Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.09.2025, 15:35 

Dołączył: 26.08.2025
Posty: 7
Moi Drodzy,
mój 911 SC 3.0 nie pali, gdy jest rozgrzany.
Niby wszystko zrobione jak należy, ale jak widać nie do końca.
Gdy jest zimny to pali na widok kluczyka. Gdy tylko trochę się zagrzeje, też pali. Gdy pojeździ dłużej i osiągnie normalną temperaturę to po zgaszeniu przez max. 1-2 minuty jeszcze złapie, ale jeżeli postoi już np. 10 minut to nie ma opcji. Musisz kręcić, kręcić i kręcić i może w końcu złapie (no chyba, że wcześniej akumulator lub rozrusznik padnie). Gdy postoi kolejne 4-5 godzin i wystygnie bardzo, to pali znowu jak zimny.
Czy macie jakieś pomysły? Nam się chwilowo skończyły.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2025, 16:19 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 222
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Raczej do regeneracji WUR (warm up regulator) lub jakaś nieszczelność w układzie paliwowym w tym miejscu.
Można to zdiagnozować pomiarem ciśnienia paliwa między WUR a dystrybutorem paliwa.
Obstawiam, że nie trzyma ciśnienia resztkowego.
W przypadku WUR możesz kupić zestaw naprawczy i samemu to naprawić lub wysłać gdzieś, np. do Piotrkowa Trybunalskiego.




_________________

Przemek
Jest 911 G-model Sahara Beige '74 | Było 40 years of 911 No. 0719 '04


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2025, 16:32 

Dołączył: 26.08.2025
Posty: 7
Na etapie składania silnika i potem reszty do kupy WUR był w regeneracji. Teraz już rok po tych zabiegach znowu rozebraliśmy co się da i WUR był ponownie w kontroli i nadal podobno ok. Ino efekt całkowity jak widać.
Wstępnie z Piotrkowem rozmawiamy właśnie, aby pomierzyć wszystkie możliwe ciśnienia sterujące. Chyba to najlepsze rozwiązanie w tym momencie.
Nie wiem co jeszcze można wymyślić.
Dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2025, 16:36 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 222
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
W przypadku kjeta bez wykonania pomiarów to jest błądzenie po omacku, strata czasu i kasy.
Skąd jesteś?




_________________

Przemek
Jest 911 G-model Sahara Beige '74 | Było 40 years of 911 No. 0719 '04


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2025, 16:39 

Dołączył: 26.08.2025
Posty: 7
Siewierz, koło Katowic jakby.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2025, 17:22 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 222
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Poniżej link do zdjęcia z dokumentacji gdzie znajdziesz tabelkę prawdopodobnych przyczyn względem objawów.
Ale problem z odpalaniem na ciepło może powodować wiele przyczyn.
Polecam w pierwszej kolejności zmierzyć ciśnienie systemowe i resztkowe.
Jeżeli Ci się nie spieszy to odezwij się na priv (jakiś kontakt), będę przejeżdżać koło Siewierza pod koniec września, to mogę Ci podrzucić "nanometr z zaworem" do pomiarów i wytłumaczyć jak to zrobić (chyba, że końcówki "układu pomiarowego" podejdą bez przeróbki) to zmierzymy razem.

https://www.pelicanparts.com/911/techni ... eshoot.htm

Pozdrawiam
Przemek




_________________

Przemek
Jest 911 G-model Sahara Beige '74 | Było 40 years of 911 No. 0719 '04


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2025, 18:40 

Dołączył: 26.08.2025
Posty: 7
Dziękuję Przemek.
Może uda się nam pomierzyć coś u nas na miejscu, a Piotrków też na zmierzenie zaprasza (ale to lawetę zapiąć musiałbym, bo auto zostawić trzeba).
Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2025, 19:32 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5320
Akumulator ciśnienia paliwa do wymiany raczej. Ewentualnie zawór na pompie paliwa, ale to by po dwóch minutach nie odpalał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2025, 20:07 

Dołączył: 26.08.2025
Posty: 7
Teraz przy drugim podejściu do usunięcia usterki, jak od nowa wszystko przeglądaliśmy to stwierdziliśmy, że akumulator ma uszkodzoną membranę i przelewa w ogóle. Jest więc już nowy, ale pacjent nadal chory.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.09.2025, 10:45 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3956
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Wątek ten otworzył moje wspomnienia sprzed....27 lat (?), kiedy moje pierwsze Porsche zaczęło cierpieć na podobną bolączkę. Przypomnę, że dostęp do informacji, internetu i różnych for(-ów) był wtedy całkiem inny więc pozostawało czytanie/grzebanie/ próby....
I mój guru, p. Tadeusz - "Ferdynand" pomógł. Okazało się, że zle działał termiczny regulator ciśnienia paliwa, który jest zamocowany do kolektora ssącego z lewej strony silnika i jest cienką rurką połączony z rozdzielaczem paliwa ( ten czarny "klocek") z którego paliwo jest prowadzone do wtryskiwaczy. Skutkowało to złym (za dużym !) ciśnieniem paliwa i zalewaniem, w efekcie jeszcze gorsze perspektywy na odpalenie silnika. Im więcej prób odpalenia, tym dłużej trzeba było czekać, aż paliwo odparuje, a ciśnienie w układzie się poprawi.
I tu będzie pożywka dla znawców i Porsche-ortodoksów, mianowicie, zanim rozwiązałem problem z pomocą przyszło....druciarstwo! W sensie również dosłownym :!: :lol: Gdy sinik nie chciał odpalić wystarczyło uchylić pokrywę filtra powietrza i unosząc lekko dzwignię przepustnicy, upuścić nieco ciśnienia (słyszalne ppsssttt ), zamknąć pokrywę filtra i odpalić silnik :D Żeby uprościć sobie życie zamontowałem kawałek sztywnego ładnego drutu ( no, pręta), który wystawał z prawej strony obudowy filtra (przez szczelną dziurkę) i wystarczyło go nacisnąć i już :lol: Jednak zamiłowanie do porządku nie pozwoliło mi z tym żyć spokojnie, stąd pomoc Tadeusza ("Ferdynanda")
Zrażony nieco do układu k-jetronic ( w felernym 2.7 :evil: ) w następnym aucie miałem.....mechaniczną pompę wtryskową ( jak w RS-ie, a jak :lol: ) ..osobna historia :banghead: Dopiero silniki 3.2 z motronikiem pozwoliły mi czerpać pełną radość ! :D




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2025, 8:43 

Dołączył: 26.08.2025
Posty: 7
Cześć Panowie,
coś tak wstępnie się wydaje, że Qbak szedł w dobrą diagnozę na odległość. Wczoraj badacze dali info, że po wyłączeniu szybko spada ciśnienie paliwa po stronie zasilania. Akumulator ciśnienia nowy, więc wymienili zawór zwrotny przy pompie i na razie jakby działało.
Nie do końca rozumiem, jaka jest zależność tego od tego jak bardzo zagrzany jest silnik, ale cóż... Zobaczymy dalej. :mrgreen:
Dziękuję za wszystkie sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.09.2025, 14:21 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 328
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Ciśnienie paliwa w k-jecie to podstawa - najlepiej zamontować sobie na stałe miernik ciśnienia i w razie problemów popatrzeć :)

Załącznik:
20240416_194821.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 718 2.0T `17
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)
Było: Porsche 986 Boxster 2.7 `00


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.09.2025, 20:35 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3956
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
mps napisał(a):
Ciśnienie paliwa w k-jecie to podstawa - najlepiej zamontować sobie na stałe miernik ciśnienia i w razie problemów popatrzeć :)

....a z drugiej strony podciśnienie. Dopiero dobry balans = dobra praca silnika.
Oj, jak to dobrze, że to już historia :D




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2025, 14:12 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 328
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
To prawda.

Dymownica kosztuje grosze a idealnie do tego się nadaje.




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 718 2.0T `17
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)
Było: Porsche 986 Boxster 2.7 `00


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP









cron