Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 2.9V6 440KM
PostNapisane: 1.03.2024, 10:54 

Dołączył: 28.02.2024
Posty: 3
Witam
Ponieważ nie mogę znaleźć w historii, pozwolę sobie zapytać:
Jestem szczęśliwym posiadaczem Cayenne coupe s (40 tys przebiegu) z silnikiem jak w tytule. Niedawno od znajomego mechanika dowiedziałem się,że ten silnik ma jedną bardzo istotną wadę: z powodu niskiego ciśnienia oleju ( szczególnie na postoju) mogą się w nim w pewnym momencie obrócić panewki.
W necie nie mogę nic na ten temat znaleźć- macie na temat jakieś info?
Będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2.9V6 440KM
PostNapisane: 2.03.2024, 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
I pozostań szczęśliwym posiadaczem. Ciśnienie oleju jest sterowane w ten sposób przez komputer. Jest taka teoria że to po to żeby wykańczać silniki. Nie wiem jak to jest w innym marakach (wartość ciśnienia oleju), ale w Porsche jest to zwykle około 1,2-1,5(?) bara. Co jest normalnym ciśnieniem przy klasycznym sterowaniu ciśnieniem oleju w starszych konstrukcjach na rozgrzanym oleju i wolnych obrotach. Dlatego nie bardzo wiem skąd ten pomysł że to jest problem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2.9V6 440KM
PostNapisane: 4.03.2024, 11:05 

Dołączył: 28.02.2024
Posty: 3
Dziękuję za odpowiedź. Właśnie nie wiem skąd ta teoria, podobne w poprzednich cayenne wartość ciśnienia była znacznie wyższa ( około 2,5 bara?). Nie mogę nigdzie znaleźć wiarygodnych informacji na ten temat, a w serwisie ( z przyczyn raczej oczywistych) nie chcą o tym rozmawiać.
Przy okazji przepraszam za umieszczenie wątku chyba w złym miejscu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2.9V6 440KM
PostNapisane: 15.03.2024, 9:20 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 499
Myślę, że większym problemem są bardzo długie interwały wymiany oleju.
Kiedyś wymieniano olej co 1-12k km lub co rok. Teraz bywa, że komp pokazuje 30k km do następnej wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2.9V6 440KM
PostNapisane: 1.04.2024, 20:59 

Dołączył: 7.09.2019
Posty: 25
Mam kolegę w serwisie porsche. Jeżeli jeździsz wyczynowo to olej co 8 tyś i coś lepszego niż mobil 1. Jak eksplotacja normalna to olej co 10 tyś. 2.9 i 3.6 spokojnie wtedy przekraczają 300tyś km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum