Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.09.2021, 10:03 

Dołączył: 3.12.2016
Posty: 26
Hej Forum,

Na zimnym silniku przy ostrym skręcie w prawo zaczął się pojawiać krótki pisk - raz z przodu, raz z tyłu. Dźwięk przypomina zużyte klocki. Piśnie raz, po rozgrzaniu przestaje. Jakieś pomysły? :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2021, 11:48 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Hej,
To przy małej prędkości czy dużej?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2021, 13:00 

Dołączył: 3.12.2016
Posty: 26
Tylko przy małej - np. wyjazd z garażu na ostrym skręcie kół.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2021, 20:22 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
u mnie przy ostrym skręcie przy minimalnej prędkości trą przednie opony (jest to normalne).
Masz to w momencie hamowanie czy przy "normalnej" jeździe?




_________________

991.2 4S
993


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2021, 20:49 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Opony są na tyle szerokie, że przy skręcie do końca różnica drogi jaką pokonuje wewnętrzna i zewnętrzna krawędź powoduje piszczenie na posadzce w garażu. Spróbuj na innej nawierzchni - pewnie na betonie będą szarpać/przeskakiwać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2021, 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
to nie opony - na nagrzanym silniku cisza


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2021, 13:19 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
chris napisał(a):
to nie opony - na nagrzanym silniku cisza


Nagrzewasz silnik na postoju? Jeżdżąc rozgrzewasz też opony co zwiększa ich elastyczność.

Poproś kogoś żeby stał z boku i posłuchał dokładniej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2021, 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
tunix napisał(a):
chris napisał(a):
to nie opony - na nagrzanym silniku cisza


Nagrzewasz silnik na postoju? Jeżdżąc rozgrzewasz też opony co zwiększa ich elastyczność.

Poproś kogoś żeby stał z boku i posłuchał dokładniej.


U mnie opony było słychać bez względu na temperaturę silnika ale łatwo sprawdzić - nagrzać silnik i ruszyć - będą piszczały czy nie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2021, 21:48 

Dołączył: 24.05.2021
Posty: 49
tunix napisał(a):
Opony są na tyle szerokie, że przy skręcie do końca różnica drogi jaką pokonuje wewnętrzna i zewnętrzna krawędź powoduje piszczenie na posadzce w garażu. Spróbuj na innej nawierzchni - pewnie na betonie będą szarpać/przeskakiwać.

Człowiek całe życie się uczy ;)
Właśnie się zastanawiałem już kilka razy dlaczego wycofując z podjazdu po kostce, lekko z górki, wprost na ulicę z pełnym skrętem pod koniec słyszę, a bardziej czuję, te przeskoki/drgania opon :banghead: Myślałem, ze to wina piasku :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2021, 22:10 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
https://www.oponeo.pl/artykul/system-ko ... -ackermana




_________________

991.2 4S
993


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2021, 22:27 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Flypet napisał(a):
https://www.oponeo.pl/artykul/system-kompensacji-ackermana


Z artykułu: Sprawa mogłaby się wydawać prosta, jednak przy idealnie dobranych wartościach Ackermana samochód pokonujący z dużą prędkością zakręt może czasami mieć tendencję do nadsterowności. Dlatego też wprowadzono dodatkowe pojęcie tzw. anty-ackermana oraz pro-ackermana. W pierwszym przypadku wartość kątów zmniejsza się o kilka procent uzyskując stabilizację i zniwelowanie nadsterowności. W drugim przypadku (pro-ackerman), gdy jest to pożądane, zwiększa się wartość kąta.

Czytając zacząłem się zastanawiać czy problem wynika z różnicy drogi jaką pokonują krawędzie pojedynczej opony czy może z opisanego anty-ackermana. W każdym razie - u mnie gdy na kostce skręcę koła do końca i jadę do przodu to auto nie jedzie płynnie tylko opona szarpie/skacze. Chodzi mi o 911, ale w różnych BMW też tego doświadczyłem. Zjawisko jest dużo mniejsze na zimówkach, miękka guma łatwiej się poddaje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.09.2021, 8:01 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
Tak, ma to związek z mieszanką gumy i temperaturą otoczenia (i opony).
Jak miałem Pirelli to przy niższych temperaturach była masakra przy wyjeździe z garażu na pełnym skręcie.
Po zmianie na Micheliny jest duuuzo "spokojniej"




_________________

991.2 4S
993


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.09.2021, 11:08 

Dołączył: 24.05.2021
Posty: 49
To by się zgadzało - mam P Zero :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2021, 20:39 

Dołączył: 3.12.2016
Posty: 26
Opony dają inny objaw. Ten pisk jest raczej od klocka hamulcowego.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum