Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 10.12.2019, 9:26 

Joined: 9.12.2019
Posts: 24
Panowie jako, że sam ogarniam sobie większość drobnych napraw i serwisów przy samochodach mam kilka pytań. Jak dotąd od dłuższego czasu tolerowałem jedną markę jaką jest BMW to postanowiłem zmienić na Porsche model Panamera 4S 4.8, czy dobrze zrobiłem czas pokaże :) Teraz do rzeczy:

1. Zamierzam zmienić olej mam 188 tysięcy przebiegu chcę zalać Motul 5w40, pytanie mam następujące czy dobrze wyczytałem,że wchodzi jakieś 8,5 litra oleju gdyż chyba w tym silniku nie ma bagnetu pomiarowego, trzeba kontrolować z komputera pokładowego. Czy po wymianie oleju trzeba resetować coś w komputerze samochodowym?

2. Pojawił mi się komunikat check engine sprawdziłem prostym programem jakim jest Piston błędy i wyszło P0083,P0068,P0077,P0344,P0349. Skasowałem je i jest ok ale niewykluczone, że problem wróci czy to możę być sonda lambda?

3. Wyczytałem, że przypadłością Panamery są również zamki w drzwiach. Mam taki problem, że jedne drzwi się zamknęły i nie chcę się otworzyć macie pomysł jak się do nich dobrać. Są to tylne prawe drzwi.

Na tą chwile chyba tyle albo aż tyle. Musze samochód troszkę doprowadzić do ładu bo u mnie musie być wszystko perfekt :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.12.2019, 22:24 

Joined: 4.09.2015
Posts: 338
gelu1 wrote:
Panowie jako, że sam ogarniam sobie większość drobnych napraw i serwisów przy samochodach mam kilka pytań. Jak dotąd od dłuższego czasu tolerowałem jedną markę jaką jest BMW to postanowiłem zmienić na Porsche model Panamera 4S 4.8, czy dobrze zrobiłem czas pokaże :) Teraz do rzeczy:

1. Zamierzam zmienić olej mam 188 tysięcy przebiegu chcę zalać Motul 5w40, pytanie mam następujące czy dobrze wyczytałem,że wchodzi jakieś 8,5 litra oleju gdyż chyba w tym silniku nie ma bagnetu pomiarowego, trzeba kontrolować z komputera pokładowego. Czy po wymianie oleju trzeba resetować coś w komputerze samochodowym?

2. Pojawił mi się komunikat check engine sprawdziłem prostym programem jakim jest Piston błędy i wyszło P0083,P0068,P0077,P0344,P0349. Skasowałem je i jest ok ale niewykluczone, że problem wróci czy to możę być sonda lambda?

3. Wyczytałem, że przypadłością Panamery są również zamki w drzwiach. Mam taki problem, że jedne drzwi się zamknęły i nie chcę się otworzyć macie pomysł jak się do nich dobrać. Są to tylne prawe drzwi.

Na tą chwile chyba tyle albo aż tyle. Musze samochód troszkę doprowadzić do ładu bo u mnie musie być wszystko perfekt :)


Witaj,
Rzucasz się raczej na głęboką wodę, jesteś chyba raczej nieświadomy usterkowości tego modelu, no cóż zobaczymy jak sobie poradzisz :twisted: no to zaczynamy:

1. Słyszałem opinie że po zmianie na Motul silniki w Prosiakach zaczęły zużywać duże ilości oleju, sprawdzenie profesjonalne poziomu oleju po wymianie to PIWISem, z poziomu komputera pokładowego też można sprawdzić ale po przejechaniu większej ilości km.
Po wymianie należy zresetować ustawienia serwisów w zegarach.

2. Ale hardcore, raczej nie sonda.
Błędy z sensorów:
P0083 Intake valve control solenoid, bank 2 - circuit high
P0077 Intake valve control solenoid, bank 1 - circuit high

P0344 Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit intermittent
P0349 Camshaft position (CMP) sensor A, bank 2 - circuit intermittent

Błąd z czujnika w kolektorze ssącym:
P0068
Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor -
throttle position correlation
Spróbuj najpierw wyczyścić przepustnicę.

3. Musisz zdjąć boczek, potem czeka cię przeprawa - konieczne jest zdjęcie ramy z szybą :angry4:

Powodzenia :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.12.2019, 8:24 

Joined: 9.12.2019
Posts: 24
Dziękuje kolego szwagierek za konkretne odpowiedzi. Może masz trochę racji, z tym rzucaniem się na głęboką wodę ale w końcu to tylko samochód taki sam jak inne tyle, że może bardziej kapryśny a że mechanika mi nie straszna to myślę, że jakoś będzie. Jego kaprysy rekompensuje radość z jazdy, po zasiądnięciu za kierownicą banan sam na usta wskakuje :lol: Jak sobie z czymś nie dam rady na pewno Was odwiedzę, daleko nie mam :) Mam jeszcze drobne pytanka do tematów:

Ad.1 Trochę mnie zmartwiłeś tym Motulem, bo już zamówiłem ale mogę oddać. Powiedz zatem co polecasz sprawdzonego dla tego silnika? Reset serwisu w zegarach da się zrobić z poziomu samochodu czy trzeba przez kompa zewnętrznego? Jeśli z samochodu to jak to wykonać?

Ad.2 Dzięki za wskazówkę, zacznę od przepustnicy, pytanie czy ją wykręcać czy po prostu odchylić i czyścić przy silniku? Jak będę ją odchylał nie straci swoich ustawień, miałem taki przypadek w Volvo S60, że po czyszczeniu falowały cały czas obroty. Robiłem to właśnie nie odkręcając jej od silnika.

Ad.3
Temat zostawię sobie na wiosnę :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.12.2019, 12:55 

Joined: 13.06.2018
Posts: 63
mam tez ten sam bład p0068 czujnik wymieniony na nowy i pojawia sie pytanie czy moze miec to cos wspolnego z luzna obejma przy tłumiku srodkowym.....

problem pojawil sie okolo roku uzytkowania.

ale przepustnica z tego co wiem byla czytsa ale nie dam reki obciac sprawdze to.....


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.12.2019, 20:39 

Joined: 9.12.2019
Posts: 24
radekdog wrote:
mam tez ten sam bład p0068 czujnik wymieniony na nowy i pojawia sie pytanie czy moze miec to cos wspolnego z luzna obejma przy tłumiku srodkowym.....

problem pojawil sie okolo roku uzytkowania.

ale przepustnica z tego co wiem byla czytsa ale nie dam reki obciac sprawdze to.....


O jakim czujniku mówisz?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.12.2019, 21:08 

Joined: 9.12.2019
Posts: 24
Panowie przepustnicy wyczyszczona faktycznie była nieciekawa. Silnik po zapaleniu niby rowniej pracuje. Niestety problem błędu p0068 i p0077 pozostał. Błąd wyrzuca zazwyczaj przy 3 , 4 uruchomieniu silnika w ciągu dnia. Na zimny po nocy bez problemu. Podrzuci ktoś co jeszcze sprawdzić?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.12.2019, 0:15 

Joined: 4.09.2015
Posts: 338
gelu1 wrote:
Panowie przepustnicy wyczyszczona faktycznie była nieciekawa. Silnik po zapaleniu niby rowniej pracuje. Niestety problem błędu p0068 i p0077 pozostał. Błąd wyrzuca zazwyczaj przy 3 , 4 uruchomieniu silnika w ciągu dnia. Na zimny po nocy bez problemu. Podrzuci ktoś co jeszcze sprawdzić?

Niestety tu jest potrzebne poszukiwanie usterki a nie wróżenie z fusów przez internet. Podejrzewam elektrozawór z tyłu głowicy b1, ale to tylko podejrzenie bez 100% potwierdzenia.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.12.2019, 21:18 

Joined: 23.09.2018
Posts: 226
Jeśli lubisz sam grzebać, to jadlo do przemyślenia, prosze

P0077
Diagnostic information DME
(DFI) control unit
Valve lift control driver, bank 1
Diagnostic conditions
I Idle speed > 10 second(s)
I then increase engine speed until the large valve lift has been switched (See Actual value
A220)
Possible fault causes
J Short circuit to B+/ground or open circuit in the line (activation)
J Short circuit to ground or open circuit in the lines (power supply)
J Fuse faulty
J Solenoid valve for hydraulic valve lift control faulty

P0068
Diagnostic information DME
(DFI) control unit
Mass air flow implausible
K INFORMATION
Totals fault
One or more additional faults are entered that more precisely indicate the operating ranges in
which the fault occurred.
I Near idle speed range:
J P1069 + P1070 + P1071 + P1072 + P1073
I Lower partialload
range :
J P1074 + P1075
I Upper partialload
range :
J P1076 + P1077


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum