyna a 10 bledow...
Np wypadanie zaplonu to moga byc swiece, lpg potrzebuje zdrowych swiec do tego czujnik walu korbowego jedt odpowiedzalny za iskre, wiec to wszystko moze byc cos wspolnego...
Na poczatek wymienic swiece... (napiszcie jakie powinny być jak mozecie)
Olej bo cholera wie jak to z serwisami jest (na fotce silnik serwisowany niby)
Mowi tez ze moze byc katalizator zapchany bo jak dodaje gazu to za mocno nie dmucha...
Moze tez byc cos z gazem, moze to ze gaz cieknie, inna mieszanka etc... Nie wie do konca...
No i przez to ze uklad jest gdzies zapchany, a w najgorszym wypadku pierscienie...
Ale silnik dla niego chodzi ok, nie jest tylko pewny czy lewa strona czasem ciszej nie chodzi od prawej, ze prawa cos jakby diesel...
Po powrocie będziemy badac, mam tylko czesci oleje pokupowac itp itd
.....................
Ja po powrocie do domu tez troszke poczytalem o tym zasysanym korku i znalazlem kilka odpowiedzi...
Na jednym forum ludzie pisza o audi, bmw x5 etc ze to normalne... Powymieniali niby wszystko i ok, nawet ktos mial nowe auto i tez zasysa...
Na innym ze w volvo zasysa, problem byl taki ze odma a w innym ze "air/oil separator" podobnie bylo w boxterach chyba...
Jedni wymieniali odmy inni separator a ostatni napisal zeby nie placic serwisom po 1k zl tylko.kupic membranke za 300zl i samemu wymienic i ze problem z glowy...
Co Wy o tym wszystkim myslicie?
Ten silnik to nie moj ;) jakis mechanik w pl wlasnie robi czy robil to auto :)

Załącznik:
rps20151217_211707.jpg
Załącznik:
rps20151217_211642.jpg
Załącznik:
FB_IMG_1450356970183.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2015, 11:17 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 62
Buczi82.
Nic dziwnego że jak odkręcisz korek oleju na chodzącym silniku to zaczyna nierówno chodzić i zasysa powietrze, przecież odmy w silnikach są zazwyczaj bezpośrednio wpinane w dolot gdzie masz podciśnienie. Odkręcając korek oleju wprowadzasz lewe powietrze do dolotu, w związku z czym wszelkie wyliczenia komputera dotyczące dawki paliwa idą w diabły bo czujnik masowy powietrza jest sporo wcześniej. Przy zapchanej zaślepionej odmie nie miałbyś takiego objawu.
Co do dzwięków na zimnym silniku to radze poszukać na amerykańskich forach, i są tam filmiki z nagaraniami tych dźwieków. Porównasz sobie czy coś takiego występuje u Ciebie czy nie.
Co do wypadania zapłonu to może być też przepływomierz, cewki i jeszcze parę rzeczy ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2015, 13:19 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Czyli tak ma byc to zasysanie? Bo roznie ludzie pisza na internecie...
Nakręciłem filmik jak stuka, pozniej wrzuce na yt...
Dzieki bede szukal, moze znajde cos podobnego..
Tak czy inaczej zaczynam podstawowe wymiany, swiece, filtry, olej, plyny etc

I filmik, ale całkiem inny dzwiek jest na zywo, tutaj jakby cos stukalo a na zywo jakby powietrze puchalo...
Tam gdzie slychac stuk jest puf hehe jakbyscie buzia robili ;)

https://youtu.be/Ol3PThoHtTc

Na yt sluchalem 4.5 ale tam to definitywnie wala zawory, jak stare klekoty, metaliczne dzwieki, u mnie całkiem inaczej...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2015, 17:56 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 62
czytałem parę wątków na amerykańskich stronach odnoszących się do dźwięków takich jak u Ciebie Generalnie wniosek był generalnie taki że odgłosy pochodzą od rozrządu. U jednych pomagała wymiana samego napinacza u innych jakichś elementów rozrządu.
Ten silnik ze zdjęć wygląda jakby użyto na nim motodoktora zabójcy silników ...
Katalizatory by ci wyszły po podpięciu pod interfejs nawet taki proszty za 50 zł.
Co do wypadania zapłonów trzebaby sprawdzić zamrożone ramki i dowiedzieć się czy to jakiś konkretny cylinder czy wszystkie. Jak jeden to do sprawdzenia cewka i świeca jak na wszystkich to do kompletu jeszcze trzeba sprawdzić przepływomierz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2015, 18:48 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
A czy te dźwięki byly caly czas u nich czy tylko na zimnym, bo u mnie tylko na zimnym...
Moglbys podac mi linka na pw, bede wdzięczny ;)
No ten silnik ktos zakatowal ehhh
Aha czyli katalizatory powinny byc ok
Dzisiaj kupie swiece, znalazlem do niego NGK, na poczatek swiece, czekam tez na czujnik walu, kupilem najtanszy byle podpiac i zobaczyc co sie będzie dzialo, czy cos zniknie czy dalej będzie...
Poczekam na ten kabel moze mi cos pokaze, nie bede co chwile latal po ludziach ;)
Chce zamowic tez olej ale meczy mnie to bo juz nie wiem ktory, chodzi mi pobglowie ten mobil zielony esp 5w30 ale Wy piszecie 40, chociaż mechanik na pierwsze co powiedzial to 30 bo lepszy dla lancucha i slizgaczy... Juz bym zamowil ale mam dylemat ehhhh


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2015, 0:45 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 62
tylko na zimnym potem cichną.
Tu masz podobny przypadek:
http://www.renntech.org/forums/topic/20 ... e=threaded
https://www.youtube.com/watch?v=ZCpPXlo4pyg
A co do zakatowania to możesz silnik dosyć łatwo posprawdzać.
Stan pierścieni i zaworów sprawdzisz poprzez kompresję z próbą olejową.
To się robi na zimnym silniku, najpierw mierzysz sprężanie na poszczególnych cylindrach i zapisujesz wartości. POotem do każdego cylinra wpuszczasz sprzykawką trochę oleju i znów mierzysz sprężanie. Jeśli ciśnienie znacznie wzrośnie, np było 12,5 bara a po wpuszczeniu oleju jest ze 16 to wtedy znaczy że pierścienie powiedziały papa.jak słabe ciśnienie na cylindrach a pruba olejowa nie zwiększa go to w kiepskim stanie mogą być zawory.
U ciebie generalnie może być problem właśnie z rozrządem, który wymaga już korekcji i byćmoże wymiany niektórych elementów. Z tego co czytełem i słyszałem od mechaników to w tym silniku rozrząd się koryguje co jakieś 200tyś i niektóre elementy np napinacze trzeba właśnie w tym czasie wymienić. Tak naprawdę to jest silnik WV i rozrząd nie jest w nim najtrwalszy, podobne problemy mają właściciele WV z tymi silnikami.
Na pocieszenie napiszę Ci że 4,5 v8 jest znacznie mniej trwały chociaż daje większą frajdę z jazdy. Zacieranie się cylindrów w 4,5 v8 to norma a wtedy remont takiego silnika sporo kosztuje nie 2-3 tyś zł ale kilka razy więcej ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.01.2016, 12:09 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Wymienilem ostatnio swiece, 5 bylo zwyklych jedna niby do lpg...
Wymienilem na zwykle, nie pomyslalem ze moglem kupic do lpg :/ swiece ngk ir jakos tak...
Na 3 przewidach widac przebicia, nie wiem czy to wina cewek i czy przez nie tez moze byc wypadanie zaplonu... Wszystko zobaczycie na fotce...
Zakupilem tez napinacz hydrauliczny, moze na weekend uda sie wymienic...
Dzisiaj chce w kincu kupic olej i mam dylemat, moze podpowiecie, mobil czy valvoline, ja bym wolal valvoline, ale partnerem jest mobil...

1. http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 26&alt=web

2. http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 00&alt=web
Jeden z tych dwóch, ktory???
A na stronie valvoline pokazuje ze ma byc 5w40...
Sa tez oznaczenia c2 lub c3 co to jest, czy to jest wazne?
Aha przyszedl kabel, ale lipa jest z nim. Czyta tylko silnik. Poduszka sie zaswiecila i jej nie widzi, gowno jakies, chce kupic cos takiego, ale czy to bedzie czytac poduche i ja wykasuje to nie wiem...

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 13&alt=web

Niby czyta...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.01.2016, 10:48 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 62
jak masz kupować interfejs to już lepiej kup nie ten co podałeś tylko nowszy model:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PORSCHE- ... SwuTxV-7fs
w uk dostępny za około 135-140 funtów. ma większe możliwości w tym podobno kasowanie inspekcji olejowej. Pod koniec stycznia powinienem mieć taki u siebie to wtedy będę mógł powiedzieć co toto potrafi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.01.2016, 12:46 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Ok dzieki, daj znac co i jak, jak dojdzie...
Co do bledow o polozenie walka etc
Moj mechanik byl w pl na swieta, rozmawial z kuzynem ktory ma warsztat i ribil juz takie dwa auta i mowi ze lancuch jest rozciagniety, dlatego pokazuje te dwa błędy...
Zapytalem ile kaduje za robocizne, zabil mnie, 1000 zl???? To chyba najtaniej w pl, nie wiem tylko ile czesci kosztuja, caly zestaw... Moze na weekend podjade do kolesia tutaj w uk, niby tez duzo nie kasuje, tyle ze wcześniej w Porsche rozrzadu nie robil i boje sie ze cos moze pójść nie tak :/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.01.2016, 20:19 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Dzisiaj w koncu moj mechanik posluchal silnik na zimno i to pukanie to na 100% cewki, mial podobny przypadek w innym aucie, na filmiku slychac stuk a na zywo calkuem inaczej to wyglada, jakby powietrze bufalo, nie wiem jak to opisac... Dlatego tez jest wypadanie zaplonu no i cewki popalone, do tego czasem jak jade na drugim biegu to sie przez chwile dlawi, takie same objawy znalazlem w google przy innych autach...
Co do tych bledow od walkow, to mowi ze moze byc rozrzad tak jak jego kuzyn powiedzial, ale to by bylo go slychac, a czy to zimne czy cieple to nie słychać lancuszka... Kupie cewki, jedna dwie i zobacze co będzie, dam znac jak wymienie... Moze jutro...
Jeszcze pytanie, jaka jest kolejnosc zaplonu i od przodu czy tylu? W 4c to 1-3-4-2 tutaj nie wiem, moze google pomoze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.01.2016, 8:02 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Dwa dni temu wymienilem cewki...
Przed wymiana komp i:
Crankshaft, camshaft, 2 i 6 missfire i multiple missfire, fan speed cos tam no i ze ogolbie wiatrak walniety...
Po wymianie skasowalem błędy i ponownie skan:
Wiatrak i camshaft
Po przejechaniu okolo 10km wskoczyl crankshaft...
Wypadanie zaplonu zniknelo, pufanie jednak zostalo... Dziś jeszcze jedna cewke wymienie bo trzy byly popalone...
Ale i tak obawiam sie ze to rozrzad bo poczytalem troszke na vw forum i tam koles mial te same bledy i lekki wyciek lub zapocenie sie z przodu silnika, ja lekkue zapocenie mam z pokrywy zaworow, niby moze byc cos z walkiem, nie wiem...
Czujnik chce wymienic ale nie wiem gdzie one sa, pewnie z tylu silnika :/
To tyle na chwile obecna...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2016, 15:53 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
No i jak kolego w Twoim temacie?

Ja opiszę Ci moje doświadczenia z 3.2 Cayenne :)

W marcu 2015 kupiłem Cayenne'a 3.2 z przebiegiem 110 tys. km od znajomych, którzy kupili go w PL i cały czas serwisowali w Porsche Lellek w Katowicach. W kwietniu założyłem instalację LPG STAG za 6 tys. PLN u polecanego, sprawdzonego gazownika. Po odebraniu auta z gazownikiem jeździliśmy około godziny i online badał mapy i ustawiał.
Przez kilka m-cy było ok, taka sama moc na benzynie i LPG, nagle wyskakuje błąd wypadających zapłonów P03.. + sonda lambda P1009 + wałki p0016 i p0017.
No to kupiłem komplet świec + komplet cewek + 2 nowe sondy diagnostyczne z boscha - wymieniłem.
Na następny dzień odpaliłem silnik i po automatycznym przełączeniu na LPG
silnik zaczął nierówno chodzić. OK myślę to wina LPG, zrobię test na benzynie.
Zrobiłem około 800 km na benzynie przez tydzień i 0 błędów
Następnie około 80 km na LPG i błędy sonda, wypadanie zapłonów oraz wałki.

Na moją reakcję nie trzeba było długo czekać :) i na drugi dzień już byłem w STAGu

Gazownik badał cały dzień, aż wreszcie znalazł przyczynę: 2 wtryski (notabene Hana) ułożyły się niestandardowo przy eksploatacji i rozwiązanie było proste, trzeba było znowu kalibrować instalację na drodze, pomimo włączonej opcji LPG autoadaptacji . . . i znów wszystko wróciło do normy (nie wypadają zapłony, auto chodzi idealnie), ale od czasu do czasu zapali się kontrolka sond lub wałka i to tylko na LPG. Na benzynie tego nie ma

Ów gazownik robił już kilka silników 3.2 (Porsche i VW) + kilka HEMI 5,7 (Jeep i Chrysler) i nie wie dlaczego tylko przy LPG takie błędy się pojawiają zarówno w 3.2, jak i w 5,7.

Panowie z powyższych samochodów również testowali nawet po 1,5 tys. km na benzynie i było ok, a na gazie błędy

Moje rady do Twojego przypadku:
1. wymień napinacz hydrauliczny (ten wyglądający jak śruba), ja to robiłem sam w 5 minut - wymieniłem bo na forum VW pisali, żeby wymienić po zakupie auta :), a koszt napinacza jest śmieszny
2. Przetestuj auto na benzynie, bo jeśli tu będziesz miał powracające błędy to faktycznie może być rozrząd


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2016, 16:19 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Dzieki wielkie, tak zrobię ;)
Napinacz mam, lezy czeka na wymiane ;)
5min piszesz, jak mozesx to napisz czy jakies oslony z tylu trzeba sciagac etc od gory wymieniales czy od dolu? Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2016, 20:01 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Od góry.
Zdejmujesz osłonę silnika, i patrząc na wprost silnika masz na lewym boku,poniżej tego poziomo umieszczonego plastikowego kółka :D dużą złotą :D śrubę i wymieniasz.

Ja robię trochę dziwnie mając gaz, ale jeden cały miesiąc jeżdżę na lpg a kolejny na benzynie i tak w kółko. W grudniu wyskoczyły mi na lpg P0016, P0017 i P1009 wykasowałem i od 1 stycznia jeżdżę na benzynie i nic (a dziennie robię 100 km) i ta zależność jest powtarzalna z każdym miesiącem. Nie zdradzę, który serwis, ale pewien serwis z zagłębia po badaniu auta oznajmił, że jest to tylko i wyłącznie wina lpg - pojawiające się błędy sondy i czujników wałka. Wszystko wg nich z rozrządem mam ok. Serwis ten naprawiał niejednego vw vr6 oraz audi i porsche, także jestem skłonny im zaufać. Nadmienię tylko, że w godzinę poradzili sobie - po rozłożonym na łopatki serwisie audi na Śląsku - z problemem z moim poprzednim audi a6 3.0


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2016, 20:28 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Dzieki wielkie, na weekend sie za to wezme ;)
Czyli ta sruba jest z przodu?
Aaaa lewy bok ;) juz ok ;)
Czy ten napinacz trzeba na moment dokrecic czy normalnie do konca na sile etc ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2016, 21:07 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Wszystkie śruby dokręcam wg momentów serwisowych kluczem dynamometrycznym, ale nie pamiętam już ile to było


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2016, 21:07 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Ok poszukam gdzieś
Cos czuje ze będzie ciężko znaleźć ten moment, moze ktos wie? Byłbym wdzięczny ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2016, 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
buczi82 napisał(a):
Ok poszukam gdzieś
Cos czuje ze będzie ciężko znaleźć ten moment, moze ktos wie? Byłbym wdzięczny ;)


Moment to 30ftlb lub 40,5Nm




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2016, 0:32 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Dzieki wielkie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron