Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 2.9 V6 biturbo
PostNapisane: 25.04.2020, 15:18 

Dołączył: 6.12.2018
Posty: 30
Poszukuję informacji na temat tego silnika.
Czy w Panamerze 4S 440KM i obecnie oferowanej podstawowej odmianie 330 KM to jest ten sam silnik z wykastrowana mocą? Oznaczenie kodowe silnika 330 KM to CSZ, oznaczenia odmiany 440 KM niestety nie znam. W Panamerze 4 hybrid jest ten sam silnik co w podstawowej.
Mam okazje kupić taką podstawową Panamerę ale bez możliwości odblokowania jej do 440 KM tego nie zrobię. Będę wdzięczny za wszelkie info.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2020, 18:00 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 144
Nr klubowicza: 560
W obydwu modelach pracują silniki z rodziny EA839, ale nie te same. W podstawowej wersji jest to silnik spokrewniony z 3.0 TFSI z Audi. Występował też w poprzedniej generacji Panamery, w poliftowym 4S. W obecnym 4S - jak sam zauważyłeś - jest 2.9 biturbo. To nowy silnik, który jest również stosowany w Audi RS5.




_________________

Taycan 4S 2022
991.2 Carrera S 2015
Panamera GTS 2013


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2020, 23:59 

Dołączył: 6.12.2018
Posty: 30
No właśnie obecnie w obu wersjach czyli nieoferowanej 4S i w podstawowej 4 pracują silniki o tej samej pojemności 2.9 V6 biturbo. Ale ich moce są inne i dlatego pytam czy różnią się osprzetem czy tylko oprogramowaniem. Na początku był montowany 3.0V6 na pojedynczym turbo ale to inna pojemność i konstrukcja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2021, 0:01 

Dołączył: 17.02.2019
Posty: 79
Haki1972 napisał(a):
No właśnie obecnie w obu wersjach czyli nieoferowanej 4S i w podstawowej 4 pracują silniki o tej samej pojemności 2.9 V6 biturbo. Ale ich moce są inne i dlatego pytam czy różnią się osprzetem czy tylko oprogramowaniem. Na początku był montowany 3.0V6 na pojedynczym turbo ale to inna pojemność i konstrukcja.


Czy udało się coś ustalić?

Na poniższym filmiku modyfikują panamere 4 e-hybrid i uzyskują zwiększenie mocy o ponad 120 hp. Wychodzi na to, ze da się odblokować ten silnik i osiągnąć wyniki lepsze niż w 4s.

https://m.youtube.com/watch?v=FgEgr3pSH9I


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2021, 0:43 

Dołączył: 6.12.2018
Posty: 30
alwaro napisał(a):
Haki1972 napisał(a):
No właśnie obecnie w obu wersjach czyli nieoferowanej 4S i w podstawowej 4 pracują silniki o tej samej pojemności 2.9 V6 biturbo. Ale ich moce są inne i dlatego pytam czy różnią się osprzetem czy tylko oprogramowaniem. Na początku był montowany 3.0V6 na pojedynczym turbo ale to inna pojemność i konstrukcja.


Czy udało się coś ustalić?

Na poniższym filmiku modyfikują panamere 4 e-hybrid i uzyskują zwiększenie mocy o ponad 120 hp. Wychodzi na to, ze da się odblokować ten silnik i osiągnąć wyniki lepsze niż w 4s.

https://m.youtube.com/watch?v=FgEgr3pSH9I


Wyglada na to, że są to te same silniki z rożnym oprogramowaniem i faktycznie można podkręcić wersje 4 na conajmniej 4s. Myśle, że najsłabszy ogniwem jest PDK bo wysoki moment jej nie służy. W RS4 mogę spokojnie zrobić 800 Nm bo jest pancerny Tiptronic 8HP.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2021, 0:57 

Dołączył: 17.02.2019
Posty: 79
Skrzynia wytrzymuje 560 hp i 760 nm w 4s ehybrid w standardzie. Czyli chyba to bezpieczny zakres i dla skrzyni i dla silnika. O ile nie ma różnic w budowie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum