Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.10.2021, 11:06 

Dołączył: 24.10.2021
Posty: 3
Witam

Chciał bym prosić o opinie i porady.

Planuje zakup mojego pierwszego 911 8) 8) ,z lat 2008-2014r.Raczej z napędem na 4 koła

I tutaj pytanie i prośba o opinie jaki silnik wybrać :?: :?:

Wady ,zalety, awaryjność :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2021, 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5198
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Rozrzut masz na dwa silniki w zasadzie, bo możesz rocznikowo kupić jeszcze 997.1, ale pewnie skłaniasz się ku poliftowym 997 i przedliftowym 991. Ja bym starał się kupić Skę, bo za jakiś czas będziesz odczuwać niedosyt. W standardzie masz wtedy większe hamulce i może kilka ciekawszych opcji. Natomiast o wiele bardziej wolałbym podstawowy silnik w aucie w lepszym stanie. Także patrz na silnik, ale przede wszystkim zwracaj uwagę na stan ogólny auta.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2021, 17:01 

Dołączył: 15.10.2018
Posty: 36
Piszesz, ze raczej z napedem na 4 kola. Jesli juz jezdziles, to przepraszam, ale mysle, ze warto sie przejechac z napedem na 2 i na 4 i podjac w pelni swiadoma decyzje :) Jesli decyzja jest kierowana glownie wzgledami bezpieczenstwa, to moze to nie byc dobry kierunek. Te auta juz z napedem na sam tyl dobrze sie prowadza, a jesli przesadzisz to te 4 buty i tak Cie nie uratuja. Zmierzam do tego, zebys sie nie zamykal na naped tylko na tyl.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2021, 20:27 

Dołączył: 13.09.2014
Posty: 90
W mojej ocenie trzeba po prostu wyłączyć z rozważania 997.1 i każdy wybór będzie ok. W 997.2 i 991.1 silniki z bezpośrednim wtryskiem są już bezawaryjne. Do tego miłym dodatkiem jest bardzo niskie spalanie.

Ja również uważam, że napęd awd nie jest koniecznością, a może nawet wadą, no może poza wide body :wink: Ośka ma świetną trakcje również na torze.

Odnośnie mocy to nie ja czuję jakiejś przepaści carrera vs carrera s. Mam ostatnio okazję użytkować 991 4s cabrio i moja carrera 997.2 rwd nie wypada znacząco gorzej. Mam świadomość, że tu akurat wynika różnicy masy, ale jednak spodziewałem się większej rozbieżności.

I najważniejsze już zostało napisane: "Natomiast o wiele bardziej wolałbym podstawowy silnik w aucie w lepszym stanie. Także patrz na silnik, ale przede wszystkim zwracaj uwagę na stan ogólny auta."


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2021, 20:42 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
Ostatnio lata po yt test porównawczy 991.2 vs 997.2 i z dwojga 997 wypada lepiej.Zostało uznane za bardziej porszoskie.To podobno będzie też najbardziej poszukiwany klasyk w przyszłości jak zauważyli testujący.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2021, 12:11 

Dołączył: 13.09.2014
Posty: 90
964coupe napisał(a):
Ostatnio lata po yt test porównawczy 991.2 vs 997.2 i z dwojga 997 wypada lepiej.Zostało uznane za bardziej porszoskie.To podobno będzie też najbardziej poszukiwany klasyk w przyszłości jak zauważyli testujący.


Dla mnie największa różnica 997.1 vs 991.1 to praca samej skrzyni biegów (oba PDK) - w pierwszym jest szybko i płynie, ale w 991 wszystko robi lepiej. Dużo szybciej reaguje na ręczną redukcje, itp, nawet tryb żeglowania nie przeszkadza.

991 wydaje się stabilniejsze przy dużych prędkościach, z kolei 997 zwinniejsze na ciasnych łukach.

Tak czy siak oba zrobiły na mnie lepsze wrażenie niż 992, które jest mega szybkie, bardzo komfortowe, ale już nie ma tego czegoś... Zwykła carrera jakoś tak nienaturalnie się wkręca na obroty pod odcinką.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2021, 12:35 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
arti_dg napisał(a):
964coupe napisał(a):
Ostatnio lata po yt test porównawczy 991.2 vs 997.2 i z dwojga 997 wypada lepiej.Zostało uznane za bardziej porszoskie.To podobno będzie też najbardziej poszukiwany klasyk w przyszłości jak zauważyli testujący.


Dla mnie największa różnica 997.1 vs 991.1 to praca samej skrzyni biegów (oba PDK) - w pierwszym jest szybko i płynie, ale w 991 wszystko robi lepiej. Dużo szybciej reaguje na ręczną redukcje, itp, nawet tryb żeglowania nie przeszkadza.

991 wydaje się stabilniejsze przy dużych prędkościach, z kolei 997 zwinniejsze na ciasnych łukach.

Tak czy siak oba zrobiły na mnie lepsze wrażenie niż 992, które jest mega szybkie, bardzo komfortowe, ale już nie ma tego czegoś... Zwykła carrera jakoś tak nienaturalnie się wkręca na obroty pod odcinką.


W 997.1 nie było PDK, tylko zwykły tiptronic. Chyba że przejęzyczenie i chodziło Ci o 997.2. Choć ja ,aż tak dużej różnicy w PDK pomiędzy 997.2 a 991.1 nie zauważyłem.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2021, 15:25 

Dołączył: 25.04.2017
Posty: 68
Idealnym wyborem wg mnie jest 997.2 GTS (RWD) PDK,
wtedy mamy i RWD i widebody - niestety mało takich aut na rynku.

Nie twierdze, że moja C4 jest zła, bo jeżdżę nią cały rok i zimą napewno napęd nie raz pomaga wyjechać, natomiast jeśli to Twoje pierwsze 911 to napewno nie nastawiaj się, że napęd w czteronapędowej 911 to napęd rodem z subaru - nie, tak nie jest - z tego co pamiętam w 997.2 C4/C4S maksymalnie na przednią oś idzie 30%. Z doświadczenia mogę napisać, że C4 jeśli nawierzchnia nawet jest sucha, ale nie super przyczepna - możesz się bawić nadsterownością, ale... niestety to nie ta sama zabawa co w C/CS/GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2021, 18:08 

Dołączył: 13.09.2014
Posty: 90
Andruszka napisał(a):
arti_dg napisał(a):
964coupe napisał(a):
Ostatnio lata po yt test porównawczy 991.2 vs 997.2 i z dwojga 997 wypada lepiej.Zostało uznane za bardziej porszoskie.To podobno będzie też najbardziej poszukiwany klasyk w przyszłości jak zauważyli testujący.


Dla mnie największa różnica 997.1 vs 991.1 to praca samej skrzyni biegów (oba PDK) - w pierwszym jest szybko i płynie, ale w 991 wszystko robi lepiej. Dużo szybciej reaguje na ręczną redukcje, itp, nawet tryb żeglowania nie przeszkadza.

991 wydaje się stabilniejsze przy dużych prędkościach, z kolei 997 zwinniejsze na ciasnych łukach.

Tak czy siak oba zrobiły na mnie lepsze wrażenie niż 992, które jest mega szybkie, bardzo komfortowe, ale już nie ma tego czegoś... Zwykła carrera jakoś tak nienaturalnie się wkręca na obroty pod odcinką.


W 997.1 nie było PDK, tylko zwykły tiptronic. Chyba że przejęzyczenie i chodziło Ci o 997.2. Choć ja ,aż tak dużej różnicy w PDK pomiędzy 997.2 a 991.1 nie zauważyłem.


Tak, oczywiście miałem na myśli 997.2, które posiadam. 997.1 z tipem to zupełnie inna bajka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2021, 9:52 

Dołączył: 24.10.2021
Posty: 3
Napisałem raczej z napędem na 4 koła bo faktycznie gdzies z tyłu głowy mam bezpieczeństwo to fakt. Aktualnie jeżdżę audi q7 i może to właśnie to jest powód skłaniania sie do napędu na 4 koła jednak tak jak ktoś tu napisał jak przesadzę to nawet 4x4 nie pomoże :lol:
Wiec będzie klasyczne 911 :) mieszkam na południu wiec jak dowali śniegu bedzie stał w ciepłym garażu :)

Mam jeszcze pytanie na co zwrócić uwage przy zakupie? Bo nawet ogledziny w serwisie mogą nie wykryć wszystkiego bo wiadomo jak serwisy podchodzą do tematu .... Chodzi mi o to czy sa jakieś słabsze punkty na które należy zwrócić uwage


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2021, 17:44 

Dołączył: 12.03.2018
Posty: 15
Ja to bym przed oględzinami fizycznymi sprawdził auto w bazie typu autodna.pl lub podobnej i jeśli jest okej, to pierwsze co robisz weryfikujesz VIN na miejscu. To taka dobra zasada bezpieczeństwa przy używkach ;)


arti_dg napisał(a):
Tak czy siak oba zrobiły na mnie lepsze wrażenie niż 992, które jest mega szybkie, bardzo komfortowe, ale już nie ma tego czegoś... Zwykła carrera jakoś tak nienaturalnie się wkręca na obroty pod odcinką.

Hahaha. Chyba Carrera zwykła :D 992 GT3 nie ma komfortu w ogóle :P Aczkolwiek słyszałem już, że GT3 tj seria, którą inżynierowie chcieli zrobić, a nie musieli budować auta z kompromisami jak zwykłe wersje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum