Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 17:02 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Kurczę nie chce być złośliwy, ale nie mogę się powstrzymać:
Odwieczne pytanie: "jak wypadnie Pająk?" :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Qbak napisał(a):
Dokładnie :D
a kup 924 i spróbuj objechać Pająka, to jest dopiero wyzwanie ;) :D


Qbak nie podpuszczaj!!!

924 byłoby super gdyby nie ta nieszczęsna dwulitrówka... 125 KM z których nie wyciśniesz więcej. Z 2.0 w Alfie, Fiacie czy nawet Fordzie wyciśniesz bez problemu ok 160-170 KM (Płatek w GTV ma podobno 214 KM!).
W 924 - zapomnij!!! 150 KM to max i to wydając kupę $

Pod tym względem zdecydowanie wolę 2.5 (nie mówiąc o 3.0 - rewelacyjny silnik).




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 19:53 

Dołączył: 14.12.2007
Posty: 466
Taaaa....sie chłopisko o 944 spytał a Ci mu off-topy o "wydmuszce" jadą;D (nie będę kłamał, że sam nie jestem ciekaw co jeszcze Piterson wymyśli:D)
Tkacki...mówisz, że do czwórek dałoby się łatwo założyć kompresor? Hmmm....cholera...Nie...niech najpierw czarnulka wyjedzie na ulice:D Wtedy się pomyśli, o ile da się to zrobić w sposób demontowalny;) bo inaczej pomożecie mi zrobić zrzutę dla konserwatora zabytków, żeby mi pod maskę za bardzo nie zaglądał:D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 21:42 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
tak jak pisałem, szukam auta raczej do renowacji, stąd pieniądze które chcę zainwestować, a o uturbianie pytałem bardziej z ciekawości jako alternatywę co by było gdybym nie znalazł turbo, mówię tu oczywiście o wyjeździe za granicę bo w kraju nic rozsądnego nie znajdę

no i kolejne pytanie- po co więcej mocy? otóż może nie tyle mocy co sam fakt Turbo - jak wiadomo charakterystyka silnika zupełnie inna, jeździ się też przyjemniej no a poza tym mam obecnie AR156 z jakimiś 160-165 Km i przyznam szczerze że tej mocy zrobiło się mało:) (domyślam się ze to normalna sprawa i ciągle będzie mało). Tak wiem, powiecie porsche to porsche i tak będzie mocniejsze pytanie tylko ile?:)

Natomiast za zwykłym 2,5 przemawia do mnie fakt że mogę kupić rocznik poniżej 86 ze starą deską rozdzielczą która naprawdę nadaje klimat, wygląda jak prawdziwy wehikuł czasu;p

a i jeszcze jedno, jak jest z awaryjnością turbo w stosunku do zwykłego 2,5? wiadomo auto nie młode a silnik uturbiony poddawany jest dużo większym przeciązeniom..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 22:19 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Awaryjnosc zawsze zalezy od trakowania auta przez poprzednich wlascicieli. Moze ci sie trafic takie w ktorym za duzo robic nie bedziesz musial, a moze takie ktore bedziesz musial czesto do mechanika odprowadzac. Nie przewidzisz. Ale mozna zmniejszyc ryzyko dowiadujac sie jak najwiecej o historii danego egzemplarza.
A jesli chodzi o zakup. Jakiego auta bys nie kupil to zawsze bedziesz musial w nie wlozyc przynajmniej drugie tyle by autko bylo perelka. Kwestia tylko w jakim odstepie czasu. Nie lodz sie. Te auta to skarbonki bez dna, roznia sie tylko tym ile i jak czesto trzeba je dokarmiac ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 22:58 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
wiesz o AR mówi się w Polsce to samo a nawet dużo gorzej podczas gdy pojeździłem 2 lata bez większych inwestycji.

Szczerze to trochę strach kupić auto z lat 80 jednak domyślam się że konstrukcja jest dużo bardziej wytrzymała niż przy większości nowych aut.

póki co miałem okazję oglądać jedynie
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9549869

bo miałem po drodze i powiem, że auto ma w sobie to coś:) szczerze to nawet poważnie myślałbym o zakupie gdyby nie ten rocznik, jakby nie było juz troszkę ma aczkolwiek bardzo dobrze jest zachowane i co ważne nie zjeżdżone:)

no i czy te felgi były oryginalnie montowane? może na foto wyglądają przeciętnie ale na żywo są obłędne:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 23:02 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Ma nowy lakier i wymieniony caly przod, wiec pewnie niezle bity byl.
A takie felgi tez byly w serii w starszych egzemplarzach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 23:04 

Dołączył: 30.07.2007
Posty: 172
he he :)
porsz to chyba jedno z Twoich...... co ono robi w komisie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 23:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Nie przypominam sobie by porsz mial 2.5 z nowym przodem... Ale moge sie mylic ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 23:45 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
bo ja wiem czy nowy ten lakier.. aż tak szałowo jakoś to nie wyglądał :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 23:49 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Nowy w sensie nie oryginalny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2009, 19:36 

Dołączył: 16.10.2007
Posty: 181
auto ma swieży lakier na przodzie bo miało wymieniane progi,a przód moja psina kiedyś chciała spod niego wykopać kota,wykopała razem z lakierem z maski błotników :) owszem auto moje :)przód od s2 założony 9 lat temu po spotkaniu lewgo narożnika ze sportingiem ,ci co widzieli auto u mnie to widzieli także rysy na masce błotnikach i nosku do podkładu ,efekt działalności mojego syberiana :)a sprzedaję bo trza długi spłacić za 968 :)a felgi zawsze moge zmienić na inne ,nawet na te fuchsy co wiszą u mnie na ścianie :) :) :)jeśli cena będzie satysfakcjonujaca :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2009, 21:19 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
a jaka cena poza komisem? jeśli w ogóle interesuje Cię taki układ:) no i póki co pytam bardziej teoretycznie:) bo jeszcze długa droga do zakupow:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2009, 21:26 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
porsz: nie wiedzialem ze to twoje :D
To troche przesadzilem z tym niezle bity. Historie znam ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.10.2009, 1:51 

Dołączył: 30.07.2007
Posty: 172
widzisz wampir, byłem u porscha ostatnim razem ze 2 lata temu, ale drążek skryzni biegów pamiętam do dzisiaj :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2009, 22:58 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
mam jeszcze 2 pytanka:
czy silnik jest bezkolizyjny?
i jak to jest z tym rzekomo dużym zużyciem oleju?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2009, 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jeżeli rozmowa toczyłaby się na temat 924 to trafiłeś w samo sedno,
choć zużycie oleju po dobrze wykonanym remoncie nie powinno
przy normalnej jeździe być duże. Raczej bardzo minimalne.
Silnik bezkolizyjny - to także atut 924. W 944 silnik jest kolizyjny.
Zużycie oleju pewnie zależy od zużycia silnika, ale to już nie moja
bajka :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2009, 13:21 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
chodziło mi o 944 więc za bardzo mnie nie pocieszyłeś:) 924 odpada ze względu na małe pojemności...

no i przyznam że ogólnie trochę mnie dziwi sprawa z tym olejem, niby niemiecka precyzja a tu taka niemiła niespodzianka ;/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2009, 14:09 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
wg.instrukcji zurzycie oleju nie powinno przekraczac 1.5l przy bardzo mocnym "pilowaniu" silnika na 1000km. Sam ostatnio mialem w 2.5l motorze 0.5l po 1.5tys km z czego 1000km to trasa a 500km ogien :) - moim zdaniem jak na sportowy samochod to malo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2009, 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
promo napisał(a):
chodziło mi o 944 więc za bardzo mnie nie pocieszyłeś:) 924 odpada ze względu na małe pojemności...

no i przyznam że ogólnie trochę mnie dziwi sprawa z tym olejem, niby niemiecka precyzja a tu taka niemiła niespodzianka ;/


Nie oszukujmy się - zużycie oleju jest wprost proporcjonalne do zużycia silnika.
Zdrowy silnik użytkowany w normalnych warunkach nie powinien praktycznie zużywać oleju pomiędzy wymianami. Przy ostrym pałowaniu - minimalne ilości.

W mojej S2 przez 10 tys km, w tym upalanie auta na wielu imprezach ubyło niecałe pół litra oleju!

Inna sprawa ze 4-cylindrowe silniki w Porsche całkiem nieźle trzymają parametry pomimo zużycia. Np wszystkie S2 jeżdżą podobnie pomimo tego że jedna ma 100 tys przebiegu a inna 300 tys (i zużywa dużo oleju).




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum