Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.11.2009, 11:34 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 255
Witam,
w listopadowym numerze classicauto tematem numeru jest 959
miłej lektury

Olo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2009, 14:52 

Dołączył: 2.10.2007
Posty: 76
Wiem nabyłem, czytałem. Fascynujące auto. Gdzieś czytałem, że jeden mikroprocesor komputera sterującego napędem był droższy od fiata uno. Poza tym wiele rozwiązań z 959 trafiło do późniejszych 911-stek. Achhh 310 na godzinę z włączonym radiem i klimą pod koniec lat 80-tych. SZOK!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2009, 15:04 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 213
Dla mnie największym szokiem wówczas był napęd na obie osie - wtedy w takie coś bawił się chyba tylko Jensen.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2009, 15:11 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Znalazłem króciutki filmik dot. 959 z Hollywood. Zakochać się można.
http://www.youtube.com/watch?v=5QFkDGm6VEk&feature=fvw


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2009, 16:02 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
SIMO napisał(a):
Dla mnie największym szokiem wówczas był napęd na obie osie - wtedy w takie coś bawił się chyba tylko Jensen.


Jensen też, ale Audi już na początku lat 80. wypuściło Quattro.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2009, 17:02 

Dołączył: 28.12.2008
Posty: 310
no nie przypadkiem gates i jego armia prawnikow walczy z ustawodawca w usa.................w zwiazku z faktem iz auto nie spelnia norm o emisji spalin.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2009, 17:19 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Myślę, że gdyby to auto -959- zostało zaprezentowane dziś, to byłoby uznane za doskonałe, super itd., prównywane z współczesnymi Ferrari, Lambo czy Astonem ......gdyby nie Carrera GT.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2009, 17:32 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 213
[quote="wit007]
Jensen też, ale Audi już na początku lat 80. wypuściło Quattro.[/quote]
Jensen FF pochodzi z końca lat 60-tych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2009, 17:46 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
997tt/RS napisał(a):
no nie przypadkiem gates i jego armia prawnikow walczy z ustawodawca w usa.................w zwiazku z faktem iz auto nie spelnia norm o emisji spalin.

Racja, zapomniałem o tym, a te uliczki pasowały mi do Hollywood.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2009, 20:26 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
400 stuk..ciekawe ile jeszcze sztuk zalega glebokie garaze, pamietam wiadomosci z "87 roku iz jednymi z bardziej znanych szczesliwcow byl Bjern Borg i Herbert VonKarayan :D Zwrocilem uwage iz wnetrze "dozylo" wlasciwie do modelu 993....i takie powinno pozostac juz na zawsze :D




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2009, 21:09 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Warunkiem homologacji w gr.B było wyprodukowanie serii min.200szt. Różne zródła podają 284-288 szt. w tej liczbie nie ma (podobno) kilkunastu szt. zrobionych na rajd Paryż-Dakar. 959 jest też fundamentem dla modelu torowego 961, z którym jest często utożsamiane.
"Po zwycięstwie w 1981 roku Audi Quattro z napędem na wszystkie koła, samochodu opracowanego przez byłego szefa działu badawczo-rozwojowego Porsche Ferdynanda Piecha, samochody Grupy B zyskały przydomek "zabójczych pszczół" dzięki niezwykłym prędkościom osiąganym na polnych i leśnych drogach. Prędkości i niebezpieczeństwo dla widzów i kierowców wzrosły jeszcze, gdy inni producenci podążyli w ślady Audi budując napędy na wszystkie koła. Tragiczne wypadki doprowadziły do zmiany przepisów zanim 959 był gotowy do walki z konkurencją." ( "Porsche 911" Patrick Paternie).
Tak więc 959 nie doczekało - poza rajdem "P-D" pełnej satysfakcji ze swej doskonałości na arenie sportowej, gdzie w tych latach dominowały B-grupowe Audi Quattro, Lancia i Peugeot, a mimo to stało się wzorem doskonałości.
Prawdziwy rarytas. Podobno jest takie w Polsce - w trakcie restauracji.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2009, 12:20 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
odnosnie zalegania w garazach,w Gdyni jest 1 ktore zalega w garazu i jak to okreslij pan Rafal P. "wlascciiel odpali go raz w roku".... szkoda autka bo chcialbym je kiedys zobaczyc na ulicy ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2009, 13:34 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
przemek84 napisał(a):
odnosnie zalegania w garazach,w Gdyni jest 1 ktore zalega w garazu i jak to okreslij pan Rafal P. "wlascciiel odpali go raz w roku".... szkoda autka bo chcialbym je kiedys zobaczyc na ulicy ...


Również w Classic auto napisali ,że 959 należy jeżdzić bo inaczej wszystko koroduje i auto znacznie szybciej się starzeje niż nieodpalane systematycznie.Już wcześniej też czytałem ,że szczególnie 959 jest wrażliwe na postój.To chyba logiczne ,że woda się skarapla ,potem paruje ,olej wysycha ...wiadomo zaś że jedynie metale szlachetne niekorodują a aluminium do niech się niezalicza.....

Ale ogólnie myślę ,że tak jest z każdym autem.....taka ogólnie moja rada - odpalać minumum co 2 tyg + jazda na przynajmniej 10 km dystansie.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2009, 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Auto piękne i pewnie niejeden z nas wolałby 959 od Carrery GT :D

Szkoda, że ktoś kto ma takie cudo trzyma je tylko dla siebie i jeszcze
je niszczy... Mógłby sprzedać tak na prawdę.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: 959
PostNapisane: 15.11.2009, 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
tak to fascynujacy samochod. Mialem okazje widziec go na zywo
Wzmozone starrzenie to sprawa duzej ilosci magnezowych elementow (felgi, skrzynia - izolacja stalowej "rury" walu - korozja) Auto jak na 85 mialo tylko 49 % elementow stalowych (srednia na tamte czasy 72%) reszta aluminium, laminaty (Aramid).
Silnik 2.85 dmuchniety 1 bar i .. 450 ps. Ale tu mieli prosto... to silnik w prostej linii z grupy C czyli 965 i 962 z dolozona wodna glowica i 4 zaworami i ... hydrauliczna regulacja zaworow. Noi 2 rzedowo ustawione turbo sprezarki - mniejsza + wieksza jako recepta na turbo dziure. Wtedy nie bylo zmiennych geometrii turbin czy takiego lozyskowania i tak np juz po 2 sec w tym ukladzie byl 1 bar doladowania z obrotow 2500 (normalne turbo 6 sec)
Mam gdzies zdjecia - wachacze normalnie spawane z profili jak w wyscigowce. Regulowana wysokosc zawieszenia, elektronicznie analizowana i rozkladana trakcja przod tyl i malutkie jak n dzisiejszy standardy opony... 255 z tylu na 10 calowych felgach
B ciezki samochod - wg AM&S 1566 kg... ale dla mnie najbardziej fascynujace to 961 ktore mam w swoim avatarze... z pustym zbiornikiem 1100 kg (!!!) jak to w Porsche w tamtych czasach sztywna os z tylu i ... 680 PS
tak na pewno 959 to razem z Gt1 i 917, 956/962 moja "ulubiona" czworka

ale produkowali je ludzie :)
http://tiny.pl/hx9gw milego ogladania




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.02.2010, 16:00 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
W temacie 959 - wczoraj natknąłem się na taki obrazek:

Obrazek
Obrazek

Mało istotne, że na 1 planie mamy auto uszkodzone - widząc to zdjęcie oniemiałem, jak zacząłem liczyć wśród ilu 959 się ono znajduje! :shock:

Niestety, fotki były nie podpisane, a strasznie jestem ciekawy, gdzie to tyle cudów naraz można zobaczyć :D ( u sułtana Brunei?? :lol: )



A z innej beczki:
W marcowym wydaniu miesięcznika Automobilista tematem numeru jest artykuł o 'protoplastach' Panamery! Może nie w pełni wyczerpujący temat (skupia się na 2-3 najstarszych projektach), ale nie mniej bardzo fascynujący i pouczający. Polecam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.02.2010, 19:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
959 no tak, jakbym dzisiaj musial wybrac jeden model Porsche, to bez wahania byloby to 959! Cudo technologiczne...




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: stary temat
PostNapisane: 12.03.2010, 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
stary temat
w marcowym Porsche Wolrdzie relacja o lagalizaowaniu auta w USA
inne turbiny sonda lambda
podobno najlepszy daily car
i ... przegieg ponad 100 000 mil
dmuchniete lekko na 600 km...

http://www.959registry.org/

no i wspominany juz kiedys Bruce Canepa
http://www.canepa.com/


aha.. na kawe mieslimy sie umowic
:)




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: cdr
PostNapisane: 12.03.2010, 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
to mnie rozwalilo
http://www.canepa.com/about/03_2_10/index.html

wodna intercoolahttp://www.canepa.com/about/0 ... index.html




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.03.2010, 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Parking na przedostatnim zdjęciu jest niesamowity :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum