Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.06.2020, 15:38 

Dołączył: 27.07.2018
Posty: 29
Witam serdecznie,

Pytanie może naiwne - ale patrząc na podobne ceny używanych 911-ek 997 Turbo (ze skrzynią Tiptronic) i 997.2 4S (PDK) - zastanawiam się nad porównaniem tych dwóch mechanizmów. Wiem, że zwykła Tiptronic w 997 jest raczej powolna. Ale jeśli ta w Turbo jest inna, to na czym polega jej "inność" i czy ją jakoś można porównać z PDK w 997.2?

I z innej beczki - czy 997 Turbo jest samochodem, który można traktować jak daily? Czy komfort jazdy na co dzień w Turbo będzie akceptowalny?

G.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2020, 16:55 

Dołączył: 30.03.2018
Posty: 175
Wszystko sprowadza się do pieniędzy. Polift z pdk jest dużo lepszym autem. Jest przepaść między tymi skrzyniami Ale oprócz tego w 997.2 doszło też sporo technologi. Nowy pcm z bluetoothem, aktywne poduszki silnika, aktywne ledy też już chyba wtedy były dostępne ? Sam komfort i spalanie też się poprawiły, 5 biegów vs 7 robi różnicę w trasie. Ale jeśli nie chcesz naciągać budżetu to moim zdaniem w 997 turbo tiptronic sprawdzał się w miarę ok, to auto ma na tyle elastyczny silnik że jak skrzynia nie zrzucić biegu to dalej auto ładnie się zbiera. Najlepiej przejechać się jednym i drugim autem i podjąć samemu decyzję czy warto dopłacić bo jednak różnica w cenie jest spora.
Jeśli chodzi o to czy nadaje się na daily to jak najbardziej. Mnie po zakupie najbardziej zaskoczyło zawieszenie, jest dużo bardziej komfortowe niż się spodziewałem. Widoczność też jest dużo lepsza niż w większości nowoczesnych sedanów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.06.2020, 16:14 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Napiszcie jeszcze jak się manual do tiptr i pdk ma :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.06.2020, 16:31 

Dołączył: 20.12.2018
Posty: 63
kazdy bedzie mial swoje 2 grosze w tym temacie. kiedys sam przechodzilem przez ten dylemat i stanęło na PDK. polecam ten kierunek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2020, 0:20 

Dołączył: 27.07.2018
Posty: 29
Drążąc dalej - czy 997.1 Turbo S ma tego samego Tiptronika co 997.1 Turbo?

Ja póki co wyklucza manuala ze względu na przemożną chęć używania 911-ki na co dzień. A korki w dużym mieście i (czy może przede wszystkim) plaga badziewnych progów zwalniających skutecznie zniechęca do używania lewarka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2020, 12:19 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Turbo S tylko w 997.2 - PDK


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2020, 20:38 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
PDK jest o wiele szybszą skrzynią ALE ten stary tiptronic wcale nie jest taki zły..jeśli mówimy o używanych autach bo 997 to już kilkunastoletnie samochody to właśnie tiptronic będzie o WIELE tańszy w naprawie...co do osiągów przy 550KM 3,1 do 100 chyba jest wystarczającymi osiągami do jazdy. Co do auta na codzień to jeśli jesteś masochistą to można ale raczej polecam jako drugie auto, jest twardo, głośno, skoda octavia za 20 tys. zł będzie 100x wygodniejsza, cichsza i lepsza w trasy niż 911.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2020, 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 264
Nr klubowicza: 692
prnit napisał(a):
PDK jest o wiele szybszą skrzynią ALE ten stary tiptronic wcale nie jest taki zły..jeśli mówimy o używanych autach bo 997 to już kilkunastoletnie samochody to właśnie tiptronic będzie o WIELE tańszy w naprawie...co do osiągów ....


Również uważam, że stary tiptronic nie jest taki zły. Jeśli auto nie na tor, tylko do wypraw bliższych lub dalszych, tiptronic obleci.

Czy wybrałbym 997 turbo na daily? Ciężko powiedzieć. Ja na początku pandemii jeździłem 987S, bo nie musiałem odwozić dzieci do szkoły, z drugiej strony na początku kryzysu nie było za bardzo jak przewietrzać nasze prosiaczki.

Okazało się, że to jest całkiem fajne więc kontynuuję na zmianę 987S/991S. SUV praktycznie stoi na kołkach. Radość z tych aut zaczyna się, gdy się rozgrzeją. Ja mam do firmy 40km więc jest czas, kiedy można depnąć. Po mieście, niech się wypowiedzą inni użytkownicy.

Wracając do kwestii Tiptronic VS PDK. To kwestia budżetu (również w kwestii serwisu), zalety i wady obu są ogólnie znane. Jeśli to ma być jeden samochód - wymarzony, możliwie bez wad, itp itd. to radziłbym sprawdzić jak jeżdżą oba i wtedy dokonać wyboru.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2020, 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Na daily zdecydowanie wziąłbym 997.2 z PDK.
A jeśli ma być auto weekendowe dla funu - 997 turbo.

BTW 911 wolnossak vs 911 turbo - nieporównywalne, inny świat (pomijając GT3). Oczywiście mowa o starszych bo od 991.2 wszystkie są turbo i różnica już nie jest tak widoczna.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum