Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.09.2009, 20:58 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
Witam jestem tu nowy ale muszę się przyznać że od jakiegoś czasu czytuję wasze forum:)
Przymierzam się od jakiegoś czasu do zakupu porsche 944, zależy mi tylko na dobrym stanie silnika gdyż szukam auta do drobnych poprawek, mała renowacja itp:)
Marzy mi się wersja 2,5 Turbo jednak dostać takie autko w przystępnej cenie graniczy z cudem... (około 15 tys zł)

W związku z czym jeśli nic nie znajdę pozostaje mi zwykłe 2,5 i tu pojawia się moje pytanie, czy te silniki poza turbiną są takie same? chodzi mi głównie o to czy zwykłe 2,5 tez jest zakute, nie ukrywam że pytam gdyż myślę o uturbieniu zwykłego 2,5 - jesli takie coś jest wogóle mozliwe...

pozdrawiam i z góry dzięki za odp


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2009, 21:37 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Zapomnij o uturbianiu zwyklego 2.5. Szkoda kasy, poobne koszty wyjda przy zakupie turbo, o ile nie mniej.

A, i uzupelnij profil.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2009, 22:48 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
miałem nadzieję że przy zakutym silniku dojdą tylko koszty turbiny i dodatkowych zegarów... tzn mam rozumieć że ze zwykłego 2,5 nie ma szans wyciągnąć dodatkowych Km
?

no i nie wiem co mam w tym profilu uzupełniac:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2009, 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Już uzupełniłeś :)

Witam!

Do tego i tak doszłaby skrzynia, bo chyba nie wytrzyma 100 koni więcej,
hamulce pewnie też wtedy okazałyby się za słabe. Głowica z tego co wiem
w Turbo jest jakaś specyficzna, więc pewnie normalna długo by nie
pociągnęła, o ile w ogóle. Lepiej dozbieraj na oryginał, wyjdzie taniej.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2009, 23:50 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Uturbianie silnika zdecydowanie wiecej kosztuje niz kupienie "tego samego" silnika z turbo ;)
Roznic sporo, a do tego jak qbak napisal - dolozenie tych paru konikow wiaze sie z kolejnymi zmianami... Gra nie warta swieczki, szczegolnie ze takie turbo mozesz kupic po cenie nizszej niz bys wlozyl w 2.5 n/a, a do tego nie pospujesz 2 samochodow w taki sposob ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 0:23 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
Moim zdaniem znalezienie czesci z turbo aby przerobic 2.5l n/a bedzie ciezsze niz znalezienie 44 turbo w przystepnej cenie....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: AUTO
PostNapisane: 30.09.2009, 8:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
tak to dobre pytanie... po co wiecej mocy
kup, pojeździj , przyjedz na imprezę, zobacz auto Pittersona.. nie szukaj mocy
to przypomina mi słowa Wróbelka kiedy ćwiczy na rozecie i jeden z kursantów w czasie, niezbyt szybkiej jazdy pyta: może by auto stuningowac co?
na to Piotruś - Ty się weź k... sam stuninguj...

wiec... zostaw serię... np S2 to naprawdę szybkie auto




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 9:49 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
odradzam s2 i wogole myslenie o turbo jesli budzet wynosi 15tys zl (domyslam sie ze na dzien dzisiejszy ciezko u Ciebie z finansami - wczesniej nie doczytalem jaki masz budzet...).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 9:51 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
tyle że za "przystępne" pieniądze, jakimi dla Ciebie jest 15k zł ciężko znaleźć w miarę dobre s2.
z 944 stać Cię na w miarę dobre 2.5, 2.7, ew. 944S, ale gorzej z s2 i turbo. chyba ze szukasz takiego, co w niego wpakujesz jeszcze min. z 10k lub szukasz okazji, ale z okazjami to wiadomo jak bywa...

o uturbianiu 2.5 n/a nawet nie ma co myśleć, bo koszta przeróbki silnika i podzespołów o wiele większy niż różnica w cenie między wymienionymi modelami.
tak jak mówi Duc - 944 2.5 tez potrafi byc żwawe i potrafi wyprzedzić niejedną 911tkę.

od razu też uprzedzę Twoje kolejne pytanie - z 944 2.5 raczej dużo nie wyciągniesz mocy - max ok. 10ps, i to dość dużym kosztem. jednakże silniki te są w miarę dobre i raczej żywotne, także powinien spełnić Twoje oczekiwania.

niemniej jednak - powodzenia w poszukiwaniach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 10:33 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Do 944 2.5 N/A można by dołożyc kompresor mech. od Mercedesa 2.0/2.3 komprssor. W tych autach są dobre kompresory Eaton, z niezaleznym smarowaniem i napędem od paska wielorowkowego jaki jest w 944. Prosta ramka i taki kompresor pasowałby idealnie w miejsce obudowy filtra powietrza. Kompresory te są dostępne na allegro od 1000 zł.

Gdyby dmuchnąć lekko, tak do 0,4 od samego dołu na nieodprężonym silniku..... mogłoby być ciekawie. Może ktoś chętny ? :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 12:15 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Tkacki: ty jak zwykle kombinujesz ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 12:17 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
wampir napisał(a):
Tkacki: ty jak zwykle kombinujesz ;)


temat kompresora przewijał się od długiego czasu. ponoć jest to całkiem zdrowa alternatywa dla 2.5 n/a.
ciekaw jestem efektów takiego projektu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 12:55 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Skoro 16V w 944S z 2.5L daje 190KM, to kompresor powinien trochę więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
myślę, że decyzją zarządu...
powinien dostać obowiązek..
PTTERSON ... założenia sprężarki do swojej wydmuszki...




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 13:05 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Cisnę go od dłuższego czasu....
Coś tam mu z klasami w CA nie pasuje.

Na foto wygląda jakby był z 944 wyjęty.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 13:08 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Wariant S 16V już testował :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 15:04 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Tkacki: moze turbo compressor? :lol: :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Duc748 napisał(a):
myślę, że decyzją zarządu...
powinien dostać obowiązek..
PTTERSON ... założenia sprężarki do swojej wydmuszki...


Ech... chciałbym!!!! I to bardzo!!!

Problem jest tylko 1 - nie pojeżdziłbym już w Classicauto :( Tam preferowany jest oryginalny silnik i każdy swap/doładowanie przenosi o grupę wyżej (w moim przypadku do grupy open - czyli lata 1995-2000; bez podziału na klasy pojemnościowe). A ma być podobno jeszcze bardziej restrykcyjnie i w planach jest nawet zakaz udziału aut z nieoryginalnymi jednostkami napędowymi.

Na pewno z silnikiem będzie coś dłubane, ale na dzień dzisiejszy skłaniam się do pozostawienia wolnossącego 2.5...


Prędzej do S2 coś takiego bym założył ;)




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: ...
PostNapisane: 30.09.2009, 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
kazdy powod dobry by "wyeliminowac" Cie z rywalizacji
:)




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2009, 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Dokładnie :D
Ja się bałem jak Piterson zaczął się pytać o 924 (jaki rocznik najlepiej
kupić) :lol:

A na poważnie to załaduj sobie kompresor do 944 i miej na PCP,
a kup 924 i spróbuj objechać Pająka, to jest dopiero wyzwanie ;) :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum