Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.07.2020, 12:31 

Dołączył: 18.07.2020
Posty: 26
Cześć wszystkim,
chciałem się Was poradzić w kwestii zakupu konkretnego egzemplarza Carrera (zwykła) 911-stki 997.1. Samochód mam zarezerwowany do połowy przyszłego tygodnia.

Rok produkcji 2007, silnik 3,6 (239 kW), przebieg 120 tyś km. Samochód jest krajowy, od drugiego właściciela. Jeździł nim przez ostatnie 3 lata. Pobierałem raporty i wszystko pokrywa się z tym co mówi właściciel. Wymieniana była maska od wgniecenia - AC , nie prostowali (są zdjęcia), szyby od kamienia i tylnego zderzaka (porysowane). Wszystko wymieniane było w ASO.

Mam nastepujące pytania do Was:

1) Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie, chodzi mi o kwestie charakterystyczne dla tego modelu. Czy w tych rocznikach występują jakieś charakterystyczne usterki, wady fabryczne?

2) Czy uważacie że dobrze jest oddać samochód na przegląd przed zakupowy do serwisu Porsche czy pojechać z rzeczoznawcą? Samochód stoi we Wrocławiu, może Macie tam jakieś sprawdzone serwisy które mogłyby pomóc?

Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2020, 12:58 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1534
97rok to model 993 a nie 997.Coś pomyliłeś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2020, 13:00 

Dołączył: 18.07.2020
Posty: 26
Dodam tylko że właściciel mówił że jest mały wyciek przy wałku pośrednim, z tego co wiem to te silniki zmagały się z problemem wałka pośredniego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2020, 13:01 

Dołączył: 18.07.2020
Posty: 26
2007, już poprawiłem, sorry za błąd


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2020, 13:09 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1534
Poczytaj o tym modelu. Na forum dużo już na ten temat było. Tak naprawdę to już wszystko zostało napisane i jest w archiwum.
Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2020, 21:23 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 4967
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Jeżeli to jest zwykle 997.1 nie S z takim przebiegiem to powinno być raczej wszystko O.K.
Wrzuć linka do ogłoszenia to pooglądamy :-)
Ps. Przegląd przedzakupowy w warsztacie, który wie o co chodzi jednak moim zdaniem to mimo wszystko konieczność...




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2020, 13:12 

Dołączył: 18.07.2020
Posty: 26
Mata napisał(a):
Jeżeli to jest zwykle 997.1 nie S z takim przebiegiem to powinno być raczej wszystko O.K.
Wrzuć linka do ogłoszenia to pooglądamy :-)
Ps. Przegląd przedzakupowy w warsztacie, który wie o co chodzi jednak moim zdaniem to mimo wszystko konieczność...


Poniżej oferta, samochód mam zaliczkowany do wtorku, do tego chciałbym podjąć decyzję.

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 12e1a6d78a

Czytałem sporo na temat 997.1. Z tego co udało mi się ustalić to wszystko silniki zarówno 3,6 (choć w mniejszym stopniu) jak i 3,8 borykają się z problemem wałka pośredniego IMS oraz nadmiernym wycieraniem się gładzi cylindrów. Z tego co piszą użytkownicy problem zaczyna się przy przebiegach 80-120k km ale też w znacznym stopniu zależy od sposobu użytkowania auta.

Mam trzy pytania do Was:

1) Czy znacie jakiś warsztat do polecenia we Wrocławiu w którym mógłbym zrobić przegląd przedzakupowy? Na razie jestem umówiony w porsche Lellek. Czytałem że warto sprawdzić endoskopem gładzie cylindrów.

2) Jaki jest koszt remontu silnika w razie konieczności i jaką daje gwarancję na przyszłe przebiegi. Czytałem o stalowych tulejach, wymianach łożysk wałka na solidniejsze. Są warsztaty Np. Rykaszewski które wykonują modyfikacje własnego autorstwa. Opinie na temat tego warsztatu też są różne.

https://allegro.pl/oferta/porsche-carre ... 9492600304

3) Może porzucić marzenia związane z kupnem 911.1 i kupić polift? Osobiście uważam że jest brzydszy ale to moje zdanie. Pytam bo pewnie nasłuchaliście się dużo na temat awaryjności tego silnika w klubie i macie większe rozeznanie.

Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2020, 13:34 

Dołączył: 10.12.2019
Posty: 95
Jeżeli masz możliwość kup polifta. To była bardzo krótka seria (chyba dwa lata produkcji? ) i zapewne będzie kiedyś poszukiwany.Co do gustu, światła ma faktycznie dziwne ale jajecznica w 996 też była brzydka a teraz jest ok.
Nie zdziwię się jak kiedyś będą te modele poszukiwane ze względu na niską produkcje i właśnie nietypowe te światła.
Całacseria 997 jest uważana za ostatni analogowy samochód. Kup manuala z napędem na tył. Będzie fajny klasyk.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2020, 17:14 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 97d2eef459
a ogladales tego? auto od nowosci w posiadaniu klubowiczow


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2020, 18:14 

Dołączył: 18.07.2020
Posty: 26
zibi911 napisał(a):
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-911-porsche-997-4s-lift-ID6CxDpc.html#97d2eef459
a ogladales tego? auto od nowosci w posiadaniu klubowiczow


Fajny. Niestety dla mnie FV jest kwestią kluczową :/...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2020, 20:34 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
grzegorzkly napisał(a):
Mata napisał(a):
Jeżeli to jest zwykle 997.1 nie S z takim przebiegiem to powinno być raczej wszystko O.K.
Wrzuć linka do ogłoszenia to pooglądamy :-)
Ps. Przegląd przedzakupowy w warsztacie, który wie o co chodzi jednak moim zdaniem to mimo wszystko konieczność...


Poniżej oferta, samochód mam zaliczkowany do wtorku, do tego chciałbym podjąć decyzję.

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 12e1a6d78a

Czytałem sporo na temat 997.1. Z tego co udało mi się ustalić to wszystko silniki zarówno 3,6 (choć w mniejszym stopniu) jak i 3,8 borykają się z problemem wałka pośredniego IMS oraz nadmiernym wycieraniem się gładzi cylindrów. Z tego co piszą użytkownicy problem zaczyna się przy przebiegach 80-120k km ale też w znacznym stopniu zależy od sposobu użytkowania auta.

Mam trzy pytania do Was:

1) Czy znacie jakiś warsztat do polecenia we Wrocławiu w którym mógłbym zrobić przegląd przedzakupowy? Na razie jestem umówiony w porsche Lellek. Czytałem że warto sprawdzić endoskopem gładzie cylindrów.

2) Jaki jest koszt remontu silnika w razie konieczności i jaką daje gwarancję na przyszłe przebiegi. Czytałem o stalowych tulejach, wymianach łożysk wałka na solidniejsze. Są warsztaty Np. Rykaszewski które wykonują modyfikacje własnego autorstwa. Opinie na temat tego warsztatu też są różne.

https://allegro.pl/oferta/porsche-carre ... 9492600304

3) Może porzucić marzenia związane z kupnem 911.1 i kupić polift? Osobiście uważam że jest brzydszy ale to moje zdanie. Pytam bo pewnie nasłuchaliście się dużo na temat awaryjności tego silnika w klubie i macie większe rozeznanie.

Dzięki
Kto miał problem z IMS, ręce do i góry, kto remontował silnik 3.6, pewnie nikt się nie przyzna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2020, 22:29 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 363
Nikt tu nie miał z niczym problemu ! To Porsche , najmniej usterkowy samochód sportowy ... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2020, 8:58 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
Akurat O remontach 3.6 czy ogólnie M96.03 / M96.05 było sporo.

Awarii IMSu chyba faktycznie nikt nie widział i pewnie nie zobaczy (nie mówię o wycieku z uszczelki IMS bo to się zdarza A naprawa nietania ze względu na robociznę).

Natomiast wycieranie się gładzi cylindrów czy pękające panewki to realne problemy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.07.2020, 1:10 

Dołączył: 22.07.2020
Posty: 2
zibi911 napisał(a):
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-911-porsche-997-4s-lift-ID6CxDpc.html#97d2eef459
a ogladales tego? auto od nowosci w posiadaniu klubowiczow



Witam,
pozwolę się podłączyć do tematu, bo kolega który rozpoczął dyskusję ubiegł mnie z rezerwacją samochodu.

Zapytam dość brutalnie i zrozumiem jeżeli ktoś nakrzyczy. Zaznaczę, że nie mam intencji obrażania czyjegoś mienia.
Czy auto z przebiegiem 180, nie jest proszeniem się o problemy?

Ja dla odmiany, oglądałem dziś wersje 3.8 z 2006 po dużym serwisie w skład którego wchodziła wymiana IMS, wszystko potwierdzone FV. Czy po naprawie usterki można spać spokojnie? Oczywiście przed zakupem chciałbym umówić się do PPana na oględziny wraz z endoskopem. Będzie to moje pierwsze 911 więc chciałbym nie narobić sobie krzywdy.

K.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.07.2020, 16:23 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 644
Gdybym był na Twoim miejscu i miał kupić 911 z przebiegiem 180 tyś za 200 tyś pln to nie zrobiłbym tego.
Poczekałbym spokojnie, aż coś innego się trafi. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.07.2020, 16:38 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
IMS to błahostka w porównaniu z tulejowaniem. 200k za przedlifta? To aż tak poszły w górę? Aa już widzę że to polift. Nie wiem jak z awaryjnością - zapewne dużo zależy od tego jak auto było traktowane




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum