Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.07.2011, 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
W miniony weekend odbyly sie kolejne rundy Samochodowych Mistrzost Polski, tym razem w Poznaniu. Pogoda byla pod psem, czyli praktycznie caly czas padalo. W sobote nawet bylo 12C
Moja ekipa przybyla juz w czwartek na obiekt, a tam oberwanie chmury. Poprostu masakra. Ja dojechalem w piatek i odbylem tylko 30 min trening na suchym, jak sie okazalo, ostania jazda po suchym.
W sobote od rana kwalifikacje i po 12 wyscig. Warunki: zimno i deszcz. Wyjechalem na tor i zaczalem stopniowo sie wjezdzac. No odczucia sa niesamowite. Stojaca i plynaca woda, a ty musisz ciac na maksa, bo tu nikt na nikogo nie czeka. Nie bylo latwo. Dodatkowy duzy problem jest z osiagnieciem tem opony przy takich warunkach. Cala filozofia wyscigow.

Ale poszlo, czas ktory osiagnalem na szczescie dal mi poznycje nie na koncu stawki. Ale tracilem do kolegi, ktory bardzo dobrze jezdzi po mokrym w "podobnym" seacie 10 sec. To duzo i ...poniewaz nie da sie tego opisac jak jest w kabinie, na bardzo sliskim torze w deszczu przy duzych predkosciach, gdzie wystraczy ulemek zawahania i na dohamowaniu poprostu lecisz jak po lodzie.

Wyscig: nie do konca zaczal sie ukladac po mysli, poniewaz mialem male opoznienie z wyjazdu z boxu i musialem startowac z depo, czyli jak wszyscy rusza to ty dostajesz zielone swiatlo i wjezdzasz na tor po wszystkich. Moj cel byl wskoczyc przed porschaki i moze podium w klasie. Wyscig poszedl, zaczalem gonic. Szybko dopadlem paru zawodnikow min Megan Trophy (a'la Lampel Czapka) i wyprzedzilem. Bardzo trudne warunki, po paru okrazeniach jeden z kolegow z porsche popelnil blad na dolocie do kukuryczy i widze go w zielonym. Wczesniej jeszcze innych przygody i jestem na III pozycji w klasie. Przede mna zawodnik nie z mojej klasy, cel dojechac na pozycji. Tor zaczynał "przesychac" nie bylo tej luny wody wydobywujacej sie juz spod kol. A auto zaczelo sie slizgac. Pomyslalem, ze zaczynaja opony odjezdzac. Mocno latal w zakretach, na wolnych wyjezdal przodem, a w szybkich lukach...
Niestety przez klopoty z radiem nie dostalem komunikatu, ze jeden z rywali w porsche wrocil na tor i mnie goni. Zobaczylem go w lusterku na 5 okr do konca i zaczalem uciekac. Dane pokazuje ze ostatnie kolka w tym mokrym wyscigu jechalismy rowno 1,59. Niestety tyl mi latal i na jednym z ostatnich okr na najszybszym zakrecie toru na prosta startowa, uciekajac wpadlem z taka predkoscia ze "zostalem ukarany". Sponiewiralo mnie tak, ze mimo mocnej kontry i pelnego gazu, przez chwile jescze sie zawahal, zlapalem zielone i polecialem przy bandzie okolo 140 km/h, maly obrot i jestem na torze , kolega z innego porsche, ktory uderzyl w zewnetrzna bande na tym samym zakrecie ale kilka kolek wczesniej ogladal cale zdarzenie z boku i mowil mi po wyscigu, ze to byly "cm" i juz myslal ze jestem zarobiony. Tak czy inaczej stracilem pozycje i podjum. Ale zdobylem cos duzo wazniejszego: doswaidczenie Okazalo sie tez ze do Przemka w seacie ktoryn pojechal 1,55,8 stracilem w wyscigu na najlepszym okr juz tylko 3,5 sec. A Przemek pojechal czas lepszy od Mateusza Lisowskiego. To ten co ostatnio byl w studio F1 w polsacie przed GP Valencii.

Tak wiec wieczorem zly, ale madrzejszy, postanowilem sie wyspac.

Niedziela: jakos dziwnie spokojny pojechalem kwalifikacje. Wyniki dobre juz bylem przed kilkoma moimi rywalami . Ale perspektywa na jazde na mokrym torze juz zupelnie inna. Niesamowite, widzi sie zupelnie inny tor, miejsca przyczepnosci. Jazda prakrycznie z okr na okr jest inna, w innych miejscach hamujesz, wyjscie itd. Niesamowite i piekne.

Przed samym wyscigiem zaczelo przesychac, rrr, nie ukrywam liczylem na podium w klasie.

Jak na zyczenie, nie wiem kto tam u gory zafundowal ta ulewe, doslownie na 5 min przed wyjazdem z box, woda plynęla. Okrazenie formujace i start. Przede mnia gt3, a obok, cofniety za mna kolega z klasy tez g3. Wazne zaby nie przespac startu. Poszlo, porsche obok ruszylo jak z procy zyskujac 2 poz.

Reszty wyscigu nie pamietam...zartuje porostu to byl jak do tej pory moj najlepszy wyscig. Takie emocje, czucie auta, ekstremalne warunki, ocieranie sie o ryzyko, duze predkosci i rywale, ze tego sie nie da opisac...

Zaczalem pogon, Lukasz Biskieniewicz doslownie przede mna wybuchł, pech i przede mna dwa porschaki gt3. kilka kulek w tych warunkach i mam. Jak dojechalem do nich to takie potworne ilosci wody emitowaly z tych swoich kol, ze kompletnie nic nie widac, szczegolnie na koniec prostych gdzie jedziesz okolo 200 km/h z dohamowaniem. Nies...sa...moo..witee. Piekne.
POdchodzilem kolege z 3 okr zeby go wyprzedzic i wreszcie sie udalo na ostrym dohamowaniu do lewego wszedlem mu pod rekaw. Ale teraz trzeba nie dac kontry na krotkiej prostej, dolecialem do 2ej gt3 Bartka i wiedzialem, ze kluczem jest szybkie wyprzedzenie go bo inaczej przyblokuje mnie i zaraz od porsche z tylu pojdzie kontra na prostych. Ale joo, wez to zrob w tych warunkach Naciskalem ale wyszedlem pod mostek jemu na zderzaku i to smo na prosta i kolega z tylu wyprzedzil mnie pod koniec prostej startowej, mocno zahamowal ale ja juz bylem w transie ... nie przyjechalem tu zeby hamowac tylko wygrywac...poszedlem w glab baby jagi z duuuzo opoznionym hamowaniem i po zewnetrznej zaczalem ich wyprzedzac tak ze na wyjsciu jeden porschak przyblokowal drugiego bo mieli gorsze pozycje, a ja po samej zewnetrznej pelen gaz na wyjsciu ( wtedy jeszcze dostalem strzala w bok od Porschaka z boku od zew), dobrze, ze nie wylecialem bo juz bylem na trawie. Potem prosta w dol odzyskana poz i z kilka zakretow udany atak na kolejnego porsche i nie oddalem juz do mety...
Podium 3 w klasie i 5 w generalace na mega mokrym i w trundych warunakch. I juz tylko 2 sec starty do kolegi, bardzo dobrego kierowcy, odnosnika w seacie. Jestem bardzo zadowolony. To jest cos pieknego. Dla takich chwil warto zyc

ten maly moj sukcesik dedykuje bliskim mi osobom.
Podziekowania dla rywali za walke, dla moich chlopakow z zespolu i dla tego kto ten deszcz na wyscig zeslal :wink:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2011, 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
No wielkie gratulacje pudła i pokonania trudów toru .
Piękna relacja :D




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2011, 19:51 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
Gratulacje Marcin :!:
teraz to już z nami nie będziesz gadał :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2011, 22:20 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Gratulacje kolego. Dla takich chwil naprawde warto żyć. A ja już 5-ty miesiąc bez prosia i dwie rundy z SSS nie zaliczone i jak tu żyć :cry: :cry: :cry: Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2011, 22:43 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Fajnie, tylko ja wciąż nie rozumiem jak Seat Leon może być szybszy od POrsche lub Ferrari :twisted: :twisted: :twisted:
GRATKI!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2011, 22:45 

Dołączył: 5.09.2010
Posty: 115
Gratki !!!!
Fajna ta pierwsza fotka.
Maciek chyba Ci chyba dubla zakłada, ale jedziesz przed Radkiem... :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2011, 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
Mariusz z Toba nie da sie nie gadac :) :wink:

Przed dublem uchronil sie tylko rsr i jeden porschak, ostatni dostal nawet dwa :cry: Maciek zaiwanial 1,51.

Musze przyznac, ze zawsze brakowalo mi jazdy wyscigowej w deszczu poniewaz w amatorskich jazdach imprezy zawsze byly na pol gwizdka. Tzn jak padalo to je przerywano ze wzgledu na bezpieczenstwo itd. Po drugie zawsze bylo sie przygotowanym raczej na suche bo rzadko padalo.
W MP w tym sezonie mam to wielkiesz szczescie ze 3/6 wyscigow byly deszczowe. jestem przeszczesliwy bo zawsze chcialem sie nauczyc jazdy w deszczu. A nie ma lepszej i innej nauki jak jazda ekstremalna na torze. Pierwszy mokry na hungaro to bylem jak dziecko we mgle, w ostatnia niedziele zaczolem lapac o co biega. Jestem naprawde zadowolony :)
Jazda wyczynowym autem na profesjonalnej oponie to zupelnie inna rzeczywistosc niz w cywilu. Opony zachowuja sie zmiennie (temp itd), maja swoje ekstrema duzo dalej przez to szybkosci sa wieksze, ryzyka i czasy reakcji krotsze. Dohamowania, balans hamulcow itd. Ja i samochod, jesli chodzi o konkurencyjnosc w wyscigu mokrym zrobilismy ogromny krok na przod.
Doszlo jak dotad do kuriozum, ze wole jezdzic w deszczu niz na suchym :roll: . Jak jezdzilem na amatorskie imp to zawsze nie chcialem deszczu dzis czuje sie dziwnie spokojnie jak pada, zero emocji. Caly weekend lalo w Poznaniu a ja nigdy nie bylem tak spokojny. Przed niedziela spalem jak maly dzidzius :drunken:

My juz sie ogarniamy do sopockiego Monte Carlo za kilka dni. Grand Prix Sopotu w wyscigach gorskich.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.07.2011, 8:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
dzis w tvn turbo w auto sporcie o 1745 szersza relacja z imprezy.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.07.2011, 0:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
udalo mi sie skrocic onboarda, co za diabelska robota :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=Pk7AzG6nuus




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.07.2011, 0:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
...wielu nowych zawodników wyrosło z PCP... :!: my nie żartujemy... :wink:
z zabawy łapie się bakcyla...
powodzenia...Marcin /senna/




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.07.2011, 17:16 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Wow ale piękny opis !!
Sam nie wiem czy jesteś lepszym kierowcą czy pisarzem :wink:
Gratulacje ,pierwszy sezon i już wysoko ale chyba trzeba jeszcze terminować ,nawet Kubica miał swoją długą drogę.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.07.2011, 17:37 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
ale widać że na prostych porszaki odchodzą, musisz coś pomajstrować w silniku :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.07.2011, 19:19 

Dołączył: 11.03.2007
Posty: 1100
Pięknie je wziąłeś, ale ponawiam pytanie - jak to możliwe, że te porschaki są wyraźnie wolniejsze na pełnym okrążeniu, czy tacy słabi kierowcy, czy kierowca seata taki dobry? ;)

Ile ogółem okrążeń?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.07.2011, 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
to prawda silnik mamy za slaby jak na razie :roll: ale to wszystko wiaze sie z budzetem. Potrzebuje jakies 80-100ps dodatkowe zeby na suchym zaczac myslec o nawiazaniu walki.

Co do gt3 to powiem ze jest to bardzo szybkie auto ale na mokrym wymaga sporo umiejetnosci zarowno od kierowcy jak i zaspolu. Poza tym na prowadzenie sie auta w konkretnym wyscigu moze miec wplyw wiele czynnikow, takich jak opony, tem opon, ustwianie zawieszenia pod konkretne opony itd.
Radek jest doswiadczonym kierowcom, ktory ma za soba wiele sezonow i to w mocnych autach. Nie raz juz pokazal ze potrafi szybko pojechac gt3. Warunki byly na prawde ekstremalne, sam Maciek powiedzial ze nie pamieta od lat tak sliskiego Poznania.
Poprostu jazda po deszczu jest trudna, bardziej taktyczna i wymaga doswiadczenia, no i przydalby sie ten szosty zmysl...Bajer polega na tym ze w wyscigu jest 15okrazen, 60km i tor nie ejst tak samo mokry na kazdym okrazeniu. Nie tylko nikta jazdy na mogrym sie generalnie zmienia ale i z okrazenia na okrazenie powstaja bardziej przyczepne miejsce ktore warto wychwycic wchodzac jak i wychodzac z zakretu.
Ja w tym sezonie ma 6 wyscigow, w tym polowe w mega deszczu. Bardzo duzo sie nauczylem, czygo dowodem sa nasze wyniki. Uwielbiam jazde w deszczu, od dziecka fascynowal mnie ten "gwiezdny pyl" unoszacy sie spod kol pedzacych aut na drodze :roll:
Nie ma nic przyjemniejszego jak wyscig na deszczu dobrze ustawionym autem.
Ja uwielbiam rywalizacje i jazde w grupie. jakbym mogl to bym najchetniej wyprzedzil pierwszego a jak trzeba to nawet samego siebie :wink: :D :D
Gt3 to bardzo szybkie auto ale trudne w prowadzeniu,a na mokrym szczegolnie.

Ale to juz historia jutro moj debiut w Gradn Prix Sopot GSMP, takie Sopockie Monte Carlo...nie ma miejsca na pomylke, a predkosci do 200 km/h w lesie.

http://www.youtube.com/watch?v=Y0AvpbpbBI8

pozdrawiam
MM




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.07.2011, 0:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Świetny opis! :)
Aż czuć te emocje, a onboard dopełnia wszystko :D
Powodzenia jutro :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.07.2011, 1:35 

Dołączył: 1.12.2007
Posty: 477
Brawo Marcin!

Powodzenia jutro, jestem obecny :)

btw, Mariusz Stec to mój sąsiad :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.07.2011, 12:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Gratulacje Marcin i trzymam kciuki!




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2011, 9:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
Niestety debiut nie mozna zaliczyc do udanych. dzien wyscigowy zakonczyl sie dla mnie wczoraj. Na jednym z pierwszych podjazdow, na wyjsciu z szykany auto zachowalo sie podsterownie, zalapalo pobocza i mialem wypadek, uderzajac centralnie w drzewo z predkoscia 60-70km/h. Dla zainteresowanych a na szczescie niedoswiadczonych, to jest takie krotkie, gluche pach i patrzysz czy zyjesz :roll: Poobijany, posiniaczony i przytarty na brodzie ale nic mi nie jest, no jedynie w glowe bo rajdy zaczely mi sie bardziej podobac nie wyscigi. Najchetniej bym zaraz dalej pojechal ale auto niestety trwale unieruchomione :cry: Pozostaje tylko sportowa zlosc.

Wczorajszy dzien obwitowal w tzn incydenty wyscigowe :wink:

Rano bylo jeszcze mokro a w lesie wilgoc utrzymuje sie duzo dluzej niz na torze.
To zawodnik jadacy przede mna.
http://kulinski.org/rajdy/dzwonKiaCeed.avi

pozdrawiam
Rajdy tez sa super :roll:




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2011, 9:25 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
dobrze że jesteś w jednym kawałku, coś chyba te rajdy są bardziej niebezpieczne od wyścigów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2011, 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Szczęście że Ty jesteś cały. Auto da się odbudować na kolejne WSMP?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum