Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
Offline
 Post subject: Porsche Cayenne Coupe
PostPosted: 23.09.2024, 19:48 

Joined: 18.01.2014
Posts: 27
Witam serdecznie
Noszę sie z zamiarem kupienia nowego Cayenne Coupe z bazowym 340 km silnikiem.
Mam pytanie do użytkowników Cayenne.
Czy są jakieś bolączki auta i czy z perspektywy czasu kupili by ponownie czy jednak poszli by do konkurencji.
Chętnie poznam opinie użytkowników.
z góry dziękuję za wszystkie informacje.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.09.2024, 22:07 

Joined: 3.02.2020
Posts: 33
Location: Wrocław
Club number: 669
Od trzech miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Cayenne S Coupe.
Chętnie podzielę się wrażeniami.
Zakup był poprzedzony doświadczeniem z innymi modelami Porsche. Cayenne jest najbardziej uniwersalne ze wszystkich modeli Porsche i choć nie daje takich wrażeń z jazdy jak 911 to z pewnością jeździ jak Porsche.
Jako fan marki jestem nieobiektywny w swojej ocenie, mógłbym przez godzinę pisać o tym co wyróżnia Porsche spośród innych marek.

Zatem w skrócie

Co mnie zachwyca:
- wrażenia z jazdy, jeżeli lubisz sportowe wrażenia z jazdy będziesz zachwycony
- kultura pracy silnika V8, w mieście prawie nie słychać silnika, w trasie słychać wtedy kiedy chcesz go posłuchać
- jakość materiałów i wykonania
- zawieszenie kiedy trzeba komfortowe, kiedy trzeba sportowe
- reflektory LED Matrix HD

Co bym zmienił
- szkoda że nie ma analogowego obrotomierza tylko ekran jak w elektrykach
- szkoda że nie ma już analogowego kluczyka tylko plastikowy przycisk engine start, na szczęście został po lewej stronie
- zbyt czułe czujniki parkowania
- haczyk w bagażniku na siatki z zakupami jest za mały, niepraktyczny.
Ale umówmy się, to są nieistotne pierdoły.

Porównywałem z BMW X5, Mercedes GLE, Audi Q8, Volvo XC 90, Jaguar F-Pace SVR.

Bez chwili zawahania wybrałbym jeszcze raz Cayenne Coupe.


Pozdrawiam
Paweł


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.09.2024, 9:28 

Joined: 6.02.2014
Posts: 4
Ja też mam S i jest ok*, ale buja mi się trochę na boki na dziurach - w aucie testowym było PDCC i sunął pięknie - warto rozważyć tą opcję, ja żałuję że nie wziąłem.


*chociaż jakość mocno w dół, nie dali nawet skóry przy fotelach od strony konsoli środkowej - jest tylko materiał


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.09.2024, 14:45 

Joined: 25.05.2024
Posts: 6
Club number: 955
Rozważałem na początku roku S, natomiast jak tylko pojawiło się GTS, to już wiedziałem co biorę i absolutnie nie żałuję po 2 miesiącach używania. Dodając dużo opcji do S, to cena wychodzi tutaj znacznie korzystniej.

Aha, no przed liftem na pewno bym wziął coupe. Tutaj zdecydowałem się na suv, bo naprawdę poprawili sylwetkę. A zyskuje się przestrzeń bagażową i wygodę na kanapie.

Prowadzenie absolutnie rewelacyjne, porównując z niskim Audi, które miałem poprzednio, to nie ustępuje w zakrętach, a wręcz jest czasem lepszy, mimo że to SUV. Tutaj absolutnie polecam PDCC i skrętną tylną oś: z tymi opcjami to zupełnie innych samochód.

Irytują jedynie pierdoły, w moim przypadku:

- Tak jak napisał poprzednik: czujniki parkowania i to, że samochód zatrzyma się sam mimo co najmniej 30 cm zapasu. Musiałem wyłączyć tę opcję
- Brak możliwość zmiany stacji pokrętłem głośności na środku, tak jak np. w Audi. Do przodu na się na kierownicy, wstecz już trzeba majstrować przy ekranie.
- "Klikający hamulec": jeszcze nie wiem czy to wada fabryczna, czy tak to ma.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.09.2024, 12:17 

Joined: 16.10.2014
Posts: 65
Cześć!

Poniżej post, który umieściłem jeszcze przed zakupem auta:

Miałem okazję pojeździć demo Cayenne V6 przez weekend w sierpniu.
Muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył ten V6 bo radzi sobie całkiem sprawnie. Hybrydą nie jeździłem z powodu pewnych ograniczeń w pojemności bagażnika i dodatkowej masy ten wybór jako auta rodzinnego odpada.

Obiektywnie stawiając sprawę to nowe V6 ma lepsze osiągi niż np Cayenne I V8 S czy GTS oraz Cayenne II S V8 więc daje radę. Jako podstawowy silnik to jest to naprawdę dobra oferta.

Odnośnie hybrydy to zależy jak użytkujesz auto, misto/trasa, czy masz możliwość ładowania z własnej ładowarki i jakie robisz przebiegi.
Hybryda jest obłożona niższą akcyzą jeśli Ciebie to dotyczy. Porsche Polska niestety nie uwzględnia tego np w cenniku wyposażenia dodatkowego- liczą te same ceny jak dla auta na pełnej akcyzie. Ceny samego auta nie sprawdzałem pod tym względem. Może się okazać w przypadku hybrydy, że import indywidualny lub zakup u brokera będzie znacznie tańszy ze względu na akcyzę 9,3 zamiast 18,6. Akcyza przekłada się też na VAT (podatek od podatku ☹ ) o ile Ciebie to dotyczy.

Rewelacyjnie sprawdza się układ 4 kół skrętnych, szyby z izolacją akustyczną i zawieszenie pneumatyczne. Konfigurator jest dość obszerny :)
Dla mnie nagłośnienie Bose na minus, mam wrażenie że kiedyś było lepiej.

Ja zamówiłem S bo V8 są już wymierającym gatunkiem i korzystam póki można, ponoć kolejny model Cayenne to już tylko EV ale jak komuś na V8 nie zależy lub zakłada inny budżet to V6 sprawnie radzi sobie z tym autem. Myślałem nad GTS tyle, że nadal nie ma go w ofercie ale pod względem osiągów S mi wystarczy. Oczywiście jest jeszcze Turbo jak ktoś lubi lub potrzebuje... 😊

Kilka dni po "zamrożeniu" naszej konfiguracji do produkcji pojawił się GTS w ofercie. Chcieliśmy dokonać zmiany konfiguracji ale dealer się nie zgodził. Tak jak już ktoś pisał różnica w cenie pomiędzy dobrze wyposażonym S a GTS jest relatywnie niewielka.

W GTS brakuje mi tylko możliwości połączenia tapicerki z alcantary z wentylacją foteli.

Wrażenia z jazdy S:
Samochód odebrany w czerwcu i przejechaliśmy nim już prawie 7k km głównie w trasie.

Podobnie jak podczas jazd demo świetnie sprawdza się tyla oś współ-skrętna. Warto też dopłacić do PDCC - czuć różnicę.
Warto też wybrać oświetlenie Matrix HD, szyby z izolacją termiczną i akustyczną.

Wybrałem kołą 22" cali i było trochę obaw o uszkodzenia ale profil opony jest na tyle duży, że trzeba by się postarać żeby uszkodzić felgę. Mam też 21" na zimę i auto na tych kołach wygląda moim zdaniem słabo - profil opony jest za duży - jak w typowo terenowym aucie. 22" nie ma się co obawiać.

Największe rozczarowanie to system nagłośnienia Burmester...
Ma aktywny system kompensacji szumów w aucie i to jest ok, w samochodzie jest naprawdę cicho ale jako audio to niestety jest słabo jak za tą cenę - moim zdaniem nie warto, niestety BOSE też gra kiepsko ale na pewno lepiej niż system podstawowy.
Rozumiem, że samochód to nie studio odsłuchowe ale mam wrażenie że w Cayenne I GTS z 2008 r BOSE Hi-End odpowiednik obecnego Burmestra grał lepiej. Przy odsłuchach płyt koncertowych wrażenie było takie jakby człowiek na tym koncercie był, a w nowym Cayenne dzwięk jest wycofany, ciemny, nie daje takiego poczucia sceny i przestrzeni, brak dynamiki, słaba kontrola tonów niskich. Przy cichym, normalnym poziomie głośności system nie daje poczucia że gra tu "hi-end" o ile można mówić o hi-end" w samochodzie.

Myślałem, że pełen pakiet Innodrive zawiera ostrzeganie o zajętym pasie przy jego zmianie (kontrolki w lusterkach) no i okazało się, że nie zawiera więc tego nie mam. Jest to przydatne.

Po tym jak kiedyś czekałem z dzieckiem w nocy, zimą podczas śnieżycy 4 godziny na pomoc drogową polecam dojazdowe koło zapasowe, miałem tylko zestaw naprawczy. Nie zadziałał, najechałem na klucz (taki do drzwi) i uszkodzenie opony było zbyt duże żeby oponę uszczelnić. Na szczęście miałem webasto - zamawiam do każdego auta pomimo, że normalnie stoi w garażu ale podczas wyjazdów zimą - luksus. Nie ma zabawy w odmrażanie samochodu i wsiadasz do ciepłego auta.

Jak masz jakieś pytania to pisz śmiało na prv.

Różnicę pomiędzy autami konkurencji odczujesz na górskich krętych drogach tu Cayenne prowadzi się świetnie na ich tle. Porównaj sobie też masy aut konkurencji względem Cayenne.

Standardowy układ hamulcowy w S daje radę. Jak dla mnie nie potrzeba PCCB. 3.0 V6 ma mniejsze tarcze. GTS ma ten sam hamulec co S.

Pozdrawiam,
Kamil


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum