Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 20:07 

Dołączył: 16.05.2015
Posty: 41
Witam Was serdecznie!

Wreszcie nabyłem PORSCHE CAYENNE :)

Model taki jak w tytule wątku.

Zwracam się do Was z zapytaniem odnośnie płynów do tego samochodu.

Pierwsza sprawa to olej silnikowy. Obecny przebieg samochodu to 163k. Przy 158k wymieniony olej na PENRITE ENVIRO+ 5w40. Do 163k dolewki olejem wymienionym powyżej. Jeśli chodzi o specyfikacje to 5w40 jak najbardziej do CAYENNE TURBO WLS, ale czy akurat ten producent? Proszę o Wasze opinie.

Drugi temat to płyn chłodniczy. Pewnie dla większości z Was pytanie będzie śmieszne, ale chce wiedzieć wszystko na temat tego auta. A mianowicie sprawdzałem dzisiaj poziom płynu chłodniczego i tutaj zdziwienie bowiem w stosunku do "innych" aut jakieś 2 - 3 cm poniżej korka jest jakby sitko :) I tutaj pytanie, po co to sitko i czy mam rozumieć, że na wysokość sitka ma być zalany płyn?

Z góry dziękuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 21:01 

Dołączył: 4.05.2016
Posty: 73
Gratulacje.

Olej najlepszy do tego silnika to mobil 5w50. Ale jak nie bierze oleju to bym nic na razie nie kombinował.

Płyn. - wyjmij sitko i sprawdź zaglądając do środka gdzie jest wskaźnik czy poziom jest ok na zimnym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 21:08 

Dołączył: 5.02.2014
Posty: 61
Ja do mojego turbo leję 0w-40 Mobila tak jak zaleca producent. Od nowego lany ciągle ten sam obecnie prawie 250 tyś km. Wymieniany co 8 tyś km i zero problemu z silnikiem w postaci zacierających się cylindrów ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2016, 9:58 

Dołączył: 16.05.2015
Posty: 41
Sprawdziłem dzisiaj stan oleju silnikowego i należy dokonać dolewki. Skoro był dolewany ten PENRITE to chyba powinienem przy nim zostać, tak? Jak wspominałem był to olej 5w40, więc chyba nie ma mowy o zmianie jego właściwości to znaczy dolewce 5w50 bądź 0w40 polecanych przez Was.

Rozumiem, że na 5w50 mogę przejść w momencie całkowitej wymiany oleju?

No i ponawiam pytanie o płyn chłodniczy. Proszę o konkretne marki, które stosujecie do CAYENNE TURBO.

Czekam na podpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2016, 10:31 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Myślę że jeśli dolejesz dobry olej 5W-40, który spełnia normę Porsche nic się nie stanie. Dolewka innej lepkości tylko awaryjnie, gdy np. na stacji nie będzie tej właściwej. Co do zmiany - chyba szedłbym w 0W-40, nie 5W-50, chyba że jeździsz naprawdę ostro.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2016, 10:39 

Dołączył: 16.05.2015
Posty: 41
a jaki płyn do chłodnicy polecasz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2016, 23:00 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Nie ma sensu ani 0W40 ani 5W50. Zostań przy tej lepkości co lejesz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum