Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.03.2009, 18:30 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 125
Witam. Mam problem. Moje 944 84 przeszło remont. Po założeniu silnika i odpaleniu okazało się że coś jest nie tak. Silnik chodzi strasznie nie równo. Na 3 cylindry. Nie trzymie obrotów, generalnie nie nie da się jeździć. Na chwilę pochodzi potem gaśnie. Pierwsze podejrzenie padło na palec rozdzielacza. Wymiana na nowy nic nie pomogła. Raczej kable kopułka i świece też są okey. Iskra jest na każdej z nich, tylko nie wiem czy w dobrym momencie. . Myślałem też że to speed sensory ale ich oporność też wydaje się być dobra w granicach 0,4-1 kOhma. Kompresja na poszczególnych cylindrach też dobra,. Wtryski też nie powinny sprawiać kłopotów. bo wcześniej chodziły bez zarzutu. Może komputer?? Ale gdyby on padł to raczej nie byłoby iskry wcale?? Kto ma jakiś pomysł?? Wiem że speed sensory się reguluje czy to może mieć taki wpływ?? A czujnik temperatury silnika?? Proszę o pomoc. Ktoś może miał taki problem.. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2009, 18:48 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
a co moze miec czujnik temp.silnika do pracy na 3 cylindrach? ja np. mialem problem z koncowka wtryskiwacza(takiej jakby spinki metalowej ktora trzymala koncoweczke aby nei wypadala). Przez brak tej spineczki czasami koncoweczka mi sie luzowala i silnik pracowal na 3 gary ale u Cieibe to zdecydowanie co innego. Co za remont przeszedl silnik w twoim aucie bo nic o tym nie napisales... czy remontem nazywasz wymiana elementow rozrzadu czy moze remont generalny silnika?(tloki,pierscienie,pelny remont glowicy).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2009, 19:03 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Sprawdź ustawienia rozrządu i balansów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2009, 19:10 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 125
Silnik przeszedł pełny remont. Wszystko zrobione tak jak trzeba. Łącznie z głowicą i uszczelkami. A rozrząd raczej jest w porządku chociaż jeszcze sprawdzę. Bo to robił mechanik.. a z nimi nigdy nie wiadomo. Mam instrukcję i popatrzę na znaki. A balanse mogą mieć aż taki wpływ na pracę silnika??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2009, 19:48 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Dobrze ustawione balanse to podstawa prawidłowego działania silnika i mało który mechanik może sobie z tym poradzić tak jak trzeba.




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2009, 20:32 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 125
Hmm.. Wiem że balanse mają duży wpływ na jakość jazdy samochodem. Ale czy one mają wpływ na to że silnik chodzi na 3 gary?? I nie utrzymuję obrotów a poza tym gaśnie?? Bo mi się wydawało że one mają za zadanie zapobieganiu wibracji.. A na czym polega trudność w ustawieniu tych rolek balansowych?? Bo z tego co się orientowałem to trzeba znaleźć znaki na obudowie i według tego to założyć. Może ktoś ma jakieś rady i polecenia?? Może są jakieś komplikacje przy założeniu tego rozrządu??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 16:29 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 457
miałem ten sam problem ...wymieniłem cewkę zapłonową
:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 19:48 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 125
czayna napisał(a):
miałem ten sam problem ...wymieniłem cewkę zapłonową
:)


Cewkę?? Ale mi się wydaje że jakby to była cewka to wogule nie byłoby iskry bo tam jest jedna cewka.. Chociaż też na początku tak myślałem.. Ktoś może wie jak jest zbudowana cewka w 944 Ile jak są ułożone zwoje, itp?? Jaką powinna mieć oporność i jak ją zmierzyć?? Dziękuję za podpowiedzi... Jutro będę kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.03.2009, 8:21 

Dołączył: 16.10.2007
Posty: 181
sprawdź który cylindr nie chodzi i obejrzyj na nim uszczelkę kolektora ssącego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.03.2009, 18:47 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 125
Mam pytanie.. ponieważ chcę sprawdzić cewkę wysokiego napięcia..Czy mogę zastosować cewkę o podobnej budowie z innego samochodu?? Np jakiś golf, passat.. czy bmw?? Co do kolektora to sprawdziłem wszystko jest w porządku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.03.2009, 10:43 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 457
nie wiem jakie ma to parametry...podejrzewam jakies standardy typu do 45000V, 7.5A max...itp ale nie bede zgadywal...BOSCH i pasuje do 911 & 964 (84-94), 924S/944/951/968, 928 (85-88) a katalogowy numer czesci wg Porsche 944 602 115 00 a wg BOSCH 0 221 118 322 lub prosciej 00055 ale cholera wie co tam u Ciebie jest...sprawdzaj wszystko kolejno jak, mowia chlopaki.powodzenia
sprawdz najpierw cewke wg instrukcji

Ignition coil — checking
4 Disconnect the coil wires and remove the cap. Inspect the top of the coil to make sure the plug is secure and that no sealing compound is leaking. Replace the coil with a new one if the plug is damaged or missing
5 Measure the resistance between terminal 1 and terminal 15. The resistance should be 0.52 to 0.76 ohms
6 Measure the resistance between terminal 1 and terminal 4. The resistance should be 2.4 to 3.5 K-ohms.
7 Replace the ignition coil with a new one if the resistance is not within the specifications.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.03.2009, 21:03 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 125
Dziękuję za schemat.. ale z tego co się orientuję to ten jest do 924..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.03.2009, 17:12 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 457
dałem ten...ale chyba zrozumiałeś o co chodzi? zasada pomiaru, elementy te same..., zajrzyj do Haynes'a


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.03.2009, 19:00 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 125
czayna napisał(a):
dałem ten...ale chyba zrozumiałeś o co chodzi? zasada pomiaru, elementy te same..., zajrzyj do Haynes'a


Tak tak. zrozumiałem. I bardzo dziękuję.. :) Pomierzyłem tą cewkę według opisu i okazało się że jest dobra. Szukam dalej usterki. teraz pora na wtryski bo układ zapłonowy jest chyba raczej w porządku. Dziękuję jeszcze raz za każdą pomoc. :wink: :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum