Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 19.08.2018, 15:10 

Joined: 7.11.2016
Posts: 18
Jeśli ktoś z Was ma doświadczenie z jednymi lub drugimi oponami to proszę o możliwie dużo informacji. Na razie wiem tyle, że:

-fabrycznie zamontowane na moim samochodzie PZero są OK, ale szybko się przegrzewają. Na torze 2-3 kółka i opony zaczynają pływać.
-4S to podobno najlepszy obecnie produkt do jazdy na co dzień... no i pewnie jest w tym dużo prawdy, ale chętnie usłyszę jakieś opinie z Naszego podwórka. Jak opony spisują się na torze?
- Cup 2 ... tak wiem, że na mokrym to raczej trzeba uważać. Po mieście to mnie to nie martwi bo lubię latać bokiem na każdym zakręcie. Bardziej martwi mnie sytuacja kiedy pada a ja muszę po prostu dojechać z Warszawy do Częstochowy np... da się tylko wolno? Kuszą mnie te opony bo słyszałem, że na co dzień jak są niedogrzane to samochód na suchym pięknie się ślizga a to jest coś czego trochę mi mało w 911... jazdy bokiem. Natomiast kiedy oponki się rozgrzeją na torze to trzymają równo i mocno kilka ładnych kółek. Z drugiej strony słyszałem znowu marudzenie, że opony są za miękkie i łatwo można znaleźć zdjęcia Cup 2 ze "zjedzonym" profilem bocznym. Jaki przebieg jest realny na nich biorąc pod uwagę, że Pzero wystarczyły na ok 25 tys. km?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.08.2018, 15:31 

Joined: 29.12.2013
Posts: 868
Location: Łomianki
Club number: 381
Zakładaj Sport Cup 2 na codzień i bedziesz miał tez stuff na tor. Da sie nimi normalnie po mokrym jeździć bez najmniejszego kłopotu - oczywiscie w rzęsistym deszczu należy bardziej uważać, ale normalnie w trasy bez najmniejszego kłopotu. Opona miękka, dobrze tłumi nierówności i bardzo przyjemna na codzień. Ja w swojej 991.2 Carrera S zrobiłem ok 8 tys km i pare wyjazdow na tor. Na 20 tys km bym nie liczył, tyle potrafią tylko te kartofle P Zero.




_________________

*Porsche 911


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.09.2018, 1:41 

Joined: 23.09.2018
Posts: 12
Latam na 4S w tylnym napędzie ponad 1100 NM. Te gumy rozwiązały problem z trakcją w aucie raz na zawsze. Nigdy lepszych nie miałem- zdecydowanie polecam, podobno są dużo trwalsze niżeli w/w torowe jeżeli na tym Ci zależy. Nie sądzę również abyś w racingowych warunkach narzekał.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.10.2024, 15:42 

Joined: 11.11.2018
Posts: 58
Cczarek wrote:
Jeśli ktoś z Was ma doświadczenie z jednymi lub drugimi oponami to proszę o możliwie dużo informacji. Na razie wiem tyle, że:

-fabrycznie zamontowane na moim samochodzie PZero są OK, ale szybko się przegrzewają. Na torze 2-3 kółka i opony zaczynają pływać.
-4S to podobno najlepszy obecnie produkt do jazdy na co dzień... no i pewnie jest w tym dużo prawdy, ale chętnie usłyszę jakieś opinie z Naszego podwórka. Jak opony spisują się na torze?
- Cup 2 ... tak wiem, że na mokrym to raczej trzeba uważać. Po mieście to mnie to nie martwi bo lubię latać bokiem na każdym zakręcie. Bardziej martwi mnie sytuacja kiedy pada a ja muszę po prostu dojechać z Warszawy do Częstochowy np... da się tylko wolno? Kuszą mnie te opony bo słyszałem, że na co dzień jak są niedogrzane to samochód na suchym pięknie się ślizga a to jest coś czego trochę mi mało w 911... jazdy bokiem. Natomiast kiedy oponki się rozgrzeją na torze to trzymają równo i mocno kilka ładnych kółek. Z drugiej strony słyszałem znowu marudzenie, że opony są za miękkie i łatwo można znaleźć zdjęcia Cup 2 ze "zjedzonym" profilem bocznym. Jaki przebieg jest realny na nich biorąc pod uwagę, że Pzero wystarczyły na ok 25 tys. km?


I co tam założyłeś i jak się jeździ? :-)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.10.2024, 12:15 

Joined: 23.02.2024
Posts: 45
Sam jestem ciekaw, co założył, ale 4S na pewno nie nadają się na tor. Mają miekką mieszkankę którą łatwo przegrzać i płynie. Co gorsza, o ile nie zostało <4mm bieżnika to i precyzja paskudna, właśnie ze względu na miękką kostkę. Plusy? Super klei w wąskim okienku temperaturowym oraz bdb na mokrym.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.10.2024, 22:51 

Joined: 11.11.2018
Posts: 58
A no widzisz. Ja podobnie. Pilot 4 S wydaje się rozsądnym wyborem ale jednak tym autem będę jeździł dla funu i w deszczu to raczej z przymusu. Torował nie będę dużo ale w górach też by było miło dobrze się kleić ;-)
Myślałem też o kombinacji 4 S na przód i Cup 2 na tył.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 4.10.2024, 9:49 
User avatar

Joined: 18.05.2022
Posts: 195
Location: Bydgoszcz
Club number: 804
Turbusia używam tylko weekendowo, od kwietnia do września.

Fabryczne Pirelli P Zero wyrzuciłem do kosza po powrocie z salonu (Warszawa - Bydgoszcz). Jak to Jarek napisał powyżej - to są kartofle, end of message.

Wyjazdy wokół komina, dłuższe wycieczki krajoznawcze z Porsche Club Poland - wchodzą zwykle 4Sy (chyba że wyjazd jest pomiędzy torowaniem.)..Są dobre na suchym, ciche, komfortowe, również zaskakująco trwałe (prędkości 300+ na Niemieckich autostradach wielokrotnie zdobyte a bieżnik ciągle świeży)..jak się trafia ulewa to trzymają również nieprzyzwoicie dobrze nawet przy prędkościach 200+..Użytkuję jeden komplet 4S parę lat i jeszcze posłuży ich wiele.

Wyjazdy torowe (a mam ich kilkanaście każdego roku - również po 1500km od domku) zawsze obsmyczam na Cup2 lub Cup2R jak bardziej ambitny wynik wymagany ;-)
Dojeżdzam na nich, upalam i zawsze wracam (odpukać w niemalowane)

Na suchym przyczepność petarda (oczywiście trzeba je lekko rozgrzać) podobnie komfortowe choć według mnie głośniejsze niż 4S. Na mokrym wracałem na Cup2 nie raz, również w rzekach deszczu...Trzeba jechać rozsądniej niż na 4Sach, bieżnik nowy Cup2 ma wysokość koło 5mm..po torowaniu nieraz był łysawy ale zawsze wróciłem..i nie jechałem z prędkością Tesli czy innego elektrowozu dla emerytów autostradowych :-)

Rzeczywiście sporo tego przekładania oponek w sezonie jest ale przy ogólnych kosztach intensywnego użytkowania Turbo S akurat koszt wymiany jest pomijalny ;-)

Gdybym musiał się zdecydować na jeden kpl. - śmigał bym na CUP2..koniecznie z homologacją Porsche...gdyż oponki dedykowane dla MB czy tam innego dziadkowozu to zupełnie inne konstrukcje niesprawdzającego się w Prosiaczku...




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.11.2024, 0:40 

Joined: 11.11.2018
Posts: 58
Dzięki ;-)
Takie chyba wezmę następne!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum