|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wit007
|
Napisane: 8.01.2010, 11:03 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Jak w temacie - głupieje mi ABS. Zdarza się, że się włącza za trzecim depnięciem hamulca (wcześniej koła się blokują). I przez chwilę działa, a później znów koła się blokują. A bywa też odwrotnie - najpierw koła się blokują, a potem ABS znów działa. WTF? Słyszałem, że to pompa ABS. Ale do końca mi taka diagnoza nie pasuje, bo problem zaczyna się od przedniego prawego koła - ono blokuje się pierwsze. A potem ABS głupieje całkowicie. Najgorsze, że komputer nie pokazuje żadnych błędów, a kontrolki gasną jak należy. I nie zapaliły się ani razu w czasie jazdy. Co to może być - sterownik ABS?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 8.01.2010, 11:36 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Przebadałbym dokładnie przewody i przeczyścił czujniki ABS w piastach, choć z drugiej strony taka usterka powinna powodowac wyłączenie układu i zapalenie kontrolki ABS.
Jeżeli Komputer w ASO pokazuje 0 błędów nie pozostaje chyba nic innego jak szukać trochę po ciemku...:/
W ostateczności można wymienić na próbę pompę ABS, ale w c4 jest jeszcze ciśnieniowy zbiornik akumulacyjny - może to-to szwankuje?
Najlepiej zadzwoń do p.Irka (długoletni pracownik ASO Porsche) i zapytaj, może zetknął się z czymś podobnym?
Numer na priv.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.01.2010, 13:19 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Dzięki - jeszcze ktoś ma jakąś koncepcję?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 8.01.2010, 13:57 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
wiec
mam kolekcje prawoch kwadratowych kol od 993
kwadratowe po ostrych hamowaniach
abs testowany w bosch
jeden dzien u Tomka - lampki nie lampki.. caly uklad dzialal poprawnie
wlaczaja sie solenoidy - dziala w miare na sniegu...
wyzej wymienione czyszczenie czujnikow, smarowanie sie blokujacych sie klockow i .... duze D...
wiec.. pompa ktora nie jest w stanie stworzyc odpowiedniego cisnienia
to samo cwiczy obecnie kolega Tomek w swoim aucie
wiem ze nawet doszedl, iz problem jest w silniczku ktory w jego przypadku jest taki sam jak ABS bodajze C klasy....
wiec chyba idzie to wogole zregenerowac
oczywiscie... to hamulce i wogole bezpieczenstwo wiec najlepiej NOWA javascript:emoticon(':twisted:'):twisted:
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 8.01.2010, 20:46 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Duc748 napisał(a): wiec to samo cwiczy obecnie kolega Tomek w swoim aucie wiem ze nawet doszedl, iz problem jest w silniczku ktory w jego przypadku jest taki sam jak ABS bodajze C klasy....
Ćwiczył......
Udało się. Działa bez zarzutu.
Problem jest w silniku elektrycznym, w którym się zużywa komutator....brak wydajności i system wariuje. U mnie było to samo co u Marcina: zero błędów, przechodzi testy.... a hamuje tylko przód i to z dymem. Latem, kiedy mi pierwszy raz nawalił ABS, podałem na silnik stałe napiecie i po 10 min. się "rozchodził", ale na krótko.....
Silnik jest oddzielnym elementem pompy ABS, da się go odkręcić i wymienić. W moim przypadku kupiłem używany ABS od mercedesa na allegro za 70 zł. Przełożyłem silnik, miał ten sam nr bosch i oczywiście pasował idealnie. Klocki Lego.
Przy okazji potwierdziło się kolejny raz, że 968 to zemsta inżynierów Porsche. Pomysł, żeby umieścić ABS pod błotnikiem to kuriozum. W 944 dało się go przynajmniej wymontować zdejmując nadkole. W 968 umieśili wokół niego zbiornik na płyn do spryskiwacza. Żeby go wyjąć aby dostać się do ABS, trzeba niestety zdjąć prawy błotnik....
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.01.2010, 20:54 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
U mnie dostęp jest lepszy, pytanie czy silnik pasuje od czegoś innego Bo pompy nawet używane nie są tanie. Czyli silnik jest elementem tego co na zdjęciu? Rozumiem, że jest to ten górny "walec"? W 968 wygląda to podobnie? Jak dojść do numeru części i ewentualnych zamienników? Tomek, pomocy!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 8.01.2010, 21:04 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Nie. To jest pompa do C4 a nie ABS.
ABS ma na sobie pokrywę,
Sprawdziłem w PET..... masz ten sam model pompy ABS.... a co za tym idzie ten sam silnik !
Tu np: http://tiny.pl/hmtj2
Silnik to ten szary, pokryty częściowo czarną osłoną.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 9.01.2010, 14:04 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
No jak Cię stać, to możesz zaszaleć i kupić droższy....
Przy wymianie uważaj...jest pewien "myk". Trzeba to zrobić ostrożnie, żeby nie wypadły tłoczki z pompy. Włożenie drugiego silnika wymaga trochę zręczności.....
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 9.01.2010, 14:37 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
Witek
pamietaj , ze do zakupu na allegro nie sa wliczone wszystkie koniecznie oplaty za usuniecie usterki
moje 2 lata niszczenia opon, czas Tomka...
tak latwo tego nie naprawisz
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.01.2010, 18:53 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Wystawcie rachunek - za pompę zapłacę kartą Mastercard
A bardziej serio - pompa ABS pod błotnikiem to rzeczywiście szatański pomysł!
Nie szalałem - kupiłem za 60 zł Za to z Warszawy - może jutro odbiorę.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 9.01.2010, 22:15 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Powodzenia!
Daj koniecznie znać jak poszła operacja.
PS. Fajna jubileuszowa ilość postów
Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 959 Skąd: Gdynia/Warszawa Klubowicz nr 189
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.01.2010, 22:29 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
No właśnie - aż szkoda psuć Ale nic to - zaraz będzie 964 A 959 to moje marzenie - jak już będę obrzydliwie bogaty to kupię sobie
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 9.01.2010, 22:31 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|