Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.01.2013, 16:04 

Dołączył: 8.09.2010
Posty: 43
pomóżcie proszę jeśli ktoś wie lub miał podobny problem. po przejechaniu ok.15-20m zapala się kontrolka ABS+sygnał dźwiękowy i wyłącza ABS. czujniki są OK, włożony inny moduł ABS sprawny zachowuje się tak samo. Może wiecie czym można zdiagnozowac taką usterkę? z góry dziękuję za każdą wskazówkę
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.01.2013, 16:06 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9165
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ja wprawdzie miałem inne objawy (nie zapalała mi się kontrolka), ale stawiam na typową chorobę, czyli pompę ABS. Nie generuje ona odpowiedniego ciśnienia i system głupieje. Wymiana pompy lub samego silnika (patent by Tkacki, wymaga sprawności chirurga podobno ;P).




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.01.2013, 17:41 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Witek, ja mam jeszcze Twój silnik ... czyli ten, który od Ciebie kupiłem i mogę go odsprzedać.
Ale najpierw weź miernik i sprawdź opory na pompie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.01.2013, 17:52 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Co do diagnozy usterek: fabrycznym narzędziem jest taki tester BOSCH ABS 2-LED z adapterem 35-pin KDAS 0001. Zestaw analogiczny do tego:
http://apps.bosch.com.au/TestingEquipment/wequip.htm
(tutaj jest tester ABS z adapterem KDAS 0003 do 964C4).
Ewentualnie możesz próbować z czytać kody błędu za pomocą okrągłego złącza diagnostycznego 19PIN. Na pewno poradzi sobie z tym tester BOSCH 9288 (młot - hammer). Za Durametrica nie ręczę :?
Wg. Adriana Streathera kontrolka ABS w 964C2 zapala się w 2-wypadkach:
1) po zapaleniu kontrolka gaśnie normalnie, ale natychmiast zapala się z powrotem razem z sygnałem ostrzegawczym Przyczyny: awaria kompa lub elektrozawór wewnątrz pompy ABS uległ zwarciu;
2) po zapaleniu kontrolka gaśnie normalnie, zapala się ponownie chwilę po momencie przekroczenia prędkości 7kmh. Przyczyna: uszkodzony czujnik prędkości obrotowej lub awaria pompy powrotnej wewnątrz pompy ABS.

Czyli jak wit007 podejrzewa - pewnikiem pompa ABS Ci siadła. Ostatnia deska ratunku - sprawdź pod plastikowa osłoną pompy, czy przekaźniki się nie wypięły. Ale to raczej niewiele pomoże.

Pytanie na zaś. Czym się różnią pompy Mercedesa od Porsche?
http://allegro.pl/mercedes-124-pompa-ab ... 34289.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.01.2013, 18:29 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9165
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Pompy to nie wiem :) Ale silniki są na pewno te same. Ten, który ma teraz kuchar jest bodaj z W201 i na pewno pasuje. Tylko trzeba mieć dobre torxy, pewną rękę i oko ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.01.2013, 16:56 

Dołączył: 8.09.2010
Posty: 43
dzięki
pompę ABS możemy wykluczyć, kupiłem kompletny sprawny agregat ABS czyli pompę ze sterownikiem itd. i jest to samo
to raczej jest ten objaw , że po przekroczeniu 7km/h zapala się kontrolka abs+brzęczyk i odłącza układ ABS
czujniki są ok, ale sprawdzimy jeszcze rezystancje przewodów - mogą przekłamywac impulsy z czujników i komp reaguje na to jak na uszkodzony czujnik, co myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.01.2013, 22:31 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 366
Lokalizacja: Konstancin
Nr klubowicza: 111
a może przyczyna jest mniej skomplikowana... przekaźnik ABS działa?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.01.2013, 23:10 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Najprawdopodobniej jest to jeden z czujników. Teraz pomierz opory. Możesz zrobić to na kostce przy sterowniku lub bezpośrednio przy kołach. Oczywiście przy sterowniku jest łatwiej.
Obawiam się, że durametric nie zdiagnozuje absu w Twoim aucie.
Masz właściwe wartości?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.01.2013, 23:12 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Ustal dokładnie czy kontrolka ABS zapala się gdy auto się porusza, czy już w momencie kiedy jeszcze stoi w miejscu.
Jeśli w czasie ruchu - to chyba rzeczywiście coś od sensorów położenia koła. Przychodzi mi na myśl wydumany pomysł (nigdy nie słyszałem o takim przypadku), że coś nie tak może być z zębatkową koroną na piaście, po której odczytuje prędkość koła sensor (np. jakoś zmieniły się odstępy między zębami).
Drugi wydumany pomysł: nie zmieniałeś ostatni kół/opon na większe? Albo czy nie zużyłeś ich zanadto? :twisted: Różnica pomiędzy aktualną średnicą koła a fabryczną nie może być większa niż 6% (bo komp będzie błędnie kalkulował prędkość).
Moim zdaniem wadliwy przekaźnik sprawiłby, że kontrolka ABS paliłaby się nonstop.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.01.2013, 0:14 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Problemy z zebatkami to wbrew pozorom bardzo czesta przyczyna niesprawności- moze zardzewiec powodując ze czujnik nie widzi obrotów koła. sprawdź czy wszystkie koronki są i warto byłoby policzyć ilość zębów każdej nich- przez lata różne rzceczy mogły się dziać z koronkami no chyba ze działał i nagle przestał. Odległość czujnika od koronki może być też za duza.
Pomiar oporności czujników nic raczej nie wniesie do tematu- sterownik sprawdza je od razu po przekręceniu kluczyka i jeśli widzi ze coś nie tak to od razu wywala kontrolkę- no chyba ze system jest tak stary ze usterkę stwierdza na podstawie braku impulsów ale to zadkosc. To samo z przekaznikiem- obwod sterowania jest sprawdzany od razu - jedynie obwod wykonawczy czyli pompa nie. Usterka w pompie/ przekaźniku po stronie wtórnej objawi się zapaleniem kontrolki w momencie interwencji systemu bo pompa nie zadziała i koła będą się ślizgać wprowadzając sterownik w błąd.
Nie zgadza się sygnał z któregoś czujnika/ czujników. Najlepiej wziąć oscyloskop lub miernik częstotliwości i sprawdzić wszystkie sygnaly.
Moze też być przyczyna po stronie rozmiaru kol ale tylko jeżeli obwody poszczególnych się nie zgadzaja- np przód i tył.
Jeżeli z abs walczylo juz więcej osób to wszystkiego można się spodziewać włącznie z dodatkowymi usterkami wywołanymi przez fachowcow chcących znaleźć usterke i takie tematy są tragiczne bo usterek w systemie może być kilka i trzeba je po kolei eliminować wiedząc co się robi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.01.2013, 0:20 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Z czasów kiedy poruszałem się W201 (ta sama pompa co 964) pamiętam, że najczęstszą usterką ABSu był złamany/uszkodzony przewód czujnika przedniego koła. Po uruchomieniu silnika kontrolka ABS gasła, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zapalała się i pozostawała zapalona do wyłączenia silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.01.2013, 0:56 

Dołączył: 8.09.2010
Posty: 43
problem pojawił się latem w środku sezonu zdaje się, co prawda przy okazji montażu czy upgrade'u car audio (już nie pamiętam) , ale wolałbym wykluczać fuszerkę zaufanego fachowca (hm), w każdym razie w tej chwili sprawdzimy przewody i zobaczymy co dalej
lato na 17" , na zimę koła zmieniam na 16" - ale objaw z ABS zawsze był taki sam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.01.2013, 1:03 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Chodzi o różnice w stosunku do serii pomiędzy kołami zalozonymi w danej chwili na aucie.
Kola można sobie zmienić na wieksze/ mniejsze dowolnie ale kompletami byle by np obwod przednich był w tej samej proporcji do tylnych tak jak to założył producent i zaprogramował w sterowniku. Zle dobrane obwody kol powodują różne prędkości obrotowe przy danej szybkości co sterownik interpretuje jako błąd bo widzi jakby np tył jechał z prędkością 48km/h a przód 52km/h. Są oczywiście pewne tolerancje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.01.2013, 1:38 

Dołączył: 8.09.2010
Posty: 43
to jasne, rozumiem, ale problem pojawił się długo po tym jak ustaliły się rozmiary kół/opon na lato i zimę, przy doborze opon średnice całych kół były pilnowane jak najbliżej fabrycznych, wiemy o co chodzi :), ten wątek wykluczam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.01.2013, 9:20 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Ok. W takim razie jeżeli oporności czujników pomierzone to stawiam na błędny sygnał któregoś z kół.
Moze jeszcze być np wiązka uszkodzona- dobrze jest sprawdzić wszystkie połączenia i obwody zasilania oraz wykonawcze wg schematu na złączu sterownika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.01.2013, 23:58 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Sprawdzalem dzis - ten sterownik ma diagnostyke wiec moze warto go podpiac i sprawdzic co wywala?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2013, 1:53 

Dołączył: 8.04.2010
Posty: 68
Mam taki pomysł...tylko nie śmiejcie się przed sprawdzeniem....wymień płyn hamulcowy...to zapewne nie zaszkodzi...i dokładnie odpowietrzcie układ ...a potem napisz o efektach...pozdro...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2013, 11:11 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
michal928 napisał(a):
Sprawdzalem dzis - ten sterownik ma diagnostyke wiec moze warto go podpiac i sprawdzic co wywala?


Czym diagnozowałeś ten sterownik?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2013, 16:03 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
michal928 napisał(a):
Sprawdzalem dzis - ten sterownik ma diagnostyke wiec moze warto go podpiac i sprawdzic co wywala?


No nie bardzo wiem, pod co (w miarę osiągalnego) go podpiąć.
964 ma złącze diagnostyczne 19PIN, do którego obsługi (min. czytania i kasowania błędów ABS) fabrycznie przewidziany jest tester BOSCH 9288 (hammer). Z kolei tester BOSCH ABS 2-LED KDAS sprawdza wszystko poza sterownikiem (wpina się go we wtyczkę, do której normalnie jest podłączony sterownik).
Z tego co się orientuję Durametric (z przejściówką z 19PIN na OBD_I) raczej nie potrafi się skomunikować ze sterownikiem ABS w 964. Może oprogramowanie Scantool dostępne na forum Rennlist by potrafiło, ale jeszcze go nie sprawdzałem.
Jeśli znacie inne sposoby podpięcia się pod ten sterownik to chętnie poznam. (na kurs obsługi oscyloskopu też się chętnie zapiszę :lol: )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2013, 16:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
jarkus22 napisał(a):
Mam taki pomysł...tylko nie śmiejcie się przed sprawdzeniem....wymień płyn hamulcowy...to zapewne nie zaszkodzi...i dokładnie odpowietrzcie układ ...a potem napisz o efektach...pozdro...


Witaj Jarku. Czy podpis nadal jest aktualny..? :wink: Kiedy Cie znow zobaczymy?




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum