Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 6.07.2021, 17:08 

Joined: 5.03.2021
Posts: 93
Porsche i Rimac Automobili połączyły siły finalizując plany utworzenia nowej spółki o nazwie Bugatti Rimac.



Dyrektorzy generalni obu firm, Oliver Blume i Mate Rimac, podpisali umowy, ustalające podział udziałów w nowo powstałej spółce Bugatti Rimac. Głównym udziałowcem będzie nowo powstała Grupa Rimac z udziałem na poziomie 55%. Założyciel i dyrektor generalny Mate Rimac zachowa swój pierwotny udział w Rimac Group na poziomie 37%, Porsche 24%, Hyundai Motor Group 12%, inni inwestorzy 27%. Produkcja i rozwój systemów akumulatorowych, układów napędowych oraz innych komponentów napędów elektrycznych zostanie wydzielona jako nowy podmiot o nazwie Rimac Technology, należący w 100% do Grupy Rimac i działający niezależnie. Spółka ma zacząć działać w czwartym kwartale 2021 r.
Bugatti Rimac poprowadzi Mate Rimac, który jako dyrektor generalny Rimac Group będzie zarządzał zarówno Bugatti Rimac, jak i nowym działem, Rimac Technology. Bugatti i Rimac będą nadal działać jako odrębne marki, zachowując istniejące zakłady produkcyjne i kanały dystrybucji. Rimac Automobili zachowa swoją obecną siedzibę na obrzeżach Zagrzebia w Chorwacji, a produkcja Bugatti będzie kontynuowana w Molsheim we Francji.
W przyszłości globalna siedziba Bugatti Rimac będzie znajdować się w Rimac Campus zlokalizowanym w miejscowości Sveta Nedelja, 16 km od stolicy Chorwacji. Kampus o wartości 200 mln euro i powierzchni 100 000 m2, ma zostać otwarty w 2023 r. i będzie stanowił bazę dla rozwoju przyszłych hipersamochodów Rimac i Bugatti.

Podaję za portalem SAMAR


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.07.2021, 23:55 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 10.09.2009
Posts: 4523
Location: Warszawa/Poznań
Club number: 281
No to teraz czekamy kiedy Izera z namaszczeniem matełuszka połączy się z Lamborgini :-)

Brawo Chorwaci !!!




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78,

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

sprzedam: R129 500SL '92

Michał
IG: mr.mata912


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.07.2021, 12:51 
User avatar

Joined: 18.01.2012
Posts: 1518
Location: Warszawa Boxster S 986
Club number: 694
Polecam kilka wierszy na temat nowego młodego właściciela:
https://e.autokult.pl/41745,bugatti-prz ... -na-szczyt
Ciekawe jak to się dalej potoczy... ?

PS. Powtarzam po raz kolejny, nasze lokomotywy parowe przejdą na naszych oczach do historii, zdaniem nowego właściciela Bugatti przemysł motoryzacyjny przespał przynajmniej 10 lat... :shock:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.07.2021, 10:11 

Joined: 8.01.2019
Posts: 142
Kibicuje marce Rimac,
jeśli UE nie przestawi wajchy z kierunku na elektrowozy,
to za 10-15 lat Rimac może dla hypecarów być nr 1.

Inna sprawa, że do tej pory Bugatti jako marka
z duża emisja byłą ciężarem dla VAGa, stąd połączenie z Rimac i korzyści jak współpraca Fiata z Teslą ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.07.2021, 13:58 

Joined: 22.02.2021
Posts: 72
No raczej Bugatti nie dotyczą obostrzenia w zakresie emisji spalin.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.07.2021, 15:54 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
Raczej wszystkich dotyczą dlatego Vag wykonał taki ruch.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.07.2021, 18:40 

Joined: 22.02.2021
Posts: 72
Jesli produkcja jest ponizej 1000 aut rocznie to te normy nie dotycza.
Bugatti raczej miesci sie w limicie.
Poczytaj:
https://ec.europa.eu/clima/policies/tra ... ulation_en


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.07.2021, 9:29 
User avatar

Joined: 28.05.2020
Posts: 300
Location: Włocławek / Poznań
Club number: 711
rafie wrote:
Polecam kilka wierszy na temat nowego młodego właściciela:
https://e.autokult.pl/41745,bugatti-prz ... -na-szczyt
Ciekawe jak to się dalej potoczy... ?

PS. Powtarzam po raz kolejny, nasze lokomotywy parowe przejdą na naszych oczach do historii, zdaniem nowego właściciela Bugatti przemysł motoryzacyjny przespał przynajmniej 10 lat... :shock:


Sen o którym wspominasz był raczej na mocnych tabletkach nassenych i asyscie anestjezjologa podającym Pavulon :D , lobby paliwowe jest silne, dodatkowo trzeba stopniowo wygasic supply chain komponentow do silnikow "konwencjonalnych"...

Nie wazne co się stanie, mi zawsze Rimac bedzie sie kojarzył z Richardem Hammondem i jego przygodą w Szwajcarii :wink: :wink: :wink:




_________________

14' 958 Cayenne S 4.2 V8 diesel

Były:
Panamera 4S 15' 970 4S
Boxster S 06' 987


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.07.2021, 22:05 
User avatar

Joined: 18.01.2012
Posts: 1518
Location: Warszawa Boxster S 986
Club number: 694
Uważasz, że ta kraksa Hamonda to była wina samochodu ?
On zdaje się nieco za szybko chciał pokonać zakręt ? :wink:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.08.2022, 18:22 

Joined: 22.05.2022
Posts: 28
Mata wrote:
No to teraz czekamy kiedy Izera z namaszczeniem matełuszka połączy się z Lamborgini :-)

Brawo Chorwaci !!!


Generalnie na przykładzie Garbusa nadzieja jakaś dla Izery jest. Można tu wypromować akcje marketingową auta jako obiektu pożądania mas, wszystkie jego wady przekłuć w zalety lub powiązać auto z jakąś społecznością, tak jak Garbus zrobił to w USA z artystycznym światkiem i dziećmi kwiatów, tak Izera może uderzać do LGBT lub narodowców. 8)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.08.2022, 19:02 
User avatar

Joined: 27.12.2017
Posts: 484
Location: Szczecin
Club number: 712
Nico Rosberg odebrał niedawno swój egzemplarz Nevery. Robi wrażenie dbałość o szczegóły, że wszystko jest inhousowe, każdy przycisk, a nie pójście na łatwizne i ładowanie wszystkiego co można z koncernu.

https://youtu.be/Dtl6irGiLQE




_________________

981 Boxster GTS


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.08.2022, 19:29 

Joined: 22.05.2022
Posts: 28
Jeszcze lepiej to wygląda w Pininfarina Battista na silnikach Rimaca. Wiadomo, wstydem byłoby gdyby za takie pieniądze autko było kiepsko wykończone, z drugiej strony równie ważne w takim aucie są właściwości skrętne takiego autka, a wiadomo że wszelkiej maści materiały skórzane, elektronika, drewno, aluminium, w końcu akumulator dodają wagi, choć można to zrobić równie na wysokim poziomie wykończenia choć po spartańsku używając materiałów typu carbon, alcantara w nie przymierzając GMA T.50 gdzie każdy element jest dziełem sztuki inżynieryjnej aniżeli artystycznej.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum