Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.04.2020, 9:52 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1626
Lisek, wolałbyś tą kasę wydawać np. na stare znaczki pocztowe albo zabytkowe butelki po piwie ?
Ja nawet nie chce liczyć ile w życiu wywaliłem kasy na moje zboczenie samochodowe - same auta, ich serwis, utrzymanie, ubezpieczenia, naprawy, na imprezy z nimi związane, wyjazdy, kredyty - etc... Ale jak się obejrzę za siebie, nie zamieniłbym tego ! Kocham samochody, one powodują, że jestem szczęśliwszym człowiekiem :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2020, 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2257
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
rafie napisał(a):
Lisek, wolałbyś tą kasę wydawać np. na stare znaczki pocztowe albo zabytkowe butelki po piwie ?
Ja nawet nie chce liczyć ile w życiu wywaliłem kasy na moje zboczenie samochodowe - same auta, ich serwis, utrzymanie, ubezpieczenia, naprawy, na imprezy z nimi związane, wyjazdy, kredyty - etc... Ale jak się obejrzę za siebie, nie zamieniłbym tego ! Kocham samochody, one powodują, że jestem szczęśliwszym człowiekiem :D


I TEGO SIĘ TRZYMAJMY :D :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2020, 11:13 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 363
rafie napisał(a):
Lisek, wolałbyś tą kasę wydawać np. na stare znaczki pocztowe albo zabytkowe butelki po piwie ?
Ja nawet nie chce liczyć ile w życiu wywaliłem kasy na moje zboczenie samochodowe - same auta, ich serwis, utrzymanie, ubezpieczenia, naprawy, na imprezy z nimi związane, wyjazdy, kredyty - etc... Ale jak się obejrzę za siebie, nie zamieniłbym tego ! Kocham samochody, one powodują, że jestem szczęśliwszym człowiekiem :D

ale że co masz do znaczków pocztowych ? :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2020, 21:17 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1626
Nic nie mam, pozostawiam je Tobie :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2020, 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Mam jak Rafie, zasadniczo 😉

A Porszak? Marzylem o nim od 10 roku zycia, kupilem najlepsze na jakie bylo mnie stac za gotowke i... choc oczywiscie spogladam z wypiekami na twarzy na inne auta: gt3, m2, e30, delta integrale, panda 4x4 (serio), impreza itd itp, to wciaz mysle, ze rownie dobrze obecna
maszyna moglaby byc ta ostatnia, juz na zawsze. I wlasnie lubie to, ze trzesie i huczy, ze jak
wysiadam po 600+ km to mi galki oczne trzesa sie jeszcze przez pierwsze piwo bo chcialem auto sportowe (na miare swoich mozliwosci nie tylko finansowych ale przede wszystkim umiejetnosci) a nie grubo ponad 1.5tony wazacy ersatz jakim moim zdaniem sa nowe auta naszpikowane elektronika. A ze mam dwie lewe rece to nie naprawiam samemu i widze, ze to auto tansze w utrzymaniu niz np. e70 x5 bez mpakietu. Wycieczki na tor w Poznaniu czy Ring tylko utwierdzaja mnie w slusznosci decyzji o zakupie slawetnego 911, legendy „race on Sunday, sell on Monday... Naturalnie toczonego problemami natury mechanicznej i estetycznej pojazdu 😂 (to oczywiscie ironia odnoszaca sie do legend przedstawiajacych 996 jako bardziej awaryjne i brzydsze 911 od innych. Jak dbasz o auto to zrobisz 300kkm bez problemu a jak zalujesz 4 tysi na nowy IMS to moze kup corolle. A wyglad? Magnus Walker kupil juz kilka 996 - tylko czekac az hipsteriada V2.0 nakreci hype na jajecznice 😂)




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2020, 14:54 

Dołączył: 8.04.2019
Posty: 267
Jeśli chodzi o wydatki...
Mam doświadczenie motoryzacyjne że starszymi autami i wiem ile mogą kosztować części mam w140 S500.
Tyle że lampa od Mercedesa w140 kupię oryginał za 2500 do 996 7500 zł.
Do Merca są zamienniki za 1000 zł.
Do 996.2 nie ma. Piszę o przednich.
Do Porsche chyba wszystko jest droższe
Co do pracy przy aucie... uwielbiam, ale nie o to chodzi.
Kupuje 996.2 po remoncie silnika. Gość rozebrał do ostatniej śrubki. Fotki były i w ogole wow.
Po czym zajechałem do domu i na drugi dzień mam plamę oleju...malutką taką mini mini. Bo był wykręcony IMS, i ktoś założył pękniętą uszczelkę od pokrywki ims.
Niby są oryginalne Katy a okazuje się że były powkręcane emulatory... Bo czasem pojawia się błąd.
I tak jest ze jedna rzecz naprawie i już jest kolejna niespodzianka.
Spodziewałem się tego że 18 letnie auto będzie wymagało pracy bo mam 26letnie też. Niestety przy Mercedesie nie miałem aż tyle wkładu...
Jedno jest pewne!
Jak będę sprzedawał auto to na bank będzie w bardzo dobrym stanie.
Tak samo jak to że ta kasa którą wsadziłem w auto nigdy się nie zwróci

Jeszcze jedno... Żeby nie było nie narzekam na sprzedawcę mojego auta.
Wiedziałem co kupuje prócz kilku drobnych szczegółów i cena była adekwatna do stanu.
Po prostu dopiero po zakupie i kilku tys km przejechanych kilometrów poznajesz auto naprawdę i wiesz wtedy co jeszcze byś w nim ulepszył.
Kocham motoryzację jak własne dzieci.
Moje dzieci są małe i chcą jeszcze z tatusiem spędzać czas i to one zajmują większość mojego wolnego czasu.
Mimo tego spełniam swoje marzenia motoryzacyjne, bo nie ma co odkładać marzeń na potem
Pozdrawiam i życzę wszystkim spełniania marzeń.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.05.2020, 23:10 

Dołączył: 22.10.2012
Posty: 22
Cytuj:
Magnus Walker kupil juz kilka 996 - tylko czekac az hipsteriada V2.0 nakreci hype na jajecznice 😂


Ale trzeba chłopu przyznać, że potrafi nakręcić hype: https://www.instagram.com/p/B_2ZkzvJxPa/

Nagle się okazuje, że ta 996 3.4 '99 z tymi światłami (sic!) obniżona z progami i rasowym wydechem jest cudowna....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.05.2020, 0:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5061
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No tak, bo to jest aerokit zdaje się GT3? Plus kolor, obniżenie - wiadomo :D
Wydech dodaje już wisienkę na torcie :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.05.2020, 12:56 

Dołączył: 20.06.2012
Posty: 345
molendag napisał(a):
Cytuj:
Magnus Walker kupil juz kilka 996 - tylko czekac az hipsteriada V2.0 nakreci hype na jajecznice 😂


Ale trzeba chłopu przyznać, że potrafi nakręcić hype: https://www.instagram.com/p/B_2ZkzvJxPa/

Nagle się okazuje, że ta 996 3.4 '99 z tymi światłami (sic!) obniżona z progami i rasowym wydechem jest cudowna....

ale potrafisz zrozumieć, że niektórym te światła się po prostu podobają, a zakup tych modeli (996.1 i 996.2) nie jest podyktowany jedynie ceną, right ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.05.2020, 13:32 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2024
ravestation napisał(a):
molendag napisał(a):
Cytuj:
Magnus Walker kupil juz kilka 996 - tylko czekac az hipsteriada V2.0 nakreci hype na jajecznice 😂


Ale trzeba chłopu przyznać, że potrafi nakręcić hype: https://www.instagram.com/p/B_2ZkzvJxPa/

Nagle się okazuje, że ta 996 3.4 '99 z tymi światłami (sic!) obniżona z progami i rasowym wydechem jest cudowna....

ale potrafisz zrozumieć, że niektórym te światła się po prostu podobają, a zakup tych modeli (996.1 i 996.2) nie jest podyktowany jedynie ceną, right ?


Dla mnie problemem nie do przeskoczenia w 996.1-997.1 jest wadliwy system olejowy i IMS w silnikach produkowanych przez 13 lat i to, że aby zminimalizować te wady przez IMS Retroft, powiększanie miski olejowej, montowanie pompy od Turbo trzeba włożyć 20-30 tys. Nie dla mnie jest jazda autem o które muszę się bać, że broń boże zaraz coś szlag trafi.

Poza tym te auta są bardzo urokliwe i gdy je widzę na żywo, zawsze powodują uśmiech :), w szczególności 997.1 zawsze mi się podobała, ale jak wyżej :(, a inne 911 są za drogie niestety, gdyby było mnie na nie stać, to kupiłbym Lotusa Exige S3.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.05.2020, 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5061
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Pompy oleju od turbo? Nie wiem czy cokolwiek od turbo pasowałoby do
silnika n/a. Poza poduszkami silnika ;) ale nie wykluczam, że ktoś
gdzieś takie dziwny projekt wymyślił, masz coś na ten temat?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.05.2020, 22:34 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
A z tym IMS to o co chodzi? Coś gdzieś tam w Internetach czytałem ale na oczy chyba nikt nie widział.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.05.2020, 23:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Amerykanie rozpuszczają plotki, jakie to IMS wadliwe. A to ma niewiele wspólnego z rzeczywistością




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2020, 10:44 

Dołączył: 20.06.2012
Posty: 345
Jest to spowodowane amerykańskim prawem. Jest ono skonstruowane tak, że umożliwia użytkownikom wystawianie zbiorowych pozwów dot. usterek, wad ukrytych i innych. Np. powszechnie wiadomo, że silniki V8 Audi (te montowane np w RS4 (B7 i B8), RS5, czy R8 V8) nie trzymają mocy. W Stanach również koledzy ciągali producenta po sądach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2020, 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
ceramiczny ims i sportowa miska to jakies 6-8 tysi z robocizna. ims podobno (wg amerykanskich sttystyk) to 3-5% wypustu. tyle jesli chodzi o fakty a nie mity.




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2020, 19:11 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2024
moon48 napisał(a):
ceramiczny ims i sportowa miska to jakies 6-8 tysi z robocizna. ims podobno (wg amerykanskich sttystyk) to 3-5% wypustu. tyle jesli chodzi o fakty a nie mity.


Ceramiczne też padają i to w Polsce, to jest jedyne mi znane pewne rozwiązanie: https://lnengineering.com/products/ims- ... 00-05.html 1850$ plus podatki, jeżeli transport kurierem.

Co 3-5% to na podstawie czyjej bazy danych te statystyki zostały sporządzone i w którym roku? Jedyne źródło, które mi przychodzi do głowy to ASO w USA, gdy te auta jeszcze były tam serwisowane. Oczywiście mogę się mylić.

Co do pompy Qbak, spórbuję w weekend znaleźć info :), choć jak się zastanowić, to może coś pomyliłem, ale poszperam, bo się tym mocno rok temu interesowałem, gdy się do 996 przymierzałem i definitywnie pamiętam że czytałem o przeszczepie pompy z innego modelu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2020, 19:33 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
Duke napisał(a):
Nie dla mnie jest jazda autem o które muszę się bać, że broń boże zaraz coś szlag trafi.

Poza tym te auta są bardzo urokliwe i gdy je widzę na żywo, zawsze powodują uśmiech :), w szczególności 997.1 zawsze mi się podobała, ale jak wyżej :(, a inne 911 są za drogie niestety, gdyby było mnie na nie stać, to kupiłbym Lotusa Exige S3.


Jeśli chcesz się dobrze czuć to załóż sobie wskaźnik ciśnienia oleju z dźwiękowym alarmem spadku i będziesz wiedział gdyby Twój sposób jazdy / opony / tor powodowały spadki ciśnienia oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2020, 23:36 

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 840
Jak padnie IMS (czyli zwykle lozysko) to zacznie sie tluc. Jak bedziesz jezdzil na padnietym to jebnie. Blagam skonczmy mowic o IMS 8) to jak z panewka - to tez lozysko.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 1:17 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 937
moon48 napisał(a):
ceramiczny ims i sportowa miska to jakies 6-8 tysi z robocizna. ims podobno (wg amerykanskich sttystyk) to 3-5% wypustu. tyle jesli chodzi o fakty a nie mity.


To jak statystyki dot koronawirusa, kazdy moze czytac po swojemu :D
Dla mnie pytanie klucz to czy te 3-5% bylo mierzone w 2000 czy dzis? To zmienia wszystko bo mozna wysnuc teze ze ktore mialy ebnac to juz *ebły ;)
Do tego czytalem gdzies teorie ze w usa te cyfry wtedy celowo naciagano pod pozew zbiorowy (oczywiste ze te dane pochodza od strony roszczacej sobie odszkodowanie wiec na pewno ciągnęli w gore ile mogli)
Dla jasnosci, sam sie tym nie przejmuje u mnie, jak ma strzelic to trudno. Takie samo prawdopodobienstwo ze wpadne do rowu i rozwale auto.

Ps.
Ktos wie po ktorej stronie tego pozwu bylo PCA? Bo jak po stronie powoda to nic dziwnego ze do dzis glosza teorie ze to wielka bolaczka. Przeciez sie nie wycofają ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.05.2020, 12:36 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2024
Qbak napisał(a):
Pompy oleju od turbo? Nie wiem czy cokolwiek od turbo pasowałoby do
silnika n/a. Poza poduszkami silnika ;) ale nie wykluczam, że ktoś
gdzieś takie dziwny projekt wymyślił, masz coś na ten temat?


Ok, poszukałem znalazłem, byłem w błędzie, opcja X51 skojarzyła mi się z X50, czyli z power kitem do Turbo.

Więc chodziło mi o dodatkową pompę zbierającą olej z drugiego rzędu cylindrów, która była częścią powerkitu X51 do 996. Według info, które udało mi się znaleźć opcja ta kosztowała 8725 GBP i była oryginalnie przygotowywana jako plan B do 996 GT3.

Sklep: https://www.ecstuning.com/b-genuine-por ... 610798001/

Źródło: http://www.911uk.com/viewtopic.php?t=60293

Cytuj:
The 996 X51 has an historical importance and pure engineering at its heart.

For two years this was the most powerful 4 seat or 4WD model (the Turbo had yet to be released).

Significantly, it is not just power output upgrades, having both additional cooling (centre radiator) and lubrication upgrades (high-G sump baffles, additional pump and oil lines).

Those two options are almost worth the entry ticket alone: as the 996 cylinder failures almost always involve the overheating and under lubrication of cylinder number 6, these modifications go someway to mitigating the seizures.

The 996 X51 was the sister model to the GT3 during development.

Porsche Motorsport Division parallel developed the narrow body C2 with C4 strengthened front chassis/body structure, track suspension and roll cage and even the aerodynamic Cup AeroKit (note: its note even officially called the GT3 kit), but with different engines.

The GT3 3.6 (M96/76) and X51 PowerKit 3.4 M96/01S engines were both developed together, in case what became the actual GT3 3.6 (GT1 derived block) failed racing regulations and/or reliability requirements for a successful homologation.

In other markets, such as Germany and Japan, these options (along with M030 sports chassis, bigger wheels and sports seats etc) were sold as one.

In the guise of a 2WD (but C4 chassis) 3.4 X51 with Cup Aerokit it was an additional model in its own right called the "Carrera Cup" in Germany and the oddly named "PowerUp" edition for Japan.

When they were released in the UK, the Cup AeroKit and PowerKit were separated as options (XAA and X51 respectively).

The X51 was almost certainly only given an additional 20 BHP for "political" reasons - the much more expensive GT3 996.1 3.6 M96/76 only developed 360 BHP.

In 2000 the X51PowerKit cost £8,725 from the factory.

Expensive as it was (and with on-paper low absolute power enhancement), at least the 996 PowerKit had extra lubrication efficacy (via a larger alloy racing sump baffle with valved apertures, dual chamber oil pump and additional lubrication plumbing on cylinders 4-6), additional third cooling radiator, high lift valves, revised camshaft and optimised (machined and polished) exhaust ducts.

The X51 was not available in the US in 996.1 guise.

Obrazek
Obrazek

Quote:
IN THE EXPLODED DIAGRAM:
7 Modified oil pan partition box (larger alloy baffles with aperture valving replaces small plastic baffles)
8 Uprated exhaust gasket for larger exhaust ducts
9 Adapted exhaust manifolds with larger cross-section and optimized flow behaviour
10 Alternative suction line on AC compressor (modified for space reasons)
11 Optimized inlet and exhaust ducts (machined and polished)
12 Modified intake system (modified cross-section - sand cast aluminium replacing plastic)

NOT SHOWN:
Revised cylinder heads
New 996 mark 1.1 revised swirl piston set (3.4 only)
Modified valves (including profile and longer shaft)
Larger lift camshaft
Additional dual chamber oil extraction pump
Additional oil extraction pipe (to service cylinders 4-6)
Additional third radiator (excl. C4S)
Alternate Tri-metallic catalytic converter
New shields for new oil suction pipe
New underside panel in transmission area
Modified fuel maps for DME (rev limit raised by 200 rpm)


996 "GT3" (PowerUp Edition)

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum