Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.09.2020, 12:31 

Dołączył: 5.04.2017
Posty: 67
Cześć
Mam do was pytanie, jak uważacie czy Panamera GTS I generacji da rade na torze?
Wyjazdy na takie jak Silesia, Poznań Ułęz
Ale tez na takie jak Łódź, Jastrząb, Kielce
Wcześniej miałem 997.1 eSke, a ostatnio przez 2 lata M3 f80 ale nie ukrywam ze byłem już trochę zmęczony twardością tych aut jak używałem jako daily
Dlatego pomyślałem ze może Panamera GTS była by sensownym rozwiązaniem, tylko nie wiem jak sobie da rade na torze
Z góry dzięki za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.09.2020, 18:56 

Dołączył: 21.11.2017
Posty: 64
Jak dla mnie Panamera NIE skręca (w prównaniu do 911 czy Cayman), ale może być ze to tylko ja :-) --> czyt. nie polecam na tor.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.09.2020, 19:55 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 362
Jak będziesz jeździł tylko z Panamerami to jak najbardziej da radę :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.09.2020, 20:42 

Dołączył: 5.04.2017
Posty: 67
Czyli uważacie ze Panamera to niezbyt dobry pomysł :roll:
Wychodzi na to ze nie ma uniwersalnych aut.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.09.2020, 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 1003
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 095
Oczywiście lepiej byłoby mieć auto dedykowane na tor jak 911 albo cayman/boxter, jednak z Panamery GTS też mozesz mieć fun. Klubowicz Adaszko kiedyś parę razy brał udział właśnie Panamera pierwszą wersją GTS.

Musisz jednak pamiętać, że najsłabszą stroną będzie wydajność układu hamulcowego, który w tym aucie nie był projektowany do mocnych obciążeń torowych. W zwykłej Carrera potrafi spuchnąć pedał hamulca a co dopiero w ciężkiej Panamerze. Trzeba pamiętać cały czas o chłodzeniu hamulców - 1,2 okrążenia na czas i następne chłodzące. Płyn hamulcowy oczywiście sportowy (np. motul RGF 660), najlepiej torowe klocki hamulcowe (seria pewnie będzie się grzała szybko) i dobrze byłoby wymienić przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie.
No i jeżeli używasz to auto jako daily to musisz mieć drugi komplet kół z oponami tylko na tor. Jechałem dwoma różnymi panamerami, które miały wcześniej jazdy torowe i czuć mocno od razu było że opony "biją" od nierównego zużycia na torze, widocznie przez wagę dość nierównomiernie zużywają się w nich opony, do tego jest na to czuła.




_________________

jest: 991 GT3, 718 T

było: 996 carrera 4s ; 996 turbo ; 997 turbo
-------------------------------------------------------
Puchar PCP 2013 (997 turbo)
mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2020, 8:04 

Dołączył: 5.04.2017
Posty: 67
Właśnie najbardziej się obawiałem właśnie o hamulce i wagę w ciasnych zakrętach
Muszę przemyśleć temat :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2020, 21:24 

Dołączył: 3.11.2013
Posty: 166
Miałem Panamerę GTS i nawet kilka razy jeździłem nią na torze w Poznaniu. Generalnie auto dużo za wielkie i za ciężkie na tor. Początkowo wrażenia z jazdy są pozytywne, lecz tempo zużycia opon i hamulców jest w Panamerze zastraszające i psuje to całą zabawę. Np. nowe tarcze hamulcowe (ok 7 tys zł) udało mi się zajechać w 3-4 sesje, opony to samo. Koszt jednego dnia na TPDT osiągał cenę kilkunastu tys zł. Bez sensu.

Jako daily jest super !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum