Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2013, 17:56 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Sprawdzilem w Durametricu - jest w nim 964 C4 z cala lista sterownikow m.in. ze sterownikiem ABS. Zakladam, ze nie na darmo i skomunikowac sie potrafi - jesli kost chetny na test to zapraszam i sie podepne w celach sprawdzenia tej tezy.
Z 944S2 z okolicy 90 roku, 928 Nikos`a, 928GTS, 968 komunikuje sie bez problemu - sprawdzone i jest tam wlasnie zlacze 19 pin.
Ja mam lekko zmodyfikowanego Durametrica - laczył sie ze wszystkim co jest na liscie i akurat sie trafilo. Przed modyfikacja w wiekszosci poza silnikiem nie chial sie polaczyc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2013, 19:39 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
O Twoich modach na mieście głośno jest!
Wspólny znajomy wspominał ...
I w tym temacie do Ciebie sie odezwę.
U mnie niestety tylko silnik o klima ... kiepski ten mój klon :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2013, 21:03 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Ja testowałem Durametrica 'z HongKongu' i mi się nie udało połączyć z ABS. Ale tu może być też efekt różnych odziedziczonych wydumek (silnik z innego modelu i jego wiązka spięta z oryginalną z reszty podzespołów).
To jeszcze na koniec wrzucę linka do ściągnięcia oprogramowania ScanTool, które są chyba czymś w rodzaju freeware'wego zamiennika Durametrica. Może ktoś będzie chciał skorzystać:
http://www.bergvillfx.com/files/T_OBD_Software.zip
opis możliwości: http://www.bergvillfx.com/products.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2013, 22:23 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
kuchar napisał(a):
O Twoich modach na mieście głośno jest!
Wspólny znajomy wspominał ...

Głośno - w sensie pozytywnie czy negatywnie? :roll:

Simprez - Scantool to generalnie bardzo ubogie narzedzie i ja wykorzystuje je gdy np. ktos podjedzie jakims dupowozem cos naprawic by sprawdzic bledy ew. parametry. Do porsche uzywam Durametrica ktory bije Scantoola na glowe - z resztą ten do starszych aut sie nie nadaje i nie zrobi np poduszki w 928.
Z reszta tester to tylko narzedzie tak jak mlotek - niby kazdy umie nim uderzać ale nie kazdy potrafi wbijac prosto gwozdzie.
Poruszyłem temat podpiecia sie pod ten ABS by ewentualnie ulatwic znalezienie usterki - naprawa tak prostego systemu jak stary ABS nie wymaga uzycia komputera a jedynie miernika, moze oscyloskopu, kabla i testera z zarowka - najwazniejszy jest schemat bo mocno ulatwia prace.
Ale tak jak mowie - jezeli mam narzedzie pod reka ktore teoretycznie jest w stanie ulatwic mi prace to probowalbym je wykorzystac a nie walczyc pol dnia z szukaniem usterki i eliminowaniem kolejnych sprawnych blokow systemu.
Oscyloskop jest bardzo prosty i uzyteczny - trzeba tylko zrozumiec zasade dzialania i wiedziec co chce sie tam zobaczyc - wytlumaczylbym Ci ale przez PW raczej bedzie trudno.
Zrobil sie maly offtopic. Chetnie bede sledzil temat ew. w miare mozliwosci pomoge.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2013, 23:09 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
michal928 napisał(a):
kuchar napisał(a):
O Twoich modach na mieście głośno jest!
Wspólny znajomy wspominał ...

Głośno - w sensie pozytywnie czy negatywnie? :roll:

Simprez - Scantool to generalnie bardzo ubogie narzedzie i ja wykorzystuje je gdy np. ktos podjedzie jakims dupowozem cos naprawic by sprawdzic bledy ew. parametry. Do porsche uzywam Durametrica ktory bije Scantoola na glowe - z resztą ten do starszych aut sie nie nadaje i nie zrobi np poduszki w 928.
Z reszta tester to tylko narzedzie tak jak mlotek - niby kazdy umie nim uderzać ale nie kazdy potrafi wbijac prosto gwozdzie.
Poruszyłem temat podpiecia sie pod ten ABS by ewentualnie ulatwic znalezienie usterki - naprawa tak prostego systemu jak stary ABS nie wymaga uzycia komputera a jedynie miernika, moze oscyloskopu, kabla i testera z zarowka - najwazniejszy jest schemat bo mocno ulatwia prace.
Ale tak jak mowie - jezeli mam narzedzie pod reka ktore teoretycznie jest w stanie ulatwic mi prace to probowalbym je wykorzystac a nie walczyc pol dnia z szukaniem usterki i eliminowaniem kolejnych sprawnych blokow systemu.
Oscyloskop jest bardzo prosty i uzyteczny - trzeba tylko zrozumiec zasade dzialania i wiedziec co chce sie tam zobaczyc - wytlumaczylbym Ci ale przez PW raczej bedzie trudno.
Zrobil sie maly offtopic. Chetnie bede sledzil temat ew. w miare mozliwosci pomoge.


Tylko dobre oponie były! Świetną robotę zrobiłeś. Jeszcze w tym temacie sie do Ciebie odezwę ... poprzednia próba kontaktu się nie udała niestety.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.04.2013, 0:41 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Advark - uporałeś się z błędem?

Poza głównym tematem - oto co ujrzałem po demontażu kompa w 964C4:
Wyrwany (?) pin nr 11 (voltage, terminal 30 - dla mnie jego funkcja to zagadka). Co gorsza we wtyczce też nie ma wtyku do tego pinu :?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron