|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
grzegorzkly
|
Napisane: 18.07.2020, 12:31 |
|
Dołączył: 18.07.2020 Posty: 26
|
Cześć wszystkim, chciałem się Was poradzić w kwestii zakupu konkretnego egzemplarza Carrera (zwykła) 911-stki 997.1. Samochód mam zarezerwowany do połowy przyszłego tygodnia.
Rok produkcji 2007, silnik 3,6 (239 kW), przebieg 120 tyś km. Samochód jest krajowy, od drugiego właściciela. Jeździł nim przez ostatnie 3 lata. Pobierałem raporty i wszystko pokrywa się z tym co mówi właściciel. Wymieniana była maska od wgniecenia - AC , nie prostowali (są zdjęcia), szyby od kamienia i tylnego zderzaka (porysowane). Wszystko wymieniane było w ASO.
Mam nastepujące pytania do Was:
1) Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie, chodzi mi o kwestie charakterystyczne dla tego modelu. Czy w tych rocznikach występują jakieś charakterystyczne usterki, wady fabryczne?
2) Czy uważacie że dobrze jest oddać samochód na przegląd przed zakupowy do serwisu Porsche czy pojechać z rzeczoznawcą? Samochód stoi we Wrocławiu, może Macie tam jakieś sprawdzone serwisy które mogłyby pomóc?
Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 18.07.2020, 12:58 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
97rok to model 993 a nie 997.Coś pomyliłeś.
|
|
Góra |
|
grzegorzkly
|
Napisane: 18.07.2020, 13:00 |
|
Dołączył: 18.07.2020 Posty: 26
|
Dodam tylko że właściciel mówił że jest mały wyciek przy wałku pośrednim, z tego co wiem to te silniki zmagały się z problemem wałka pośredniego.
|
|
Góra |
|
grzegorzkly
|
Napisane: 18.07.2020, 13:01 |
|
Dołączył: 18.07.2020 Posty: 26
|
2007, już poprawiłem, sorry za błąd
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 18.07.2020, 13:09 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
Poczytaj o tym modelu. Na forum dużo już na ten temat było. Tak naprawdę to już wszystko zostało napisane i jest w archiwum. Powodzenia
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 18.07.2020, 21:23 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5045 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Jeżeli to jest zwykle 997.1 nie S z takim przebiegiem to powinno być raczej wszystko O.K. Wrzuć linka do ogłoszenia to pooglądamy Ps. Przegląd przedzakupowy w warsztacie, który wie o co chodzi jednak moim zdaniem to mimo wszystko konieczność...
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
grzegorzkly
|
Napisane: 19.07.2020, 13:12 |
|
Dołączył: 18.07.2020 Posty: 26
|
Mata napisał(a): Jeżeli to jest zwykle 997.1 nie S z takim przebiegiem to powinno być raczej wszystko O.K. Wrzuć linka do ogłoszenia to pooglądamy Ps. Przegląd przedzakupowy w warsztacie, który wie o co chodzi jednak moim zdaniem to mimo wszystko konieczność... Poniżej oferta, samochód mam zaliczkowany do wtorku, do tego chciałbym podjąć decyzję. https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 12e1a6d78aCzytałem sporo na temat 997.1. Z tego co udało mi się ustalić to wszystko silniki zarówno 3,6 (choć w mniejszym stopniu) jak i 3,8 borykają się z problemem wałka pośredniego IMS oraz nadmiernym wycieraniem się gładzi cylindrów. Z tego co piszą użytkownicy problem zaczyna się przy przebiegach 80-120k km ale też w znacznym stopniu zależy od sposobu użytkowania auta. Mam trzy pytania do Was: 1) Czy znacie jakiś warsztat do polecenia we Wrocławiu w którym mógłbym zrobić przegląd przedzakupowy? Na razie jestem umówiony w porsche Lellek. Czytałem że warto sprawdzić endoskopem gładzie cylindrów. 2) Jaki jest koszt remontu silnika w razie konieczności i jaką daje gwarancję na przyszłe przebiegi. Czytałem o stalowych tulejach, wymianach łożysk wałka na solidniejsze. Są warsztaty Np. Rykaszewski które wykonują modyfikacje własnego autorstwa. Opinie na temat tego warsztatu też są różne. https://allegro.pl/oferta/porsche-carre ... 94926003043) Może porzucić marzenia związane z kupnem 911.1 i kupić polift? Osobiście uważam że jest brzydszy ale to moje zdanie. Pytam bo pewnie nasłuchaliście się dużo na temat awaryjności tego silnika w klubie i macie większe rozeznanie. Dzięki
|
|
Góra |
|
Tobis
|
Napisane: 19.07.2020, 13:34 |
|
Dołączył: 10.12.2019 Posty: 95
|
Jeżeli masz możliwość kup polifta. To była bardzo krótka seria (chyba dwa lata produkcji? ) i zapewne będzie kiedyś poszukiwany.Co do gustu, światła ma faktycznie dziwne ale jajecznica w 996 też była brzydka a teraz jest ok. Nie zdziwię się jak kiedyś będą te modele poszukiwane ze względu na niską produkcje i właśnie nietypowe te światła. Całacseria 997 jest uważana za ostatni analogowy samochód. Kup manuala z napędem na tył. Będzie fajny klasyk.
|
|
Góra |
|
zibi911
|
Napisane: 19.07.2020, 17:14 |
|
Dołączył: 23.02.2008 Posty: 865 Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
|
|
Góra |
|
grzegorzkly
|
Napisane: 19.07.2020, 18:14 |
|
Dołączył: 18.07.2020 Posty: 26
|
zibi911 napisał(a): https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-911-porsche-997-4s-lift-ID6CxDpc.html#97d2eef459 a ogladales tego? auto od nowosci w posiadaniu klubowiczow Fajny. Niestety dla mnie FV jest kwestią kluczową :/...
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 19.07.2020, 20:34 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
grzegorzkly napisał(a): Mata napisał(a): Jeżeli to jest zwykle 997.1 nie S z takim przebiegiem to powinno być raczej wszystko O.K. Wrzuć linka do ogłoszenia to pooglądamy Ps. Przegląd przedzakupowy w warsztacie, który wie o co chodzi jednak moim zdaniem to mimo wszystko konieczność... Poniżej oferta, samochód mam zaliczkowany do wtorku, do tego chciałbym podjąć decyzję. https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 12e1a6d78aCzytałem sporo na temat 997.1. Z tego co udało mi się ustalić to wszystko silniki zarówno 3,6 (choć w mniejszym stopniu) jak i 3,8 borykają się z problemem wałka pośredniego IMS oraz nadmiernym wycieraniem się gładzi cylindrów. Z tego co piszą użytkownicy problem zaczyna się przy przebiegach 80-120k km ale też w znacznym stopniu zależy od sposobu użytkowania auta. Mam trzy pytania do Was: 1) Czy znacie jakiś warsztat do polecenia we Wrocławiu w którym mógłbym zrobić przegląd przedzakupowy? Na razie jestem umówiony w porsche Lellek. Czytałem że warto sprawdzić endoskopem gładzie cylindrów. 2) Jaki jest koszt remontu silnika w razie konieczności i jaką daje gwarancję na przyszłe przebiegi. Czytałem o stalowych tulejach, wymianach łożysk wałka na solidniejsze. Są warsztaty Np. Rykaszewski które wykonują modyfikacje własnego autorstwa. Opinie na temat tego warsztatu też są różne. https://allegro.pl/oferta/porsche-carre ... 94926003043) Może porzucić marzenia związane z kupnem 911.1 i kupić polift? Osobiście uważam że jest brzydszy ale to moje zdanie. Pytam bo pewnie nasłuchaliście się dużo na temat awaryjności tego silnika w klubie i macie większe rozeznanie. Dzięki Kto miał problem z IMS, ręce do i góry, kto remontował silnik 3.6, pewnie nikt się nie przyzna.
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 19.07.2020, 22:29 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 390
|
Nikt tu nie miał z niczym problemu ! To Porsche , najmniej usterkowy samochód sportowy ...
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 20.07.2020, 8:58 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Akurat O remontach 3.6 czy ogólnie M96.03 / M96.05 było sporo.
Awarii IMSu chyba faktycznie nikt nie widział i pewnie nie zobaczy (nie mówię o wycieku z uszczelki IMS bo to się zdarza A naprawa nietania ze względu na robociznę).
Natomiast wycieranie się gładzi cylindrów czy pękające panewki to realne problemy.
|
|
Góra |
|
nrs
|
Napisane: 25.07.2020, 1:10 |
|
Dołączył: 22.07.2020 Posty: 2
|
zibi911 napisał(a): https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-911-porsche-997-4s-lift-ID6CxDpc.html#97d2eef459 a ogladales tego? auto od nowosci w posiadaniu klubowiczow Witam, pozwolę się podłączyć do tematu, bo kolega który rozpoczął dyskusję ubiegł mnie z rezerwacją samochodu. Zapytam dość brutalnie i zrozumiem jeżeli ktoś nakrzyczy. Zaznaczę, że nie mam intencji obrażania czyjegoś mienia. Czy auto z przebiegiem 180, nie jest proszeniem się o problemy? Ja dla odmiany, oglądałem dziś wersje 3.8 z 2006 po dużym serwisie w skład którego wchodziła wymiana IMS, wszystko potwierdzone FV. Czy po naprawie usterki można spać spokojnie? Oczywiście przed zakupem chciałbym umówić się do PPana na oględziny wraz z endoskopem. Będzie to moje pierwsze 911 więc chciałbym nie narobić sobie krzywdy. K.
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 25.07.2020, 16:23 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
Gdybym był na Twoim miejscu i miał kupić 911 z przebiegiem 180 tyś za 200 tyś pln to nie zrobiłbym tego. Poczekałbym spokojnie, aż coś innego się trafi.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 25.07.2020, 16:38 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
IMS to błahostka w porównaniu z tulejowaniem. 200k za przedlifta? To aż tak poszły w górę? Aa już widzę że to polift. Nie wiem jak z awaryjnością - zapewne dużo zależy od tego jak auto było traktowane
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|