gelu1 napisał(a):
Panowie jako, że sam ogarniam sobie większość drobnych napraw i serwisów przy samochodach mam kilka pytań. Jak dotąd od dłuższego czasu tolerowałem jedną markę jaką jest BMW to postanowiłem zmienić na Porsche model Panamera 4S 4.8, czy dobrze zrobiłem czas pokaże
Teraz do rzeczy:
1. Zamierzam zmienić olej mam 188 tysięcy przebiegu chcę zalać Motul 5w40, pytanie mam następujące czy dobrze wyczytałem,że wchodzi jakieś 8,5 litra oleju gdyż chyba w tym silniku nie ma bagnetu pomiarowego, trzeba kontrolować z komputera pokładowego. Czy po wymianie oleju trzeba resetować coś w komputerze samochodowym?
2. Pojawił mi się komunikat check engine sprawdziłem prostym programem jakim jest Piston błędy i wyszło P0083,P0068,P0077,P0344,P0349. Skasowałem je i jest ok ale niewykluczone, że problem wróci czy to możę być sonda lambda?
3. Wyczytałem, że przypadłością Panamery są również zamki w drzwiach. Mam taki problem, że jedne drzwi się zamknęły i nie chcę się otworzyć macie pomysł jak się do nich dobrać. Są to tylne prawe drzwi.
Na tą chwile chyba tyle albo aż tyle. Musze samochód troszkę doprowadzić do ładu bo u mnie musie być wszystko perfekt
Witaj,
Rzucasz się raczej na głęboką wodę, jesteś chyba raczej nieświadomy usterkowości tego modelu, no cóż zobaczymy jak sobie poradzisz
no to zaczynamy:
1. Słyszałem opinie że po zmianie na Motul silniki w Prosiakach zaczęły zużywać duże ilości oleju, sprawdzenie profesjonalne poziomu oleju po wymianie to PIWISem, z poziomu komputera pokładowego też można sprawdzić ale po przejechaniu większej ilości km.
Po wymianie należy zresetować ustawienia serwisów w zegarach.
2. Ale hardcore, raczej nie sonda.
Błędy z sensorów:
P0083 Intake valve control solenoid, bank 2 - circuit high
P0077 Intake valve control solenoid, bank 1 - circuit high
P0344 Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit intermittent
P0349 Camshaft position (CMP) sensor A, bank 2 - circuit intermittent
Błąd z czujnika w kolektorze ssącym:
P0068
Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor -
throttle position correlation
Spróbuj najpierw wyczyścić przepustnicę.
3. Musisz zdjąć boczek, potem czeka cię przeprawa - konieczne jest zdjęcie ramy z szybą
Powodzenia