Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.05.2024, 20:09 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Czy ktoś mógłby podesłać schemat lub rysunek z katalogu czesci układu olejowego. Chce zidentyfikować czy tam jest cos a’la termostat oleju i ew sprawdzić jego numer czesci.
Mam cień niepokoju że jeśli tam jest coś takiego to może nie otwierać do końca.
Z góry dziękuję.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.05.2024, 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W tym silniku nie ma termostatu oleju silnikowego. Nie wiem o czym myślisz, ale może zawór upustowy jest za to odpowiedzialny. Jest takim jakby "termostatem", bo ma upuszczać nadmiar ciśnienia na zimnym silniku do miski a na gorącym silniku stara się utrzymać pełne ciśnienie w układzie smarowania.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.05.2024, 22:25 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Chodzi mi o to ze dwa razy bylem tym autem na jakiejs „pojeżdzawce” w Motoparku Kraków i zauwazylem ze jak dostanie w palnik przez jakies godzine czy dwie to zaczyna jakis taki glosniejszy byc. Na tyle ze mnie to zaniepokoiło i zjechałem z toru (2 razy w odstępach 2 letnich to się wydarzyło). Potem jak „ochłonie” to wraca do normy. Temp płynu chlodniczego jest ok. Intuicyjnie wydawalo mi sie ze moze sie olej przegrzewa (jezdze na mobil1 5w50 rally formula) i stad taki efekt.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.05.2024, 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Pewnie się przegrzewa trochę, choć wymiennik to teoretycznie (jeszcze przy tak dużej pojemności układu chłodzenia) jedna z najlepszych opcji na chłodzenie oleju. Natomiast te silniki niespecjalnie lubią duże przeciążenia. Olej bardzo lubi odpływać spod smoka olejowego. Tym szybciej będzie odpływał taki rozgrzany mocno.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2024, 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Do zabawy na torze (szczególnie na sportowych oponach) wymagana jest dodatkowa przegroda i głębsza miska olejowa...
Jak Ci pompa oleju złapie "powietrze", to będzie po silniku...




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2024, 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja bym powiedział, że inny silnik. Testowaliśmy obniżone miski, miski z wersji silników motosport, inne spływy oleju. I niestety zewnętrzny (nieseryjny) czujnik ciśnienia oleju pokazywał nadal zero przy długim łuku na przyczepnym oponach (nawet jeszcze nie slick).




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2024, 22:12 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Nie no bez jaj. Raz na panski rok pojade moim Porsche na tor (motopark krakow to nawet nie prawdziwy tor) wraz z 30 innymi porsche przeróżnych generacji i Wy chcecie mi powiedziec ze bez gruntownych przeróbek to auto sie nie nadaje?
A gdzie te tezy ze to właśnie Porsche jest jedyna marka ktora nadaje sie na tor w serii?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2024, 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W latach 90tych ;)

A teraz serio. Im lepiej będziesz jeździł i na lepszych oponach/zawieszeniu tym gorzej dla tego silnika. Wiesz, że z kilkoma tymi autami miałem do czynienia i taki jest finał jeżeli ktoś zaczyna ambitniej jechać. Jak dużo tych auto jeździło na zloty klubowe do Poznania, to średnio jeden na rok łapał panewkę. Nie twierdzę że samemu bym nie jeździł, bo pewnie też bym jeździł i kręcił wysoko. Zresztą robiłem to w Boxsterze Michała928 - genialne auto na techniczne próby :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.05.2024, 0:40 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Dzieki za uświadomienie bo nie zdawalem sobie sprawy. A jeżdzę wyjątkowo słabo ;) A i motopark krakow jest wyjątkowo techniczny, ciasny i krótki.

Ok ale abstrachujac od powyzszych to moj silnik nie złapał panewki wiec o co może chodzić. Macie jakies pomysły?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.05.2024, 7:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Qbak napisał(a):
Ja bym powiedział, że inny silnik. Testowaliśmy obniżone miski, miski z wersji silników motosport, inne spływy oleju. I niestety zewnętrzny (nieseryjny) czujnik ciśnienia oleju pokazywał nadal zero przy długim łuku na przyczepnym oponach (nawet jeszcze nie slick).


Podpisuję się obiema rękami.
Nie było dawniej Poznania bez jakiegoś 996 na lawecie ;)
Ja to już widziałem dawno temu w swoim 996 (od czasu 944 mam tendencję do regularnego patrzenia na ciśnienie oleju). Na długich prawych łukach ciśnienie oleju potrafiło spadać do bardzo niskich wartości. Zmieniłem miskę na głębszą, poprawiło się, ale zasadniczo problem pozostał. Jedyny skuteczny sposób to założenie aftermarketowego systemu suchej miski.
Posiadacze Boxsterów mają ten problem z głowy, bo nie mają wskaźnika na zegarach. :lol:

Niestety trzeba powtórzyć to co zostało już wielokrotnie powiedziane - seryjne 996 nie nadają się do upalania na torach. Trzeba kupić albo GT3 albo turbo - one są do tego przystosowane i zniosą wszystko.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2024, 22:19 

Dołączył: 21.07.2021
Posty: 37
and6412 napisał(a):
Dzieki za uświadomienie bo nie zdawalem sobie sprawy. A jeżdzę wyjątkowo słabo ;) A i motopark krakow jest wyjątkowo techniczny, ciasny i krótki.

Ok ale abstrachujac od powyzszych to moj silnik nie złapał panewki wiec o co może chodzić. Macie jakies pomysły?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


U mnie był podobny objaw. Na zimnym silniku wszystko pięknie, ale dłuższa jazda po autostradzie i na postoju cykanie. Okazało się że cykają popychacze. Jak się olej zagrzał to nie trzymały, Jak wolniej pojeździłem i troszkę spadła temperatura wszystko wracało do normy. Wymiana popychaczy załatwiła sprawę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum