|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
marcin.m
|
Napisane: 14.06.2009, 12:33 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
Witam szanowne grono!
Ostatnio zacząłem eksperymentować z nastawami wysokości zawieszenia w 964 C4...
Po obserwacjach innych aut tego samego modelu doszedłem do wniosku że mam przód zbyt wysoko podniesiony do góry... w związku z tym auto na podnośnik, koła zdjęte i co się okazuje, śruby rozkręcone maksymalnie, więc klucz do ręki i kręcimy, śruby podkręcone około 1,5 cm z jednej i drugiej strony, a efekt...cóż nie taki jakby się spodziewał... auto stanęło jeszcze wyżej i stało się jeszcze bardziej miękkie... przywróciłem poprzednie ustawienia i dalej jestem w kropce... może ktoś z was próbował to ustawiać?? Nie ruszałem jeszcze tyłu, który wydaje się być nisko jak trzeba, a może nawet za nisko??
A może sprężyny są nie takie jak trzeba??
Sam już nie wiem, może ktoś z Was przechodził przez ten temat?
Jest to dla mnie o tyle ważne że chcę kompletnie ustawić zawieszenia, tak jak fabryka zalecała (oczywiście na tyle ile się da, wkońcu to stare auto), a bez odpowiedniej regulacji nacisków poszczególnych kół to nic z tego nie będzie.
Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny.
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 15.06.2009, 9:19 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
Marcin
wiec ... wysokosci jak w mojej ksiazce ktora masz.. od zawieszenia do ziemi.. bo jak rozumiem mowimy o gwintach
ale dotykanie sprezyn to malo praktykowane u nas ustawienie "CORNER BALANCE" czyli wagi pod 4 kolami i optymalizujemy obciazenie poszczegolnych kol ustawiaj napiecie sprezyn...
a moze masz zawieszenie USA ?
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 15.06.2009, 12:36 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
Marcin,
tak książka to skarbnica wiedzy, dlatego nie mogę się z nią łatwo rozstać...
Autor podaje wszelkie naciski, itd... mam tylko problem że w Lbn nikt nie ma wag, ale będziemy próbować na tym co jest, dzisiaj tył idzie do góry...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
Fantomas
|
Napisane: 26.06.2009, 16:18 |
|
Dołączył: 19.05.2009 Posty: 64
|
Kol&Kol,
Po przeczytaniu wczesniejszych informacji sprawdziłem, że w moim 964, rzeczywiście "dziwnie" wyglada prześwit pomiędzy kołem a błotnikiem. Znacznie wiekszy prześwit jest z przodu w stosunku do tyłu około 2,5 cm. Nie wiem co to oznacza ale z wszych wczesniejszych informacji szczerze mówiac mało zrozumiałem. W moim przypadku zawieszenie jest fabryczne i europejskie. Co pownienem zrobić ewentualnie kto i gdzie ustawi zawieszenie?. Prosze o rekomendacje.
Pozdr
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 26.06.2009, 16:41 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Wrzuc zdjecie i... uzupelnij profil - bedzie latwiej Ci pomoc.
Marcin&Marcin - co to za mityczna ksiazka?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Fantomas
|
Napisane: 26.06.2009, 17:27 |
|
Dołączył: 19.05.2009 Posty: 64
|
fota
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 27.06.2009, 9:28 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 27.06.2009, 16:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Fantomas, faktycznie Twoje stoi dosc dziwnie, w moim kola sa niemal rowno od nadkoli (z tylu minimalnie mniej)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 27.06.2009, 23:17 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
W bardzo wielu samochodach odstep przednich kol od nadkoli jest wiekszy niz tylnych. Wynika to z faktu skretnosci przednich kol i koniecznosci ich mieszczenia sie w tymze nadkolu, rowniez w skrecie.
Ja bym sie raczej sugerowal rownolegloscia progu do podloza.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 28.06.2009, 10:20 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Masz racje, ale u Fantomasa na zdjeciu jest tam elegancki cien
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Fantomas
|
Napisane: 28.06.2009, 21:34 |
|
Dołączył: 19.05.2009 Posty: 64
|
Wit,
Poniżej zdjecie 964 w/g wzór. Zwroc uwagę na odstęp pomiędzy oponą i nadkolem jest idealne. Być może to gwintowane zwieszenie ale w/g mnie nie nie potwierdza to tezy o "skretnosci przednich kol i koniecznosci ich mieszczenia sie w tymze nadkolu, rowniez w skrecie" (cyt j.w). Dlatego poruszyłem temat mozliwości regulowania fabrycznego zawieszenia albo jest mozliwe i ktos to profesjonalnie zrobił i chetnie zarekomenduje rozwiazanie.
Pozdr
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 29.06.2009, 11:04 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
U mnie wszystko się wyjaśniło... z przodu amortyzatory są inne jak z tyłu... tzn, mają inne kolory naklejonych "kropek"... a z tego co mi wiadomo w danym aucie powinny być takie same z przodu i z tyłu, poza tym zbieżność i kąty są ustawione idealnie...
Marcin,
zamówiłem drugą książkę w UK, myślę że niebawem przyjdzie, a wtedy od razu Ci odeślę...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|