Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 1.07.2020, 14:30 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 564
Location: Kraków
Club number: 663
Witajcie,
Potrzebuję kupić pierwsze opony do mojego MGB z 1965r.
Bez ABS i innej elektroniki, z tyłu sztywny most, auto z tych lekkich, hamulce przód tarcze nie wentylowane, z tyłu bębny (generalnie słabo hamuje). Potrzebuję rozmiar 185/60/15 lub 185/65/15. Czy ktoś z Was może mi doradzić jakie opony najlepiej się sprawdzą? Cena na razie nie gra roli (w granicach tych seryjnie dostępnych modeli), ważne jest przede wszystkim jak największe bezpieczeństwo. Auto nie będzie użytkowane w zimie, a w deszczu tylko jak mnie pogoda gdzieś zaskoczy, jednak chciałbym wtedy także (a może przede wszystkim) mieć jak najlepszą trakcję.

Oczywiście mam świadomość że słowa: bezpieczeństwo, jak najlepsze i trakcja w przypadku tego auta mają się nijak do współczesnych aut, jednak zależy mi na tym aby tą przepaść zmniejszyć na ile jest to możliwe.




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.07.2020, 15:15 

Joined: 28.12.2018
Posts: 85
Nie wiem na ile wiek auta wpływa na wyniki rankingów. Normalnie, zawsze znajdowałem test ADACa dla zbliżonego rozmiaru i wybierałem opony najlepiej sprawujące się na mokrym.

Zerknąłbym tu: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/sommerreifen/185-65-r15h/


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.07.2020, 16:23 
User avatar

Joined: 18.01.2012
Posts: 1084
Location: Warszawa Boxster S 986
Club number: 694
Michelin ma chyba linie opon do klasyków ?




_________________

____________
986 Boxster S


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.07.2020, 18:13 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 564
Location: Kraków
Club number: 663
siersciu wrote:
Nie wiem na ile wiek auta wpływa na wyniki rankingów. Normalnie, zawsze znajdowałem test ADACa dla zbliżonego rozmiaru i wybierałem opony najlepiej sprawujące się na mokrym.

Zerknąłbym tu: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/sommerreifen/185-65-r15h/
No wlasnie licze na to ze ktos kto ma auto podobnie stare podpowie jak sprawują sie nowoczesne opony




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.07.2020, 18:29 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 564
Location: Kraków
Club number: 663
rafie wrote:
Michelin ma chyba linie opon do klasyków ?
No wlasnie opony do klasykow to raczej opony gdzie stawia sie na oryginalnosc i wyglad. Wydaje mi sie ze niekoniecznie na wlasciwosci uzytkowe. Ale wlasnie taki mam dylemat: czy zwykle opony beda lepsze na drodze niz opony do klasykow? Teoretycznie to on powinien miec diagonalne ale to przeciez chyba absurd dzis (nie zwracam uwagi na oryginalny wyglad)




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.07.2020, 23:31 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 10.09.2009
Posts: 3127
Location: Warszawa/Poznań
Club number: 281
Ja mam w 912’tce z 1966 roku Verderstein Sprint Classic i polecam:
https://m.ceneo.pl/300438?se=mh-5Gxm2VX ... dnEALw_wcB




_________________

Michał
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 914-4 CanAm '74, 968 cabrio '92, 996 Millennium '00
było: 914-4 ’73, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 986S '00, 996.2 targa '03

http://www.prestigeselection.pl
http://www.alembik.com.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.07.2020, 7:12 

Joined: 17.04.2019
Posts: 21
Ja co prawda na trochę nowszym aucie (1973) mam współczesne opony.
Jeździłem na Michelinach XAS - czyli typowo opona z "epoki", ale nie było tak fajnie jak na współczesnych. Teraz mam Nokiany iLine i jest super.
Ja polecam współczesne opony ze standardowym niezbyt nowoczesnym bieżnikiem i będzie ok.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.07.2020, 21:53 

Joined: 29.10.2012
Posts: 12
Test opon do klasyków:
https://www.autobild.de/artikel/reifen- ... 38661.html

Miałem Verdestein classic ,ładna opona ale teraz brałbym Pirelli Cinturato


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.07.2020, 0:00 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 564
Location: Kraków
Club number: 663
O wlasnie o to mi chodzilo co teraz napisaliscie. Poczytam i cos wybiore. Dzieki.

Jeszcze spotkalem sie z teoria ze michelin crossclimat sa spoko do tego zastosowania (caloroczne) ale nie potrafie ocenic czy to ma sens.




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.07.2020, 21:37 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 564
Location: Kraków
Club number: 663
Właśnie zrobiłem to co radził Siersciu, czyli kupiłem takie które miały najlepszy wynik w deszczu. Bridgestone TURANZA T005 185/65 R15 88 T
Zobaczymy jak to będzie wyglądało jak przyjdzie, mam nadziej ze nie bedą raziły "nowoczesnością" na tym aucie.
Dziękuję wszystkim za rady

A całość wyląduje na tych felgach które właśnie dziś otrzymałem ;-)
Image




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.07.2020, 22:06 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 564
Location: Kraków
Club number: 663
A pochwalę się ;-)
Image
Image




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.07.2020, 11:52 

Joined: 6.04.2008
Posts: 133
Location: W-wa
Club number: 114
tomemek wrote:
Ja co prawda na trochę nowszym aucie (1973) mam współczesne opony.
Jeździłem na Michelinach XAS - czyli typowo opona z "epoki", ale nie było tak fajnie jak na współczesnych. Teraz mam Nokiany iLine i jest super.
Ja polecam współczesne opony ze standardowym niezbyt nowoczesnym bieżnikiem i będzie ok.


Ja bardzo dużo jeżdżę klasykami i miałem kiedyś 10 letnie Micheliny XAS które były świetne. Potem kupiłem Micheliny XAS FF (Formula France) z bieżącej produkcji i się bardzo rozczarowałem bo były zrobione z bardzo miękkiej gumy i w 5k km się zdefasonowały, że się jeździć nie dało.
Obecnie jeżdżę na współczesnych Barumach które wyglądają OK tzn.nie za nowocześnie, ale niestety nie bardzo dają się wyważyć.
Na innym klasyku ma arcydrogie Pirelli CN 36. Wyglądają genialnie i też genialnie jeżdżą, ale jak zobaczysz cenę, to entuzjazm opada... :-)




_________________

Klubowicz nr 114


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.07.2020, 11:58 

Joined: 6.04.2008
Posts: 133
Location: W-wa
Club number: 114
A przy okazji, ścigałem się kiedyś z Markiem Kękusiem, z twojego miasta na torze Poznań. Marek ma granatowe MG jak twoje, ale po sporej ingerencji w zawias, silnik i pałąk bezpieczeństwa, a poza tym ma spory talent do kierownicy.
Walka była okrutna, to auto naprawdę potrafi zapierdalać.




_________________

Klubowicz nr 114


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.07.2020, 13:29 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 564
Location: Kraków
Club number: 663
Na razie jeździłem po posesji, ale już widać że skubany pomimo coś koło 90 KM jest zaskakująco dynamiczny.

PS.
Ten Marek z Krakowa jest? Nie znam nikogo lokalnego z MGB, stąd moje zainteresowanie.




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.07.2020, 14:53 

Joined: 6.04.2008
Posts: 133
Location: W-wa
Club number: 114
Tak, z Krk. Marek Kękuś syn Jurka Kękusia. Nie mam jego komórki, ale to rozpoznawalni ludzie w środowisku krakowskich oldtimerów.




_________________

Klubowicz nr 114


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.07.2020, 21:32 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 564
Location: Kraków
Club number: 663
Niestety juz pewnie od jakichs 10 lat nie obracam sie aktywnie w krakowskim „polswiatku” i kompletnie tw nazwiska sa dla mnie obce




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.07.2020, 0:04 
User avatar

Joined: 25.12.2018
Posts: 195
Location: Berlin
Club number: 628
and6412 wrote:
A pochwalę się ;-)


Piekny !
Zostaw go bez zderzakow .. jest kozak.
Ja zawsze uwazalem że Fiaty z lat 50, Alfy Gulia i Gulietta i MG bez zderzaków wyglądają bosko..

Pawelmontana ma racje ze Cinturato Pirelli są świetne, ale cena jest komletnie nienormalna i niemoralna.
Nie wiem czemu mają taką idiotyczna politykę.
Chyba chodzi im o zgodność rajdową na homologacje do Monte.

To samo mają Dunlopy Classic i sa połowe tańsze.
Najtańsze z dobrych są holenderskie Vredesteiny.
Michelin ma niezykle rozbudowaną oferte do klasykow obejmującą wszystkie nawet najbardziej egzotyczne rozmary do Ferrari GT z każdej epoki ale cen nie badalem




_________________

4 cyl box 356 / 912 / 914
356 registry & PCA 20 years member


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.07.2020, 0:13 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 564
Location: Kraków
Club number: 663
marko356 wrote:
and6412 wrote:
A pochwalę się ;-)


Piekny !
Zostaw go bez zderzakow .. jest kozak.

Dzieki, a co do zdezakow to czytasz mi w myslach. Tez mnie uzekl na tych felgach bez zdezakow. Jednak powstrzymuja mnie nastepujace rzeczy:
1- zderzaki nowe juz mam ;) i zal nie zalozyc
2- takie decyzje na etapie blacharki pasuje podejmować bo jednak warto wtedy kilka detali inaczej wykończyć
3- chyba to jest jednak na bakier z przegladem i legalnoscią (umowmy sie nie takie rzeczy da sie w PL przeskoczyc, ale jednak to wbrew mojej mentalnosci)
4- najwazniejsze. Od samego poczatku bylo zalozenie ze kupuje najrzadszą wersje MGB i robie „nut and bolt restaration” bez żadnych kompromisów na 100% oryginał. I co? Teraz na końcowce zrzuce zderzaki?

Generalnje to na pewno je zaloze ale nie wykluczam ze docelowo zostanie „naked”

Ps.
Opony juz kupilem




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.07.2020, 0:55 
User avatar

Joined: 25.12.2018
Posts: 195
Location: Berlin
Club number: 628
and6412 wrote:
marko356 wrote:
and6412 wrote:
A pochwalę się ;-)


Piekny !
Zostaw go bez zderzakow .. jest kozak.

Dzieki, a co do zdezakow to czytasz mi w myslach. Tez mnie uzekl na tych felgach bez zdezakow. Jednak powstrzymuja mnie nastepujace rzeczy:
1- zderzaki nowe juz mam ;) i zal nie zalozyc
2- takie decyzje na etapie blacharki pasuje podejmować bo jednak warto wtedy kilka detali inaczej wykończyć
3- chyba to jest jednak na bakier z przegladem i legalnoscią (umowmy sie nie takie rzeczy da sie w PL przeskoczyc, ale jednak to wbrew mojej mentalnosci)
4- najwazniejsze. Od samego poczatku bylo zalozenie ze kupuje najrzadszą wersje MGB i robie „nut and bolt restaration” bez żadnych kompromisów na 100% oryginał. I co? Teraz na końcowce zrzuce zderzaki?
..


No wiesz to już musisz sobie sam zadać to pytanie czy to wóz twoich marzeń czy pełna zgodność z "przeglądem" na OKP. :D

U mnie zawsze biorą górę własna estetyka i własne widzimisię bo to w końcu nam ma sie podobać.
Jeżeli chodzi o prawną zgodność to zabytki mają duża dowolność.
A poza tym umowmy sie, że zderzaki zawsze można założyć. To nie jest żadna modyfikacja która coś psuje. Jest to co najwyżej godzinka pracy. Jedno z czym sie zgodzę na bank, to że jezeli sie rozpatruje wersję "naked" to trzeba się przyłożyć do miejsc, które zderzaki zasłaniają bo wtedy mogą razić te niedociągniecia jak krawędzie czy inne detale wykończenia.

Może spróbuj zalatwić to "polowicznie"..
Czyli daj zderzak tylko z tyłu. A przód wyjdzie bardziej wyscigowo bez.
Tak też jest fajnie.
Ja w 356 tak mam. Bo akurat w 356 przednie kły nigdy mi sie nie podobały.
W 911 nie ma tego problemu czy zakladać zderzaki czy nie ponieważ przedni zderzak to 1/3 przodu auta więc bez niego auto wygląda jak po wypadku ..
:D




_________________

4 cyl box 356 / 912 / 914
356 registry & PCA 20 years member


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.07.2020, 17:51 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 564
Location: Kraków
Club number: 663
Założę oba i się zastanowię




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum

911








cron