Autor |
Wiadomość |
Olo924
|
Napisane: 14.11.2009, 11:34 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 255
|
Witam,
w listopadowym numerze classicauto tematem numeru jest 959
miłej lektury
Olo
|
|
Góra |
|
guzik
|
Napisane: 14.11.2009, 14:52 |
|
Dołączył: 2.10.2007 Posty: 76
|
Wiem nabyłem, czytałem. Fascynujące auto. Gdzieś czytałem, że jeden mikroprocesor komputera sterującego napędem był droższy od fiata uno. Poza tym wiele rozwiązań z 959 trafiło do późniejszych 911-stek. Achhh 310 na godzinę z włączonym radiem i klimą pod koniec lat 80-tych. SZOK!!!
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 14.11.2009, 15:04 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
Dla mnie największym szokiem wówczas był napęd na obie osie - wtedy w takie coś bawił się chyba tylko Jensen.
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 14.11.2009, 15:11 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 14.11.2009, 16:02 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
SIMO napisał(a): Dla mnie największym szokiem wówczas był napęd na obie osie - wtedy w takie coś bawił się chyba tylko Jensen.
Jensen też, ale Audi już na początku lat 80. wypuściło Quattro.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
997tt/RS
|
Napisane: 14.11.2009, 17:02 |
|
Dołączył: 28.12.2008 Posty: 310
|
no nie przypadkiem gates i jego armia prawnikow walczy z ustawodawca w usa.................w zwiazku z faktem iz auto nie spelnia norm o emisji spalin.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 14.11.2009, 17:19 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Myślę, że gdyby to auto -959- zostało zaprezentowane dziś, to byłoby uznane za doskonałe, super itd., prównywane z współczesnymi Ferrari, Lambo czy Astonem ......gdyby nie Carrera GT.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 14.11.2009, 17:32 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
[quote="wit007]
Jensen też, ale Audi już na początku lat 80. wypuściło Quattro.[/quote]
Jensen FF pochodzi z końca lat 60-tych.
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 14.11.2009, 17:46 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
997tt/RS napisał(a): no nie przypadkiem gates i jego armia prawnikow walczy z ustawodawca w usa.................w zwiazku z faktem iz auto nie spelnia norm o emisji spalin.
Racja, zapomniałem o tym, a te uliczki pasowały mi do Hollywood.
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 14.11.2009, 20:26 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
400 stuk..ciekawe ile jeszcze sztuk zalega glebokie garaze, pamietam wiadomosci z "87 roku iz jednymi z bardziej znanych szczesliwcow byl Bjern Borg i Herbert VonKarayan Zwrocilem uwage iz wnetrze "dozylo" wlasciwie do modelu 993....i takie powinno pozostac juz na zawsze
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 14.11.2009, 21:09 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Warunkiem homologacji w gr.B było wyprodukowanie serii min.200szt. Różne zródła podają 284-288 szt. w tej liczbie nie ma (podobno) kilkunastu szt. zrobionych na rajd Paryż-Dakar. 959 jest też fundamentem dla modelu torowego 961, z którym jest często utożsamiane.
"Po zwycięstwie w 1981 roku Audi Quattro z napędem na wszystkie koła, samochodu opracowanego przez byłego szefa działu badawczo-rozwojowego Porsche Ferdynanda Piecha, samochody Grupy B zyskały przydomek "zabójczych pszczół" dzięki niezwykłym prędkościom osiąganym na polnych i leśnych drogach. Prędkości i niebezpieczeństwo dla widzów i kierowców wzrosły jeszcze, gdy inni producenci podążyli w ślady Audi budując napędy na wszystkie koła. Tragiczne wypadki doprowadziły do zmiany przepisów zanim 959 był gotowy do walki z konkurencją." ( "Porsche 911" Patrick Paternie).
Tak więc 959 nie doczekało - poza rajdem "P-D" pełnej satysfakcji ze swej doskonałości na arenie sportowej, gdzie w tych latach dominowały B-grupowe Audi Quattro, Lancia i Peugeot, a mimo to stało się wzorem doskonałości.
Prawdziwy rarytas. Podobno jest takie w Polsce - w trakcie restauracji.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
przemek84
|
Napisane: 15.11.2009, 12:20 |
|
Dołączył: 11.06.2007 Posty: 352
|
odnosnie zalegania w garazach,w Gdyni jest 1 ktore zalega w garazu i jak to okreslij pan Rafal P. "wlascciiel odpali go raz w roku".... szkoda autka bo chcialbym je kiedys zobaczyc na ulicy ...
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 15.11.2009, 13:34 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
przemek84 napisał(a): odnosnie zalegania w garazach,w Gdyni jest 1 ktore zalega w garazu i jak to okreslij pan Rafal P. "wlascciiel odpali go raz w roku".... szkoda autka bo chcialbym je kiedys zobaczyc na ulicy ...
Również w Classic auto napisali ,że 959 należy jeżdzić bo inaczej wszystko koroduje i auto znacznie szybciej się starzeje niż nieodpalane systematycznie.Już wcześniej też czytałem ,że szczególnie 959 jest wrażliwe na postój.To chyba logiczne ,że woda się skarapla ,potem paruje ,olej wysycha ...wiadomo zaś że jedynie metale szlachetne niekorodują a aluminium do niech się niezalicza.....
Ale ogólnie myślę ,że tak jest z każdym autem.....taka ogólnie moja rada - odpalać minumum co 2 tyg + jazda na przynajmniej 10 km dystansie.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 15.11.2009, 19:47 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Auto piękne i pewnie niejeden z nas wolałby 959 od Carrery GT
Szkoda, że ktoś kto ma takie cudo trzyma je tylko dla siebie i jeszcze
je niszczy... Mógłby sprzedać tak na prawdę.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 15.11.2009, 21:23 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
tak to fascynujacy samochod. Mialem okazje widziec go na zywo
Wzmozone starrzenie to sprawa duzej ilosci magnezowych elementow (felgi, skrzynia - izolacja stalowej "rury" walu - korozja) Auto jak na 85 mialo tylko 49 % elementow stalowych (srednia na tamte czasy 72%) reszta aluminium, laminaty (Aramid).
Silnik 2.85 dmuchniety 1 bar i .. 450 ps. Ale tu mieli prosto... to silnik w prostej linii z grupy C czyli 965 i 962 z dolozona wodna glowica i 4 zaworami i ... hydrauliczna regulacja zaworow. Noi 2 rzedowo ustawione turbo sprezarki - mniejsza + wieksza jako recepta na turbo dziure. Wtedy nie bylo zmiennych geometrii turbin czy takiego lozyskowania i tak np juz po 2 sec w tym ukladzie byl 1 bar doladowania z obrotow 2500 (normalne turbo 6 sec)
Mam gdzies zdjecia - wachacze normalnie spawane z profili jak w wyscigowce. Regulowana wysokosc zawieszenia, elektronicznie analizowana i rozkladana trakcja przod tyl i malutkie jak n dzisiejszy standardy opony... 255 z tylu na 10 calowych felgach
B ciezki samochod - wg AM&S 1566 kg... ale dla mnie najbardziej fascynujace to 961 ktore mam w swoim avatarze... z pustym zbiornikiem 1100 kg (!!!) jak to w Porsche w tamtych czasach sztywna os z tylu i ... 680 PS
tak na pewno 959 to razem z Gt1 i 917, 956/962 moja "ulubiona" czworka
ale produkowali je ludzie
http://tiny.pl/hx9gw milego ogladania
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 27.02.2010, 16:00 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
W temacie 959 - wczoraj natknąłem się na taki obrazek:
Mało istotne, że na 1 planie mamy auto uszkodzone - widząc to zdjęcie oniemiałem, jak zacząłem liczyć wśród ilu 959 się ono znajduje!
Niestety, fotki były nie podpisane, a strasznie jestem ciekawy, gdzie to tyle cudów naraz można zobaczyć ( u sułtana Brunei?? )
A z innej beczki:
W marcowym wydaniu miesięcznika Automobilista tematem numeru jest artykuł o 'protoplastach' Panamery! Może nie w pełni wyczerpujący temat (skupia się na 2-3 najstarszych projektach), ale nie mniej bardzo fascynujący i pouczający. Polecam!
|
|
Góra |
|
stach
|
Napisane: 27.02.2010, 19:00 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1897 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
|
959 no tak, jakbym dzisiaj musial wybrac jeden model Porsche, to bez wahania byloby to 959! Cudo technologiczne...
_________________
Staszek
958
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 12.03.2010, 10:30 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
stary temat
w marcowym Porsche Wolrdzie relacja o lagalizaowaniu auta w USA
inne turbiny sonda lambda
podobno najlepszy daily car
i ... przegieg ponad 100 000 mil
dmuchniete lekko na 600 km...
http://www.959registry.org/
no i wspominany juz kiedys Bruce Canepa
http://www.canepa.com/
aha.. na kawe mieslimy sie umowic
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 12.03.2010, 10:43 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 12.03.2010, 11:34 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Parking na przedostatnim zdjęciu jest niesamowity
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|