Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.09.2008, 10:55 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 148
Witam,
Zmieniłem opony w 997 na dunlop z tyłu SP SPORT 9000 265/40/18 przód dunlop SP SPORT MAXX 235/40/18 I AUTO OSZALAŁO....
PRZÓD chodzi jakoś tak za lekko... nie wiem jak to wytłumaczyć, nie trzyma się drogi...
Rozmiary sa takie jak na naklejce..., ciśnienie równiez ok, przejechałem na nich ok 400 km, więc opony powinny się juz ułozyć...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 11:05 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Jakie opony taka jazda.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 11:08 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 148
nie zrozumiałem, ale ok....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 11:30 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Opony mogły się jeszcze niedotrzeć , po drugie zimno jest więc przyczepność szczególnie przodu będzie niska,po trzecie może ciśnienie zbyt duże,po czwarte na nalepce przód 235 ???????????a tył 265 ????
taki tył jest dla zimówek a przód ???dopiero 997 S i po lifcie ma 235 ,ale wtedy tyły są większe niż standartowe 285!




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 11:38 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 148
ciśnienie zgodne z nalepką, rozmiary równiez...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 11:57 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
mn napisał(a):
ciśnienie zgodne z nalepką, rozmiary równiez...


Bardzo dziwne - sprawdż jeszcze raz ,bo nawet srednice się niezgadzają,napisz mi jeszcze jaką szerokość mają felgi :!:

Generalnie w związku z wyważeniem auta ,wyjściowo 996/997 miało 205 pzród i 255 tył , niemal w każdej konfiguracji tylne koła powinny być o 5 rozmiarów szerokośc szersze( wyjątkiem stanowią zimówki 4 rozmiary)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 12:01 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 148
SPRAWDZAŁEM WIELOKROTNIE :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
rozmiary się zgadzają to 997 carerra - tylko opony z literką N1 ,N2 i N3 czyli do porsche - no i najważniejsze jest ustawienie kątów i zbieżności...z tym jest problem i nie każdy to potrafi choć wszystcy twierdzą że jest ok...że potrafią :!: - przed zbieżnością wagi -czyli ustawienie zawieszenia na gwintach teleskopów aby miały prawidłowy nacisk (jednakowy )porsche poznań takowe posiada... :!:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 13:52 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 357
te opony nie są dedykowane do tego samochodu (N0 musi być na oponie),więc mogą się dziać dziwne rzeczy,co do rozmiarów to standardem dla 997 są felgi w rozmiarze 19 cali! i odpowiednio rozmiary 19/35/235 przód i 19/30/295-tył ,oczywiście lato


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 14:09 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 148
z tym czy są dedykowane czy nie to nie mam wiedzy... :oops:,
ale jezeli chodzi o rozmiary felg to się nie zgodzę...
Moze standardem dla 997S jest felga 19, ale dla zwykłej Carrery felgi zaczynaja sie od 18...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
http://www.porsche-hagen.de/de/sale/new ... coupe.aspx do carrery zwykłej są 18"




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 14:17 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 148
Gdzie znajdę listę dedykowanych opon do 997?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 17:17 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Hmm...no całe ,życie się człowiek uczy!Niesądziłem ,że są auta w których są stosowane koła o innej średnicy na przednią oś i na tylną!
Ciekawe czy dotyczy to tylko wresji USA? I czy dotyczy to również wersji 997 4x4 !

Ad meritum wersja USA( a chyba masz taką) zawieszenia jest nastawiono na bezpieczeństwo czyli na podsterownośc ,bardziej nawet niż wersja zwykła!
Ja u siebie po zmianie opon z Contisportcontact 2 na Michelin Cup stwierdziłem mniejsze wyjeżdżanie przodu.Im opona bardziej miękka tym przyczepnośc przodu lepsza i wyjeżdżanie mniejsze!
Zupełnie natomiast podsterownośc likwiduje zmiana zawieszenia na sportowe M030 co i Tobie proponuje :wink: Ma ono utwrdzony tył co ułatwia skręt ....
Co do onaczeń "N" to większośc topowych producentów ma je w ofercie ,ale moim zdaniem jeśli niejeżdzisz regularnie ponad 250 km/godzinę to niema sensu...




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 21:32 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 148
Nie słyszałem o tym , ze na rynek amerykański są inne nastawy zawieszenia, mam zwykłą Carrerę ze SPORTCHRONO z zawieszeniem PASM, niestety przejscie na SPORT jakos nie zmniejsza drastycznie dolegliwości :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 22:24 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Ogólnie dla np . dla 996 w zawieszeniu seryjnym jest jego 16 ście nastwwów!
Mianowicie wersje europejskie ;cupe,cabrio, oraz 4x4 ,i tiptronic.
Inne są nastawy amerykańskie , podobnie dla każdej z tych wresji.
Nawet różnica wersji Coupe i tiptronic ma inne nastawy choć różnią się wagą o 50 kg.Porsche to uwzględnia i dobiera inne sprężyny i do nich tłumienie.Dlatego np. niby spręzyny są identyczne ale mają inny kolorowy znacznik.Na USA są wogóle inne srężyny.
Jeśli do tego dorzucimy Turbo ,GT3 no i wersje opcjonalne zawieszeń M030 to głowa boli 8)

Natomiast dlaczego wersje amerykańskie różnią się od europejskich masz opisane tu..;

http://www.pca.org/panorama/sample_article_3.html

W skrócie chodzi i normy bezpieczeństwa w USA( wyskość auta) oraz o
komfort- rzekomo klient USA jest bardziej wybredny od europejczyka.
PASM sport ,niezmieni balansu auta, to można zrobić tylko stabilizatorami ,lub sprężynami oraz jak pisał Rychu geometrią( pochyleniem kół).
Ponieważ jeżdziło Ci się ok. a zmiana dotyczyła opon więc to opony powinny być przyczyną!Dunlop Sport Max niejest złą oponą ,więc albo jest zbyt zimno i ona niepracuje dobrze lub jest niedotarta na co wskazje lekko chodząca kierownica!




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2008, 22:41 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 148
Dzięki:))
Jak przesiadam się z VOLVO (zwanym przez domowników KANAPĄ) do mojego NIUTKA to nie po to, aby było wygodnie :lol:
Muszę w takim razie porozmawiać w serwisie, aby zrobić tak, aby było dobrze a nie wygodnie... :roll:
Co do opon to zmęczę je jeszcze ze 100-200km i sprawdzę jeszcze geometrię.
Moze sie mylę, ale zmiana tylko marki opon nie wywoła az takiego drastycznego obnizenia jakosci prowadzenia auta...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.09.2008, 0:10 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2300
w serwisie to się zbyt wiele nie dowiesz :(

ja ustawili mi w serwisie geometrię w boxsterze to się mało nie zabiłem na pierwszym rondzie (a była dobra tylko przegląd obejmował regulację to rozregulowali)

wbrew pozorom zmiana marki opon ma duże znaczenie, gdybyś zmienił np. z michelinów PS2 na continentale to zastanawiałbyś się czy to Twoje auto :)

standardowe ciśnienia to 2,3 przód/2,7 tył lub 2,5 przód/3,0 tył sprawdź czy się poprawi jak dasz 2,3 przód/3,0 tył ja testowałem i było lepiej

no i oczywiście bardzo istotne jest żeby miały homologację do Porsche czyli N0, N1 bo wtedy opony mają inną nośność, twardość itp

każda dobra marka samochodów ma dedykowane opony - inna opona musi być jak auto ma obciążony przód silnikiem a inna jak go tam nie ma


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.09.2008, 8:47 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
Albo sie myle albo zle napisales
ale przod i tyl masz inny model opony...




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.09.2008, 18:56 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 148
tak


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2008, 17:18 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
mn napisał(a):
dunlop z tyłu SP SPORT 9000 265/40/18
przód dunlop SP SPORT MAXX 235/40/18


wiec tu moze lezec problem - sa to po prostu inne opony...
chyba nawet tradewear jednej to 240 a drugiej 280

sa to zupelnie inne opony ....




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum