Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.06.2009, 12:33 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2693
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Witam szanowne grono!

Ostatnio zacząłem eksperymentować z nastawami wysokości zawieszenia w 964 C4...
Po obserwacjach innych aut tego samego modelu doszedłem do wniosku że mam przód zbyt wysoko podniesiony do góry... w związku z tym auto na podnośnik, koła zdjęte i co się okazuje, śruby rozkręcone maksymalnie, więc klucz do ręki i kręcimy, śruby podkręcone około 1,5 cm z jednej i drugiej strony, a efekt...cóż nie taki jakby się spodziewał... auto stanęło jeszcze wyżej i stało się jeszcze bardziej miękkie... przywróciłem poprzednie ustawienia i dalej jestem w kropce... może ktoś z was próbował to ustawiać?? Nie ruszałem jeszcze tyłu, który wydaje się być nisko jak trzeba, a może nawet za nisko??
A może sprężyny są nie takie jak trzeba??

Sam już nie wiem, może ktoś z Was przechodził przez ten temat?

Jest to dla mnie o tyle ważne że chcę kompletnie ustawić zawieszenia, tak jak fabryka zalecała (oczywiście na tyle ile się da, wkońcu to stare auto), a bez odpowiedniej regulacji nacisków poszczególnych kół to nic z tego nie będzie.

Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny.




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: rozglądam się... może tym razem coś rodzinnego...? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: zawias
PostNapisane: 15.06.2009, 9:19 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
Marcin
wiec ... wysokosci jak w mojej ksiazce ktora masz.. od zawieszenia do ziemi.. bo jak rozumiem mowimy o gwintach
ale dotykanie sprezyn to malo praktykowane u nas ustawienie "CORNER BALANCE" czyli wagi pod 4 kolami i optymalizujemy obciazenie poszczegolnych kol ustawiaj napiecie sprezyn...
a moze masz zawieszenie USA ?




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.06.2009, 12:36 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2693
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Marcin,

tak książka to skarbnica wiedzy, dlatego nie mogę się z nią łatwo rozstać... :twisted:

Autor podaje wszelkie naciski, itd... mam tylko problem że w Lbn nikt nie ma wag, ale będziemy próbować na tym co jest, dzisiaj tył idzie do góry...;)




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: rozglądam się... może tym razem coś rodzinnego...? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.06.2009, 16:18 

Dołączył: 19.05.2009
Posty: 64
Kol&Kol,
Po przeczytaniu wczesniejszych informacji sprawdziłem, że w moim 964, rzeczywiście "dziwnie" wyglada prześwit pomiędzy kołem a błotnikiem. Znacznie wiekszy prześwit jest z przodu w stosunku do tyłu około 2,5 cm. Nie wiem co to oznacza ale z wszych wczesniejszych informacji szczerze mówiac mało zrozumiałem. W moim przypadku zawieszenie jest fabryczne i europejskie. Co pownienem zrobić ewentualnie kto i gdzie ustawi zawieszenie?. Prosze o rekomendacje.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.06.2009, 16:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Wrzuc zdjecie i... uzupelnij profil - bedzie latwiej Ci pomoc.

Marcin&Marcin - co to za mityczna ksiazka? :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.06.2009, 17:27 

Dołączył: 19.05.2009
Posty: 64
fota


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.06.2009, 9:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
wit007 napisał(a):
Marcin&Marcin - co to za mityczna ksiazka? :)


jest taki mily Pan Szwajcar , ktory cokoliwke wie o naszych autach
a jak z nim korespondowalem ostatnio... pytal mnie o ladne dziewczyny z Polski...
no i wyjasnilo sie
http://www.adrianstreather.com/writings.htm

a ksiazke polecam
chetnie bym ja sobie przegladnal ale... mam ja w Lublinie
http://www.bentleypublishers.com/isbn/9 ... index.html




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.06.2009, 16:50 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Autora znam, ksiazke tez. I nawet ja mam, wiec jak cos masz do mnie blizej ;) Kupilem tez jego autorstwa Code Breaker i inna ksiazke wydana przez Bentleya - chyba Technical data without guesswork czy jakos tak. Nawet na pewno
http://www.bentleypublishers.com/isbn/9780837602929/index.html




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.06.2009, 16:58 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Fantomas, faktycznie Twoje stoi dosc dziwnie, w moim kola sa niemal rowno od nadkoli (z tylu minimalnie mniej)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.06.2009, 23:17 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
W bardzo wielu samochodach odstep przednich kol od nadkoli jest wiekszy niz tylnych. Wynika to z faktu skretnosci przednich kol i koniecznosci ich mieszczenia sie w tymze nadkolu, rowniez w skrecie.

Ja bym sie raczej sugerowal rownolegloscia progu do podloza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2009, 10:20 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Masz racje, ale u Fantomasa na zdjeciu jest tam elegancki cien ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2009, 21:34 

Dołączył: 19.05.2009
Posty: 64
Wit,
Poniżej zdjecie 964 w/g wzór. Zwroc uwagę na odstęp pomiędzy oponą i nadkolem jest idealne. Być może to gwintowane zwieszenie ale w/g mnie nie nie potwierdza to tezy o "skretnosci przednich kol i koniecznosci ich mieszczenia sie w tymze nadkolu, rowniez w skrecie" (cyt j.w). Dlatego poruszyłem temat mozliwości regulowania fabrycznego zawieszenia albo jest mozliwe i ktos to profesjonalnie zrobił i chetnie zarekomenduje rozwiazanie.

Pozdr


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.06.2009, 11:04 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2693
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
U mnie wszystko się wyjaśniło... z przodu amortyzatory są inne jak z tyłu... tzn, mają inne kolory naklejonych "kropek"... a z tego co mi wiadomo w danym aucie powinny być takie same z przodu i z tyłu, poza tym zbieżność i kąty są ustawione idealnie...

Marcin,

zamówiłem drugą książkę w UK, myślę że niebawem przyjdzie, a wtedy od razu Ci odeślę...;)




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: rozglądam się... może tym razem coś rodzinnego...? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum