Cześć!
Poniżej post, który umieściłem jeszcze przed zakupem auta:
Miałem okazję pojeździć demo Cayenne V6 przez weekend w sierpniu.
Muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył ten V6 bo radzi sobie całkiem sprawnie. Hybrydą nie jeździłem z powodu pewnych ograniczeń w pojemności bagażnika i dodatkowej masy ten wybór jako auta rodzinnego odpada.
Obiektywnie stawiając sprawę to nowe V6 ma lepsze osiągi niż np Cayenne I V8 S czy GTS oraz Cayenne II S V8 więc daje radę. Jako podstawowy silnik to jest to naprawdę dobra oferta.
Odnośnie hybrydy to zależy jak użytkujesz auto, misto/trasa, czy masz możliwość ładowania z własnej ładowarki i jakie robisz przebiegi.
Hybryda jest obłożona niższą akcyzą jeśli Ciebie to dotyczy. Porsche Polska niestety nie uwzględnia tego np w cenniku wyposażenia dodatkowego- liczą te same ceny jak dla auta na pełnej akcyzie. Ceny samego auta nie sprawdzałem pod tym względem. Może się okazać w przypadku hybrydy, że import indywidualny lub zakup u brokera będzie znacznie tańszy ze względu na akcyzę 9,3 zamiast 18,6. Akcyza przekłada się też na VAT (podatek od podatku ☹ ) o ile Ciebie to dotyczy.
Rewelacyjnie sprawdza się układ 4 kół skrętnych, szyby z izolacją akustyczną i zawieszenie pneumatyczne. Konfigurator jest dość obszerny
Dla mnie nagłośnienie Bose na minus, mam wrażenie że kiedyś było lepiej.
Ja zamówiłem S bo V8 są już wymierającym gatunkiem i korzystam póki można, ponoć kolejny model Cayenne to już tylko EV ale jak komuś na V8 nie zależy lub zakłada inny budżet to V6 sprawnie radzi sobie z tym autem. Myślałem nad GTS tyle, że nadal nie ma go w ofercie ale pod względem osiągów S mi wystarczy. Oczywiście jest jeszcze Turbo jak ktoś lubi lub potrzebuje... 😊
Kilka dni po "zamrożeniu" naszej konfiguracji do produkcji pojawił się GTS w ofercie. Chcieliśmy dokonać zmiany konfiguracji ale dealer się nie zgodził. Tak jak już ktoś pisał różnica w cenie pomiędzy dobrze wyposażonym S a GTS jest relatywnie niewielka.
W GTS brakuje mi tylko możliwości połączenia tapicerki z alcantary z wentylacją foteli.
Wrażenia z jazdy S:
Samochód odebrany w czerwcu i przejechaliśmy nim już prawie 7k km głównie w trasie.
Podobnie jak podczas jazd demo świetnie sprawdza się tyla oś współ-skrętna. Warto też dopłacić do PDCC - czuć różnicę.
Warto też wybrać oświetlenie Matrix HD, szyby z izolacją termiczną i akustyczną.
Wybrałem kołą 22" cali i było trochę obaw o uszkodzenia ale profil opony jest na tyle duży, że trzeba by się postarać żeby uszkodzić felgę. Mam też 21" na zimę i auto na tych kołach wygląda moim zdaniem słabo - profil opony jest za duży - jak w typowo terenowym aucie. 22" nie ma się co obawiać.
Największe rozczarowanie to system nagłośnienia Burmester...
Ma aktywny system kompensacji szumów w aucie i to jest ok, w samochodzie jest naprawdę cicho ale jako audio to niestety jest słabo jak za tą cenę - moim zdaniem nie warto, niestety BOSE też gra kiepsko ale na pewno lepiej niż system podstawowy.
Rozumiem, że samochód to nie studio odsłuchowe ale mam wrażenie że w Cayenne I GTS z 2008 r BOSE Hi-End odpowiednik obecnego Burmestra grał lepiej. Przy odsłuchach płyt koncertowych wrażenie było takie jakby człowiek na tym koncercie był, a w nowym Cayenne dzwięk jest wycofany, ciemny, nie daje takiego poczucia sceny i przestrzeni, brak dynamiki, słaba kontrola tonów niskich. Przy cichym, normalnym poziomie głośności system nie daje poczucia że gra tu "hi-end" o ile można mówić o hi-end" w samochodzie.
Myślałem, że pełen pakiet Innodrive zawiera ostrzeganie o zajętym pasie przy jego zmianie (kontrolki w lusterkach) no i okazało się, że nie zawiera więc tego nie mam. Jest to przydatne.
Po tym jak kiedyś czekałem z dzieckiem w nocy, zimą podczas śnieżycy 4 godziny na pomoc drogową polecam dojazdowe koło zapasowe, miałem tylko zestaw naprawczy. Nie zadziałał, najechałem na klucz (taki do drzwi) i uszkodzenie opony było zbyt duże żeby oponę uszczelnić. Na szczęście miałem webasto - zamawiam do każdego auta pomimo, że normalnie stoi w garażu ale podczas wyjazdów zimą - luksus. Nie ma zabawy w odmrażanie samochodu i wsiadasz do ciepłego auta.
Jak masz jakieś pytania to pisz śmiało na prv.
Różnicę pomiędzy autami konkurencji odczujesz na górskich krętych drogach tu Cayenne prowadzi się świetnie na ich tle. Porównaj sobie też masy aut konkurencji względem Cayenne.
Standardowy układ hamulcowy w S daje radę. Jak dla mnie nie potrzeba PCCB. 3.0 V6 ma mniejsze tarcze. GTS ma ten sam hamulec co S.
Pozdrawiam,
Kamil