Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 18.07.2020, 12:31 

Joined: 18.07.2020
Posts: 23
Cześć wszystkim,
chciałem się Was poradzić w kwestii zakupu konkretnego egzemplarza Carrera (zwykła) 911-stki 997.1. Samochód mam zarezerwowany do połowy przyszłego tygodnia.

Rok produkcji 2007, silnik 3,6 (239 kW), przebieg 120 tyś km. Samochód jest krajowy, od drugiego właściciela. Jeździł nim przez ostatnie 3 lata. Pobierałem raporty i wszystko pokrywa się z tym co mówi właściciel. Wymieniana była maska od wgniecenia - AC , nie prostowali (są zdjęcia), szyby od kamienia i tylnego zderzaka (porysowane). Wszystko wymieniane było w ASO.

Mam nastepujące pytania do Was:

1) Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie, chodzi mi o kwestie charakterystyczne dla tego modelu. Czy w tych rocznikach występują jakieś charakterystyczne usterki, wady fabryczne?

2) Czy uważacie że dobrze jest oddać samochód na przegląd przed zakupowy do serwisu Porsche czy pojechać z rzeczoznawcą? Samochód stoi we Wrocławiu, może Macie tam jakieś sprawdzone serwisy które mogłyby pomóc?

Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.07.2020, 12:58 

Joined: 11.07.2011
Posts: 1149
Location: Dolnośląskie
Club number: 604
97rok to model 993 a nie 997.Coś pomyliłeś.




_________________

911 997 Gen II manual
(Old School Factor)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.07.2020, 13:00 

Joined: 18.07.2020
Posts: 23
Dodam tylko że właściciel mówił że jest mały wyciek przy wałku pośrednim, z tego co wiem to te silniki zmagały się z problemem wałka pośredniego.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.07.2020, 13:01 

Joined: 18.07.2020
Posts: 23
2007, już poprawiłem, sorry za błąd


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.07.2020, 13:09 

Joined: 11.07.2011
Posts: 1149
Location: Dolnośląskie
Club number: 604
Poczytaj o tym modelu. Na forum dużo już na ten temat było. Tak naprawdę to już wszystko zostało napisane i jest w archiwum.
Powodzenia




_________________

911 997 Gen II manual
(Old School Factor)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.07.2020, 21:23 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 10.09.2009
Posts: 3284
Location: Warszawa/Poznań
Club number: 281
Jeżeli to jest zwykle 997.1 nie S z takim przebiegiem to powinno być raczej wszystko O.K.
Wrzuć linka do ogłoszenia to pooglądamy :-)
Ps. Przegląd przedzakupowy w warsztacie, który wie o co chodzi jednak moim zdaniem to mimo wszystko konieczność...




_________________

Michał
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 914-4 CanAm '74, 968 cabrio '92, 996 Millennium '00
było: 914-4 ’73, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 986S '00, 996.2 targa '03

http://www.prestigeselection.pl
http://www.alembik.com.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.07.2020, 13:12 

Joined: 18.07.2020
Posts: 23
Mata wrote:
Jeżeli to jest zwykle 997.1 nie S z takim przebiegiem to powinno być raczej wszystko O.K.
Wrzuć linka do ogłoszenia to pooglądamy :-)
Ps. Przegląd przedzakupowy w warsztacie, który wie o co chodzi jednak moim zdaniem to mimo wszystko konieczność...


Poniżej oferta, samochód mam zaliczkowany do wtorku, do tego chciałbym podjąć decyzję.

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 12e1a6d78a

Czytałem sporo na temat 997.1. Z tego co udało mi się ustalić to wszystko silniki zarówno 3,6 (choć w mniejszym stopniu) jak i 3,8 borykają się z problemem wałka pośredniego IMS oraz nadmiernym wycieraniem się gładzi cylindrów. Z tego co piszą użytkownicy problem zaczyna się przy przebiegach 80-120k km ale też w znacznym stopniu zależy od sposobu użytkowania auta.

Mam trzy pytania do Was:

1) Czy znacie jakiś warsztat do polecenia we Wrocławiu w którym mógłbym zrobić przegląd przedzakupowy? Na razie jestem umówiony w porsche Lellek. Czytałem że warto sprawdzić endoskopem gładzie cylindrów.

2) Jaki jest koszt remontu silnika w razie konieczności i jaką daje gwarancję na przyszłe przebiegi. Czytałem o stalowych tulejach, wymianach łożysk wałka na solidniejsze. Są warsztaty Np. Rykaszewski które wykonują modyfikacje własnego autorstwa. Opinie na temat tego warsztatu też są różne.

https://allegro.pl/oferta/porsche-carre ... 9492600304

3) Może porzucić marzenia związane z kupnem 911.1 i kupić polift? Osobiście uważam że jest brzydszy ale to moje zdanie. Pytam bo pewnie nasłuchaliście się dużo na temat awaryjności tego silnika w klubie i macie większe rozeznanie.

Dzięki


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.07.2020, 13:34 

Joined: 10.12.2019
Posts: 54
Jeżeli masz możliwość kup polifta. To była bardzo krótka seria (chyba dwa lata produkcji? ) i zapewne będzie kiedyś poszukiwany.Co do gustu, światła ma faktycznie dziwne ale jajecznica w 996 też była brzydka a teraz jest ok.
Nie zdziwię się jak kiedyś będą te modele poszukiwane ze względu na niską produkcje i właśnie nietypowe te światła.
Całacseria 997 jest uważana za ostatni analogowy samochód. Kup manuala z napędem na tył. Będzie fajny klasyk.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.07.2020, 17:14 

Joined: 23.02.2008
Posts: 791
Location: Drammen/Wadowice
Club number: 318
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 97d2eef459
a ogladales tego? auto od nowosci w posiadaniu klubowiczow


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.07.2020, 18:14 

Joined: 18.07.2020
Posts: 23
zibi911 wrote:
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-911-porsche-997-4s-lift-ID6CxDpc.html#97d2eef459
a ogladales tego? auto od nowosci w posiadaniu klubowiczow


Fajny. Niestety dla mnie FV jest kwestią kluczową :/...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.07.2020, 20:34 

Joined: 6.10.2013
Posts: 690
grzegorzkly wrote:
Mata wrote:
Jeżeli to jest zwykle 997.1 nie S z takim przebiegiem to powinno być raczej wszystko O.K.
Wrzuć linka do ogłoszenia to pooglądamy :-)
Ps. Przegląd przedzakupowy w warsztacie, który wie o co chodzi jednak moim zdaniem to mimo wszystko konieczność...


Poniżej oferta, samochód mam zaliczkowany do wtorku, do tego chciałbym podjąć decyzję.

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 12e1a6d78a

Czytałem sporo na temat 997.1. Z tego co udało mi się ustalić to wszystko silniki zarówno 3,6 (choć w mniejszym stopniu) jak i 3,8 borykają się z problemem wałka pośredniego IMS oraz nadmiernym wycieraniem się gładzi cylindrów. Z tego co piszą użytkownicy problem zaczyna się przy przebiegach 80-120k km ale też w znacznym stopniu zależy od sposobu użytkowania auta.

Mam trzy pytania do Was:

1) Czy znacie jakiś warsztat do polecenia we Wrocławiu w którym mógłbym zrobić przegląd przedzakupowy? Na razie jestem umówiony w porsche Lellek. Czytałem że warto sprawdzić endoskopem gładzie cylindrów.

2) Jaki jest koszt remontu silnika w razie konieczności i jaką daje gwarancję na przyszłe przebiegi. Czytałem o stalowych tulejach, wymianach łożysk wałka na solidniejsze. Są warsztaty Np. Rykaszewski które wykonują modyfikacje własnego autorstwa. Opinie na temat tego warsztatu też są różne.

https://allegro.pl/oferta/porsche-carre ... 9492600304

3) Może porzucić marzenia związane z kupnem 911.1 i kupić polift? Osobiście uważam że jest brzydszy ale to moje zdanie. Pytam bo pewnie nasłuchaliście się dużo na temat awaryjności tego silnika w klubie i macie większe rozeznanie.

Dzięki
Kto miał problem z IMS, ręce do i góry, kto remontował silnik 3.6, pewnie nikt się nie przyzna.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.07.2020, 22:29 

Joined: 5.12.2019
Posts: 115
Nikt tu nie miał z niczym problemu ! To Porsche , najmniej usterkowy samochód sportowy ... :lol:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.07.2020, 8:58 

Joined: 4.08.2014
Posts: 1003
Akurat O remontach 3.6 czy ogólnie M96.03 / M96.05 było sporo.

Awarii IMSu chyba faktycznie nikt nie widział i pewnie nie zobaczy (nie mówię o wycieku z uszczelki IMS bo to się zdarza A naprawa nietania ze względu na robociznę).

Natomiast wycieranie się gładzi cylindrów czy pękające panewki to realne problemy.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.07.2020, 1:10 

Joined: 22.07.2020
Posts: 2
zibi911 wrote:
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-911-porsche-997-4s-lift-ID6CxDpc.html#97d2eef459
a ogladales tego? auto od nowosci w posiadaniu klubowiczow



Witam,
pozwolę się podłączyć do tematu, bo kolega który rozpoczął dyskusję ubiegł mnie z rezerwacją samochodu.

Zapytam dość brutalnie i zrozumiem jeżeli ktoś nakrzyczy. Zaznaczę, że nie mam intencji obrażania czyjegoś mienia.
Czy auto z przebiegiem 180, nie jest proszeniem się o problemy?

Ja dla odmiany, oglądałem dziś wersje 3.8 z 2006 po dużym serwisie w skład którego wchodziła wymiana IMS, wszystko potwierdzone FV. Czy po naprawie usterki można spać spokojnie? Oczywiście przed zakupem chciałbym umówić się do PPana na oględziny wraz z endoskopem. Będzie to moje pierwsze 911 więc chciałbym nie narobić sobie krzywdy.

K.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.07.2020, 16:23 

Joined: 4.05.2011
Posts: 564
Gdybym był na Twoim miejscu i miał kupić 911 z przebiegiem 180 tyś za 200 tyś pln to nie zrobiłbym tego.
Poczekałbym spokojnie, aż coś innego się trafi. :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.07.2020, 16:38 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 12.03.2008
Posts: 8670
Location: Gdynia/Warszawa
Club number: 189
IMS to błahostka w porównaniu z tulejowaniem. 200k za przedlifta? To aż tak poszły w górę? Aa już widzę że to polift. Nie wiem jak z awaryjnością - zapewne dużo zależy od tego jak auto było traktowane




_________________

Witek
jest: 997S '09 "Maryla" Tor Poznań 1:55,203 :)
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum