Tromer napisał(a):
czy nikt juz nie kojarzy modele 924, 914 a nawet 944.
Na tamte czasy to były ekonomiczne samochody produkowane w tym samym celu jak samochody o ktorej terasz mowa.
Porsche zawsze produkowało super samochody typu 911 ale rowniesz małe tanie typu 914 i srednie typu 944 i wielkie fury do Hameriky typu 928 czy terasz Panamera.
Porsche rowniesz produkowało traktory, silniki do Seata, silniki do Harley Davidson, czołgi dla Hitlera itp.
Taka jest natura tej firmy. Na samej 911 by nie przetrwali a te tanie modele były i są fajne i najlepsze w swojej klasie i tego (jako były wlasciciel 944T) i obeczny własziciel 914 i 996turbo doceniam
Częściowo się z Tobą ,Tomku, zgadzam, ale...
zarówno 914 jak 924/944/968 zawsze były, nazwijmy to wprost, "Porsche dla ubogich", jednak zawsze zachowywały "charakter", czyli były klasycznie sportowymi autkami w charakterze coupe (no...powiedzmy, że 914 to dość dyskusyjne coupe). Obawiam się, że to co słyszałem o "C-segmentowym Porsche" (zacytowany przeze mnie artykuł nie jest jedynym z jakim się spotkałem a jedynie takim który najszybciej znalazłem) wskazuje właśnie raczej na konkurencję dla golfa/astry/1series niż dla scirocco, speedstera czy Z-series. I to właśnie budzi moje największe obawy. Rozumiem konieczność (czy aby na pewno?) produkowania auta dla mniej zamożnych wielbicieli marki, ale podoba Ci się Cygnet Astona Martina?
Bo mnie dość średnio...A jeśli nowe Porsche miałoby mieć podobny charakter to naprawdę zaczynam się bać, że jedyną konkurencją dla niego będzie Smart i to nawet nie Roadster a zwykły forfour
A ciągniki...cóż...w końcu Lamborghini od nich zaczynało, więc Porsche i tak ma szlachetniejszą historię;)